Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

maandag 4 februari 2019 om 11:27
Sow, ik moest even bijlezen weer...
Wensmama! Nee! Wat ontzettend kl*te!!
Nora, dat is idd erg lastig als je iemand ontmoet hebt. Ik heb tijdens de IUI gewoon gedate, via Tinder. Toen ik net zou gaan beginnen met IVF kwam ik een hele leuke man tegen. Ik heb er toen voor gekozen mijn IVF uit te stellen. Niet speciaal voor hem, maar meer omdat ik niet wist hoe heftig het ging worden qua bijwerkingen enzo. Ik ben 33 dus wil liever een kind met een man als die mogelijkheid er nog is zeg maar. Ik heb geen haast vanwege mijn leeftijd. Uiteindelijk is het met deze man niets geworden dus...
Ik heb hem bij onze 3e date verteld van mijn traject en daar schrok hij toch wel behoorlijk van. Hij had al 2 kinderen en wist niet of hij er nog wilde. Ik denk dat dit wel heeft bijgedragen aan dat het niets is geworden.
Globe, goed om aan jezelf te denken. Als je pauze nodig hebt zou ik dat zeker even inlassen ja!
Kl*te Innerpeac!!! En ik deel je gevoel van nog maar 1tje in de vriezer... Als die mislukt weer helemaal voorafaan beginnen met injecties. Ik zie daar ook wel tegenop. Maar hopelijk is het niet nodig en is de laatste raak!!
Science, Hoe gaat het? Heeft het doorgezet?
Eeffie, gefeliciteerd!! We kunnen allemaal wel weer goed nieuws gebruiken!
Wensmama! Nee! Wat ontzettend kl*te!!
Nora, dat is idd erg lastig als je iemand ontmoet hebt. Ik heb tijdens de IUI gewoon gedate, via Tinder. Toen ik net zou gaan beginnen met IVF kwam ik een hele leuke man tegen. Ik heb er toen voor gekozen mijn IVF uit te stellen. Niet speciaal voor hem, maar meer omdat ik niet wist hoe heftig het ging worden qua bijwerkingen enzo. Ik ben 33 dus wil liever een kind met een man als die mogelijkheid er nog is zeg maar. Ik heb geen haast vanwege mijn leeftijd. Uiteindelijk is het met deze man niets geworden dus...
Ik heb hem bij onze 3e date verteld van mijn traject en daar schrok hij toch wel behoorlijk van. Hij had al 2 kinderen en wist niet of hij er nog wilde. Ik denk dat dit wel heeft bijgedragen aan dat het niets is geworden.
Globe, goed om aan jezelf te denken. Als je pauze nodig hebt zou ik dat zeker even inlassen ja!
Kl*te Innerpeac!!! En ik deel je gevoel van nog maar 1tje in de vriezer... Als die mislukt weer helemaal voorafaan beginnen met injecties. Ik zie daar ook wel tegenop. Maar hopelijk is het niet nodig en is de laatste raak!!
Science, Hoe gaat het? Heeft het doorgezet?
Eeffie, gefeliciteerd!! We kunnen allemaal wel weer goed nieuws gebruiken!

maandag 4 februari 2019 om 12:28
Eeffie, Wow, wat fijn!!!! Voorzichtig gefeliciteerd!! Heel goed om te lezen. Hoop heel erg voor je dat het goed blijft gaan!
Indd, is was helemaal ingesteld op het alleen een kindje krijgen. Maar nu het zo gelopen is had ik het toch graag anders gezien.
Haha..ja Globe indd, ik vond dat ik wel ietswat heftig reageerde en toen werd ik door een vriendin op de hormonen gewezen. Vandaar dat ik ook het gevoel heb dat ik wil janken de hele tijd.
Indd, is was helemaal ingesteld op het alleen een kindje krijgen. Maar nu het zo gelopen is had ik het toch graag anders gezien.
Haha..ja Globe indd, ik vond dat ik wel ietswat heftig reageerde en toen werd ik door een vriendin op de hormonen gewezen. Vandaar dat ik ook het gevoel heb dat ik wil janken de hele tijd.
maandag 4 februari 2019 om 15:25
@ Eeffie, wauw, gefeliciteerd! Supermooie nieuws, hoe voel je je?
@ Haillie, wat een verhaal! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me idd ontzettend dubbel, na al die teleurstellingen eindelijk zwanger maar je had het je zo anders voorgesteld. Straks wel genieten van je echo, fijn!
@ Haillie, wat een verhaal! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me idd ontzettend dubbel, na al die teleurstellingen eindelijk zwanger maar je had het je zo anders voorgesteld. Straks wel genieten van je echo, fijn!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
maandag 4 februari 2019 om 15:56
Eeffie gefeliciteerd!
Haillie, heftig hoor. Erg dubbel allemaal. Geniet wel van het kleintje, want die is dubbel en dwars gewild door jou!
Hier hartstikke ongesteld. Even moeilijk te behappen. Ik ga voor volgende poging maar op moment beetje leeg gevoel. Het valt me zwaarder dan voorheen.
Komt ook wel weer goed hoor. En hopelijk ben ik binnenkort ook gewoon een blij ei met een bevrucht en plakkend ei
Haillie, heftig hoor. Erg dubbel allemaal. Geniet wel van het kleintje, want die is dubbel en dwars gewild door jou!
Hier hartstikke ongesteld. Even moeilijk te behappen. Ik ga voor volgende poging maar op moment beetje leeg gevoel. Het valt me zwaarder dan voorheen.
Komt ook wel weer goed hoor. En hopelijk ben ik binnenkort ook gewoon een blij ei met een bevrucht en plakkend ei

maandag 4 februari 2019 om 18:45
Super blij natuurlijk. Maar aan de andere kant ook bang dat t weer fout gaat. Elk toiletbezoek is nog steeds spannend
Verder al een week met regelmaat misselijk en kamp ik momenteel met een keelontsteking en wat koorts. Maar zolang alles goed gaat vind ik dat allemaal prima

maandag 4 februari 2019 om 19:58
Eeffie en Hailie gefeliciteerd! Ik duim voor goede zwangerschappen.
Science. Wat ontzettend klote! En ik begrijp je gevoel volledig.
Hier is het vandaag ook doorgebroken. Volgende week dinsdag de uitgangsecho en dan duimen op een goed ontdooi proces.
Grappig dat meerdere mensen aan het daten zijn. Ik ben in December iemand tegen gekomen waar ik nu mee aan het daten ben. En het is echt ontzettend leuk. Ik heb hem vlak voor ik naar Gent moest verteld over mijn plannen. En hij reageerde zo ontzettend lief en begripvol! Hij is zelf geholpen en heeft zelf al 2 kinderen. Ook nadat ik wist dat het niet gelukt was vorige week, leeft hij ontzettend mee. Tot nu toe lijkt hij het dus te accepteren. Maar hoe het is als het wel lukt, is natuurlijk afwachten. Maar dat vind ik geen reden om het dan maar af te kappen.
Science. Wat ontzettend klote! En ik begrijp je gevoel volledig.
Hier is het vandaag ook doorgebroken. Volgende week dinsdag de uitgangsecho en dan duimen op een goed ontdooi proces.
Grappig dat meerdere mensen aan het daten zijn. Ik ben in December iemand tegen gekomen waar ik nu mee aan het daten ben. En het is echt ontzettend leuk. Ik heb hem vlak voor ik naar Gent moest verteld over mijn plannen. En hij reageerde zo ontzettend lief en begripvol! Hij is zelf geholpen en heeft zelf al 2 kinderen. Ook nadat ik wist dat het niet gelukt was vorige week, leeft hij ontzettend mee. Tot nu toe lijkt hij het dus te accepteren. Maar hoe het is als het wel lukt, is natuurlijk afwachten. Maar dat vind ik geen reden om het dan maar af te kappen.
maandag 4 februari 2019 om 23:00
Wat fijn een paar positieve berichten! Gefeliciteerd jullie beiden! Ik duim voor jullie dat het allemaal goed gaat!
Het lijkt mij wel ingewikkeld het daten en proberen zwanger te worden tegelijk. Zal je ook net zien dat je dan iemand tegen komt terwijl je dat misschien al jaren daarvoor hoopte.. maar super fijn als iemand er dan voor openstaat. Haillie, hopelijk komen jullie er ook goed uit samen.
Ik had zelf ook een bijzonder weekend. Ik was bij een vriendin die afgelopen jaar heeft ontdekt dat zij niet zwanger kan worden. Ik vertelde haar over mijn plan en eigenlijk kwam toen ter sprake dat zij en haar man er wel over denken om donor te worden om zo op afstand betrokken te zijn bij een kind. Ik dacht dat ik dat hoofdstuk al wel gesloten had, maar terwijl we er over spraken leek mij dat toch ook nog een best interessant construct. Geen idee of ik het echt wil en ook niet of ik dat met hen zou willen, maar toch wel het verkennen waard. Hebben jullie dit overwogen?
Verder zit ik hier thuis met een onwijze krolse poes... arm beestje denk ik telkens, wat begrijp ik jou goed.. haha.
.
Het lijkt mij wel ingewikkeld het daten en proberen zwanger te worden tegelijk. Zal je ook net zien dat je dan iemand tegen komt terwijl je dat misschien al jaren daarvoor hoopte.. maar super fijn als iemand er dan voor openstaat. Haillie, hopelijk komen jullie er ook goed uit samen.
Ik had zelf ook een bijzonder weekend. Ik was bij een vriendin die afgelopen jaar heeft ontdekt dat zij niet zwanger kan worden. Ik vertelde haar over mijn plan en eigenlijk kwam toen ter sprake dat zij en haar man er wel over denken om donor te worden om zo op afstand betrokken te zijn bij een kind. Ik dacht dat ik dat hoofdstuk al wel gesloten had, maar terwijl we er over spraken leek mij dat toch ook nog een best interessant construct. Geen idee of ik het echt wil en ook niet of ik dat met hen zou willen, maar toch wel het verkennen waard. Hebben jullie dit overwogen?
Verder zit ik hier thuis met een onwijze krolse poes... arm beestje denk ik telkens, wat begrijp ik jou goed.. haha.

maandag 4 februari 2019 om 23:43
Meisjen: voor mij is een dergelijke constructie nooit een optie geweest. Als ik het alleen doe, dan wilde ik niet ook nog dealen met iemand anders. En ik ken absoluut niemand die ik als donor zou hebben willen en kunnen vragen. Maar er zijn hier wel vrouwen (geweest) met een bekende donor al dan niet met enige betrokkenheid.
Eeffie: ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd. Ik snap dat het nog heel spannend is, maar elke stap is er één!
Hailie: lastig zeg! Aan de ene kant blij, en tegelijk gedoe. Hopelijk komen jullie uit een voor beiden goede oplossing (ik weet niet zeker of de vader wel enige betrokkenheid wil, of er nu helemaal niks mee te maken wil hebben).
Met mij gaat het goed. Mijn guppie groeit goed, en je ziet al echt dingen veranderen in haar reacties. Ze slaapt nog steeds heel goed, dus ik vind het vooralsnog ook niet heel zwaar. Ik merk wel dat het iets anders is dan bij stellen omdat ik áltijd oppas nodig heb als ik iets wil. Ik hoor verschillende mensen om me heen zeggen dat ze echt pas vanaf een maand of 8/9 oppas willen. Dat gaat hier niet lukken, ik moet eerder toch wel eens iets doen wat alleen moet. Dus je maakt het jezelf wel makkelijker als je bereid bent de baby uit handen te geven.
Eeffie: ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd. Ik snap dat het nog heel spannend is, maar elke stap is er één!
Hailie: lastig zeg! Aan de ene kant blij, en tegelijk gedoe. Hopelijk komen jullie uit een voor beiden goede oplossing (ik weet niet zeker of de vader wel enige betrokkenheid wil, of er nu helemaal niks mee te maken wil hebben).
Met mij gaat het goed. Mijn guppie groeit goed, en je ziet al echt dingen veranderen in haar reacties. Ze slaapt nog steeds heel goed, dus ik vind het vooralsnog ook niet heel zwaar. Ik merk wel dat het iets anders is dan bij stellen omdat ik áltijd oppas nodig heb als ik iets wil. Ik hoor verschillende mensen om me heen zeggen dat ze echt pas vanaf een maand of 8/9 oppas willen. Dat gaat hier niet lukken, ik moet eerder toch wel eens iets doen wat alleen moet. Dus je maakt het jezelf wel makkelijker als je bereid bent de baby uit handen te geven.
dinsdag 5 februari 2019 om 15:43
Science, wat klote weer zeg. Herken dat lege gevoel helemaal. Ik hoop ook voor je dat je binnenkort een blij ei bent;) sterkte.
@meisjen, jaren geleden toen ik nog in mijn oriënterende fase zat heb ik er serieus over nagedacht om het met een homostel te doen. Een bekend of voor mij niet bekend stel. Uiteindelijk vond ik om het alleen te doen toch beter bij mij passen.
@innerpeace, fijn dat jullie het zo leuk hebben en dat hij zo begripvol is en meeleeft. Geniet ervan.
@Truelove, goed zo, houd de moed erin. Het kan zo ineens raak zijn. Ik bem even kwijt waar jij nu precies zit?
@Nausicaa, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat ze zo lekker doorslaapt. Heerlijk ook om die veranderingen bij haar te zien. Indd dat je altijd een oppas moet regelen lijkt me best lastig en je zal dan bereid moeten zijn je baby uit handen te geven. Fijn dat je dat kan.
De vader van mijn kindje wil helaas geen enkele betrokkenheid. Hij stond helemaal achter mijn plan middels IVF een kindje te krijgen en hij was super begripvol. Hij zegt ook, ik zou als een vader voor jouw kindje kunnen zijn maar ik kan het niet aan DE vader te zijn. Dan komt er een verantwoordelijkheidsgevoel bij kijken en dat kan hij niet aan. Zijn situatie met zijn 3 kinderen is al best complex. Morgen komt hij overigens wel langs om te praten. Ik denk meer een afsluitend gesprek. De laatste keer gingen we niet echt lekker uit elkaar.
@meisjen, jaren geleden toen ik nog in mijn oriënterende fase zat heb ik er serieus over nagedacht om het met een homostel te doen. Een bekend of voor mij niet bekend stel. Uiteindelijk vond ik om het alleen te doen toch beter bij mij passen.
@innerpeace, fijn dat jullie het zo leuk hebben en dat hij zo begripvol is en meeleeft. Geniet ervan.
@Truelove, goed zo, houd de moed erin. Het kan zo ineens raak zijn. Ik bem even kwijt waar jij nu precies zit?
@Nausicaa, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat ze zo lekker doorslaapt. Heerlijk ook om die veranderingen bij haar te zien. Indd dat je altijd een oppas moet regelen lijkt me best lastig en je zal dan bereid moeten zijn je baby uit handen te geven. Fijn dat je dat kan.
De vader van mijn kindje wil helaas geen enkele betrokkenheid. Hij stond helemaal achter mijn plan middels IVF een kindje te krijgen en hij was super begripvol. Hij zegt ook, ik zou als een vader voor jouw kindje kunnen zijn maar ik kan het niet aan DE vader te zijn. Dan komt er een verantwoordelijkheidsgevoel bij kijken en dat kan hij niet aan. Zijn situatie met zijn 3 kinderen is al best complex. Morgen komt hij overigens wel langs om te praten. Ik denk meer een afsluitend gesprek. De laatste keer gingen we niet echt lekker uit elkaar.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:38
Eeffie en Hailie, gefeliciteerd met jullie zwangerschap allebei! Wat fijn!
Hailie, tegelijkertijd ook sterkte... Zal wel heel dubbel zijn met al je mixed emotions. Succes met je gesprek morgen!
Globe, hoop dat je verlengde pauze je wat rust geeft!
Sterkte voor iedereen die het nog nodig heeft op dit moment
Hailie, tegelijkertijd ook sterkte... Zal wel heel dubbel zijn met al je mixed emotions. Succes met je gesprek morgen!
Globe, hoop dat je verlengde pauze je wat rust geeft!
Sterkte voor iedereen die het nog nodig heeft op dit moment
dinsdag 5 februari 2019 om 21:12
@ hailie sterkte met het gesprek! Bizar hoe het kan lopen zeg.
Ik zou deze week de 7e IUI hebben maar nu blijkt vandaag dat mijn rietje kwijt is... pfff druk in de weer met MCK en de ESP hopelijk morgen het verlossende antwoord en vooral oplossing! Hoe kan zoiets hè?!
Vandaag ook evaluatie gehad en ga zo door t/m IUI 9, hierna indicatie voor ivf maar hopelijk komt het niet zo ver!
Ik zou deze week de 7e IUI hebben maar nu blijkt vandaag dat mijn rietje kwijt is... pfff druk in de weer met MCK en de ESP hopelijk morgen het verlossende antwoord en vooral oplossing! Hoe kan zoiets hè?!
Vandaag ook evaluatie gehad en ga zo door t/m IUI 9, hierna indicatie voor ivf maar hopelijk komt het niet zo ver!

woensdag 6 februari 2019 om 09:04
Hailie wat heftig, maar gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan.
Eeffie ook gefeliciteerd, ik duim voor een plakker!!
Voor degene die al een kindje hebben, hoe zit het met aangifte doen? Moet je bewijs laten zien dat het van een donor is? Op de website van de gemeente lees ik dat je moet meenemen: Verklaring afgegeven door de Stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting.
Moet ik deze verklaring dan van tevoren al regelen?
Weet iemand daar iets over?
Eeffie ook gefeliciteerd, ik duim voor een plakker!!
Voor degene die al een kindje hebben, hoe zit het met aangifte doen? Moet je bewijs laten zien dat het van een donor is? Op de website van de gemeente lees ik dat je moet meenemen: Verklaring afgegeven door de Stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting.
Moet ik deze verklaring dan van tevoren al regelen?
Weet iemand daar iets over?
woensdag 6 februari 2019 om 09:28
Rosieflower, bedankt. Het is indd zo dubbel allemaal en enorme mixed feelings. En ook door wat er gebeurt is de afgelopen weken, gestopt met groeien, o toch wat activiteit maar een heeeele kleine kans en dan toch het hartje (zoooo een mooi moment) ben ik super onzeker. Maargoed, ik moet positief blijven.
@True, DAT meen je toch niet!!!! Hoe is dat toch mogelijk zeg. Ik ga heel hard duimen dat je vandaag toch het nieuws krijgt dat het rietje gevonden is. Succes!!
@Maris, hoe ver ben je nu en hoe gaat het allemaal? Goeie vraag, en er is hier vast wel iemand die het antwoord daarop weet.
@True, DAT meen je toch niet!!!! Hoe is dat toch mogelijk zeg. Ik ga heel hard duimen dat je vandaag toch het nieuws krijgt dat het rietje gevonden is. Succes!!
@Maris, hoe ver ben je nu en hoe gaat het allemaal? Goeie vraag, en er is hier vast wel iemand die het antwoord daarop weet.
woensdag 6 februari 2019 om 10:52
Hailie, sterkte met je gesprek! Lijkt me erg heftig! Alleen je kindje opvoeden is natuurlijk iets waar we allemaal voor kiezen. Maar een vader in het spel die geen vader wil zijn is natuurlijk weer heel wat anders. Hopelijk komen jullie er samen uit en kun je toch een manier vinden dat hij er enigszins bij betrokken blijft.
True love, hoe kan dat gebeuren? Dat heb ik nog nooit gehoord. Hopelijk vinden ze hem voor je.
Goede vraag Maris, ik heb geen idee eigenlijk.
True love, hoe kan dat gebeuren? Dat heb ik nog nooit gehoord. Hopelijk vinden ze hem voor je.
Goede vraag Maris, ik heb geen idee eigenlijk.

woensdag 6 februari 2019 om 10:54
Hier gaat het prima! Wegens bekkeninstabiliteit en een fysieke baan wel flink minder gaan werken en alleen nog administratieve taken. Baalde er eerst van, maar uiteindelijk wel de goede keuze geweest. Volgende week donderdag laatste werkdag en dan met verlof. Tijd gaat nu opeens best snel!
True wat een ellende zeg! Hopelijk wordt je rietje nog op tijd gevonden!!
woensdag 6 februari 2019 om 11:21
Maris: mijn vriendin die bij de bevalling was heeft de aangifte gedaan. Zij had officieel alleen haar eigen identificatie nodig, maar het is wel handig als diegene ook een kopie van jouw ID heeft (ivm spelling en bsn en zo). Ze had ook papieren van het ziekenhuis over de bevalling (tijd en datum en zo), maar dat hoeft officieel niet. Als je thuis bevalt maakt de verloskundige die volgens mij.
Wat ik wel had gedaan, was een envelop met de kopie van mijn ID meenemen in mijn ziekenhuistas. Daar had ik ook de volledige naam van mijn dochter op geschreven. Niemand wist de naam nog, en ik zou zelf spontaan zenuwachtig worden als ik iemand anders kind aan moest geven, ik zou nog gaan twijfelen aan de naam Maria qua spelling
. Zo had ze alle gegevens gewoon op papier.
Ik had geen verklaring van een stichting of zo nodig. Ze heeft gewoon gezegd dat het van een donor was, en bij gegevens van de vader staat een streepje in plaats van de gegevens.
Ik heb inmiddels ook een ID kaart voor mijn dochter, en voor die aanvraag moeten beide ouders goedkeuring geven. Dat ging zonder problemen, er werd niet eens naar de andere ouder gevraagd, dus blijkbaar staat het zo goed in het systeem dat er maar 1 ouder is.
Wat ik wel had gedaan, was een envelop met de kopie van mijn ID meenemen in mijn ziekenhuistas. Daar had ik ook de volledige naam van mijn dochter op geschreven. Niemand wist de naam nog, en ik zou zelf spontaan zenuwachtig worden als ik iemand anders kind aan moest geven, ik zou nog gaan twijfelen aan de naam Maria qua spelling

Ik had geen verklaring van een stichting of zo nodig. Ze heeft gewoon gezegd dat het van een donor was, en bij gegevens van de vader staat een streepje in plaats van de gegevens.
Ik heb inmiddels ook een ID kaart voor mijn dochter, en voor die aanvraag moeten beide ouders goedkeuring geven. Dat ging zonder problemen, er werd niet eens naar de andere ouder gevraagd, dus blijkbaar staat het zo goed in het systeem dat er maar 1 ouder is.
woensdag 6 februari 2019 om 11:32
@ Truelove, hoe kan dat nu weer gebeuren? Hopelijk vinden ze het toch nog op tijd terug!
@ Maris, ik heb zelf aangifte gedaan ( kon in het ziekenhuis)
Ik had alleen mijn ID kaart nodig.
Bij het aanvragen van zijn paspoort ook geen problemen gehad. Alles staat duidelijk in de basisregistratie, ontzettend fijn
@ Haillie, succes met je gesprek vandaag! Heb je zelf al een beetje bedacht wat je minimaal van hem wil?
@ Maris, ik heb zelf aangifte gedaan ( kon in het ziekenhuis)
Ik had alleen mijn ID kaart nodig.
Bij het aanvragen van zijn paspoort ook geen problemen gehad. Alles staat duidelijk in de basisregistratie, ontzettend fijn
@ Haillie, succes met je gesprek vandaag! Heb je zelf al een beetje bedacht wat je minimaal van hem wil?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
woensdag 6 februari 2019 om 15:38
Dit is een serieus probleem, dit zou absoluut niet mogen gebeuren. Bij mij bleek het een communicatiefout hoeveel rietjes er nodig waren voor IVF, maar daadwerkelijk een rietje kwijt zijn.. Dat is echt een groot probleem. Dit zou absoluut niet mogen. Hebben ze al antwoord gegeven?Truelove79 schreef: ↑05-02-2019 21:12@ hailie sterkte met het gesprek! Bizar hoe het kan lopen zeg.
woensdag 6 februari 2019 om 20:53
Nou hè, best bizar dat zoiets kan.
Ik ben wel netjes geholpen door esp hoor, ze hebben zelfs een Nederlands sprekend contactpersoon.
Maar ten eerste heeft de kliniek dus niet gemeld dat mijn bestelling niet bij de bulkshipment zat, en het verhaal uiteindelijk is dat het rietje nog bij Esp was. Het is vandaag met expres verstuurd, maar vraag me af of het daadwerkelijk hetzelfde rietje is of vervanging.. Ik heb nog gevraagd om uitleg, vind het toch wel heel slordig.
Maar goed, hopelijk gaat nu alles goed en nog op tijd binnen.
Ik had ook even bloed laten testen omdat ik een hele lichte menstruatie had, even om 100% zeker te zijn en dat is nu getest op verkeerde waarden.. haha het is geen goede week voor mij.
Maar die kans schat ik op bijna 0 hoor.
Ik ben wel netjes geholpen door esp hoor, ze hebben zelfs een Nederlands sprekend contactpersoon.
Maar ten eerste heeft de kliniek dus niet gemeld dat mijn bestelling niet bij de bulkshipment zat, en het verhaal uiteindelijk is dat het rietje nog bij Esp was. Het is vandaag met expres verstuurd, maar vraag me af of het daadwerkelijk hetzelfde rietje is of vervanging.. Ik heb nog gevraagd om uitleg, vind het toch wel heel slordig.
Maar goed, hopelijk gaat nu alles goed en nog op tijd binnen.
Ik had ook even bloed laten testen omdat ik een hele lichte menstruatie had, even om 100% zeker te zijn en dat is nu getest op verkeerde waarden.. haha het is geen goede week voor mij.
Maar die kans schat ik op bijna 0 hoor.
donderdag 7 februari 2019 om 11:28
Vind het wel gek. Bestel jij zelf of doet de kliniek dat voor je? Ik bestel zelf en kan de bestelling dan gewoon tracken. Wel geef ik door aan het ziekenhuis dat het binnenkomt zodat ze er van op de hoogte zijn.
Ik zou nu ook wel willen weten waar het is misgegaan. Als ze het gewoonweg niet besteld hadden dan zeg het gewoon. Het is verder nu opgelost. Maar ik zou dit wel willen weten.
Ben wel blij voor je dat het opgelost is, het traject geeft al genoeg stress..
O lees nu van de waarden. Werkelijk. Wat slordig.. Moest je geprikt worden op HCG dan ofzo? Spannend allemaal. Ik zal voor je duimen!
Ik zou nu ook wel willen weten waar het is misgegaan. Als ze het gewoonweg niet besteld hadden dan zeg het gewoon. Het is verder nu opgelost. Maar ik zou dit wel willen weten.
Ben wel blij voor je dat het opgelost is, het traject geeft al genoeg stress..
O lees nu van de waarden. Werkelijk. Wat slordig.. Moest je geprikt worden op HCG dan ofzo? Spannend allemaal. Ik zal voor je duimen!