Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Kan me de verwarring voorstellen Nora, zeker als het onverwachts kwam voor je dat telefoontje.

Hoe gaat het eigenlijk met Hailie? Al lang niks van je gelezen volgens mij?

En ook Angelaloes is al even absent, ben je al een beetje uit je dal geklommen na de niet-gelukte eerste IVF-poging?
Lieve wensmama, wat is dit zuur en megak*t voor je zeg..... Heb er geen woorden voor :hug:

Nora_reCaptcha schreef:
01-02-2019 13:27
Kan me de verwarring voorstellen Nora, zeker als het onverwachts kwam voor je dat telefoontje.

Hoe gaat het eigenlijk met Hailie? Al lang niks van je gelezen volgens mij?

En ook Angelaloes is al even absent, ben je al een beetje uit je dal geklommen na de niet-gelukte eerste IVF-poging?
Je haalt me de woorden uit de mond... ik vroeg het me ook af!

Nora, ja dr is hier wel iemand die deze situatie heeft meegemaakt, sciencerocks toch? Zal drzelf vast melden dit wknd ;)

Zag dat iemand naar prijzen van Nijgeertgen vroeg. Rietje bij nij geertgen van eigen bank was afgelopen jaar 240 euro. Denk dat het 1 januari omhoog is gegaan. en ik moest zelf de psycholoog kosten betalen.

Hier een grote beslissing genomen om mijn pauze echt langer in te plannen. Zoals ik er nu over denk pas juni/juli weer beginnen. Eerst alles even laten bezinken en misschien wel een vakantie alleen om mn hoofd helemaal leeg te maken.
@wensmama. Wat ontzettend k*t voor je. Helaas begonnen 2 van mijn 5 miskramen ook zo. Ik heb er dus geen goede ervaringen mee. Dikke knuffel voor jou!

Hier 12 dpo en getest aangezien ik al die medicatie neem en dat niet onnodig lang wil gebruiken. En helaas negatief. 12 dpo testte ik altijd positief. Ik voel mij nu even k*t. Het is heel reëel dat het niet lukt. Maar na 7 maanden pauze en nog maar 1 cryo in de vriezer, valt het mij deze keer heel erg zwaar. De volgende MOET goed ontdooien, anders weer van voren af aan beginnen (en uiteraard zijn al die hormonen en de punctie niet echt mijn hobby). Nu wachten op menstruatie en opnieuw aanmelden. Wat valt het dit keer tegen zeg.
@wensmama: wat verdrietig.. heel veel sterkte!
@globe: thanks voor de info; ik wil liever niet dat geld een te grote rol speelt in mijn beslissing, maar het speelt natuurlijk wel mee. Fijn om mee te kunnen wegen.
@nora: oeh dat lijkt mij ook ingewikkeld. Weet hij dat je hiermee bezig bent? Wat vind hij ervan?
Innerpeace: wat balen zeg dat het niet gelukt is. Kan me voorstellen dat je vol hoop was nu. Uithuilen en maar eerst op de eerstvolgende poging focussen. Daarna wel weer verder zien, misschien is dat helemaal niet nodig.
Innerpeace, balen man.... :( sterkte!

Meisjen, ik geef het geld liever uit aan de babykamer hoor ;) haha! En het telt toch op na wat pogingen. Maar ieder zn ding hoor. Iedereen heeft een andere keuze mbt donor en geld. Ik heb mede om de prijs voor eigen bank gekozen.
Jee meiden, wat een ontwikkelingen allemaal weer. En allemaal een beetje (boel) verdrietig.

@ Innerpeace, ook voor jou zwaar kut! Ik kan me heel goed voorstellen dat het je zo zwaar valt, al die hoop en die twijfel en teleurstelling ineen, bah
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@innerpeace, wat ontzettend klote is dit zeg. Je hebt al zo lang pauze gehad, je was er daarvoor al zo lang mee bezig en je hebt al zoveel mee moeten maken.. Iedere keer lijkt het toch harder aan te komen, maar dit keer was je zo positief! Misschien juist daarom dat het nog harder aan komt dan je had gedacht. Heel veel sterkte!
Ik zit ook even in een dip. Maandag NOD dag, maar voel me erg premenstrual, zere onderrug, emotioneel, gevoelige borsten etc. Gisteravond even een breakdown in bed. Ik voelde en voel me soms zo eenzaam in mijn verlangen en verdriet. Ik heb een vriend, en die weet waar ik mee bezig bent. Hij gunt het me, maar is eerlijk en weet niet hoe hij er in staat/zich voelt als ik eenmaal zwanger zou zijn. Heel dubbel, want ik kan voor mijn gevoel niet met mijn verdriet bij hem terecht.

Vanochtend ook tegen beter weten in een vroege test gedaan, maar die was witter dan wit. Stom, en niet betrouwbaar, maar heb het gevoel dat het ook deze keer niet is gelukt.

@Nora, ik snap de verwarring helemaal. Erg lastig, daten en in proces om BAM te worden. Bij mij is het aan de ene kant heel duidelijk, kinderen met hem gaat niet meer, hij heeft er 2 en jaren terug besloten dat het daar bij bleef en maatregelen genomen. Ik weet dat ik naar een kind verlang en dit dus de enige optie is.
Ik ben echt gelukkig met mijn vriend en wil hem niet kwijt. Sowieso is het feit dat ik met hem geen kinderen zal krijgen (alhoewel ik dat heel verdrietig vind) geen reden om de relatie te eindigen. Het zou geen zin hebben om óp zoek te gaan naar een vader voor mijn kind'. Klinkt raar, maar ik ben al 38 bijna 39, het is kind via IUI of niet voor mijn gevoel, time is ticking.
Maar het maakt het best lastig, omdat huidige vriend het dus lastig vind en niet weet hoe hij er in staat zou ik zwanger zijn. aan een kant willen we heel graag veder denken aan de toekomst, samenwonen etc, maar de onzekerheid van wel/geen baby en hoe dan maakt dat voor nu erg lastig.

Dus had ik even een moment gisteren en vanochtend. Ik geef ook sportles zaterdgaochtend en verknalde de choreo een paar keer. Baal ik dan zo ontzettend van en dan wordt ik allemaal meer verdrietig.

Maar goed, nu even douchen, schouders rechtop en maar afwachten. Vanmiddag naar vriend, maar zijn kinderen zijn er dus niet echt een moment om te praten. Dus dan maar even een dapper gezicht opzetten. Vandaar nu even deze monoloog.
net lichtbruin slijm, het lijkt er dus echt o dat poging 7 ook weer is mislukt....
Jeetje Science, wat ontzettend shit voor je. Lijkt me ontzettend moeilijk om in je schoenen te staan, alsof je een dubbelleven hebt. Je bent gelukkig met vriend, bouwt een toekomst op, maar weet niet hoe de toekomst is als je zwanger bent. Dat lijkt me enorm moeilijk. Ik wens je alle kracht toe, pas goed op jezelf hoor. Verdriet mag er ook gewoon zijn. Dikke knuffel
Hai dames, nog steeds verdrietige berichten :-(
Science, wat klote voor je dat het weer mis aan het gaan is! En dan ook nog die onzekerheid mbt de liefde... Ik snap dat je een flinke dip hebt..dat mag er zijn..goed dat je het hier opschtijft :hug:

Innerpeace ook voor jou ontzettend veel sterkte..wat een tegenvaller! en al die onzekerheid.. :hug:

Wensmama hoe gaat het met jou nu?

Nora spannend dat je langverwachte telefoontje eindelijk gekomen is! Ik hoop dat het een beetje geland is bij je! En leuk en dubbel dat je iemand ontmoet hebt nu!
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is voor mij een reden om nu bewust even niet te daten. Ik wil eigenlijk niet voor dat dilemma geplaatst worden nu ik eindelijk mijn keuze gemaakt heb. Maar het ligt er ook aan hoe oud je bent...kun je nog een half jaartje of zo uitstellen totdat je weet hoe deze liefde zicht ontwikkeld? Of ben je dan je plek kwijt? En wil hij kinderen? Dat zouden bij mij in ieder geval overwegingen zijn.

Nou sterkte allemaal! Hopelijk komen de snel de goede dingen hier weer op ieders pad! :heart:
Uhm vraagje...het zal aan mij liggen..maar kan iemand mij uitleggen hoe je de tabel moet aanpassen? Ik heb het net geprobeerd..maar kwam er niet wijs uit en ben als de dood iets te verwijderen of fout te doen😁
Dat zijn geen leuke berichten Science en innerpeace! Sterkte!

Bedankt voor jullie reactie op mn vragen.
Ik krijg nu eerst een afspraak. Ik begreep dat ik 1x mag uitstellen bijv 3 of 6 maand. Daarna niet meer wat ik ook begrijp. Het is dan niet gegarandeerd dat ik bijv dan ook na 3 maand aan de beurt ben want ze roepen dan iemand anders op.

Ik ben nu 32, dus heb op zich wel tijd. Maar ik heb er 2 jaar geleden ook heel bewust voor gekozen om dit nu al in gang te zetten. Dat maakt het zo dubbel.

Het gesprek over kinderen hebben we al wel gehad en gelukkig wil hij ze. Echter weet hij nog niet van mijn traject. Voor hetzelfde geldt had het telefoontje nog even op zich laten wachten en had ik dan al meer duidelijkheid gehad waar we staan. Alleen het telefoontje kwam iets eerder dan gedacht :-) en we zitten ook echt nog in de fase dat het (nog) niet echt wat is.
Dus het plan is om hem erover te gaan vertellen en dan zie ik wel. Stap voor stap nu eerst maar.

Ergens zegt mn gevoel wel dat ik deze weg nu wel wil inslaan en niet wil wachten. Maar t andere stemmetje zegt ook dat er misschien ook kans is om dat ooit samen met iemand te doen. Pff...lastig lastig.
@Nora, oeh spannend hoor “het telefoontje”. Maar lijkt me idd een beetje dubbel nu je net iemand hebt ontmoet. Heb r geen ervaring mee, maar ik denk dat ik wel zou doorgaan met t traject. Verschil is wel dat ik al wat ouder ben en wel echt t “het is nu of nooit gevoel” heb.

@Globe, je moet doen waar jij je goed bij voelt of in ieder geval wat jij nu nodig hebt. Dus als dat n wat langere pauze is, zeker doen! En lekker op vakantie......heerlijk....zou ook wel willen 😊.

@Innerpeace, bah waarom kan t nou niet gewoon een keer gelukt zijn hè! Snap je frustratie en verdriet, zeker na alles wat je al hebt door moeten maken.
Is er helemaal geen kans meer dat t wel is gelukt, je hebt best vroeg getest toch? Of moest dat juist? Sterkte in ieder geval!!

@Science, weet je al meer? Hoop voor je dat t niet heeft doorgezet en er toch nog hoop is! Pffff wat is t toch ook een klote traject als het resultaat zo lang op zich laat wachten!!
Hoe nuchter en reeel je er ook instaat, iedereen komt zichzelf een keer tegen! Ik had toevallig ook nadat poging 7 mislukte een instort moment. Heel verdrietig.....en ook boos.
Lekker even laten gaan dit gevoel Science, even goed uithuilen. En dan raap je jezelf weer bij elkaar voor de volgende poging. Want zo sterk zijn we dan ook weer......we gaan gewoon weer door, en op een dag lukt t bij ons ook gewoon!! Kan niet anders! Sterkte voor nu in ieder geval :hug:
@nora, het is indd een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Hoe gaat het nu met jou?
Ik heb regelmatig meegelezen en leef zo met jullie allemaal mee. Al die verdrietige verhalen. Echt allemaal een ontzettende dikke knuffel.
Ik zelf was na 9x IUI en 1 mislukte IVF poging even klaar met alles en ben aan het daten geslagen. Een leuke man ontmoet die ik gelijk vanaf date 1 heb verteld waar ik mee bezig ben. Zelf heeft hij 3 kinderen en wil zeker niet meer maar gunde het mij enz enz.
Mijn 2e IVF poging heb ik na 3 dgn hormoonspuiten moeten afbreken omdat het niet goed zat. Ik moest weer een maand geduld hebben. 21 dec moest ik ongesteld worden. Heb een behoorlijk regelmatig cyclus dus daar ging ik helemaal van uit. Ok, om nu een heel lang verhaal vol verdriet en emoties kort te maken: ik ben zwanger. Van hem.(1x onveilig toen 4 dgn voordat ik dacht ongesteld te moeten worden) Bij de kliniek mocht ik toch langs komen voor een echo. Daar zagen ze gelijk dat het niet goed zat, gestopt met groeien bij 5 weken. Achteraf bleek dat ik toen pas 5 weken was. Nu zit ik op 8 weken. Vorige week heb ik het hartje zien kloppen. Het is allemaal nog er onwerkelijk en ik ben zo blij maar ook bang dat het toch missch niet goed zit...enfin, wil verder niet teveel monoloog over mezelf houden.
@Globe, zit jij nu nog steeds in je time out? Hoe gaat het verder met je?
@innerpeace, wat goed om ook weer van jou wat te lezen, maar wat ongelofelijk klote!!
@wensmama, tranen in mijn ogen, shit zeg. Zooo klote.
Sorry , zou het liefst op iedereen persoonlijk willen reageren maar dan wordt het een enorme lap tekst.
Ik wil iedereen in welke fase dan ook ongelofelijk veel sterkte wensen. Ik leef zo mee en gun het iedereen zo erg!!! ❤❤
Hailie: Wat fijn om weer iets van je te lezen! Wat verdrietig en tegelijkertijd spannende tijd heb je gehad en zit je nu in! Ik snap je zorgen. Maar als ik het goed lees ben je nu dus 8 wkn zwanger met kloppend hartje!!! Voorzichtig gefeliciteerd! Hoop dat je er snel van kan genieten! en natuurlijk de verkering ;) Fijn!

Ik zit idd 'nog' in mn pauze. Net besloten deze te verlengen. Soms toch de kriebel hoor maar gelukkig kan ik qua leeftijd(35) wel wat tijd nemen voor ik poging 11 ga ondernemen.

Eeffie: ik zeg gewoon doen! ;) Thanx vr je lieve woorden!

Science, hoe is het nu.... ?

Rosieflower: ja het is een precies werk... weet niet meer hoe ik dat toen heb gefixt....
Hailie, wauw hoe raar kan het leven lopen. Gefeliciteerd!! Ik hoop dat alles goed verloopt. Ech zo mooi om te lezen.

Hier wel ok, het lijkt door te zetten. Morgen pas echt nod maar nu dus al bruine afscheiding.
Wel fijn gepraat met vriend en ondanks het verdriet weet ik dat ik echt door wil gaan. Ik kon gelukkig wel mijn verdriet kwijt bij hem en hij zij ook dat ik het echt moest uiten. Dus fijn. Neemt niet weg dat het er nog steeds is en de weg onzeker blijft.
He science, ik blijf voor je duimen! Fijn dat jullie gesprek goed ging. Hoop dat je onzekerheid afneemt en je lekker in vel komt te zitten! Sterkte!
Tjee Hailie, wat een rollercoaster zeg! Gefeliciteerd met je prille zwangerschap, heel fijn voor je! Hoe voel je je?
Hoe staat de man in kwestie erin?

Dikke knuffel voor jou!

Oh met mij gaat het goed hoor. Mijn dochter kijkt erg uit naar haar zusje, dus we zijn in blijde verwachting ;)

Fijne zonnige dag gewenst allemaal!
Bedankt meiden,
@Globe, fijn dat je qua leeftijd je pauze kan verlengen, het is allemaal niet niks. Hoop dat het je goed doet.
@science, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Kan me heel goed voorstellen dat het onzeker blijft maar hoop dat je toch wat meer vertrouwen hebt.
@Nora, wat heerlijk zeg. Lekker genieten samen je dochtertje 😍
Tja manlief....toen we in het begin dachten dat het goed zat heeft hij een punt achter "ons" gezet. Hij kon de verantwoordelijkheid niet aan. Toen bleek dat het niet goed zat is hij teruggekomen. En thank god dat het toch goed blijkt te zijn. Dus nu zien we elkaar nog wel maar vraag me af voor hoelang. Maar eerlijk gezegd is voor mij nu het belangrijkst dat het allemaal goed zit. En dan zien we wel. Het is erg ingewikkeld allemaal.
WoW Hailie, wat idioot hè hoe het soms kan lopen. Zolang bezig en dan gebeurt het op deze manier. Blijkbaar heeft t zo moeten zijn.
Wel nog ff heftig met wel niet goed zitten maar blij om te horen dat het goed gaat!
En gefeliciteerd natuurlijk met de zwangerschap!!
Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel ingewikkeld is Hailie! Alleenstaande moeder worden met een echt afwezige vader is een ding, maar nu is er ineens wel een vader, maar die wil niet echt of misschien toch wel. Zal voor jou ook verwarrend zijn, je wilde het wel graag, maar deden manier was niet echt de bedoeling natuurlijk.
Hopelijk komen jullie er goed uit, en heb je een fijne zwangerschap.
Eeffie, ja echt zo idioot. Ik had dit echt nooit kunnen bedenken. Hoe gaat het nu met jou? Klopt het dat je op het wachtbankje zit?
@Nausicaa, het is indd zo verwarrend en ingewikkeld. Gisteravond een gesprek gehad met manlief, hij kan het toch niet aan. Ondanks dat ik het gevoel kreeg dat hij er missch toch voor wilde gaan, oa door een weekend weg te plannen voor ons 8-9 maart, was het toch pats boem klaar. Hij kan het niet. Zijn situatie is al comlex genoeg. Ondanks dat ik er begrip voor heb doet het me meer verdriet dan ik had verwacht. Maargoed, het is wat het is. Vrijdag heb ik een soort pretecho. Ik kan gewoon niet nog langer wachten:) hoop zo dat het goed zit.
En hoe gaat het met jou? Ben heel benieuwd hoe het je allemaal bevalt.
Jammer Hailie dat het zo is gelopen met de relatie. Tuurlijk je was bezig om alleen een kindje te krijgen, maar nu het zo is gegaan had je het liever samen met hem gedaan! Snap dat je daar verdrietig om bent.

Ik zat inderdaad op het wachtbankje, maar ben doorgeschoven naar de grote wachtbank!!!!
Had vrijdag al n licht positieve test en deze loopt tot nu toe elke dag op. En vandaag ook een positieve digitale test!!
Ik hoop zo dat t deze keer wel goed blijft gaan........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven