Werk & Studie alle pijlers

loonspecificatie over app

05-02-2019 17:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kreeg ik een loonstrookje gewoon toegestuurd met de post en kon ik het in een map doen. Maar nu willen ze kosten besparen en ook papier, dus doen ze het over de email. Allemaal prima. Daar kan ik het opslaan en uitprinten als ik wil.

Maar nu hebben ze een app aangemaakt en versturen ze het via de app. Ik wil het niet downloaden op mijn telefoon, want ik heb daar al genoeg en ik wil mijn telefoon daar gewoon niet voor gebruiken. Daarnaast heb ik geen zin om heel mijn administratie op te slaan op mijn telefoon, ook omdat die niet zo lang en zoveel mee gaat én omdat ik er niet mee kan uitprinten.

Zijn er geen regels voor werkgevers over hoe zij omgaan met de administratie>? Ik heb wel gereageerd via email maar ze reageren niet.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 18:11
Nee hoor.
Ah ik dacht al
MadameJean schreef:
05-02-2019 18:08
Ik ben niet de hele dag met mijn loonadministratie bezig hoor.
Nee maar je zit wel met je hele dag met je neus op je smartphone en daar pas ik voor. Ga ik echt niet doen!
Maar je krijgt toch maar 1x per maand een loonstrook? Dus dan hoef je maar 1x per maand op je smartphone. Alles wordt digitaler. Je kan je er eeuwig tegen verzetten maar je hebt echt allleen jezelf ermee en noemand anders.
wolkie schreef:
05-02-2019 18:26
Maar je krijgt toch maar 1x per maand een loonstrook? Dus dan hoef je maar 1x per maand op je smartphone. Alles wordt digitaler. Je kan je er eeuwig tegen verzetten maar je hebt echt allleen jezelf ermee en noemand anders.
Digitaal kan ook anders dan met een (hoe veilig is die) app op je prive telefoon.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 18:30
Digitaal kan ook anders dan met een (hoe veilig is die) app op je prive telefoon.
Ik heb in ons salarissysteem juist ook mijn privé e-mail en telefoon opgegegeven. Ik wil ook als ik er niet meer werk bij mijn gegevens kunnen. Juist mijn salaris beschouw ik als een privékwesties, en geen werkkwestie.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 18:55
11.11% gewijzigd
App of via web is een stuk veiliger dan papier. Ik zou echt geen papieren loonstrook naar mijn huis gestuurd willen hebben hoor. Ik kreeg laatst een blauwe envelop van de belastingdienst, die verwachtte ik ook, dus ik scheur dat ding open. Blijkt het voor mijn buurman te zijn. Zijn hele hebben en houwen lag bij mij op de deurmat.
Nee ik zou daar niet blij van worden. Ik heb 2 telefoons 1 voor werk en 1 voor privé, maar ik zit niet te wachten op een Loonstrookje via de app op mijn werktelefoon. Gewoon het liefst via werkmail.
iones schreef:
05-02-2019 18:15
Nee maar je zit wel met je hele dag met je neus op je smartphone en daar pas ik voor. Ga ik echt niet doen!
Is dat zo? En zo ja, hoe is dat relevant?

Ontopic ik krijg dat ding in een digitale omgeving waar ik met 2 factor authenticatie - ondermeer via een app - op kan inloggen.

Ik benader die loonstrook verder nooit, alleen de jaaropgaaf om de vooringevulde gegevens van de belanstingdienst te controleren. Dus de loonadministratie speelt een zeer kleine rol in mijn online bestaan.
wolkie schreef:
05-02-2019 18:26
Mijn contract verloopt via uitzendbureau en dan wekelijks. Helaas. En het MOET PERSE via de app. Echt verschrikkelijk. Ik baal daar zo van! Nu gaat alles weer verloren. Dit is voor mijn chaotische ik te veel handelingen. Ik heb hier geen zin in.
iones schreef:
05-02-2019 19:21
Mijn contract verloopt via uitzendbureau en dan wekelijks. Helaas. En het MOET PERSE via de app. Echt verschrikkelijk. Ik baal daar zo van! Nu gaat alles weer verloren. Dit is voor mijn chaotische ik te veel handelingen. Ik heb hier geen zin in.
Jeetje wat maak jij het jezelf moeilijk. Het werkt nou eenmaal zo, leg je erbij neer en slik die drol door. Het is niet anders. Echt, niemand heeft er last van dat jij het niks vindt dus je maakt het echt alleen jezelf moeilijk. En het is bovendien je eigen administratie en dan doe je het toch lekker niet.
wolkie schreef:
05-02-2019 19:33
Jeetje wat maak jij het jezelf moeilijk. Het werkt nou eenmaal zo, leg je erbij neer en slik die drol door. Het is niet anders. Echt, niemand heeft er last van dat jij het niks vindt dus je maakt het echt alleen jezelf moeilijk. En het is bovendien je eigen administratie en dan doe je het toch lekker niet.
Eet die kikker, inderdaad. Ik snap wel dat je er van baalt als wekelijks. Maar openen > doorsturen aan > eigen e-mail > onderwerp op ‘loonstrook’ zetten? Kost 2 minuten max en later vind je ze zo allemaal terug.
Als je er niet onderuit komt dat het via de app wordt gestuurd én je vindt het gepruts op zo'n schermpje, kun je nog overwegen om whatsappweb te gebruiken. Kun je het vandaar downloaden naar je computer en van je telefoon verwijderen.

Verkeerd gelezen, er is een app aangemaakt.
wij slapen nooit.
wolkie schreef:
05-02-2019 19:33
Je MOET je administratie bij houden. En dat is niets voor een chaoot voor mij. Het is een zware straf. En nu komt er weer wat bij. Ik maak het mezelf niet moeilijk. Dat zijn al die eisen die erbij komen. Ik heb daar niet om gevraagd.
iones schreef:
05-02-2019 22:13
Je MOET je administratie bij houden. En dat is niets voor een chaoot voor mij. Het is een zware straf. En nu komt er weer wat bij. Ik maak het mezelf niet moeilijk. Dat zijn al die eisen die erbij komen. Ik heb daar niet om gevraagd.
Volgens mij loopt het je nu een beetje over de schoenen.

Eens per maand krijg je in de app een loonstrook.
Die kun je doormailen of uitprinten of weet ik wat je ermee wilt doen.
Eens per maand. Niet vaker. Dus niet iedere dag en ook niet de hele dag.
Misschien blijft je loonstrookje ook wel maanden in die app staan, hoef je maar eens per kwartaal of eens per half jaar iets te doen om die loonstroken te krijgen.

Je maakt er in je hoofd een hele toestand van, dat is het niet.
Wat eten we vanavond?
iones schreef:
Heb je al geprobeerd of je ook op de website van die app achter je computer kunt inloggen? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet mogelijk is. Bijna alle portals hebben dat.

Echt, wees nou blij dat het niet je werkmail is. Ik kan jaren na vertrek nog steeds bij mijn loonstrookjes van ren oude werkgever, dat zou lastig geweest zijn als dat nog via mijn werkmail verliep en je bijvoorbeeld een password aan moet passen.

Verder, als je op je veel werktelefoons een document downloadt komt het in je My Documents omgeving van jouw werk Windows-profiel terecht. Kijk even of dat bij jou ook zo is, want dan heb je het meteen bij de hand.

En ja, klikken op downloaden jezelf mailen is echt geen moeite als het echt niet anders kan. Maandelijkse reminder in je telefoon en gewoon doen. Klaar.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 02:47
0.05% gewijzigd
Je kant whatsapp ook gewoon openen op een computer he via het internet... lekker via die weg openen en printen en/of opslaan in plaats van via je telefoon
Splinter_ schreef:
05-02-2019 17:46
Geen e-mail op je telefoon willen is moeilijk doen? Wat een onzin.
Waarom is het onzin? Ze hoeft geen apps te instaleren maar alleen naar de website te gaan.
iones schreef:
05-02-2019 18:15
Dat hoeft ook niet, drama queen.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 17:46
Nee hoor. TO heeft gelijk. Qua veiligheid al. En persoongegevens die zo waarschijnlijk niet goed beveiligd zijn.

En zeker als het haar om haar prive telefoon gaat mbt de mail en whatsapp en apps installeren.
En dat neem ik maar even aan.

Gewoon vragen waar je bij loonstrook kan via een portal TO. En anders papier vragen. Maar ik gok dat ze daar echt niet meer aan willen. ;-)
Ik heb het ook over de portal, de portal is een app

Edit; joh, to, zeg dan gewoon dat je geen oplossing wil maar alleen Wil zeuren, je krijgt echt goede opties maar je roep alleen "wil ik niet, wil ik niet, wil ik niet"

Terwijl jou al is uitgelegd dat jouw manier minder veilig is. Je bent je echt aan het aanstellen.
zeefietser1 schreef:
05-02-2019 17:44
En via de mail, mag ook niet meer, is niet AVG proof. Kijk maar eens in de gebruiksvoorwaarden van microsoft mail, outlook dus.
Klok. Klepel. Onvindbaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
iones schreef:
Je MOET je administratie bij houden.
Van wie precies?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
iones schreef:
Je MOET je administratie bij houden.
nietus

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ie-bewaren
iones schreef:
Van wie MOET jij je administratie bijhouden? Niemand die jou dat verplicht hoor. Als die 5 minuten per maand (want meer is het echt niet) het niet wil doen, doe je het toch lekker 1x per jaar. En ja, als je je geld wilt van het uitzendburo moet je even inloggen en regelen. Jaren geleden moest je een briefje invullen, laten ondertekenen en brengen naar het uutzendburo, dat was pas gedoe. Maar goed, dit heeft allemaal geen enkele zin want het dringt toch niet tot je door.
Ik heb zo’n app van mijn werkgever op mijn iPad staan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Het lijkt mij wel handig om daar een app voor te hebben. Ik moet nu inloggen op een website van ADP en dat gaat niet altijd even soepel. Welke app gebruikt jouw werkgever hiervoor? Van de salarisverwerker of speciaal hiervoor ontwikkeld? Wij hebben wel een app voor allerlei HR gerelateerde zaken (beoordelingen, afspraken, doelen, trainingen etc), maar het zou handig zijn als ze daar ook loonstroken aan zouden toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven