Werk & Studie alle pijlers

Iets persoonlijks!

02-02-2019 10:57 47 berichten
As maandag hebben we een teambuildingdag voor mijn werk(zorggerelateerd). Nu kregen we van onze leidinggevende de opdracht om iets persoonlijks mee te nemen waarmee je op de foto moet. Dus iemand die van koken houdt bijv een koksmuts of pollepels. Vindt dit heel lastig. Houdt in mijn vrije tijd oa van legpuzzels maken, naar het theater gaan, koken, reizen, ben gastvrouw/kaartcontroleur in een theater, wandelen, heb een poes Lotje(mijn vriendinnetje). Ik weet het echt niet wat mee te zullen nemen😅
Alle reacties Link kopieren
Naar dat soort bullshit sessies neem ik altijd iets volkomen onbenulligs mee. Het eerste wat voor mijn handen komt. En daar maak ik dan net zo'n bullshit verhaal bij, die je vast de rest van de dag ook over je heen krijgt.
Een rolletje plakband dat symbool staat voor het verbinden dat ik toch zo graag doe of de lepel waarmee ik de krenten uit de pap haal waar ik zo van hou.
Een paperclip waarmee ik de ideeën kan bundelen die ik bij mijn collega's opdoe.

Echt, neem dit soort dingen nooit serieus.
Een pan gekookte spaghetti was leuker geweest :proud: En er dan met je middelvinger slierten uitscheppen en verdelen.
Such fun!1
Het fotodeel snap ik niet zo. Ik kan me nog voorstellen dat je iets persoonlijk mee neemt om een verhaal te vertellen zodat je elkaar beter leert kennen. Al kan je je afvragen waarom het in een zakelijke omgeving belangrijk is om privé-zaken van je collega's te weten te komen. Als je dat kwijt wilt praat je daar toch al over tijdens de lunch of zo.
JollyRider schreef:
02-02-2019 11:01
Ik zou mijn middelvinger meenemen, ik hou niet van dit soort onzinsessies
Zo mee eens!
Een poezeknuffel wat op Lotje lijkt.
Sara9876 schreef:
02-02-2019 12:03
Het fotodeel snap ik niet zo. Ik kan me nog voorstellen dat je iets persoonlijk mee neemt om een verhaal te vertellen zodat je elkaar beter leert kennen. Al kan je je afvragen waarom het in een zakelijke omgeving belangrijk is om privé-zaken van je collega's te weten te komen. Als je dat kwijt wilt praat je daar toch al over tijdens de lunch of zo.
Foto is voor op de website onder kopje werken bij....., of we ook met de items op de foto moeten betwijfel ik zelf.
Ooit ook zoiets gedaan. Alleen moesten we iets meenemen dat belangrijk voor ons was. Vreselijk om naar te luisteren al die verhalen.

Eerste persoon: 'Dit is de ring van mijn oma, ze is vijftien jaar geleden, snotter, snotter, overleden. Ik mis haar nog iedere dag.'

Volgende: 'Dit is de klok, snik, snuit, die ik van oma heb geërfd.'

De derde: 'Dit is het armbandje dat ik heb gekocht, toen ons dochtertje dood werd geboren.'

Sommige verhalen zijn dan echt wel heel verdrietig, andere zijn misschien mooi voor de persoon zelf maar met zijn vijftienen duurt zoiets veel te lang. En de meeste dingen waren niet erg geschikt voor het doel van de bijeenkomst.

Ik had heel veel moeite om na het tweede verhaal mijn gedachten erbij te houden. Door mijn hoofd spookten gedachten als: 'Tja muts, ik zou ook janken als ik die lelijke klok in mijn huis zou hebben hangen.' of 'Oké, het zou gekker zijn als je oma nog leefde, als je zelf al zestig bent.'

Zelf had ik mijn autosleutels mee, als symbool van mijn auto die ik net had aangeschaft. Mijn auto, mijn vrijheid, met drie kinderen in een buitenwijk. Sommigen vonden dat een mooi voorwerp en hadden zelf vergelijkbare dingen mee.

Dat vonden die anderen dan weer heel materialistisch, dus er ontstond al snel een tweedeling in de groep: de jankers en de materialisten. Fijn voor een teambuilding.
Cinderella76 schreef:
02-02-2019 11:54
Wij hebben een badge met naam op. Maar dit ligt bij het theater. Ik ga maandagochtend wel even naar het theater om te vragen of ik deze mag lenen. Dan doe ik deze op en neem de brochure mee.

Prima toch? Vind ik ook leuker om te weten over iemand dan dat hij/zij van vakantie houdt ;-)
Wat leuk dat je toch kiest voor je theater liefde. Dat is meer uitzonderlijk dan houden van eten of reizen. Ikzelf zit al jaren op improvisatietheater en ik merk dat veel mensen dat interessant vinden om er meer over te horen.

Dat theaterboekje en misschien je batch lijkt me een goede keuze. Is denk ik ook wel een mix tussen zakelijk (immers je werkt daar ook) en privé. Lijkt me erg geschikt voor teambuilding.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
JollyRider schreef:

Inderdaad. Ben je al jaren van school af, krijg je nog deze onzin. :facepalm:
Herken dit, voor een aantal cursussen en opleidingen kreeg ik ook zulke opdrachten.
Ik gebruik altijd mijn sleutelbos. Daar zit mijn leven aan. Huissleutel, autosleutel, werksleutels. Daar kan ik wel een mooi verhaal van maken
Cazandra schreef:
02-02-2019 11:47
Tenenkrommend infantiliserend gedoe, dit soort sessies en opdrachten.
Ja, 10 jaar geleden hoorde je nooit zo iets, en over 10 jaar zal het ook wel over zijn. jammer voor die mensen die net tussen die 2 data vallen. Hoewel, je weet nooit of het volgende idee niet nog erger is, al kun je je dat nu nauwelijks voorstellen (dat het erger kan dus)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
02-02-2019 12:59
Ja, 10 jaar geleden hoorde je nooit zo iets
Je leefde 10 jasr geleden onder een steen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
02-02-2019 13:05
Je leefde 10 jasr geleden onder een steen?
nou ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb moeten doen. Maar misschien heb ik het verdrongen. En ik werk al 10 jaar niet meer, misschien is dat het.
JollyRider schreef:
:yes: :high5:
1000% eens.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
nlies schreef:
02-02-2019 13:09
nou ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb moeten doen. Maar misschien heb ik het verdrongen. En ik werk al 10 jaar niet meer, misschien is dat het.
Dat zal schelen. Dit soort onzin bestaat al veel langer.
(Dead Kennedys)
De kracht van dit soort processen is juist dat je pakt wat er in je opkomt. Niet te veel denken, wordt het leven zo ingewikkeld van. Gewoon doen!
.
JollyRider schreef:
02-02-2019 13:48
Dat zal schelen. Dit soort onzin bestaat al veel langer.
met nu een hoogtepunt, er zijn al 2 topics over.
Ik herinner me wel een cursus via UWV waarin we een collage moesten maken: hoe zie je je leven over 10 jaar. geen idee meer wat ike r van gemaakt heb, bedacht later dat een pot geraniums waar ik achter zou zitten wel origineel geweest zou zijn. Maar weet niet of ik het lef (en de plaatjes ) gehad zou hebben
nlies schreef:
02-02-2019 14:05
met nu een hoogtepunt, er zijn al 2 topics over.
Ik herinner me wel een cursus via UWV waarin we een collage moesten maken: hoe zie je je leven over 10 jaar. geen idee meer wat ike r van gemaakt heb, bedacht later dat een pot geraniums waar ik achter zou zitten wel origineel geweest zou zijn. Maar weet niet of ik het lef (en de plaatjes ) gehad zou hebben
:proud:
(Dead Kennedys)
Andersom schreef:
02-02-2019 12:34
Ooit ook zoiets gedaan. Alleen moesten we iets meenemen dat belangrijk voor ons was. Vreselijk om naar te luisteren al die verhalen.

Eerste persoon: 'Dit is de ring van mijn oma, ze is vijftien jaar geleden, snotter, snotter, overleden. Ik mis haar nog iedere dag.'

Volgende: 'Dit is de klok, snik, snuit, die ik van oma heb geërfd.'

De derde: 'Dit is het armbandje dat ik heb gekocht, toen ons dochtertje dood werd geboren.'

Sommige verhalen zijn dan echt wel heel verdrietig, andere zijn misschien mooi voor de persoon zelf maar met zijn vijftienen duurt zoiets veel te lang. En de meeste dingen waren niet erg geschikt voor het doel van de bijeenkomst.

Ik had heel veel moeite om na het tweede verhaal mijn gedachten erbij te houden. Door mijn hoofd spookten gedachten als: 'Tja muts, ik zou ook janken als ik die lelijke klok in mijn huis zou hebben hangen.' of 'Oké, het zou gekker zijn als je oma nog leefde, als je zelf al zestig bent.'

Zelf had ik mijn autosleutels mee, als symbool van mijn auto die ik net had aangeschaft. Mijn auto, mijn vrijheid, met drie kinderen in een buitenwijk. Sommigen vonden dat een mooi voorwerp en hadden zelf vergelijkbare dingen mee.

Dat vonden die anderen dan weer heel materialistisch, dus er ontstond al snel een tweedeling in de groep: de jankers en de materialisten. Fijn voor een teambuilding.
😂😂
Ja zo gaat het echt.

Bij ons was de vraag: vertel iets wat je collega's niet over je weten. En dat de ene helft het dan over onverwerkte ongewenste kinderloosheid en jarenlang seksueel misbruik door de stiefvader heeft (echt waar!) En de andere helft over een voorkeur voor borrelnootjes met slagroom en stiekem in je neuspeuteren als niemand het ziet.

Echt, ongemakkelijkheid ten top.
ldp schreef:
02-02-2019 18:47
😂😂
Ja zo gaat het echt.

Bij ons was de vraag: vertel iets wat je collega's niet over je weten. En dat de ene helft het dan over onverwerkte ongewenste kinderloosheid en jarenlang seksueel misbruik door de stiefvader heeft (echt waar!) En de andere helft over een voorkeur voor borrelnootjes met slagroom en stiekem in je neuspeuteren als niemand het ziet.

Echt, ongemakkelijkheid ten top.
Dat ik vroeger op blokfluitles heb gezeten. Meer zouden ze echt niet te horen krijgen van mij
Zou vragen of ze over de foto een legpuzzelmotief kunnen plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven