Vals beschuldigen en uitschelden

04-02-2019 10:32 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een huwelijk en scheiding en daarna een aantal jaar alleen met mijn kids had ik mijn leven op de rit. Was een vrolijke, spontane meid die weer leefde. Genoot volop van de kinderen, mijn leven en maakte nieuwe vriendinnen. Eens in de maand heerlijk stappen, dansen en zingen. Wat genoot ik daarvan!
Sinds een aantal jaren heb ik een nieuwe relatie. Zoals in iedere relatie was het in het begin fantastisch en was er niets aan de hand.

Na verloop van tijd begonnen de eerste tekenen van problemen. Hij kon van het ene op het andere moment van vrolijk naar boos gaan. Nadat hij dreigde weg te gaan en ik hem probeerde te bedaren kwam het eruit dat het te maken had met zijn vorige relatie. Zij was volgens hem vreemd gegaan en hij had dat niet verwerkt. Naar later bleek heeft hij zelf in meerdere relaties een scheve schaats gereden.

Ik geloofde op dat moment dat het probleem uit zijn vorige relatie kwam en dat dit zou veranderen.

De problemen stapelden zich op. Hij flipt in 5 seconden om niets. Ziet overal spoken. Zelfs als de kussens van het bed anders liggen. Kort samengevat word ik nu al maandenlang uitgescholden voor alle vormen van hoer, slet, snol, kutwijf en keer op keer beschuldigd van vreemdgaan. Het meest erge, of domme eigenlijk is dat hij namen gebruikt van zijn vrienden. Hij veranderd in een woesteling en gooit de meest verschrikkelijke woorden naar mijn hoofd.

Hij gaat manipuleren, kleineren, chanteren als ik geen sex wil. Is me aan het controleren via Facebook, Whatsapp en kijken in mijn telefoon is het klaar. De tijden worden door hem bijgehouden op een papiertje.

Mijn telefoon wordt doorgekeken en verwijt het me als ik de code van mijn telefoon verander, ik zou dan een geheim hebben. Ik heb dus geen geheimen, maar wil geen controles meer. Ik verdedig me al bijna 2 jaar dat ik niet vreemdga! Wat ik wil rust en stabiliteit, voornamelijk voor mijn kinderen omdat dit slecht is voor hun toekomst. Dit speelt als de kinderen er niet zijn, maar is een kwestie van tijd dat dit veranderd.

Hij moest hulp zoeken van mij, wat hij ook gedaan heeft. Alleen durft hij dit woedeprobleem daar niet te bespreken.

Hij heeft me mijn leven afgepakt, de spontane, vrolijke flapuit is niet meer. Ze is veranderd in een stille vrouw, die niet meer stapt, niets meer onderneemt. Om dat er anders toch weer beschuldigingen komen over vreemdgaan..

Deze problemen ontstaan keer op keer omdat hij vind dat hij niet genoeg sex en aandacht krijgt. Hij snapt niet dat ik niet vaak sex met hem wil hebben na alles wat hij heeft gezegd. Dat ik me op zo'n moment niet meer dan een gat voel. Ik eerst liefde wil voelen.

Iedere vorm van liefde waar ik zo naar verlang, gewoon lekker knuffelen, om het vertrouwen terug te krijgen eindigt in ruzie. Elke aanraking moet eindigen in sex. Met meerdere malen de mededeling dat wanneer hij bij mij geen sex krijgt hij een ander pakt. Of zeggen dat hij dat al heeft gedaan.

Zo vaak tranen van spijt, zo vaak beloftes dat hij gaat veranderen.

Ondanks alles hou ik nog van hem, maar dit trek ik niet meer. Ben ik nou zo raar dat ik in deze situatie geen sex kan hebben met hem? Dat het voelt als moeten? Ik ben écht niet vies van sex, integendeel. Maar wel uit liefde, en niet uit chantage.

Zijn hier mensen met ervaring? Of iemand die mij de spreekwoordelijke trap onder mijn hol kan geven om hieruit te stappen? Want dat houden van is er nog steeds...
dumpen, denk aan je kinderen, zeker als die niet van hem zijn, waarom wil je uw eigen dat aandoen, het is een narcist, wat is het volgende, dat je het huis niet meer mag verlaten zonder toestemming?? geen vrienden meer mag hebben??
dumpen zo rap mogelijk,..huur een app en maak dat je wegkomt, of ga terug naar je ouders .
Wees eerlijk, naar jezelf.
Is dit de relatie waar je naar verlangt?
Jouw ideale man behandelt jou zo?
Zo geel als een kanariepiet
Ga bij hem weg! Nee het is niet raar om geen seks te willen met iemand die je respectloos en liefdeloos behandeld. Deze man is geen slechtoffer, maar een manipulatieve agressieve hork. Hij doet dit om je klein te laten voelen, te laten doen wat hij wil. Ga bij hem weg en ga in therapie om de schade die hij heeft aangericht te verwerken.
sterkte met uitmaken straks
Laat even weten, hoe het ging
To wat heb jij nodig om weg te komen bij deze man? Hoever wil je dit laten gaan? Moeten er klappen vallen? Is permante schade aan je eigenwaarde en aan die van de kinderen niet voldoende? JIJ beslist waar dit stopt. Maak die keus NU. Als je je niet veilig voelt zorg dan dat bekenden er vanaf weten en erbij zijn als je hem er uit zet. Maar dit mag geen dag langer duren. Geen excuses meer, je moet echt de controle nemen en jou en jouw kinderen tegen zo'n figuur beschermen. Die tranen zijn nep. Wat je in het begin van hem zag was nep. Dit is geen liefde. Please to doe jezelf en je kinderen dit NIET LANGER AAN
doornroosje9 schreef:
04-02-2019 12:19
Je verdedigt jezelf al twee jaar? En wie zijn schuld is het dat jij nog bij hem bent en dat de kinderen in deze omstandigheden moeten leven? En kom niet aan met 'de kinderen merken er niets van'. Jij bent hun moeder en ze weten verdomd goed dat jij doodongelukkig bent.

Hou je meer van hem dan van je kinderen?
En het is niet eens hun biologische vader! Wat oneerlijk om kinderen daarmee op te zadelen.

TO, waarom moet je een man in je leven hebben dan? Zijn je kinderen niet genoeg voor jouw geluk?
lolly-pop schreef:
04-02-2019 12:21
Kun je niet alleen zijn ofzo? Dat je zo'n idioot accepteert? Na 1x uitschelden voor hoer had je z'n spullen al in de kliko moeten dumpen. Waar is je eigenwaarde?! Wat voor voorbeeld wil je je kinderen meegeven? Dat ze zich zo laten behandelen? Je wordt behandelt zoals je je laat behandelen.

Niet helemaal waar...TO heeft er niet om gevraagd mishandelt te worden. Die lul heeft dat besloten te doen. Wat wel haar schuld is, is dat ze het 2 jaar lang pikt en dat ze haar kinderen ermee opzadelt.
merle78 schreef:
04-02-2019 14:42
Niet helemaal waar...TO heeft er niet om gevraagd mishandelt te worden. Wat wel haar schuld is, is dat ze het 2 jaar lang pikt.
Het is helaas wel waar. Ze laat zich wel degelijk zo behandelen. Dat staat los van schuld. Ze heeft er een rol in. Hij is schuldig aan die mishandeling. Dit even van iemand die zelf in zo'n relatie heeft gezeten en die dus die rol heeft moeten onderzoeken om te voorkomen dat ze nog een keer in zo'n situatie terecht komt.

Die rol kan ze later onder de loep nemen, wat nu van belang is dat ze van deze griezel af komt. TO, wonen jullie samen of niet? Kun je de relatie zo veilig mogelijk beëindigen door met iemand anders erbij te zeggen dat het klaar is en hem je huis uitkrijgen? Ik kan je op een briefje geven dat dit soort mannen het niet accepteert als je de relatie beëindigt, dus wat kun je alvast voorbereiden om ervoor te zorgen dat hij niet ineens in je huis staat weer of je op je werk/buiten lastigvalt?
merle78 schreef:
04-02-2019 14:42
Niet helemaal waar...TO heeft er niet om gevraagd mishandelt te worden. Die lul heeft dat besloten te doen. Wat wel haar schuld is, is dat ze het 2 jaar lang pikt en dat ze haar kinderen ermee opzadelt.
Die lul zal er ook niet om gevraagd te hebben om een lul te worden. Feit is dat de situatie is zoals hij is en beide hem laten voortbestaan. Aangezien je alleen jezelf kan veranderen is het aan TO om te stoppen met deze relatie
Tssss wat een ellende stop daar mee !
Wat is de reden dat jij aan deze man blijft/bleef vasthouden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
S-Meds schreef:
04-02-2019 14:55
Die lul zal er ook niet om gevraagd te hebben om een lul te worden. Feit is dat de situatie is zoals hij is en beide hem laten voortbestaan. Aangezien je alleen jezelf kan veranderen is het aan TO om te stoppen met deze relatie
Dat schreef ik ook.

Maar sommige mensen gaan zover om te zeggen dat iemand mishandeling kan 'uitlokken'.
lotus77 schreef:
04-02-2019 14:48
Het is helaas wel waar. Ze laat zich wel degelijk zo behandelen. Dat staat los van schuld. Ze heeft er een rol in. Hij is schuldig aan die mishandeling. Dit even van iemand die zelf in zo'n relatie heeft gezeten en die dus die rol heeft moeten onderzoeken om te voorkomen dat ze nog een keer in zo'n situatie terecht komt.

Die rol kan ze later onder de loep nemen, wat nu van belang is dat ze van deze griezel af komt. TO, wonen jullie samen of niet? Kun je de relatie zo veilig mogelijk beëindigen door met iemand anders erbij te zeggen dat het klaar is en hem je huis uitkrijgen? Ik kan je op een briefje geven dat dit soort mannen het niet accepteert als je de relatie beëindigt, dus wat kun je alvast voorbereiden om ervoor te zorgen dat hij niet ineens in je huis staat weer of je op je werk/buiten lastigvalt?

Ik ken die rol ja. Co-dependency door een traumabond en cognitieve dissonantie.

De vraag is hoe lang je je zo laat behandelen. Niemand vraagt erom om mishandelt te worden, niemand verwacht ook mishandelt te gaan worden door degene van wie die houdt.

Mensen praten zo stoer. Soms heb je wat tijd nodig om tot de juiste beslissing te komen en in te zien wat er echt aan de hand is.

Ik vind dat TO met 2 jaar veel te lang is doorgegaan, ook omdat meneer niet eens de biologische vader van haar kinderen is.
merle78 schreef:
04-02-2019 17:46
Dat schreef ik ook.

Maar sommige mensen gaan zover om te zeggen dat iemand mishandeling kan 'uitlokken'.
ja dat is natuurlijk onzin
https://www.norwoodgroep.nl

Lees maar eens op deze site
en?
heb je hem er uit gezet??
Je moet er zeker nog even over nadenken.. want hij was gisteren ineens weer lief net als in het begin en hij doet vaak wel aardig als de kinderen in de buurt zijn en 1 keer in het jaar was ie af, gisteren duwde hij je en normaal wil hij daarna altijd seks en nu maar een beetje..
Dus je houdt hem.

Ja toch :nut:
Google even op het woord "Narcist".
Advies: Per direct voorgoed uit je leven trappen.
Macho schreef:
05-02-2019 08:35
Google even op het woord "Narcist".
Advies: Per direct voorgoed uit je leven trappen.
Google is geen psychiater hoor

zoek gewoon op Hufter of Klootzak
Google even waarom laat ik altijd over me heen lopen en 6 redenen waarom ik mensen aantrek die misbruik van me maken. :nut:

Verbeter de wereld begin bij jezelf!
lilalinda schreef:
05-02-2019 08:40
Google is geen psychiater hoor

zoek gewoon op Hufter of Klootzak
Dan kom je met Google ook uit op narcist :)
merle78 schreef:
05-02-2019 12:26
Dan kom je met Google ook uit op narcist :)
En Google is geen paychiater, en Narcist is voor 99 van de 100 mensen een kutsmoes voor klootzak zijn
Misschien moet je even uit de slachtofferrol stappen. Hij heeft je niet veranderd, dat heb je zelf laten gebeuren door dit allemaal te slikken en er mee door te gaan. Ik vind het in en in triest voor je kinderen.

We kunnen je allemaal het advies wel geven om deze relatie te stoppen maar ik ben bang dat je dat toch niet gaat doen. Dus ja, wat nu?
lise1985 schreef:
04-02-2019 11:26
Besef wel dat wij als buitenstaanders wel erg makkelijk praten hebben.
TO schetst hier een behoorlijk duidelijk beeld van hoe het eraan toegaat. Buitenstaander of niet, niemand hoeft dit te accepteren.
Die komt niet meer terug.
Wel bij hem, niet bij ons vermoed ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven