Terechte irritatie?

01-02-2019 08:35 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: dochtertje is snipverkouden en heeft verhoging.

Er stond een dagje met nichtjes en opa en oma op programma naar zwembad (familie woont verder weg).
Ik overleg met moeder: dochtertje en ik kunnen wel langskomen maar zwemmen lijkt me te veel. Misschien kunnen nichtjes even kort bij jou langskomen zodat kinderen toch even kunnen spelen? Dat is voor dochtertje en nichtjes leuk, en zo hoef ik ook niet teveel met verkouden dochter te slepen en kan ze toch een leuke dag hebben.

Ze reageert: het leek me dan beter om bij nichtjes langs te gaan, want nichtjes en ouders zijn hier twee dagen geleden al geweest en ik weet niet of ze (ouders) weer zin hebben om te komen.

Ik vind het best irritant. Dat ouders van misschien geen zin hebben om dan langs te komen weegt schijnbaar zwaarder dan dat het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is?

Het komt overigens vaker voor dat er vooral aan nichtjes en ouders gedacht wordt en dat wij ons in moeten schikken, vandaar de irritatie.

Ben ik nu reëel dat ik dit irritant vind of overdrijf ik?
Thuisblijven met dochter, ze is ziek, klaar.
nouschi wijzigde dit bericht op 01-02-2019 08:43
2.27% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus zij moeten het dagje zwemmen opgeven omdat jouw dochtertje ziek is?

Thuisblijven en nichtjes lekker met opa en oma laten zwemmen.
Je overdrijft
Je overdrijft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
menx schreef:
01-02-2019 08:38
Dus zij moeten het dagje zwemmen opgeven omdat jouw dochtertje ziek is?

Thuisblijven en nichtjes lekker met opa en oma laten zwemmen.
Nee, het was vooral gepland om de nichtjes samen te laten spelen en iets leuks te laten ondernemen.
Irritatie is een keuze. Als jij je graag miskend, te kort gedaan of slachtoffer voelt en daarbij irtitatie hebt, dan mag dat natuurlijk. Doe je dat niet, heb je vermoedelijk bij overigens dezelfde feiten een fijner leven. Maar met “terecht” heeft het weinig te maken. Het klinkt alsof je meer waarde hecht asn gelijk dan geluk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je kind koorts heeft waarom dan zo ver op pad gaan?
Noekje82 schreef:
01-02-2019 08:42
Nee, het was vooral gepland om de nichtjes samen te laten spelen en iets leuks te laten ondernemen.
Maar leuk spelen is er waarschijnlijk toch niet bij als dochter zich niet lekker voelt. Ik zou aangeven dat dochter ziek is en je het graag verzet naar -volgende week?-
Jouw kind is ziek en blijft dus thuis.
Jij moet haar helemaal nergens heenslepen. En ja, je verwacht teveel van andere mensen.
JollyRider schreef:
01-02-2019 08:43
Irritatie is een keuze. Als jij je graag miskend, te kort gedaan of slachtoffer voelt en daarbij irtitatie hebt, dan mag dat natuurlijk. Doe je dat niet, heb je vermoedelijk bij overigens dezelfde feiten een fijner leven. Maar met “terecht” heeft het weinig te maken. Het klinkt alsof je meer waarde hecht asn gelijk dan geluk.
Dit
Kind heeft verhoging dus gewoon lekker thuisblijven en de nichtjes lekker laten zwemmen met opa en oma.

Verder moet je niet overdrijven en niet zo zitten op of iets "terecht" is of niet.
Ik zou nichtjes lekker met opa en oma laten zwemmen want je weet nu ook nog niet hoe je dochter zich zal voelen. Als ze hangerig en niet fit is, doe je haar geen plezier met zo'n bezoekje.

Ik zou denken, volgende keer beter!
Wat maakt het uit of jij je zieke kind meesleept naar opa en oma, of naar haar nichtjes? Moet ze er zelf heen fietsen en wonen nichtjes een stuk verder weg?
Het maakt toch op zich niet uit of jij naar het huis van je ouders gaat of naar het huis van de nichtjes? Je 'sleept' hoe dan ook met het kind.
Gewoon je dochter thuishouden

Arm kind mee slepen naar oma en opa met verhoging
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ziek is ziek. Gewoon thuis blijven. Niemand hoeft zich aan te passen. Is gewoon een een keer een kwestie van jammer. Volgende keer beter en dan lekker zwemmen met opa en oma. Op die manier kan jou kind de nichtjes ook niet aansteken.

Als ze zo verkouden is en verhoging heeft doe je dat kind er toch ook geen plezier mee om naar opa en oma te gaan en oom en tante daar heen te laten komen met de nichtjes? Je kindje moet gewoon lekker uitzieken en dat doe je gewoon door rust.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 08:54
55.45% gewijzigd
Helemaal niet met je kind ‘slepen’ en haar lekker op de bank leggen met thee, warme melk met honing, een dekentje.
Ik zie het wel een enorm succes worden. Opa en oma balen, nichtjes balen, dochter ziek en hangerig. “Spelen, kreng! (6)
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 08:57
0.79% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waarom wil je je kind niet mee naar de nichtjes ‘slepen’, maar wel naar opa en oma, die blijkbaar ook niet in de buurt wonen. Dat slepen gebruik je dus als excuus.
Je moeder heeft geen zin in die drukte in huis, denk ik.

Waarom kan je wel naar je moeder maar niet naar die nichtjes?
minnimouse schreef:
01-02-2019 08:56
Waarom wil je je kind niet mee naar de nichtjes ‘slepen’, maar wel naar opa en oma, die blijkbaar ook niet in de buurt wonen. Dat slepen gebruik je dus als excuus.
Omdat het daar rustiger is en dan hoeven we maar 1x te rijden. Anders moeten we ook nog eens van opa en oma naar nichtjes rijden, dat zou in totaal dus 2x afzonderlijk reizen zijn. Dus 1x naar opa en oma reizen is laagdrempeliger dan eerst naar opa en oma en daarna ook nog eens naar nichtjes.
anoniem_293933 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 09:00
5.17% gewijzigd
Huh? In 1x naar nichtjes kan niet??

Ik zou lekker thuisblijven met een ziek kind.
Noekje82 schreef:
01-02-2019 08:58
Omdat het daar rustiger is en dan hoeven we maar 1x te rijden. Anders moeten we ook nog eens van opa en oma naar nichtjes rijden. Dus 1x naar opa en oma reizen is lasgdrempeliger dan eerst naar opa en oma en daarna ook nog eens naar nichtjes.
Opa en oma gaan toch zwemmen met de nichtjes? Waarom ga jij bij hun thuis zitten met je zieke dochter als je ouders en niet eens zijn?
Poke-girl schreef:
01-02-2019 08:59
Huh? In 1x naar nichtjes kan niet??

Ik zou lekker thuisblijven met een ziek kind.
Nee, helaas niet (ingewikkeld verhaal). Het is randje verhoging en verkouden. Dus niet hondsberoerd maar dat wil ik graag zo houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven