Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie!

17-03-2009 13:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb morgen een sollicitatie voor de functie als secretaresse in een GGZ-instelling. Echt super spannend en de zenuwen begin ik al een beetje te voelen hoor.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik aan ga doen. Ik zat te denken aan een nette jeans (een hele donkere) een wit blousje en een zwart colbertje/ vestje. En nette schoenen met een lage hak.

Iemand anders ideeen?
Wat mij betreft representatief genoeg, maar ga vooral in iets waar je je prettig in voelt!!! Helpt tegen de zenuwen... Succes!!
Hoi,

Er zijn bedrijven die het nog steeds niet vinden kunnen hoor, een spijkerbroek. Zeker niet voor jouw functie. Je hoort toch representatief te zijn. Weet natuurlijk niet of het bedrijf zo is....

Maar succes morgen!
GGZ instellingen zijn over het algemeen niet de plekken waar mensen formeel gekleed gaan (eerder het tegenovergestelde ). Dus ik denk dat je met deze nette, maar toch casual outfit goed zit.

Misschien iets meer kleur in je outfit verwerken door mooie opvallende schoenen oid. Maar ga vooral in iets waar jij je prettig in voelt.
Extrahalo, daarom vroeg ik het ook. Ik weet echt niet hoe de kledingvoorschriften in GGZ instellingen zijn.
Dwangbuis?
Sorry, inkoppertje
Als het een leuke is met een kleurtje ....
misschien moet je even je topictitel aan laten passen in "kledingadvies bij solliciteren bij GGZ als secretaresse" oid. Krijg je vast meer reacties.
Ik werk in de GGZ en bij ons lopen de secretaresses ook in spijkerbroeken hoor (net zoals veel anderen van de staf). Zeker met een colbertje erbij is het m.i. meer dan netjes genoeg. Sowieso geen mantelpak ofzo, dat heeft echt niemand aan hoor bij het GGZ (ja, de directeur misschien). Bij ons in het daarnaast ook zo, maar dat verschilt wel hoor, dat niet alle secretaresses direct contact met cliënten hebben, dus dat maakt ook nog wel uit. Gewoon goed verzorgd, geen minirokjes of slonzige dingen en dan is het helemaal prima. Ik zou trouwens wel altijd iets aandoen waar jij je op je gemak in voelt. Als je bijv zelf twijfelt of een spijkerbroek al dan niet kan (wat mensne hier ook zouden zeggen), zou ik voor een pantalon met een shirt/vest kiezen, dat is ook niet te sjiek en als je je daar dan beter in voelt, helpt dat ook bij je gesprek.

Succes!
Je kleding doet er niet zoveel toe, mits netjes (nagels schoon, net kapsel, verzorgd dus, niet overdreven). Je kleding dient interesse uit te stralen, ze willen zien dat jij je best doet, maar 3 delig kostuum gaat daar de plank mis slaan.

Bereid je bij deze organisatie HEEL erg goed voor op de WAAROM vraag;

Waarom wil je daar werken

Affiniteit met de branche

Wat ga jij ze bieden en welk salaris wil je minimaal hebben, onderhandel meer, niet andersom.

Waarom ben jij niet weg na 6 maanden

Toon interesse naar je gesprekspartner en stel wedervragen, ze begrijpen heel goed dat jij nu nog niet alles weet, en zoeken naar jouw drang naar info, ze zoeken echt een match (terecht)

Durf te vragen!

Laat hun meer praten dan zij jou, door wedervragen te stellen.

Heel veel succes morgen!

Succes!
Ik werk ook in een GGZ instelling, en inderdaad: gewoon casual is prima hoor! Je ziet niemand, behalve de directeur misschien, in een pak o.i.d.

Bereid je ook voor op vragen over de clienten zelf. Je zal waarschijnlijk toch (indirect) met hen te maken hebben...

Salaris onderhandelingen komen meestal pas in het arbeidsvoorwaardengesprek aan bod toch?

Heel veel succes in ieder geval!
Naar mijn idee ga je niet solliciteren in kleding waarvan je denkt dat het op de werkvloer wordt gedragen. Weet je dat er casual gedragen wordt, dan kun je netjes casual gaan. Maar een spijkerbroek vind ik eigenlijk voor een sollicitatie altijd not done, zeker niet voor een representatieve functie. Heb je geen andere nette vlotte broek?

Je kunt je kleding altijd nog aanpassen als je de baan eenmaal hebt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hai,

Nou tegenover mijn gesprekpartner was ik zeker OVERdressed. Zelfs met een jeans

Ik hoor vrijdag of ik word aangenomen, maar ik heb volgende week ook een sollicitatie bij een advocatenkantoor. Bij deze sollicitatie ga ik zeker geen spijkerbroek dragen.

Ik weet dat een zwarte pantalon netter is en ik bezit er een stuk of drie. Ik weet alleen echt niet waarmee te combineren!
Ik weet trouwens niet hoe ik de naam van deze topic kan veranderen, hulp?
Nou ik was aangenomen! Maar ik heb de baan niet genomen omdat ik me er niet op mijn gemak voelde en ik had het gevoel dat ik het daar niet leuk zou vinden. En dat is voor hun natuurlijk ook niet leuk!

Ik heb volgende week donderdag weer een sollicitatie bij een advocatenkantoor!

Dan trek ik natuurlijk geen jeans aan

Ik vind het alleen heel moeillijk om een zwarte pantalon te combineren!

Tips anyone?
Jammer dat de baan je niet aanstond uiteindelijk, maar wel tof dat je aangenomen was in principe!

Advocatenkantoor daar heb ik geen idee van. Erug netjes toch?
Is toch het makkelijst?

Een blazertje, of een vestje.

Dan wel een kleur en niet zwart= altijd goed.
Lijkt mij netjes genoeg, heel veel succes met je sollicitatie en laat het even weten? Probeer niet zenuwachtig te zijn moeilijk maar toch! succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven