Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05

dinsdag 5 februari 2019 om 17:45
Hahaha, gezellig met zijn allen op het eiland.
Maar het helpt echt he?! Er aan denken levert jullie allen al op waar je behoefte aan hebt.
Masseur, hangmat, lekkere bank, bediening, de truc is om die behoeftes die je op dat eiland wilt, in je leven nu te creëren.
Dus afspraak masseur plannen, hangmat in de tuin organiseren of lekker naar een spa gaan en je de hele dag laten bedienen!
Lientje, ik zou mezelf ziek melden van het werk deze week.
Ook zou ik echt niet kinderen boven de 13 jaar chauffeuren. Die kunnen prima met de bus.
Maar het helpt echt he?! Er aan denken levert jullie allen al op waar je behoefte aan hebt.
Masseur, hangmat, lekkere bank, bediening, de truc is om die behoeftes die je op dat eiland wilt, in je leven nu te creëren.
Dus afspraak masseur plannen, hangmat in de tuin organiseren of lekker naar een spa gaan en je de hele dag laten bedienen!
Lientje, ik zou mezelf ziek melden van het werk deze week.
Ook zou ik echt niet kinderen boven de 13 jaar chauffeuren. Die kunnen prima met de bus.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:46
dinsdag 5 februari 2019 om 17:47
We hebben bediening las ik dus die moeten ook voor eten zorgen.
Nijn heeft vanmorgen een Houdinistreek uitgehaald. Het hok is zo'n 60 cm hoog.
Aan de bovenkant staat het vaak open. Kunnen we even aaien als we langslopen of wat lekkers geven.
Gisteren stond Nijn al als een stokstaartje op zijn achterpoten. Zegt man nog: vandaag of morgen springt hij eruit. Ik: welnee, veel te hoog en ver.
Vanmorgen kwamen we binnen om koffie te drinken. Zag Nijn niet in zijn kooi maar hij heeft een soort schuilhuisje dus ik dacht daar zit hij vast in.
Man zit op de bank en hoort geknabbel en geschraapt vanachter de bank. Maar de kat zat naast hem. Nou. Dit moet haast wel een héle grote muis zijn zegt man nog.
Schijnt achter de bank met zijn zaklamp en ja hoor.
Dáár zat Nijn.
Aangezien we alles Nijnproof hadden gemaakt ( hoe is hij er dan achter gekomen, waarschijnlijk over de bank geklomnen) zijn we een half uur bezig geweest hem weer te pakken te krijgen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:55
0.09% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 5 februari 2019 om 21:34
Goedenavond! Ik heb vanmiddag mijn silver splints opgehaald, gaat wel weer wennen zijn, en mijn pols zit al weer onder de blauwe plekjes.
Ze zijn wel prachtig geworden (afgezien de dikke krauw die ik er al op heb weten te krijgen :c ) en zitten verder ook comfortabel!
Ik ben wel erg moe van het hele heen en weer gereis, dus duik lekker mijn bed in! Lees morgen even bij.
Ze zijn wel prachtig geworden (afgezien de dikke krauw die ik er al op heb weten te krijgen :c ) en zitten verder ook comfortabel!
Ik ben wel erg moe van het hele heen en weer gereis, dus duik lekker mijn bed in! Lees morgen even bij.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 5 februari 2019 om 21:40

woensdag 6 februari 2019 om 09:22
Wordt het na die 11 maanden geen bijstand?
Goedemorgen trouwens
Gisterenavond diploma uitreiking gehad. Was wel even emotioneel, maar ik ben ook verrast over hoe de avond verliep, met de mensen om me heen die me hebben gesteund en die belangrijk voor me zijn. Was een lange avond en ik ben echt doodop maar ik kijk er met een heel fijn gevoel op terug.
De rest van de week heb ik avonddiensten dus kan ik 's ochtends langer blijven liggen gelukkig. Wel even fijn hoor.
Goedemorgen trouwens

Gisterenavond diploma uitreiking gehad. Was wel even emotioneel, maar ik ben ook verrast over hoe de avond verliep, met de mensen om me heen die me hebben gesteund en die belangrijk voor me zijn. Was een lange avond en ik ben echt doodop maar ik kijk er met een heel fijn gevoel op terug.
De rest van de week heb ik avonddiensten dus kan ik 's ochtends langer blijven liggen gelukkig. Wel even fijn hoor.

woensdag 6 februari 2019 om 09:30
Nare situatie, Lise
Denk goed na over het al dan niet stoppen van je bestuurswerkzaamheden. Het is fijn voor jezelf om iets te blijven doen als het gaat. Het beste zou zijn iets vergelijkbaars te vinden, maar dan betaald. Dan kun je je vrijwilligerswerk evt inruilen voor een betaalde functie. Moet zo’n functie er wel zijn natuurlijk. En moet het ook voor jou haalbaar zijn.
Is de jurist al wat verder gekomen met zijn bezwaarschrift?
Ik heb eindelijk eens een dag zonder veel pijn, maar ben zo ontzettend moe dat ik er niet eens van kan genieten

Denk goed na over het al dan niet stoppen van je bestuurswerkzaamheden. Het is fijn voor jezelf om iets te blijven doen als het gaat. Het beste zou zijn iets vergelijkbaars te vinden, maar dan betaald. Dan kun je je vrijwilligerswerk evt inruilen voor een betaalde functie. Moet zo’n functie er wel zijn natuurlijk. En moet het ook voor jou haalbaar zijn.
Ik heb eindelijk eens een dag zonder veel pijn, maar ben zo ontzettend moe dat ik er niet eens van kan genieten

woensdag 6 februari 2019 om 10:01
Bij bijstand geldt ook het inkomen van de partner. Meestal is hier voor stellen geen recht op. Omdat de partner dan meer als de bijstandsgrens verdienend.

woensdag 6 februari 2019 om 10:28
Oh ja, daar zat ik ook aan te denken inderdaad.Gele_Suikerspin schreef: ↑06-02-2019 10:01Bij bijstand geldt ook het inkomen van de partner. Meestal is hier voor stellen geen recht op. Omdat de partner dan meer als de bijstandsgrens verdienend.
Dat vroegen ze destijds ook bij mij, toen ik geen recht meer had op WW.
woensdag 6 februari 2019 om 11:15
Wat fijn Kwebbel, je diploma!
Moeilijk Lise. Hopelijk zit er wat vaart achter het bezwaarschrift en wordt dat gehonoreerd (of hoe zeg je dat) Ik kan me inderdaad voorstellen dat er gezegd gaat worden dat je het werk dat je doet in het bestuur dus ook betaald kan doen. Dat is zo'n vicieuze cirkel, je doet wat om bezig te blijven en zo actief mogelijk te zijn, maar bij UWV ea zien ze alleen maar dat je wat doet (hoe je dat ook doet) en dat je dat dus ook betaald kunt doen. Alleen.. betaalde functies hebben vaak niet de mogelijkheid om na elk half uur een half uur pauze te nemen.
Ik was vanmorgen bij de podotherapeut. Ja, dat had ik dus al veel eerder moeten doen, want volgens hem is met nieuwe inlegzolen, rust en doorgaan met de oefeningen die de fysio gaf (maar dan vaker per dag) de pijn over een week of 6 een stuk minder en na 10 weken wel weg. Nu zit ik vooral met die rust, want ondanks mijn zittende beroep loop ik nog steeds op werkdagen 8000 stappen op een dag. Dat zou dus niet goed zijn, maar hoe dán?
Hier ga ik nog even op zitten broeden. M'n stappenteller gebruiken met een maximum, ipv een minimum aan stappen. Het voelt wat tegennatuurlijk.
Moeilijk Lise. Hopelijk zit er wat vaart achter het bezwaarschrift en wordt dat gehonoreerd (of hoe zeg je dat) Ik kan me inderdaad voorstellen dat er gezegd gaat worden dat je het werk dat je doet in het bestuur dus ook betaald kan doen. Dat is zo'n vicieuze cirkel, je doet wat om bezig te blijven en zo actief mogelijk te zijn, maar bij UWV ea zien ze alleen maar dat je wat doet (hoe je dat ook doet) en dat je dat dus ook betaald kunt doen. Alleen.. betaalde functies hebben vaak niet de mogelijkheid om na elk half uur een half uur pauze te nemen.
Ik was vanmorgen bij de podotherapeut. Ja, dat had ik dus al veel eerder moeten doen, want volgens hem is met nieuwe inlegzolen, rust en doorgaan met de oefeningen die de fysio gaf (maar dan vaker per dag) de pijn over een week of 6 een stuk minder en na 10 weken wel weg. Nu zit ik vooral met die rust, want ondanks mijn zittende beroep loop ik nog steeds op werkdagen 8000 stappen op een dag. Dat zou dus niet goed zijn, maar hoe dán?
Hier ga ik nog even op zitten broeden. M'n stappenteller gebruiken met een maximum, ipv een minimum aan stappen. Het voelt wat tegennatuurlijk.
Later is nu

woensdag 6 februari 2019 om 12:07
Exact. Na elf maanden is het dan gedaan met mijn inkomen. Tenzij het bezwaar natuurlijk gegrond wordt verklaard en ik weer ZW krijg.

woensdag 6 februari 2019 om 12:08
Ik heb geen recht op bijstand. Zelf teveel vermogen, overwaarde in het huis en bovendien een partner met een goed inkomen.Kwebbeltje91 schreef: ↑06-02-2019 09:22Wordt het na die 11 maanden geen bijstand?
Goedemorgen trouwens
Gefeliciteerd met je diploma!

woensdag 6 februari 2019 om 12:11
Wat ik doe, betaald gaan doen, is geen optie. Bovendien loop ik nu al tegen beperkingen aan en wordt dat met meer verantwoordelijkheid, alleen maar meer.Doro75 schreef: ↑06-02-2019 09:30Nare situatie, Lise![]()
Ik heb eindelijk eens een dag zonder veel pijn, maar ben zo ontzettend moe dat ik er niet eens van kan genieten![]()
Ons absolute noodscenario is dat ik wat werk voor man ga doen, wat vrijblijvender is. Maar daar verdien ik hooguit wat zakgeld mee.
Als het bezwaar afgekeurd wordt, ben ik financieel volkomen afhankelijk van mijn man. Zeg maar dat, wat ik absoluut niet wilde en waarvoor ik keihard gewerkt en gestudeerd heb.
Als het goed is, komt er deze week een ontvangstbevestiging van het UWV en reageren ze even later daar inhoudelijk op. Dan moeten wij een definitief bezwaarschrift opstellen met de medische onderbouwing dus. En dan heeft het UWV nog eens vier weken. Bij elkaar zit je dus algauw in april voor er nieuws is.

woensdag 6 februari 2019 om 12:14
Het UWV weet niet van mijn vrijwilligerswerk af. Het is nooit ter sprake gekomen. Bij elkaar besteedt ik er hooguit twee uur per week aan, dus dat omzetten in betaald werk levert me dan iets van € 35 a € 40 per week op.Dreamer schreef: ↑06-02-2019 11:15Wat fijn Kwebbel, je diploma!
Het aantal uren op een dag dat ik werkelijk iets kan doen, zijn er hooguit vijf. Verder rust ik, vaak liggend. Die uren op zijn inclusief koken, eten etc. Dus zoveel blijft er per dag niet over.
Maar als ik dat hardop zeg, geloven mensen me vaak niet...