Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
snowgirl1 schreef:
28-01-2019 21:51
Hier maar weer eens een ziekenhuisopname. Heb nierstuwing (mijn nier zit dus verdrukt door mijn baarmoeder) doet gigantisch veel pijn. Dus nu platgespoten en hopen dat de pijn mee valt nu.
Wat naar, heb ik ook gehad halverwege de zwangerschap. Ken de pijn. Die is enorm. Bij mij hielp pijnstillers goed en is daarna door groei en draaien vd baby over gegaan.
Hopelijk helpt het bij jou ook snel.
Tijdje geleden ging het hier over slapende of tintelende handen. Ik had geen idee. Maar sinds het weekend ook last van. Werd wakker en dacht eerst verkeerd te hebben gelegen. Maar bleef aanhouden.

Trekt tot nu toe wel weg in de loop vd dag. Alleen bij bepaalde handelingen wat kramp.

Bestaat er ook zwangerschapsbingo? Kunnen we al die vervelende symptomen afvinken :puh:
Jeetje snowgirl zit je niet mee :hug:
Allemachtig snowgirl, wat rot zeg. Sterkte!

En pluis: ik had dat onderwerp ingebracht. Heb er dagelijks last van. Ene dag erger dan de andere. Schijnt snel na de bevalling over te gaan.
Ik vraag Mn man soms dingen te doen die teveel van Mn handen vragen zoals gisteren pompoen snijden of zware dingen vastpakken/tillen.
@Pluis ik weet niet hoe ver precies (ze zeggen dat niet in weken bij mij), maar ze gokken op een ruime 9 ponder bij 40 weken (10 pond durfden ze niet te zeggen...haha). Komt bij dat ik erg veel vruchtwater heb en dat kan risico's geven op het litteken van de eerdere keizersnedes. Mijn eerste twee kinderen waren ook erg groot overigens, dus ik weet niet beter dan dit.
Kan me voorstellen dat het voor jou anders is vanwege de zwdiabetes...maar dan nog is het afwachten.

Bij mijn eerste zei de verloskundige overigens dat het een 6ponder zou zijn. Twee dagen later werd ze via een spoedkeizersnede gehaald en was ze bijna 9 pond...dus ik denk dat er inderdaad best wat fouten gemaakt worden...Maar aangezien de metingen nu gedaan worden door middel van echo's is het wel verbeterd, denk ik.

38 weken vind ik overigens best, zolang de baby daar klaar voor is. Bij een natuurlijke bevalling wordt het vruchtwater tijdens de uitdrijving uit de longen geperst, bij een keizersnede niet, En dat is een risico, daarom zijn ze wat voorzichtig..

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, trouwens, ik word voor de derde keer moeder en ik vind het alsnog heel spannend allemaal :-)

@snowgirl, het zit je inderdaad niet mee. Veel sterkte!
Pluis_ schreef:
28-01-2019 21:59
Tijdje geleden ging het hier over slapende of tintelende handen. Ik had geen idee. Maar sinds het weekend ook last van. Werd wakker en dacht eerst verkeerd te hebben gelegen. Maar bleef aanhouden.

Trekt tot nu toe wel weg in de loop vd dag. Alleen bij bepaalde handelingen wat kramp.

Bestaat er ook zwangerschapsbingo? Kunnen we al die vervelende symptomen afvinken :puh:
Ja ik had dit vorige zwangerschap dus ook heeeel erg. Nu gelukkig nog niet!
Pluis_ schreef:

Zet daar naast de tintelingen, voor mij ook het hele slechte slapen maar bij. Ik ben echt elk uur wakker 's nachts...zo vervelend.
En dan vandaag op de eerste dag van mijn verlof ook nog een ziek kind thuis. Echt heel zielig, hoor, maar wat een slechte timing..... :nut:

oh. En rusteloze benen. Hebben jullie dat ook? Ik word er gek van.
@snowgirl: wat zuur, al die tegenslag die jij hebt in je zwangerschap. Sterkte!!!

@Nebu: een collega van mij had ook last van die rusteloze benen (ik ken het zelf niet) en magnesiumtabletten schijnen enorm te helpen! Eventjes overleggen met je vk of gyn. Denk dat je ze zonder recept kan krijgen.
Pluis_ schreef:

:HA:

Maar inderdaad.. wat een breed pakket aan kwalen kunnen we er allemaal niet van krijgen. Maar gelukkig is het voor een leuk eindresultaat zullen we maar zeggen ;-)
Wat vervelend Yogayup, mijn gyn..zei dat het een soort carpaal tunnel syndroom is. Door vocht vasthouden gaan dingen beknellen. Gaat idd na bevalling weer over maar vervelend is het wel! Jij zal er mss ook meer last van hebben in een warm land?

Nebu: bij mij werd ook 4.5/5kg geschat als ik op een normaal termijn zou bevallen. Dus tussen 40/41wk.
Schrok ik wel van. En ondanks de echo metingen blijft het mensenwerk.
De benen waren vandaag nml korter dan 2wk geleden bij de echo. Allemaal te maken met wie de echo maakt, hoe de baby er voor ligt en hoe nauwkeurig de lijntjes worden gezet.
Vandaag hadden we trouwens een expert echoscopist in prenatale screening. Dus vertrouw haar oordel wel. Ze is trouwens erg positief. Een goed werkende placenta. Meisje komt niets te kort.

Bij jou idd anders als het de 3e is. Maar blijft idd spannend.
Slecht slapen gaat bij mij sinds 2weken beter. En dat is zo fijn. Wijt het allemaal aan de 2 accupunctuur behandelingen die ik heb gehad.

Rusteloze benen kan ik ook afvinken, maar ik slik sinds 2weken magnesium en dat helpt wel echt!
Grangssie schreef:
28-01-2019 22:21
@Nebu: een collega van mij had ook last van die rusteloze benen (ik ken het zelf niet) en magnesiumtabletten schijnen enorm te helpen! Eventjes overleggen met je vk of gyn. Denk dat je ze zonder recept kan krijgen.
Dit dus! Helpt bij mij ook echt. Gewoon supplementen van drogist of de tuinen oid. Maar als je prettig vind kun je het altijd eerst even overleggen.
Magnesiumtabletten ga ik morgen meteen bespreken dus. Tnx allebei!
Oh hou op over die benen ja. GÉK word ik er van!!! Gelukkig lijkt het nu ik meer rust neem door verlof en zoon meer uit te besteden wel af te nemen. Maar die benen is een van de redenen dat ik 's avonds niet lang op de bank wil hangen. Daar is 't namelijk erger dan in bed...
Ik slaap gelukkig wel goed. Hooguit 2x eruit om te plassen. Ik val makkelijk in slaap,terwijl ik normaal meer neig naar insomnia.

Heb steeds een stekende pijn heel laag, achter m'n schaambot. Een messcherpe pijn. Heb het met name bij lopen. En dan moet ik echt even blijven staan zodat 't wegtrekt voor ik weer verder kan. Is dit herkenbaar?
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 22:43
0.08% gewijzigd
En nu moet ik dus eigenlijk naar bed, ben kapot, maar het zieke kind ligt er inmiddels ook weer, dankzij haar weekdier van een vader :-( ....dus ik weet wel weer hoe dat gaat straks. Het is dat ik met die dikke buik niet lekker lig in haar bed, anders ging ik er niet eens meer naast liggen...
Teckeltje88 schreef:
28-01-2019 22:28
Oh hou op over die benen ja. GÉK wordt ik er van!!! Gelukkig lijkt het nu ik meer rust neem door verlof en zoon meer uit te besteden wel af te nemen. Maar die benen is een van de redenen dat ik 's avonds niet lang op de bank wil hangen. Daar is 't namelijk erger dan in bed...
Ik slaap gelukkig wel goed. Hooguit 2x eruit om te plassen. Ik val makkelijk in slaap,terwijl ik normaal meer neig naar insomnia.

Heb steeds een stekende pijn heel laag, achter m'n schaambot. Een messcherpe pijn. Heb het met name bij lopen. En dan moet ik echt even blijven staan zodat 't wegtrekt voor ik weer verder kan. Is dit herkenbaar?
Die benen houden mij wakker. Echt ELK uur moet ik eruit, want blijven liggen is dan onmogelijk....terwijl ik anders inderdaad een goede slaper ben.

Die stekende pijn kan ik ook afvinken de laatste dagen...maar is nog niet zo heftig als bij jou zo te lezen. Geen idee wat het kan zijn.

Het is wat, die laatste loodjes....pffff. haha
Och jee, gelukkig kom ik qua restless legs goed weg. Geen idee hoe dat voelt (en daar ben ik dankbaar voor).
Slapen gaat meestal ook wel goed; ene nacht meerdere malen plassen en soms maar 1x.

Ik heb wel bijna dagelijks dat ik na het plassen een uur ofzo voorweeen heb en dan hoop dat het doorzet, maar dan val ik toch in slaap en blijkt het niks te zijn.

Die steken ken ik niet zo, wel een rotgevoel als de kleine zijn hoofd beweegt zo diep in Mn bekken. Alsof je door naalden wordt gestoken of kleine electrische schokjes krijgt.
Volgens mij worden die steken lightning crotch genoemd.

Oh ja, ik had een periode wel kans op krampen en ik heb al tijden magnesium spray in huis. Werkt ook enorm goed! Zelf ga ik lekker af en toe in bad liggen met epsum zout.
Lightning crotch even gegoogled en dat zal het zijn ja. Kan me dat vd vorige zwangerschap niet zo herinneren. Slaap lekker allemaal en dat we maar niet teveel moeten plassen vannacht en dat de benen koest zijn.
Gefeliciteerd Dawn! Fijn dat je man erbij heeft kunnen zijn! Alles goed met jullie en is de bevalling goed verlopen? Is het uiteindelijk toch spontaan begonnen?

De rusteloze benen herken ik (gelukkig dan maar) ook niet en de tintelingen in handen heb ik ook geen last van. Hoop dat de magnesiumtabletten voor jullie helpen!

Dat lightning crotch heb ik ook vaker voorbij zien komen als term op mijn zwangerschaps app ja haha. Hier ook wel gehad/nog wel af en toe. Komt dat niet door het indalen?

Jeetje Snowgirl, vervelend zeg, klinkt pijnlijk nierstuwing! Ik hoop dat het gauw beter gaat.

Honing wat vervelend dat de kleine is gedraaid naar stuit! Gelukkig zag alles er verder goed uit en dat is wel heel fijn om te horen nu ofniet? Ik heb driem weken geleden ook een draaipoging gehad en vond het echt meevallen. Het is goed gegaan en was snel klaar en de kleine lag vervolgens een week later ook al iets ingedaald. Wilde je wel vast even mijn positieve ervaring laten weten (aangezien veel mensen uit mijn omgeving heel negatief er over deden :))
Hopelijk is het niet nodig en draait de kleine uit zichzelf!

Hier nu 39 weken. Bij mij werd de baby met 36 weken 2500 gram geschat. Met de geboorte dus zo'n 3 kilo/3,5 dus niet zo heel groot. Lijkt me een beetje raar idee als je weet dat je baby groot zal zijn bij de geboorte. Misschien wel beter om het op voorhand te weten dan dat het een verrassing blijkt tijdens de bevalling haha.

Ik heb hier de laatste dagen steeds last van een aanhoudende menstruatiekramp achtig gevoel. Een week geleden uren lang voorween gehad. Dat heb ik sindsdien nog niet weer gehad dus ik vermoed dat het hier nog wel even gaat duren. Helaas haha. Ik voel me er wel klaar voor eigenlijk!
@zonnetje: ik had laatst ook een hele avond een soort menstruatie-achtige kramp. Maar heb nog steeds geen (voor)weeën gehad. Was een week geleden uitgerekend :facepalm:

Wat sommigen beschrijven van steken in de schaamstreek: dat had ik ook. Volgens mij in de weken dat de baby indaalde. Vervelend gevoel.

Kan nu weer eens niet slapen. Nadat ik eruit moest om te plassen kon ik de slaap niet meer vatten. En toen kreeg ik honger.. dus ben maar even eruit gegaan om te snacken en wat te drinken. Pfff hoelang duurt dit nog?!
Bevallen lijkt me best zwaar, maar ik heb echt nu iets van "kom maar op met die weeën!".

Hopelijk liggen jullie allemaal wél lekker te slapen!
Sterkte Snowgirl!

Die tintelende handen heb ik ook. Komt door vochtvasthouden en zou na zwangerschap over moeten zijn. Je hoeft nu eenmaal maar weinig vocht vast te houden in je pols om die zenuwen/bloedvaten dicht te drukken.

Hier veel last van mijn stuitje. Maar daar kan fysio weinig aan doen omdat baby daar na indalen gewoon op drukt.

Hier wordt baby geschat op 3700 als ik weer beval op 40+6. Zoon werd geschat op 3750 en was 3760 dus verwacht nu ook wel dat het klopt.
Wat balen snowgirl Dat kan gemeen pijn doen, ik hoop dat de pijnstilling snel aan slaat

Dank voor het delen van je ervaring zonnetje !

Beetje gekke vraag maar ik zie allemaal oefening met kussens onder je kont en dan 15 minuten liggen in de hoop dat de baby draait
Ivm vocht zette ik het voeteneind een behoorlijk end omhoog , dat ik soms dacht die kleine drijft naar boven
Zou ze daarom uit hoofdligging zijn gedraaid naar stuit ? Dat de zwaartekracht ook wat heeft gedaan?
Mocht ze weer goed komen te liggen dan zet ik iig het voeteneind niet meer zo hoog !
Ik vond 2 opties voor zwangerschapsbingo ;-)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 08:21
19.69% gewijzigd
Pluis_ schreef:
28-01-2019 21:56
Wat naar, heb ik ook gehad halverwege de zwangerschap. Ken de pijn. Die is enorm. Bij mij hielp pijnstillers goed en is daarna door groei en draaien vd baby over gegaan.
Hopelijk helpt het bij jou ook snel.
Helaas helpt alleen pijnstilling hier niet. Ook ligt hij al helemaal ingedaald (4cm ontsluiting ook) dus hij gaat ook geen andere kant meer op. Denk dat het afwachten op de bevalling. Waarschijnlijk krijg ik vandaag een buisje tussen mijn nier en plasbuis.
Hier ook onrustige benen, check, erg vervelend! Ik had magnesium olie waar ik mijn benen mee in smeerde maar had t idee dat t dan alleen maar erger werd ☺️
Hier s avonds ook veel harde buiken als.ik rustig lig en veel gewroet en geduw op mijn blaas en omgeving .
Van mij mag ze komen :cheer:
Even een berichtje van mij, ik ben namelijk gisteren bevallen van een prachtige dochter! Ze doet het geweldig en ik voel me goed. Bevalling ging prima al is het natuurlijk altijd heftig als je er middenin zit ;-)

Succes met de laatste loodjes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven