Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 5 februari 2019 om 17:56
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 5 februari 2019 om 18:04
Maar dat was toch altijd al zo? Dertig jaar geleden werkten mijn vriendinnen ook bijna allemaal in supermarkten of andere winkels als bijbaantje.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 5 februari 2019 om 20:20
Waarom doe je dit?Ugli schreef: ↑05-02-2019 10:30Haha ik ben dit type klant. :') Ik bestel meestal online en als ik al naar de echte winkel ga, dan doe ik zelfscannen. Bij de echte kassa kom ik maar heel soms (op plekken waar geen zelf scan is), en omdat ik "het dan niet gewend ben" gaat het super chaotisch, onhandig en traag. Ik wist ook niet tot ik dit topic las dat het blijkbaar de bedoeling is dat je klaar bent met je boodschappen inpakken voor je betaalt? Ik wacht juist meestal tot ik betaald heb met inpakken zodat ik dat daarna op mijn gemakje kan doen.
Je merkt echt het verschil tussen de mensen die al jaren elke week bij de kassa komen, die gaan als een geoliede machine er door heen met hele systemen en voorbedachte procedures (viel me ook altijd al op als caisière).
Snap ik oprecht niet. Boodschappen op een band leggen en inpakken lijkt me geen hogere wiskunde. Je staat daar dus te wachten en naderhand sta je anderen te irriteren omdat je in de weg staat en zij hun boodschappen niet kunnen inladen.
Je staat iedereens tijd te verdoen. Inclusief die van jezelf want je kunt eerder klaar zijn als je al begint met inpakken.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:36
Nou ze zaten na 3 weken al achter de kassa hoor. En wat ze nu doen wisselt. De meeste medewerkers houden niet van kassa draaien, dochter vindt het wel leuk dus die wordt daar vaak ingedeeld. Zoon houdt er niet zo van en vult dus meestal vakken.Gisselle schreef: ↑05-02-2019 12:56Ik heb het niet over vakken vullen maar over de service die je krijgt als je naar een winkel gaat, anders kan je ook wel via het internet bestellen. Jouw kinderen hebben dus ook wat ervaring begrijp ik, die zijn eerst als vakkenvullers begonnen, op 18 jarige leeftijd, en een aantal jaren later zitten ze achter de kassa, dan heb je wel het een en ander geleerd.
dinsdag 5 februari 2019 om 22:45
Nou dit dus. Het is toch logisch dat je inpakt als ze aanslaan, je gaat toch niet als een mak schaapje afwachten omdat je het niet gewend bent en niet weet hoe het werkt? Hoe wereldvreemd ben je dan?minnimouse schreef: ↑05-02-2019 20:20Waarom doe je dit?
Snap ik oprecht niet. Boodschappen op een band leggen en inpakken lijkt me geen hogere wiskunde. Je staat daar dus te wachten en naderhand sta je anderen te irriteren omdat je in de weg staat en zij hun boodschappen niet kunnen inladen.
Je staat iedereens tijd te verdoen. Inclusief die van jezelf want je kunt eerder klaar zijn als je al begint met inpakken.
woensdag 6 februari 2019 om 10:33
GinnyJones schreef: ↑05-02-2019 12:26Mensen die dit doen zijn een grote ergernis voor mij. Als ik aan de beurt ben wil ik graag mijn boodschappen gelijk inpakken, is sneller en mijn boodschappen komen dan niet onder een vieze verfrommelde boodschappentas met onidentificeerbare vlekken van een ander terecht. Waarom wachten tot je klaar bent met betalen? Waarom op je gemakje? Niemand vind het leuk om te moeten wachten tot een ander klaar is. Ik schiet op om niemand te hinderen en dat verlang ik van een ander eigenlijk ook.
minnimouse schreef: ↑05-02-2019 20:20Waarom doe je dit?
Oké ik had het anders moeten verwoorden. Ik sta niet als een zombie te staan, ik ben ondertussen aan het vechten met mijn opgevouwen tasje/ tasje aan het zoeken in de bermuda driehoek die mijn handtas heet en/of mijn pas uit mijn portomonee opdiepen. Ik heb altijd maar een mandje en ik ben dus traag en onhandig dus tegen de tijd dat ik deze twee dingen gereed voor gebruik heb zijn mijn boodschappen gescand.Oh-happy-day schreef: ↑05-02-2019 22:45Nou dit dus. Het is toch logisch dat je inpakt als ze aanslaan, je gaat toch niet als een mak schaapje afwachten omdat je het niet gewend bent en niet weet hoe het werkt? Hoe wereldvreemd ben je dan?
woensdag 6 februari 2019 om 10:38
dat moet je dus doen als je staat te wachten en de klant voor je aan de beurt is.Ugli schreef: ↑06-02-2019 10:33Oké ik had het anders moeten verwoorden. Ik sta niet als een zombie te staan, ik ben ondertussen aan het vechten met mijn opgevouwen tasje/ tasje aan het zoeken in de bermuda driehoek die mijn handtas heet en/of mijn pas uit mijn portomonee opdiepen. Ik heb altijd maar een mandje en ik ben dus traag en onhandig dus tegen de tijd dat ik deze twee dingen gereed voor gebruik heb zijn mijn boodschappen gescand.
woensdag 6 februari 2019 om 10:41
woensdag 6 februari 2019 om 11:19
Ugli schreef: ↑05-02-2019 10:30Ik wist ook niet tot ik dit topic las dat het blijkbaar de bedoeling is dat je klaar bent met je boodschappen inpakken voor je betaalt? Ik wacht juist meestal tot ik betaald heb met inpakken zodat ik dat daarna op mijn gemakje kan doen.
Je merkt echt het verschil tussen de mensen die al jaren elke week bij de kassa komen, die gaan als een geoliede machine er door heen met hele systemen en voorbedachte procedures (viel me ook altijd al op als caisière).
Je weet niet hoe het werkt in de supermarkt terwijl je cassiere bent geweest? Bijzonder.
woensdag 6 februari 2019 om 11:21
lol, deze aanvulling maakt het er niet beter op vrees ik.. Je kan je boodschappentasje ook in je jaszak stoppen, dat is het hapsa en klaar. Als je echt moet zoeken naar je portemonnee in je handtas dan heb je of een te grote tas of een te kleine portemonnee volgens mij. En inderdaad, dit kan je gelijk doen nadat je de boodschappen op de band hebt gelegd. In plaats van een mandje kan je ook kiezen voor een kar.Ugli schreef: ↑06-02-2019 10:33Oké ik had het anders moeten verwoorden. Ik sta niet als een zombie te staan, ik ben ondertussen aan het vechten met mijn opgevouwen tasje/ tasje aan het zoeken in de bermuda driehoek die mijn handtas heet en/of mijn pas uit mijn portomonee opdiepen. Ik heb altijd maar een mandje en ik ben dus traag en onhandig dus tegen de tijd dat ik deze twee dingen gereed voor gebruik heb zijn mijn boodschappen gescand.
woensdag 6 februari 2019 om 11:21
Dat vroeg ik me ook al afPipistrello schreef: ↑06-02-2019 11:19Je weet niet hoe het werkt in de supermarkt terwijl je cassiere bent geweest? Bijzonder.
¡Apagando las luces!
woensdag 6 februari 2019 om 11:23
Mijn absolute irritatie in de supermarkt zijn bejaarden (die dus de hele week de tijd hebben) die op zaterdag door de supermarkt schuifelen en allerlei paden blokkeren met hun rollator of nog beter met een groep koffie gaan zitten drinken; uiteraard met alle wagentjes midden in het pad. Doe dat lekker doordeweeks....
woensdag 6 februari 2019 om 11:32
Adelaar81 schreef: ↑06-02-2019 11:23Mijn absolute irritatie in de supermarkt zijn bejaarden (die dus de hele week de tijd hebben) die op zaterdag door de supermarkt schuifelen en allerlei paden blokkeren met hun rollator of nog beter met een groep koffie gaan zitten drinken; uiteraard met alle wagentjes midden in het pad. Doe dat lekker doordeweeks....
Doordeweeks doen ze dat ook hoor
woensdag 6 februari 2019 om 11:41
Wat ik mega irritant vind bij de Lidl en bij de Aldi is dat je gewoon absoluut geen ruimte hebt bij de kassa om je boodschappen te pakken. Je kan er zowat niet tegenaan in je tas stoppen tijdens het scannen want er is simpelweg geen ruimte.
Echt heel dom ontworpen. Er past net 1 pak melk op dat stukje.
woensdag 6 februari 2019 om 11:45
Maar waarom maken jullie je er zo druk om? Als Ugli staat te rommelen met haar tasje, pinpas, boodschappenlijstje, beurtbalkje en kleingeld duurt het misschien een minuutje langer. Erger u niet, verwonder u slechts en ik zou me zorgen maken als zoiets onbenulligs als een onhandige winkelaar je zo over het touwtje jaagt.
Of misschien hoef ik me geen zorgen te maken als dit de grootste problemen in je leven zijn.
Of misschien hoef ik me geen zorgen te maken als dit de grootste problemen in je leven zijn.
Wat eten we vanavond?
woensdag 6 februari 2019 om 11:49
makreel schreef: ↑06-02-2019 11:45Maar waarom maken jullie je er zo druk om? Als Ugli staat te rommelen met haar tasje, pinpas, boodschappenlijstje, beurtbalkje en kleingeld duurt het misschien een minuutje langer. Erger u niet, verwonder u slechts en ik zou me zorgen maken als zoiets onbenulligs als een onhandige winkelaar je zo over het touwtje jaagt.
Wie maakt zich druk dan? Er wordt gereageerd om de wereldvreemde opmerkingen van iemand die geen supermarktervaring heeft terwijl ze cassiere was. Daar mag men zich toch over verwonderen?!
Je weet hoe dit topic heet?
woensdag 6 februari 2019 om 12:07
hamaika schreef: ↑06-02-2019 11:41Wat ik mega irritant vind bij de Lidl en bij de Aldi is dat je gewoon absoluut geen ruimte hebt bij de kassa om je boodschappen te pakken. Je kan er zowat niet tegenaan in je tas stoppen tijdens het scannen want er is simpelweg geen ruimte.
Het oorspronkelijke idee van Aldi en Lidl is dat je je winkelwagentje aan de andere kant van de kassa neerzet en daar alle spullen weer terug in doet. Daarna kun je het karretje dan mee naar fiets of auto nemen om het daar in te pakken.
Alleen nu heeft de helft van de klanten dus een mandje en dan werkt het niet meer.
Bij onze Lidl valt het nog wel mee: er is een kassa waar de servicebalie aan vast zit. Dat zorgt voor extra ruimte waar ik mijn spullen dan nog een beetje kwijt kan.
woensdag 6 februari 2019 om 12:31
Ik ga wel gelijk inpakken, maar ik ben er wel traag in. Ik ben soms ook niet op tijd om alles in mn tassen te hebben zodra ik moet betalen. En als ik nerveus word smijt ik gewoon alles in de kar om verderop, indien mogelijk, het netjes in te pakken. (vaak niet mogelijk want mini tafeltje waar o.a. kinderen op zitten)
Ik ben geen bejaarde, en zie er ook van buiten prima uit, alleen door een ernstig ongeluk heb ik hersenschade opgelopen, en daar cognitieve schade aan overgehouden. Waaronder traag, vooral als alles JUIST snel moet en er veel prikkels om mij heen zijn. Als mensen hardop gaan zuchten, hardop opmerkingen maken word dat alleen maar erger.
Ik ben geen bejaarde, en zie er ook van buiten prima uit, alleen door een ernstig ongeluk heb ik hersenschade opgelopen, en daar cognitieve schade aan overgehouden. Waaronder traag, vooral als alles JUIST snel moet en er veel prikkels om mij heen zijn. Als mensen hardop gaan zuchten, hardop opmerkingen maken word dat alleen maar erger.
woensdag 6 februari 2019 om 13:35
woensdag 6 februari 2019 om 15:25
Ach VGM, zal ik dan de klant achter je zijn? Dan krijg je een brede glimlach van me en de opmerking; “ ik heb geen haast, hoef pas om 5 uur op mijn werk te zijn!”
Ik doe voornamelijk na 7 uur boodschappen. De supermarkten die ik bezoek zijn dan ontdaan van krijsende kinderen, schuifelende bejaarden en chagerijnige mensen. Om de vakkenvullers laveer ik want die doen gewoon hun werk.
Ik hoef maar 1 dag in de week tussen de middag brood te halen en dat lukt me nog wel.
Ik doe voornamelijk na 7 uur boodschappen. De supermarkten die ik bezoek zijn dan ontdaan van krijsende kinderen, schuifelende bejaarden en chagerijnige mensen. Om de vakkenvullers laveer ik want die doen gewoon hun werk.
Ik hoef maar 1 dag in de week tussen de middag brood te halen en dat lukt me nog wel.
woensdag 6 februari 2019 om 15:28
woensdag 6 februari 2019 om 15:28
Wat de rijen voor de kassa's betreft zou ik het liefst één rij willen hebben met meerdere kassa's. In Japanse supermarkten of コンビニ (konbini) wordt op de vloer aangegeven waar die rij is. Dat is meestal voor de middelste kassa. Mensen gaan in die rij staan. Als een caissière met een klant klaar is, geeft hij/zij een wenk aan de voorste in de rij. Die gaat naar die caissière toe en rekent de boodschappen af. En dan komt de volgende klant, tenzij hij al door een andere caissière gewenkt is.
Een variant is een slangvormige rij.
In beide gevallen heb je het probleem niet dat klanten elkaar beschuldigen van voorkruipen als er een nieuwe kassa wordt geopend waar de klanten naar toe kunnen.
Een variant is een slangvormige rij.
In beide gevallen heb je het probleem niet dat klanten elkaar beschuldigen van voorkruipen als er een nieuwe kassa wordt geopend waar de klanten naar toe kunnen.
World of Warcraft: Legion