Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 30 januari 2019 om 19:05
Hai Meisjen, welkom! Ik schrijf ook pas net mee
Spannend traject is het! Wij lopen dan ongeveer gelijk want ik heb net in januari mijn intake en gesprek met de psycholoog gehad.
De info die ik kreeg over wachttijden bij Nij Geertgen was ongeveer een jaar wachten op een Nederlandse Donor. Een match via Nij Geertgen bij een Deense donorbank was ongeveer 10 tot 12 weken. En met zelf bestellen dan kon ik eigenlijk meteen starten.
Twee belangrijke redenen voor mij om voor een Deense donor te kiezen. Nummer 1 is ook mijn leeftijd. Ik ben 39 en vind dat ik niet meer de tijd heb om nog een jaar te wachten (vooral als je steeds hoort dat je vruchtbaarheid zo hard achteruit gaat
) Ook had ik trouwens dat geduld niet meer...nu ik eenmaal de beslissing heb genomen wil ik ook door. Eigenlijk het gevoel wat jij ook beschrijft.
Een andere minstens net zo belangrijke overweging is dat ik graag een uitgebreid profiel wilde. Ik voel me er beter als ik nu al veel info heb en mijn kind al eventueel eerder vragen kan beantwoorden.
Zoals Science zegt zijn de kosten wel vrij hoog. Al heb ik nu bij ESB besteld en ik heb wel het idee dat dat goedkoper is dan Cryos. En heb nu een bulkshipping gedaan en dat scheelde ruim 150 euro met een individuele verzending (moet je wel de tijd hebben).
Als ik gewild had ik denk ik al in februari kunnen starten (al was dat wel krap geworden). Maar nu start ik met de eerste IUI in maart of april. Dus dat is al heel snel!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

De info die ik kreeg over wachttijden bij Nij Geertgen was ongeveer een jaar wachten op een Nederlandse Donor. Een match via Nij Geertgen bij een Deense donorbank was ongeveer 10 tot 12 weken. En met zelf bestellen dan kon ik eigenlijk meteen starten.
Twee belangrijke redenen voor mij om voor een Deense donor te kiezen. Nummer 1 is ook mijn leeftijd. Ik ben 39 en vind dat ik niet meer de tijd heb om nog een jaar te wachten (vooral als je steeds hoort dat je vruchtbaarheid zo hard achteruit gaat

Een andere minstens net zo belangrijke overweging is dat ik graag een uitgebreid profiel wilde. Ik voel me er beter als ik nu al veel info heb en mijn kind al eventueel eerder vragen kan beantwoorden.
Zoals Science zegt zijn de kosten wel vrij hoog. Al heb ik nu bij ESB besteld en ik heb wel het idee dat dat goedkoper is dan Cryos. En heb nu een bulkshipping gedaan en dat scheelde ruim 150 euro met een individuele verzending (moet je wel de tijd hebben).
Als ik gewild had ik denk ik al in februari kunnen starten (al was dat wel krap geworden). Maar nu start ik met de eerste IUI in maart of april. Dus dat is al heel snel!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
woensdag 30 januari 2019 om 19:42
leuk dat we een beetje gelijk opgaan Rosieflower! Bedankt voor de info allemaal! Spannend sciencerokcks, ik duim voor je! Ik herken je gevoel helemaal Rosieflower. Ik ben iets jonger, 34, maar ik ben al zo lang bezig met mijn kinderwens, dat ik, nu ik dit besluit heb genomen, merk dat ik ook bijna niet meer kan wachten. Een jaar klinkt opeens heel lang. Maar ik wil ook niet opeens heel ongeduldig zijn.. gek hoe dat gaat.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo erg nagedacht over het voordeel van een uitgebreider profiel via die bank. Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe ik het zou vinden als mijn kindje zou willen zoeken naar de vader, dat hij dan niet in Nederland woont. Dat was voor mij een reden om dat niet te doen. Maar ik twijfel wel. Ik reis zelf ook de hele wereld over, misschien is het helemaal niet zo erg. Wat vinden jullie daarvan?
Waar moet ik dan aan denken bij de kosten? Zou iemand een indicatie willen geven? Ik heb er op zich wel wat voor over, tenslotte de beste aankoop ooit denk ik
.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo erg nagedacht over het voordeel van een uitgebreider profiel via die bank. Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe ik het zou vinden als mijn kindje zou willen zoeken naar de vader, dat hij dan niet in Nederland woont. Dat was voor mij een reden om dat niet te doen. Maar ik twijfel wel. Ik reis zelf ook de hele wereld over, misschien is het helemaal niet zo erg. Wat vinden jullie daarvan?
Waar moet ik dan aan denken bij de kosten? Zou iemand een indicatie willen geven? Ik heb er op zich wel wat voor over, tenslotte de beste aankoop ooit denk ik

woensdag 30 januari 2019 om 20:21
woensdag 30 januari 2019 om 20:33
Plien dat is idd een goede optie! Dan kun je doen waar je je goed bij voelt en toch iets achter de hand hebben.
@Meisjen. Ik heb eerlijk gezegd niet heel erg stil gestaan bij het feit dat mijn donor niet in Nederland zou wonen. Ik vond het hebben van extra info belangrijker. Maar dat is dus voor iedereen persoonlijk.
Ik heb overigens wel geselecteerd op West-Europese donoren. Alle donoren uit Oost-Europa of Rusland waren voor mij geen optie. Ik voel me meer verwant met West-Europees (niet met de intentie om iemand te beledigen). Dus vind dan alles bereisbaar. En daarnaast weet je nooit waar een donor over zoveel jaren woont.
Een indicatie van kosten. Donoren bij de European Sperm Bank kosten 559 of 589 euro per rietje en dan nog de verzendkosten en het pregnacyslot (600 euro). Ik heb net voor 4 rietjes, pregnancyslot en bulkverzending in totaal 2835 euro afgerekend.
Ik zag de prijzen bij Cryos regelmatig tot meer dan 700 euro per rietje oplopen.
Overigens mocht ik wel ICI unwashed bestellen. Dat is goedkoper. Bij Nij Geertgen wassen ze zelf nog.
@Meisjen. Ik heb eerlijk gezegd niet heel erg stil gestaan bij het feit dat mijn donor niet in Nederland zou wonen. Ik vond het hebben van extra info belangrijker. Maar dat is dus voor iedereen persoonlijk.
Ik heb overigens wel geselecteerd op West-Europese donoren. Alle donoren uit Oost-Europa of Rusland waren voor mij geen optie. Ik voel me meer verwant met West-Europees (niet met de intentie om iemand te beledigen). Dus vind dan alles bereisbaar. En daarnaast weet je nooit waar een donor over zoveel jaren woont.
Een indicatie van kosten. Donoren bij de European Sperm Bank kosten 559 of 589 euro per rietje en dan nog de verzendkosten en het pregnacyslot (600 euro). Ik heb net voor 4 rietjes, pregnancyslot en bulkverzending in totaal 2835 euro afgerekend.
Ik zag de prijzen bij Cryos regelmatig tot meer dan 700 euro per rietje oplopen.
Overigens mocht ik wel ICI unwashed bestellen. Dat is goedkoper. Bij Nij Geertgen wassen ze zelf nog.
woensdag 30 januari 2019 om 21:40
donderdag 31 januari 2019 om 17:13
@eeffie, geen idee. Voel me een beetje premenstrueel, gevoelige borsten, beetje opgeblazen, maar dat kan van alles zijn. Nu dag 9 na inseminatie, weet maandag of dinsdag pas meer.
Ik heb wel al verder gedacht, heb nog 1 rietje van mijn donor staan bij Cryos Dat is het laatste rietje van die batch, en de volgende zijn gelijk een stuk duurder. Heb net bij ESB gekeken, en nu met Leiderdorp als opslagplaats denk ik er over om daar een donor van te gebruiken als deze poging en volgende poging niet lukken. Ik heb daar nu meer matches die wat betreft kosten eigenlijk net onder Cryos zitten, dus zou dat een goedkopere optie zijn als ik daar 3 rietjes bestel.
Maar nog geen haast om die beslissing te nemen. eerst weekend afwachten.
En jij? Wie zit er nu eigenlijk nog meer op het bankje? Ben het even kwijt. oeps.
Ik heb wel al verder gedacht, heb nog 1 rietje van mijn donor staan bij Cryos Dat is het laatste rietje van die batch, en de volgende zijn gelijk een stuk duurder. Heb net bij ESB gekeken, en nu met Leiderdorp als opslagplaats denk ik er over om daar een donor van te gebruiken als deze poging en volgende poging niet lukken. Ik heb daar nu meer matches die wat betreft kosten eigenlijk net onder Cryos zitten, dus zou dat een goedkopere optie zijn als ik daar 3 rietjes bestel.
Maar nog geen haast om die beslissing te nemen. eerst weekend afwachten.
En jij? Wie zit er nu eigenlijk nog meer op het bankje? Ben het even kwijt. oeps.
donderdag 31 januari 2019 om 18:46
@ Wensmama, dat is schrikken zeg! Hoeveel weken ben je nu?
Ukken er nu natuurlijk niets over zeggen maar wel mijn ervaring delen als soort van geruststelling.
Toen ik 6 weken zwanger was van mijn zoon kreeg ik ook roze vegen bij afscheiding, de volgende dag helder rood bloed in mijn onderbroek en dagen erna bruin bij het afvegen. Verloskundige kon niets voor me doen, het was nog te vroeg voor een echo en als het fout zou gaan was er ook niets wat ze kon doen om te stoppen.
In week 7 had ik een inwendige echo bij het AMC en daar zagen ze tot mijn opluchting dat het allemaal goed zat!
Ze vertelden mij dat heel veel vrouwen bloed hebben in de eerste weken. Dat komt omdat de hele ‘regio’ heel erg goed doorbloed is en er maar heel weinig nodig is om een bloedvaatje te laten knappen.
Ik hoop dat het ook zo met jou afloopt! Sterkte
@ meisjen, Welkom! Spannend hoor! Leuk dat je mee komt schrijven
@ science, eerst maar kijken of je deze keer een plakkers hebt toch? Wie weet hoef je helemaal niet verder denken? Zou toch te gek zijn!
Ik zit trouwens vanaf afgelopen maandag op de wachtbank, nog heel wat wachten voor de boeg
Ukken er nu natuurlijk niets over zeggen maar wel mijn ervaring delen als soort van geruststelling.
Toen ik 6 weken zwanger was van mijn zoon kreeg ik ook roze vegen bij afscheiding, de volgende dag helder rood bloed in mijn onderbroek en dagen erna bruin bij het afvegen. Verloskundige kon niets voor me doen, het was nog te vroeg voor een echo en als het fout zou gaan was er ook niets wat ze kon doen om te stoppen.
In week 7 had ik een inwendige echo bij het AMC en daar zagen ze tot mijn opluchting dat het allemaal goed zat!
Ze vertelden mij dat heel veel vrouwen bloed hebben in de eerste weken. Dat komt omdat de hele ‘regio’ heel erg goed doorbloed is en er maar heel weinig nodig is om een bloedvaatje te laten knappen.
Ik hoop dat het ook zo met jou afloopt! Sterkte
@ meisjen, Welkom! Spannend hoor! Leuk dat je mee komt schrijven
@ science, eerst maar kijken of je deze keer een plakkers hebt toch? Wie weet hoef je helemaal niet verder denken? Zou toch te gek zijn!
Ik zit trouwens vanaf afgelopen maandag op de wachtbank, nog heel wat wachten voor de boeg
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
donderdag 31 januari 2019 om 19:11
Wensmama, ik hoop voor je dat het vals alarm is. Bij mij was het bij 2,5 week na inseminatie toch fout, dus op NOD dag een positieve test, en 2 dagen erna ook nog, maar 2 dagen daarna was het helaas toch niet goed. Bij mij was het eigenlijk gelijk doorgebroken. Dit zegt niks natuurlijk voor jouw situatie, het kan zoals thefiepie zijn, en daar hopen we gewoon heel erg op. Er gebeurt natuurlijk heel veel in je baarmoeder, en eigenlijk is het niet zo gek dat tijdens innesteling, en de weken erna er wat bloedverlies optreedt.
Dus dikke knuffel, en ik hoop hoop hoop echt voor je dat de embryo gewoon lekker blijft zitten waar ie zit, en in een hele mooie baby ontwikkelt.
xxx
Dus dikke knuffel, en ik hoop hoop hoop echt voor je dat de embryo gewoon lekker blijft zitten waar ie zit, en in een hele mooie baby ontwikkelt.
xxx
donderdag 31 januari 2019 om 20:33
donderdag 31 januari 2019 om 21:36
@Science,spannend! Nog even geduld dus!
Ik heb net bij ESB besteld en eerste indruk is goed. Snel reageren. En bij Geertgen gaven ze aan dat ESB soms iets proactiever is dan Cryos. En naar mijn gevoel ook iets goedkoper dan Cryos.
Thefiepie succes met wachten!
@Wensmama helaas geen positief verhaal bij mij. Mijn twee vroege miskramen zijn op deze manier begonnen. Maarja er is geen pijl op te trekken. Tegenover alle negatieve verhalen staan ook net zoveel positieve verhalen (heb me rot gegoogled in die tijd..)
Dus helaas geduld hebben en ik duim heel hard voor je dat het goed gaat!!
Ik heb net bij ESB besteld en eerste indruk is goed. Snel reageren. En bij Geertgen gaven ze aan dat ESB soms iets proactiever is dan Cryos. En naar mijn gevoel ook iets goedkoper dan Cryos.
Thefiepie succes met wachten!
@Wensmama helaas geen positief verhaal bij mij. Mijn twee vroege miskramen zijn op deze manier begonnen. Maarja er is geen pijl op te trekken. Tegenover alle negatieve verhalen staan ook net zoveel positieve verhalen (heb me rot gegoogled in die tijd..)
Dus helaas geduld hebben en ik duim heel hard voor je dat het goed gaat!!

vrijdag 1 februari 2019 om 11:42
Oh wat naar wensmama! Loopt je test ook af? Of heb je die niet in huis? Dat gaf mij de keren dat het misging wel extra bevestiging.Wensmama81 schreef: ↑01-02-2019 08:08Nou ik denk dat we wel kunnen stellen dat het mis aan het gaan is hier. Veel vers bloed. KUT!!
vrijdag 1 februari 2019 om 12:38
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd (wel meegelezen) maar vorige week heb ik bericht gehad dat ik na bijna 2 jaar op de wachtlijst (bij Isala) mag gaan starten met het traject.
Kwam voor jullie dat telefoontje ook zo onverwachts? Je weet dat het eraan komt maar als het dan zover is?! Ik was behoorlijk overrompeld. Inmiddels is het wel een beetje geland en ben ik ergens ook heel blij maar....
Wat het ingewikkeld maakt is dat ik sinds kort iemand heb ontmoet waarvan nu nog niet duidelijk is hoe dat verder loopt. Dus mn hoofd maakt overuren momenteel. Iemand daar toevallig ervaring mee?
@Wensmama: wat verdrietig dat het mis gaat. Sterkte!
Kwam voor jullie dat telefoontje ook zo onverwachts? Je weet dat het eraan komt maar als het dan zover is?! Ik was behoorlijk overrompeld. Inmiddels is het wel een beetje geland en ben ik ergens ook heel blij maar....
Wat het ingewikkeld maakt is dat ik sinds kort iemand heb ontmoet waarvan nu nog niet duidelijk is hoe dat verder loopt. Dus mn hoofd maakt overuren momenteel. Iemand daar toevallig ervaring mee?
@Wensmama: wat verdrietig dat het mis gaat. Sterkte!
vrijdag 1 februari 2019 om 13:06
Ohnee, Wensmama, wat vind ik dit ontzettend rot voor je. Geen woorden voor.. Heel veel sterkte!!
@nora wat fijn en spannend. Ben wel benieuwd. Ze hebben gebeld en nu? Krijg je meer informatie of heb je verder helemaal niets te kiezen? Lijkt me inderdaad wel heel verwarrend als je iemand ontmoet hebt, geen idee wat ik zou doen. Volg je hart? Bespreek het? Moeilijk hoor..
@nora wat fijn en spannend. Ben wel benieuwd. Ze hebben gebeld en nu? Krijg je meer informatie of heb je verder helemaal niets te kiezen? Lijkt me inderdaad wel heel verwarrend als je iemand ontmoet hebt, geen idee wat ik zou doen. Volg je hart? Bespreek het? Moeilijk hoor..