Bewust kindvrij, deel 24.
donderdag 24 januari 2019 om 14:03
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).
Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
zaterdag 2 februari 2019 om 21:18
https://www.viva.nl/mama/esther-34-wild ... n-pil-was/
Dit.... ongelofelijk!
Hoe kun je zo met het leven van een scharrel en met het leven van een (ongeboren) kind spelen, alleen omdat jij zo'n trut van 30 bent die zo nodig " een hummeltje wil hebben"
Flikker toch op zeg.... Je krijgt een kind. Geen accessiore? Gewoon een mens (je). Daar denk je toch niet zo lichtzinnig over??
#hormonen
Dit.... ongelofelijk!
Hoe kun je zo met het leven van een scharrel en met het leven van een (ongeboren) kind spelen, alleen omdat jij zo'n trut van 30 bent die zo nodig " een hummeltje wil hebben"
Flikker toch op zeg.... Je krijgt een kind. Geen accessiore? Gewoon een mens (je). Daar denk je toch niet zo lichtzinnig over??
#hormonen
zaterdag 2 februari 2019 om 21:31
Dit overkwam een oud-collega (man). Lijkt me zo vreselijk, dat je dan vader bent terwijl je dat helemaal niet wilt.koekie1980 schreef: ↑02-02-2019 21:18https://www.viva.nl/mama/esther-34-wild ... n-pil-was/
Dit.... ongelofelijk!
#hormonen
Als je dan als vrouw alleen een kind wilt, kies dan voor de eerlijke route (via een donor ofzo).
zaterdag 2 februari 2019 om 22:18
Precies! Of zeg dat je gewoon een kind wil. Kan zo'n gast je best willen helpen op voorwaarde dat ie er niet voor hoeft te zorgen.
Of zeg niks, gebruik die kerel zn zaad en hou verder je kop en zorg er in je uppie goed voor. Maar regel geen zwangerschap om een scharrel - die notabene aangeeft niks serieus te willen - aan je te binden.
Of zeg niks, gebruik die kerel zn zaad en hou verder je kop en zorg er in je uppie goed voor. Maar regel geen zwangerschap om een scharrel - die notabene aangeeft niks serieus te willen - aan je te binden.
zaterdag 2 februari 2019 om 23:08
Ik ken iemand van zeer dichtbij die dit ook geflikt heeft. Eeuwig vrijgezel, hoop psychische ellende (incl medicatie) dus aan de lopende band met tinderdates (eenmalig) het bed ingedoken tot het een keer raak was. Kerel over de zeik (hoewel ook zijn verantwoordelijkheid natuurlijk), haar maakte dat niet uit want en is nu in haar eentje "gelukkig" zwanger aan het zijn.koekie1980 schreef: ↑02-02-2019 21:18https://www.viva.nl/mama/esther-34-wild ... n-pil-was/
Dit.... ongelofelijk!
#hormonen
Om te kotsen. Ik wil niks meer met haar te maken hebben.
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 23:31
Reden: herkenbaarheid
Reden: herkenbaarheid
14.18% gewijzigd
zaterdag 2 februari 2019 om 23:16
In het verhaaltje wil die kerel het gelijk goed regelen ipv eerst aan te dringen op abortus. Volgens mij komt dit stukje uit de dikke duim van een redactie stagiar.koekie1980 schreef: ↑02-02-2019 22:18Precies! Of zeg dat je gewoon een kind wil. Kan zo'n gast je best willen helpen op voorwaarde dat ie er niet voor hoeft te zorgen.
zondag 3 februari 2019 om 08:06
Eveline Karman is blijkbaar een dame die de hotelschool heeft gedaan en toen toch maar besloten heeft dat ze liever schreef (schrijfcursusje), ze werkte vervolgens als columnist voor .... jawel.... fok.nlredbulletje schreef: ↑02-02-2019 23:16In het verhaaltje wil die kerel het gelijk goed regelen ipv eerst aan te dringen op abortus. Volgens mij komt dit stukje uit de dikke duim van een redactie stagiar.
https://www.evelinekarman.nl
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zondag 3 februari 2019 om 08:08
Eeh, nee hoor.koekie1980 schreef: ↑02-02-2019 20:48Aanvulling:
En de hele dag kunnen snoepen zonder dik te worden. Dáár dromen wij van![]()
zondag 3 februari 2019 om 08:36
Ik verbaas me ook over de vele (veel) te dikke kinderen. Maar vroeger was er veel minder snaai, kreeg ik een koffiefilterzakje chips op zaterdagavond. En we speelden veel meer buiten, waren actiever. De kinderen zitten nu veel meer met een tablet/telefoon in hun hand, of hangen op de bank en kijken tv.
Bij de 5-jarige dochter van een kennis van mij zijn alle melktanden onder narcose getrokken, want helemaal verrot. Nu heeft de tandarts ze bijna gesmeekt om het kind geen snoep/vruchtensap etc te geven, maar de ouders zeggen dat dat heel moeilijk wordt, ‘want X houdt zo van snoepjes’
Eh.. het kind is 5, dan haal je het toch niet in huis?
Het zijn vluchtelingen, en in hun cultuur wordt thee met veel suiker gedronken, en staat er altijd wel zoetigheid op tafel. Maar thuis haal je dat dus weg/koop je het niet, en bij anderen verbiedt je het haar, of mag ze 1 snoepje en poets je sowieso fatsoenlijk haar tanden (‘maar dat vind ze niet fijn’..)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 3 februari 2019 om 09:01
redbulletje schreef: ↑02-02-2019 23:16In het verhaaltje wil die kerel het gelijk goed regelen ipv eerst aan te dringen op abortus. Volgens mij komt dit stukje uit de dikke duim van een redactie stagiar.
Toch had ik als kerel ook wat meer zekerheid ingebouwd door zelf te zorgen voor condooms (dan weet je ook dat er niet mee gerotzooid is). Zeker als je wat geld hebt, heb je toch kans dat dat golddiggers aantrekt die je proberen er in te luizen.
Neemt niet weg dat de actie van die vrouw uiteraard verwerpelijk is.
Vervolgens inderdaad raar dat die kerel niet aandringt op abortus want ‘daar zijn ze beide op tegen’. Waarom dan (vooral in zijn geval)? Erg religieus zijn ze blijkbaar niet, gezien de rest van het verhaal.
zondag 3 februari 2019 om 09:57
Wow..himalaya schreef: ↑03-02-2019 08:36Ik verbaas me ook over de vele (veel) te dikke kinderen. Maar vroeger was er veel minder snaai, kreeg ik een koffiefilterzakje chips op zaterdagavond. En we speelden veel meer buiten, waren actiever. De kinderen zitten nu veel meer met een tablet/telefoon in hun hand, of hangen op de bank en kijken tv.
Bij de 5-jarige dochter van een kennis van mij zijn alle melktanden onder narcose getrokken, want helemaal verrot. Nu heeft de tandarts ze bijna gesmeekt om het kind geen snoep/vruchtensap etc te geven, maar de ouders zeggen dat dat heel moeilijk wordt, ‘want X houdt zo van snoepjes’
Eh.. het kind is 5, dan haal je het toch niet in huis?![]()
Het zijn vluchtelingen, en in hun cultuur wordt thee met veel suiker gedronken, en staat er altijd wel zoetigheid op tafel. Maar thuis haal je dat dus weg/koop je het niet, en bij anderen verbiedt je het haar, of mag ze 1 snoepje en poets je sowieso fatsoenlijk haar tanden (‘maar dat vind ze niet fijn’..)
zondag 3 februari 2019 om 11:57
Kindje is gewoon de baas in huis! Kind is immers ook de wijste, die kan de consequenties overzien van haar daden he. De ouders kunnen dat nog niet.himalaya schreef: ↑03-02-2019 08:36Ik verbaas me ook over de vele (veel) te dikke kinderen. Maar vroeger was er veel minder snaai, kreeg ik een koffiefilterzakje chips op zaterdagavond. En we speelden veel meer buiten, waren actiever. De kinderen zitten nu veel meer met een tablet/telefoon in hun hand, of hangen op de bank en kijken tv.
Is ook zo liefdevol he, je kind haar gebit laten verrotten en dik laten worden. Dat getuigt nu van échte liefde!
zondag 3 februari 2019 om 11:59
Niemand heeft het recht om een ander abortus op te dringen. Dat is net zo erg als iemand een kind opdringen.iets_perzik schreef: ↑03-02-2019 09:01
Vervolgens inderdaad raar dat die kerel niet aandringt op abortus want ‘daar zijn ze beide op tegen’. Waarom dan (vooral in zijn geval)? Erg religieus zijn ze blijkbaar niet, gezien de rest van het verhaal.
maandag 4 februari 2019 om 12:15
iets_perzik schreef: ↑03-02-2019 09:01[...]
Er zijn natuurlijk genoeg andere redenen om tegen abortus te zijn, buiten religie. Genoeg mensen vinden het verkeerd om een 'leven' af te breken, ook al is het nog zo pril.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 februari 2019 om 12:17
Vind het gewoon ongeloofwaardig dat dat van een man af zou komen. Zeker als die niet religieus ingeindoctrineerd is.
maandag 4 februari 2019 om 12:40
Wow... bij ons was toen ik kind was wel veel snaai in huis. Mijn moeder wijt het aan de omstandigheden.himalaya schreef: ↑03-02-2019 08:36Ik verbaas me ook over de vele (veel) te dikke kinderen. Maar vroeger was er veel minder snaai, kreeg ik een koffiefilterzakje chips op zaterdagavond. En we speelden veel meer buiten, waren actiever. De kinderen zitten nu veel meer met een tablet/telefoon in hun hand, of hangen op de bank en kijken tv.
Maar ik renden, speelde en vloog hele dagen buiten om, dus was als kind eerder schriel dan dik. Helaas was het in de puberteit snel gebeurd, toen moest ik op dieet en have been ever since. Maar als kind niet haha.
maandag 4 februari 2019 om 12:49
redbulletje schreef: ↑04-02-2019 12:17Vind het gewoon ongeloofwaardig dat dat van een man af zou komen. Zeker als die niet religieus ingeindoctrineerd is.
Ook mannen kunnen dat vinden, er is geen reden om aan te nemen dat dit specifiek voor vrouwen is. Veel mensen staan er denk ik toch emotioneler in dan jij of ik RB. Genoeg mensen die een hoopje cellen gelijk als mens zien. En daarbij zijn veel mensen ook bang voor schuldgevoel (of dat wordt ze aangepraat).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 februari 2019 om 14:46
Goeie!
Maar er is vaak ook veel veroordeling mbt het laten doen van een abortus.
- Als je volwassen dingen doet, moet je ook de gevolgen als een volwassene dragen.
- Als je later geen kinderen meer kunt krijgen, is het je eigen schuld, want je hebt de kans laten lopen.
- Het is moord!
- Er is altijd ruimte voor een kind.
Enz. enz. Vergeet niet dat de meeste mensen pro-kind zijn.
Daarnaast is het voor mannen ook anders hè. Die hoeven het kind niet te baren en als een relatie uit gaat, is het toch meestal de vrouw die er voor opdraait.
maandag 4 februari 2019 om 14:53
maandag 4 februari 2019 om 15:10
redbulletje schreef: ↑04-02-2019 14:53Vind het veel volwassener dat je een ongelukje herstelt dan dat je de rit uitzit omdat je zou moeten boeten voor het feit dat je 'n klein foutje hebt gemaakt.
Maar goed, de vrouw in het redactieverzinsel was in elk geval wel zo slim om 'n rijke kerel te neuken, dus een goeie alimentatie verzekerd!![]()
Tuurlijk, ik vind het ook volwassen als je soms gewoon erkent dat iets niet mogelijk is of niet past. Maar nogmaals, jij en ik kijken er heel anders tegenaan.
Als ik ooit per ongeluk zwanger zou raken, zou ik het zeker weg laten halen. Ik zou dit bijvoorbeeld niet kunnen delen met bijvoorbeeld mijn moeder of zus, omdat zij heel pro kind zijn én het mij waarschijnlijk echt gaan verwijten. Natuurlijk nog niet in de praktijk meegemaakt, gelukkig maar. Wel hebben we het al eens over de mogelijkheid gehad wat ik zou doen als het toch verkeerd zou gaan.
maandag 4 februari 2019 om 16:12
Ik zou ook zeker abortus kiezen als ik een ongelukje zou hebben. Gelukkig nu niet aan de orde, want geen man of sekspartner. Mijn moeder zou mijn keuze voor abortus respecteren. Maar zelf zou ze het niet aankunnen, zegt ze. Ook al is de kans dat ze alsnog zwanger raakt zéér klein (haar man gesteriliseerd beiden 67).
maandag 4 februari 2019 om 17:06
Daarom wekken juist mannen die tegen abortus zijn mijn woede op. Zij hebben gemakkelijk praten. Het gaat niet over hún lichaam.
maandag 4 februari 2019 om 20:03
Ik heb hier eerder ooit gezegd dat ik een kind zou laten komen als het me zou overkomen. Maar dat was mijn mening toen ik in de twintig en begin dertig was. Ik zat toen in een 'beginnershuis' en een 'beginnersbaan'. Ondertussen is mijn leven zo ingericht dat een kind echt slecht past. Ik denk dat ik het weg zou laten halen, maar ik hoop dat ik nooit zo'n lastige beslissing hoef te maken.hondenmens schreef: ↑04-02-2019 16:12Ik zou ook zeker abortus kiezen als ik een ongelukje zou hebben. Gelukkig nu niet aan de orde, want geen man of sekspartner. Mijn moeder zou mijn keuze voor abortus respecteren. Maar zelf zou ze het niet aankunnen, zegt ze. Ook al is de kans dat ze alsnog zwanger raakt zéér klein (haar man gesteriliseerd beiden 67).