Problemen thuis (vader)
woensdag 6 februari 2019 om 10:02
Want moeder móet op één bepaalde manier reageren anders is ze medeplichtig.
Het is een heftig verhaal, maar omdat moeder niet halsoverkop onomkeerbare stappen neemt is ze meteen maar medeplichtig.
In andere topics wordt iemand die 'bevriest' als reactie op iets onaangenaams hartstochtelijk verdedigd. Maar hier is het een 'bewijs' dat ze er alles van wist.
Waar is die brandstapel? Dan gooien we haar er gelijk op! Hysterie leidt tot heksenvervolging.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
woensdag 6 februari 2019 om 10:04
dat hoeft natuurlijk niet. en dat moeder blase reageert is ook niet gek. ze hebben vader eerst de deur uitgezet, dat is niet blase. Maar dan ga je nadenken (en rekenen) en dan ontdek je dat een scheiding de situatie zal verergeren. Dat kan zo afschrikwekkend zijn dat mensen de aanleiding voor de problemen wegdrukken of bagetallliseren. Geldt ook voor TO, echt beseffen wat dit betekent, betekent ook het einde aan je relatie met je vader en misschien ook wel je moeder. Het ouderlijk huis verlaten en er alleen voor staan. Als je dacht dat je in een normaal gezin opgroeide dan kan dat zo afschrikwekkend zijn dat je alles op alles wilt zetten om terug te keren naar het moment voordat je die camera ontdekte. Dat dat niet kan weten wij, maar wij voelen niet wat zij voelen. Dat maakt incest zo vernietigend, de constante verscheuring tussen liefde en haat, loyaliteit en verstotenheid voelen naar de misbruikende oudeer
woensdag 6 februari 2019 om 10:07
Eensch hoor, en ik noem haar ook zeker niet medeplichtig. Maar het voelt ook niet echt alsof ze TO steunt en achter haar staat, als haar prio's nu liggen bij boos worden dat haar vriend het hoort (iemand die ze nu waarschijnlijk hard nodig heeft om dit mee te delen). Dat lijkt me hard en bijdragen aan het onveilige gevoel thuis.
woensdag 6 februari 2019 om 10:08
Ja, dit dus.Murrmurr schreef: ↑06-02-2019 10:07Eensch hoor, en ik noem haar ook zeker niet medeplichtig. Maar het voelt ook niet echt alsof ze TO steunt en achter haar staat, als haar prio's nu liggen bij boos worden dat haar vriend het hoort (iemand die ze nu waarschijnlijk hard nodig heeft om dit mee te delen). Dat lijkt me hard en bijdragen aan het onveilige gevoel thuis.
woensdag 6 februari 2019 om 10:32
De kans dat hij al langer aan het filmen was, lijkt me groot. Hij zal dan elke dag de SD kaart eruit gehaald hebben en weer leeg er terug in gedaan hebben. Vandaar dat het net lijkt alsof de camera er toevallig nét pas stond. Onzin natuurlijk.
Sowieso het huis uit. Ik zou nog één keer goed uitleggen wat voor impact het op jou en je vriend heeft en als daar luchtig op wordt gereageerd, zou ik naar de politie gaan.
Sowieso het huis uit. Ik zou nog één keer goed uitleggen wat voor impact het op jou en je vriend heeft en als daar luchtig op wordt gereageerd, zou ik naar de politie gaan.
woensdag 6 februari 2019 om 10:44
nergens schrijf ik dat ik het een kleinigheid vindMissMaran schreef: ↑06-02-2019 09:17Je vindt het gek dat ze het haar vriend heeft verteld? Want het is een kleinigheidje, een camera op je gericht vanwege papa zijn seksuele fantasie.
Nee laten we dat niet groter maken dan het is..
Je bent net zo ziek als haar vader als je dit normaal vindt.
Ik zou zelf ook hulp zoeken als ik jou was.
nergens schrijf ik dat ik het gek vind dat ze het heeft verteld
ik schreef
Waarom jij het je vriend heb verteld begrijp ik niet helemaal
dat jij uit zo een simpel zinnetje haalt dat ik het kleinigheidje vind of het gek vind is een aparte eigenschap van jou,
nergens heb ik gezegd dat ik het NORMAAL vind
ik zei dit :
Je vader is boven twijfel fout bezig
Dat staat vast
Voor de rest heb ik er advies aangeboden en doe ik niet zoals haar moeder en zie ik wel degelijk in dat haar vader heel fout bezig is en zeg ik dat ook
begrijpend lezen is misschien een optie voor je
mamsvan wijzigde dit bericht op 06-02-2019 11:03
0.63% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
woensdag 6 februari 2019 om 10:55
ik zeg niet dat TO haar schuld is dat verhoudingen zijn verziektGrobbekuiken_ schreef: ↑06-02-2019 09:45De verhoudingen zijn verziekt en dat is niet to's schuld, wat die ouders ook beweren. En toch zeg jij dat ze het inderdaad beter niet had kunnen vertellen. Waarom? Zo doe je precies dat wat moeder ook deed, bagatelliseren. Je advies om dan maar naar de huisarts te gaan als ze er psychisch last van heeft (joh, zou je denken?) komt dan een beetje over als 'oké, in godsnaam dan maar'.
Dit is groot en wordt echt niet kleiner als to alles voor zichzelf zou houden voor de lieve vrede, eerder nog groter lijkt me.
ik zeg nergens dat ze het beter niet had kunnen vertellen, (k schreef letterlijk)
Waarom jij het je vriend heb verteld begrijp ik niet helemaal
ik zeg dus letterlijk dat ik het niet helemaal begreep
waarom
ik heb voornamelijk gedacht aan hoe ik zelf gereageerd zou hebben en gedaan zou hebben als dit mij was overkomen
wellicht heel erg dom, (dat kan ik gelukkig ook wel inzien)
wat TO heeft gekozen is prima..
en voor de rest vul je dat in met dat advies over naar huisarts gaan
als TO dat ook op die manier gelezen heeft bied ik daar mijn excuses voor aan TO
woensdag 6 februari 2019 om 10:56
-
heeft geen nut meer hier te reageren op zo,n onderwerp
wat ik ook neerzet zal toch weer anders gelezen worden
TO als je nog leest
ik hoop dat je verstandige beslissingen neemt en zo snel mogelijk het huis uit kunt
je hulp zoek voor het feit dat je vertrouwen in je vader nu beschadigd is
want dat kan ik wel heel goed begrijpen
mijn excuses dat mijn eerdere berichten wellicht door jou verkeerd gelezen kan zijn maar dat is niet zo bedoelt
TO als je nog leest
ik hoop dat je verstandige beslissingen neemt en zo snel mogelijk het huis uit kunt
mijn excuses dat mijn eerdere berichten wellicht door jou verkeerd gelezen kan zijn maar dat is niet zo bedoelt
woensdag 6 februari 2019 om 11:28
Het leest zoals het er staat, ik snap niet dat je het je vriend verteld.mamsvan schreef: ↑06-02-2019 10:56-
TO als je nog leest
Want ze moet met een bizar geheim rondlopen over de mensen die samen met hem het dichtst bij haar staan en zo dus iets in haar eentje dragen.
Je zegt ook: zo wordt het groot gemaakt.
Ja het is ook wel groot he.. enorm groot, zoiets kan je kapot maken.
En hij heeft er niets mee te maken.
Hij is haar enige steun, hoezo heeft hij er niks mee te maken.
woensdag 6 februari 2019 om 11:59
Juist. TO is al 20, wie weet wat er in het verleden al gebeurd is. Kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer is.
woensdag 6 februari 2019 om 12:01
Bovendien gaat het hem ook aan, want hij zou ook gefilmd zijn als TO het niet ontdekt had.MissMaran schreef: ↑06-02-2019 09:17Je vindt het gek dat ze het haar vriend heeft verteld? Want het is een kleinigheidje, een camera op je gericht vanwege papa zijn seksuele fantasie.
Nee laten we dat niet groter maken dan het is..
Je bent net zo ziek als haar vader als je dit normaal vindt.
Ik zou zelf ook hulp zoeken als ik jou was.
woensdag 6 februari 2019 om 12:04
lattemachiato schreef: ↑06-02-2019 12:01Bovendien gaat het hem ook aan, want hij zou ook gefilmd zijn als TO het niet ontdekt had.
Grote kans dat hij al veel langer filmt. Sowieso al die twee weken (want waarom zou hij dat anders in zijn smoes noemen). Dus die vriend staat vast ook al op beeld. Het gaat hem zeker ook aan.
louisanne wijzigde dit bericht op 06-02-2019 12:10
12.52% gewijzigd
woensdag 6 februari 2019 om 12:06
TO, ik zou inderdaad zo snel mogelijk dat huis uit gaan.
Ik weet natuurlijk niet wat die fantasie van je vader dan was, en of die uberhaupt iets met jou te maken had, maar dit is zo'n enorme grove schending van je privacy, en ik zou me echt niet meer happy/veilig voelen in dat huis. Je zou er toch gewoon compleet paranoide van worden.
Ik weet natuurlijk niet wat die fantasie van je vader dan was, en of die uberhaupt iets met jou te maken had, maar dit is zo'n enorme grove schending van je privacy, en ik zou me echt niet meer happy/veilig voelen in dat huis. Je zou er toch gewoon compleet paranoide van worden.
woensdag 6 februari 2019 om 12:16
Klopt. Ik denk dat TO ook zeker even in vaders pc moet gaan snuffelen voor de zekerheid of een handige hacker vragen om datgene dat gewist is terug te vinden. Bij aangifte zou de politie de computer in beslag kunnen nemen, maar of ze zo alert reageren betwijfel ik en als het weken duurt is vast alles al gewist.
woensdag 6 februari 2019 om 12:18
TO je kunt ook alleen langs de politie gaan voor advies (bel de wijkagent) en om in contact te komen met slachtofferhulp. Ik kan me voorstellen dat je heel erg behoefte hebt aan een goed gesprek. En dat ga je nu met je ouders niet hebben, maar ook niet met je vriend, omdat die ook slachtoffer is en emotioneel betrokken.
woensdag 6 februari 2019 om 12:39
Dat bepaal jij niet, jij typt hier onzin en dus mogen mensen daar op reageren. Echt hoe krijg je het je toetsenbord uit.Ik ben het met degenen eens die jou aanspreken op die idiote denkwijze van jou.