Problemen thuis (vader)
dinsdag 5 februari 2019 om 21:54
Om 19.58 u opent AnoniemVerhaal dit topic. Er is niet terug te vinden wanneer TO zich heeft aangemeld maar dat zal waarschijnlijk vandaag zijn. Ik vindt het persoonlijk een zeer bizar verhaal, eigenlijk komt het op mij ongeloofwaardig over.
Uitgaande dat het waar is:
TO geeft aan dat het een tijdje geleden is dat ze camera op de boekenplank vond gericht op haar bed. Nu komt ze vragen wat ze moet doen?
Waarom ben je niet meteen naar de politie gegaan en heb je niet direct geregeld dat je tijdelijk bij je vriend of familie kunt verblijven of hulp voor jezelf geregeld?
TO geeft aan dat het een tijdje geleden is dat ze camera op de boekenplank vond gericht op haar bed. Nu komt ze vragen wat ze moet doen?
Waarom ben je niet meteen naar de politie gegaan en heb je niet direct geregeld dat je tijdelijk bij je vriend of familie kunt verblijven of hulp voor jezelf geregeld?
dinsdag 5 februari 2019 om 21:56
Je vader vertoont ernstig grensoverschrijdend gedrag en probeert er zich uit te draaien door iets kleins wat jij hebt gedaan tot het grote probleem te verheffen. Ongelofelijk dit, hoe durft die schoft zich jouw vader te noemen. Ik word er gewoon echt pissig van en ik ken je niet eens... En dan laat je moeder je ook nog eens in de steek. Die moet natuurlijk nog door met hem.
Hier ga je niet op een fatsoenlijke manier uit komen. Ik denk dat het tijd is om op jezelf te gaan wonen.
Hier ga je niet op een fatsoenlijke manier uit komen. Ik denk dat het tijd is om op jezelf te gaan wonen.
For whom the bell tolls
dinsdag 5 februari 2019 om 21:58
Je vader is boven twijfel fout bezig
Dat staat vast
Waarom jij het je vriend heb verteld begrijp ik niet helemaal
Zo word het inderdaad groot gemaakt en hij heeft er in feite niks mee te maken
Mijn advies ga naar de huisarts als je er psychisch last van heb en ga uit huis,
Dat staat vast
Mijn advies ga naar de huisarts als je er psychisch last van heb en ga uit huis,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dinsdag 5 februari 2019 om 21:58
dinsdag 5 februari 2019 om 22:09
GEEZ , wat erg ...
Nu is je band met je ouders ook n.d haaien ,lijkt mij.
Zoiets vergeet je nooit .
Tsja zsm op je eigen gaan wonen , zou ik proberen en sowieso je deur op slot doen als dat gaat en naar de huisarts gaan om passende hulp te krijgen
Nu is je band met je ouders ook n.d haaien ,lijkt mij.
Zoiets vergeet je nooit .
Tsja zsm op je eigen gaan wonen , zou ik proberen en sowieso je deur op slot doen als dat gaat en naar de huisarts gaan om passende hulp te krijgen
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
dinsdag 5 februari 2019 om 22:09
misschien nog even de OP lezen, vader is een tijdje uit huis geweestKleppeboxx schreef: ↑05-02-2019 21:54Om 19.58 u opent AnoniemVerhaal dit topic. Er is niet terug te vinden wanneer TO zich heeft aangemeld maar dat zal waarschijnlijk vandaag zijn. Ik vindt het persoonlijk een zeer bizar verhaal, eigenlijk komt het op mij ongeloofwaardig over.
dinsdag 5 februari 2019 om 22:10
Ten eerste zou ik het bespreekbaar maken met vrienden/familie eventueel school, als je je daar prettig bij voelt. En het is super goed dat je het tegen je vriend hebt gezegd! Dat spreekt maar weer over hoe goed de band tussen jullie is. Jij zit ten alle tijden niet fout! Vergeet dat niet! Ik zou tegen je moeder nogmaals zeggen hoe onprettig jij je voelt en uitleggen dat het je dwars zit. Ik zou ook het huis uit willen na zo’n voorgeval, maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken of het eventueel een mogelijkheid is om te verhuizen. Misschien kan je tijdelijk bij je vriend gaan wonen? En samen voor een huisje zoeken? Ik hoop dat je er een beetje uitkomt, en succes!
dinsdag 5 februari 2019 om 22:15
tumtum8 schreef: ↑05-02-2019 20:49Oh wauw, wat bizar en heftig zeg! Wat ik ook heel triest vind, is dat er nu totaal geen ruimte is voor jouw stuk en impact, want je wordt er ook nogeens tussenin geplaatst en iedereen verwacht wat.
Je ouders verwachten dat je het vergeeft en vergeet, voor je vriend moet je begrip op brengen voor het stuk waarin hij is gekwetst en daardoor niet meer langs wil komen en ik zie niemand die zich druk maakt om jou.
Je vader heeft inderdaad een kronkel, je moeder gedraagt zich zwak en conflictvermijdend en jij wordt in de rol geduwd van soort van aanstichter.
Bizar, misselijkmakend en laf, dat zijn alle woorden die ik ervoor heb. Wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn.
Mijn advies zou zijn: pak je spullen, logeer een tijdje bij je vriend, ga van daaruit zorgen voor eigen woonruimte, laat je ouders even in hun sop gaarkoken, wees lief voor jezelf, verwerk dit op jouw tempo en manier en kijk naderhand maar een keer wat je met je ouders doet.
Perkele schreef: ↑05-02-2019 21:58Ik vind dit victim blaming. Hij zit fout en je moeder hoort je te beschermen. Ik zou er gelijk mee naar je huisarts gaan. Wat wilde hij? Jou naakt zien, zien masturberen of seks hebben met je vriend? Is er een familielid verder die je in vertrouwen kan nemen? Een tante misschien?
Mee eens! Wat een ziek verhaal, dit. Je hoort geen lustobject te zijn voor je eigen vader! Je hebt elk recht om van streek te zijn.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
dinsdag 5 februari 2019 om 23:04
woensdag 6 februari 2019 om 06:06
Meen je dit?? Het is ook groot! En het is haar vriend. Ze hebben een relatie weet je wel? Waarin je elkaar vertrouwt en je leven deelt. Daarbij heeft vader in zijn smoes zelf vriend erbij betrokken. Door wat jij nu schrijft doe je in feite hetzelfde als haar moeder. Je bagatelliseertmamsvan schreef: ↑05-02-2019 21:58Je vader is boven twijfel fout bezig
Dat staat vast
Ik vind het echt schokkend dat dit je eerste reactie is op een dergelijk verhaal!
woensdag 6 februari 2019 om 07:37
Nee natuurlijk niet. Ik spreek mijn verbazing uit over die uitspraak van de vader van TO. Die zegt namelijk dat ze het te groot maakt. Daarna schrijf ik toch ook dat het een smeerlap is? Begrijpend lezen..
woensdag 6 februari 2019 om 08:45
Ik vind het vriend vertellen het nog groter maken ook voor haarzelf dat mag ik vindensnoepzak schreef: ↑06-02-2019 06:06Meen je dit?? Het is ook groot! En het is haar vriend. Ze hebben een relatie weet je wel? Waarin je elkaar vertrouwt en je leven deelt. Daarbij heeft vader in zijn smoes zelf vriend erbij betrokken. Door wat jij nu schrijft doe je in feite hetzelfde als haar moeder. Je bagatelliseert
Ik vind het echt schokkend dat dit je eerste reactie is op een dergelijk verhaal!
Voor de rest heb ik er advies aangeboden en doe ik niet zoals haar moeder en zie ik wel degelijk in dat haar vader heel fout bezig is en zeg ik dat ook
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
woensdag 6 februari 2019 om 09:03
Ik denk dat jouw moeder allang van vader zijn kronkel af weet.. ze klinkt niet erg verbaast.
Ik zou snel uit huis gaan en in elk geval melding maken bij de politie zodat Als hij nog eens ergens over de schreef gaat dat er in elk geval dit ook te vinden is.
Ik zou hem nooit bij je kinderen laten als je ze krijgt in de toekomst.
Ik zou snel uit huis gaan en in elk geval melding maken bij de politie zodat Als hij nog eens ergens over de schreef gaat dat er in elk geval dit ook te vinden is.
woensdag 6 februari 2019 om 09:17
Je vindt het gek dat ze het haar vriend heeft verteld? Want het is een kleinigheidje, een camera op je gericht vanwege papa zijn seksuele fantasie.mamsvan schreef: ↑05-02-2019 21:58Je vader is boven twijfel fout bezig
Dat staat vast
Nee laten we dat niet groter maken dan het is..
Je bent net zo ziek als haar vader als je dit normaal vindt.
Ik zou zelf ook hulp zoeken als ik jou was.
woensdag 6 februari 2019 om 09:41
Onnodig groot maken? Je ouders zijn hartstikke gek en ik zou kijken of je tijdelijk bij je vriend of een vriendin in kunt trekken, vertel de ouders ook gewoon eerlijk waarom, wedden dat ze gelijk een plekje voor je vrij maken. Luister naar je vriend, die ziet het helder.
Je vader geilt godsamme op zijn eigen dochter. Daar zet je toch nooit meer een voet over de drempel? En als je moeder het ook normaal vindt, tja dan daar ook niet. Heb je nog broers of zussen? Licht ze in, evenals ooms en tantes, zodat die niet hun kinderen bij je ouders laten logeren ofzo. Zijn broers en zussen minderjarig, licht dan Veilig Thuis oid in, ze zijn daar niet veilig, het is een incestueuze situatie.
Veel sterkte TO, wat een enorme deceptie om dit over je vader te ontdekken. In 1 klap je beide ouders kwijt. Ik hoop dat je door anderen goed opgevangen kunt worden.
Je vader geilt godsamme op zijn eigen dochter. Daar zet je toch nooit meer een voet over de drempel? En als je moeder het ook normaal vindt, tja dan daar ook niet. Heb je nog broers of zussen? Licht ze in, evenals ooms en tantes, zodat die niet hun kinderen bij je ouders laten logeren ofzo. Zijn broers en zussen minderjarig, licht dan Veilig Thuis oid in, ze zijn daar niet veilig, het is een incestueuze situatie.
Veel sterkte TO, wat een enorme deceptie om dit over je vader te ontdekken. In 1 klap je beide ouders kwijt. Ik hoop dat je door anderen goed opgevangen kunt worden.
woensdag 6 februari 2019 om 09:45
mamsvan schreef: ↑05-02-2019 21:58Je vader is boven twijfel fout bezig
Dat staat vast
De verhoudingen zijn verziekt en dat is niet to's schuld, wat die ouders ook beweren. En toch zeg jij dat ze het inderdaad beter niet had kunnen vertellen. Waarom? Zo doe je precies dat wat moeder ook deed, bagatelliseren. Je advies om dan maar naar de huisarts te gaan als ze er psychisch last van heeft (joh, zou je denken?) komt dan een beetje over als 'oké, in godsnaam dan maar'.
Dit is groot en wordt echt niet kleiner als to alles voor zichzelf zou houden voor de lieve vrede, eerder nog groter lijkt me.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 6 februari 2019 om 09:49
+1Kleppeboxx schreef: ↑05-02-2019 21:54Om 19.58 u opent AnoniemVerhaal dit topic. Er is niet terug te vinden wanneer TO zich heeft aangemeld maar dat zal waarschijnlijk vandaag zijn. Ik vindt het persoonlijk een zeer bizar verhaal, eigenlijk komt het op mij ongeloofwaardig over.
woensdag 6 februari 2019 om 09:50
Dit is zwaar grensoverschrijdend.
Er wordt wel hysterisch op gereageerd. Ik snap dat mensen naar woorden zoeken, maar de woorden die gebruik worden zijn hysterisch.
- Misbruik? Ze is niet gefilmd en niet aangeraakt.
- Pedofiel? Ze is 20. Twin-tig.
- Incest? Het heeft wel iets incestueus maar hallo, ze is niet misbruikt.
- Op school vertellen? Ja, waarom hang je het niet meteen in de supermarkt op?
- Moeder wist ervan? Waar baseer je dat op?
- Politie? Die zullen het eerst afraden - maar als je het doorzet kun je niet meer terug.
Ja, zéér grensoverschrijdend. Véél te ver en onacceptabel.
Ik snap echter wel dat TO en haar moeder niet meteen staan te springen om zo snel mogelijk hun gezin op te blazen.
Dus hangen ze het niet meteen aan de grootste klok die ze kunnen vinden, en dat is niet onbegrijpelijk en ook niet medeplichtig.
Er wordt wel hysterisch op gereageerd. Ik snap dat mensen naar woorden zoeken, maar de woorden die gebruik worden zijn hysterisch.
- Misbruik? Ze is niet gefilmd en niet aangeraakt.
- Pedofiel? Ze is 20. Twin-tig.
- Incest? Het heeft wel iets incestueus maar hallo, ze is niet misbruikt.
- Op school vertellen? Ja, waarom hang je het niet meteen in de supermarkt op?
- Moeder wist ervan? Waar baseer je dat op?
- Politie? Die zullen het eerst afraden - maar als je het doorzet kun je niet meer terug.
Ja, zéér grensoverschrijdend. Véél te ver en onacceptabel.
Ik snap echter wel dat TO en haar moeder niet meteen staan te springen om zo snel mogelijk hun gezin op te blazen.
Dus hangen ze het niet meteen aan de grootste klok die ze kunnen vinden, en dat is niet onbegrijpelijk en ook niet medeplichtig.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 09:59
5.64% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
woensdag 6 februari 2019 om 09:59
Lijkt me vanzelfsprekend, maar ik benadruk dit toch nog maar even.MissMaran schreef: ↑06-02-2019 09:03Ik denk dat jouw moeder allang van vader zijn kronkel af weet.. ze klinkt niet erg verbaast.
Ik zou snel uit huis gaan en in elk geval melding maken bij de politie zodat als hij nog eens ergens over de schreef gaat, dat in elk geval dit ook te vinden is.
woensdag 6 februari 2019 om 10:01
Inderdaad.MissMaran schreef: ↑06-02-2019 09:17Je vindt het gek dat ze het haar vriend heeft verteld? Want het is een kleinigheidje, een camera op je gericht vanwege papa zijn seksuele fantasie. Nee laten we dat niet groter maken dan het is.. Je bent net zo ziek als haar vader als je dit normaal vindt.
Ik zou zelf ook hulp zoeken als ik jou was.