Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Gefeliciteerd zonnetje!

Vertellen degene.die al een kindje hebben , daaraan dat als de weeen beginnen ze naar het ziekenhuis gaan voor de baby of brengen jullie ze zonder echte opgaaf van reden naar het oppasadres?
Goede vraag w002. Onze dochter is 4. Als het anders is dan anders ga ik het wel vertellen. Maar stel ik word ingeleid, dan hoort ze dat niet al voor ze naar school gaat. Lijkt me erg lang duren voor een kleuter. Degene die haar dan ophaalt mag het dan vertellen. Als ze thuis is op het moment, vrees ik dat we wel eerlijk moeten zijn. Ineens die baby er lijkt me ook raar voor haar. Ze vindt het zelf heel jammer dat ze niet mee mag naar het ziekenhuis :-p

Denk dat het wel veel met leeftijd te maken heeft. Een 2/3 jarige zou ik het een uurtje van te voren laten vertellen door de oppas denk ik.
Goede vraag W002, ik denk dat ik het niet zal vertellen als hij de hele dag nog naar de crèche moet. Sluit mij aan bij Josephine
Gefeliciteerd Zonnetje! Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd. Fijn dat de keizersnede mee is gevallen!

Ik heb vanmorgen de laatste echo gehad (nu 34+5). Iedereen heeft tegen mij gezegd dat ik er niet te veel van moest verwachten omdat je niet zoveel zou kunnen zien, maar onze zoon besloot er even heel goed voor te gaan liggen zodat we hem weer konden bewonderen. Hebben zelfs nog een 3d echo gemaakt. Ben helemaal verliefd 💜
Gynaecoloog was ook tevreden dus dan ben ik het ook.
Nu eerst maar gaan aftellen naar mijn verlof, nog 1 week te gaan!
Oudste van man is niet van mij, maar denk dat we haar moeder inlichten als het begint Ivm op bezoek direct na geboorte. Die mag dan zelf oordelen wanneer ze het verteld.
Als zoon op de opvang is wanneer de weeën beginnen, mag oma zeggen dat baby onderweg is als ze hem ophaalt. Moeten we hem wegbrengen naar oma omdat de baby komt, denk ik wel dat we hem vertellen dat de baby komt. Hij is dan net 2. En Ivm keizersnede vorige keer weet ik ook dat bevalling binnen 1 dag zal zijn dus dat is te overzien.

Hier net laatste afspraak gehad bij vk. Baby doet het prima, maar hangt helemaal naar voor in mijn buik waardoor mijn lijf het zwaar heeft. Vanaf nu moet ik naar gynaecoloog.
Onze dreumes is überhaupt nog te klein om eea te begrijpen. Hij is 18 maanden als ik uitgerekend ben. Hij hoort 't wel als we thuiskomen met de baby.
Hij gaat (als alles goed gaat bij mij en met de bevalling) niet uit logeren oid maar komt oppas thuis. Als we dan uit 't ziekenhuis naar huis komen mag diegene die er dan is zeggen dat papa en mama en zusje komen. Zien we wel hoe hij reageert.
Hier is zoon 2,5 en omdat ik al zoveel in het ziekenhuis heb gelegen, zegt hij nu oo mama in ziekenhuis. Hij zal door een van de opa's of oma's opgehaald worden of wij brengen hem (beetje afhankelijk van wanneer en hoelaat)
Ligt hij al in bed dan komen ze hierheen en slapen gewoon hier. Misschien kunnen we dit keer wel zeggen dat zijn broertje komt, maar anders is het Voor hem gewoon weer mama ziekenhuis.
Hi allen, ik heb afgelopen weken meegelezen en schrijf nu ook graag mee. Ik ben 37+5 zwanger, tot nu toe op een redelijk positieve manier. Af en toe wel kwaaltjes maar die blijven gelukkig allemaal niet te lang hangen. Het is mijn eerste kindje. Af en toe wat harde buiken en afgelopen weken is ze al goed ingedaald maar ik vrees dat ze zo chill zit daar binnen dat ze de uitgerekende datum ruim gaat afwachten!

Een dingetje waar ik overigens last van heb zijn lekkende borsten, van de week letterlijk wakker van geworden omdat ik 'nat' was.. :facepalm: Hebben jullie daar ook last van?
Jep hier soms lekkende borsten. Al sinds 25 weken ofzo. Gisteren begon ik te lekken omdat dreumes huilbui had :facepalm:
Haha zo grappig die lekkende borsten (snap dat het minder grappig is als je er last van hebt natuurlijk)! Ik heb het nog niet gehad... Heb wel vanochtend voedingsbh's besteld, hoop dat het wat is want ik ben m'n eigen bh's, vooral de beugels, helemaal beu :-D
Jaaa weer nieuwe babies!! Leuk :cheer:
Hopelijk gaat alles goed.

@t Walkinglightly: pas jij nog je gewone bh's? :-o
Ik heb vanaf week 8 al nieuwe bh's moeten kopen. Direct gekozen voor voedingsbh's, eerst met beugel en sinds anderhalve maand zonder beugel. Moest weer een maat groter bestellen :facepalm:

Lekkende borsten heb ik ook niet. Zou ik wel graag willen. Voor mijn gevoel teken dat borstvoeding al iets op gang komt. En daardoor meer kans van slagen straks. Al lees ik ook dat het niet veel zegt. Maargoed dat is mijn gevoel.

Hier de 1e dus geen andere kind om in te lichten. Kan mij voorstellen dat alles ook afhankelijk is van de situatie en hoelaat alles begint.
Pluis, bij mij lekten mijn borsten helemaal niet en de borstvoeding is heel goed op gang gekomen. Bij mij zei dat dus inderdaad niets, bij beide zwangerschappen.
Renata83 schreef:
31-01-2019 21:19
Pluis, bij mij lekten mijn borsten helemaal niet en de borstvoeding is heel goed op gang gekomen. Bij mij zei dat dus inderdaad niets, bij beide zwangerschappen.
Dat hoor je gelukkig ook vaak.
Hopelijk hier net zo!
Ik heb wel colostrum uit Mn tepels, maar geen lekkende borsten (ook Mn eerste). Ik hoop dat borstvoeding gaat lukken, maar Mn moeder heeft dat nooit (voldoende) kunnen doen bij geen van 3 kinderen.

Ik draag vanaf week 20 (toen ik even in nl was) uitsluitend voedingsbh’s. In mijn maat is echt waar niks te vinden dat past en/of lekker zit. Heb hier alle mij bekende winkels afgelopen en vanalles gepast. Maar op het eiland zou ook grote cupmaat winkels moeten zijn, maar die ken ik (nog) niet.
Hier ook last van lekkende borsten.
Borsten zijn niets gegroeid tijdens mijn zwangerschap (helaas haha), draag nog mijn gewone bh's. Wil wel al voedingsbh's gaan kopen omdat ik borstvoeding wil gaan geven maar heb geen idee welke maat ik moet kopen. Straks begint het wel te groeien en dan passen ze al niet meer.
Hebben jullie tips?
yogayup schreef:
31-01-2019 21:46
Ik heb wel colostrum uit Mn tepels, maar geen lekkende borsten (ook Mn eerste). Ik hoop dat borstvoeding gaat lukken, maar Mn moeder heeft dat nooit (voldoende) kunnen doen bij geen van 3 kinderen.

Ik draag vanaf week 20 (toen ik even in nl was) uitsluitend voedingsbh’s. In mijn maat is echt waar niks te vinden dat past en/of lekker zit. Heb hier alle mij bekende winkels afgelopen en vanalles gepast. Maar op het eiland zou ook grote cupmaat winkels moeten zijn, maar die ken ik (nog) niet.
Ik kreeg als tip om dat colostrum al op te vangen als je dat lekt.
Gewoon in een schoon bakje en dan kan je het evt. in een spuitje invriezen. Dan heb je al een voorraadje voor de eerste dagen als het niet voldoende is.
Pluis_ schreef:
31-01-2019 20:44

@t Walkinglightly: pas jij nog je gewone bh's? :-o
Ik heb vanaf week 8 al nieuwe bh's moeten kopen. Direct gekozen voor voedingsbh's, eerst met beugel en sinds anderhalve maand zonder beugel. Moest weer een maat groter bestellen :facepalm:
Ja hier eerste zwangerschap van cup c naar e en deze zwangerschap zit ik inmiddels al op een F-cup.

Geen idee of het klopt maar heb gelezen dat melkproductie pas echt op gang komt bij loskomen placenta dus lekken nu zegt niks.
Zaphod schreef:
31-01-2019 21:47
Hier ook last van lekkende borsten.
Borsten zijn niets gegroeid tijdens mijn zwangerschap (helaas haha), draag nog mijn gewone bh's. Wil wel al voedingsbh's gaan kopen omdat ik borstvoeding wil gaan geven maar heb geen idee welke maat ik moet kopen. Straks begint het wel te groeien en dan passen ze al niet meer.
Hebben jullie tips?
In de prenatal hebben ze mij goed advies gegeven. Die houden ook rekening met de groei.
@Zaphod: wat leuk dat je zoon zich goed liet zien op de echo en dat je verlof al snel begint! Je borsten gaan waarschijnlijk nu niet meer enorm groeien, maar bij een goede lingeriezaak kunnen ze je vast adviseren. Ik vond het prettig om naar speciaalzaak te gaan, ben erg tevreden met aanschaf. We hebben al genoeg fysieke ongemakken, het laatste wat je wil is een irritante bh!

@yellowDino: welkom! Lekkende borsten heb ik geen last van gehad. Misschien kun je alvast zo'n stretch voedingsbh met zoogcompressen gaan dragen 's nachts?

@Pluis: ik had hetzelfde, al heel snel pasten mijn bh's niet meer!

Genoeg over borsten nu. Ik heb nog steeds een zwangere buik! Al 1,5 week geleden uitgerekend. O_O
Baby mag nu écht komen!!!
Granggsie, het duurt wel erg lang hè je bent er iig bijna!

Hier al aan het kolven ivm verwachte baby met laag geboortegewicht. Productie komt nu heel langzaam op gang. Lekte eerder ook niet. Vorige zwangerschap ook niet en toen kwam het prima na de bevalling op gang. Wil nu graag een voorraadje, zodat we niet hoeven bijvoeden met kv.
@voedingsbeha's: ik heb hemdjes van henm in 1 maat groter (bij stuwing waren ze echt groot vorige keer) en nu ook bhs zoniet beugels uit de sale die ruim vallen nu, maar wel passen . Zou iig niet te veel geld er aan uit geven nu, want het kan echt per persoon verschillen.
Grangssie: duurt idd lang. Hou je het nog vol? Gaan ze over paar dagen inleiden als baby er nog niet is?

Hier komt het slechte slapen weer een beetje terug. Niet door niet lekker liggen. Maar merk dat hoofd erg vol zit. Steeds hoofdpijn en nadenken.
Over max 3weken is er gewoon een baby. Vind het best spannend en kan tegelijkertijd niet wachten..
1-Aapje schreef:
31-01-2019 17:29
Jep hier soms lekkende borsten. Al sinds 25 weken ofzo. Gisteren begon ik te lekken omdat dreumes huilbui had :facepalm:
Ahhaha dat heb ik gelukkig niet XD. Na mijn 'natte' nacht overigens twee nachten geslapen met pads en een topje en geen druppel verloren.. Dus niet echt een peil op te trekken.

Ik heb trouwens eerst gewone BH's een cup en omvangsmaat groter gekocht waar ik heel lang mee vooruit kon. Nu in de laatste fase zit dit door de beugels echt niet lekker meer. Via Ali express heb ik van die zachte BH's met voedingssluiting gekocht, ze ogen een beetje als sportbh's. Die zijn voor mij echt een gouden vonst, zitten heerlijk en ik kan ze blijven dragen voor de voeding. Recent nog één bijgekocht in een grotere maat voor het geval dat ze rondom de borstvoeding nog groter of gevoeliger worden.
Grangssie schreef:
31-01-2019 23:41
@yellowDino: welkom! Lekkende borsten heb ik geen last van gehad. Misschien kun je alvast zo'n stretch voedingsbh met zoogcompressen gaan dragen 's nachts?

Genoeg over borsten nu. Ik heb nog steeds een zwangere buik! Al 1,5 week geleden uitgerekend. O_O
Baby mag nu écht komen!!!
Dankjewel Grangssie, inderdaad geprobeerd maar sindsdien geen druppel meer verloren... Maar ik hoop dat je baby snel komt! Kan niet lang meer duren!
@Pluis: Ja, ik pas m'n eigen bh's nog... Ze zitten wel strakker / zijn beter gevuld (haha) maar ik pas ze nog. Gek hè?! Had best een cupmaatje erbij gewild, dan lijkt het allemaal toch wat meer in verhouding met die dikke buik eronder :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven