Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Michella_1991 schreef:
21-01-2019 12:36
Nou, ze moeten me wel hebben hoor.. *sarcasme*

Stond bij de Lidl te wachten tot de vrouw voor mij alles op de band had gelegd, dus ik mijn spullen erop gelegd en het mandje terug op de stapel. Toen ze nog eens keek bleek ze d'r tulpen te missen. Dus ze vroeg of ik ze nog in het mandje had zien liggen, mijn antwoord was nee omdat ik uit automatisme gewoon mijn mandje op de stapel had gezet. Ze werd nog net niet boos.

Maar hé, er stonden 10 mandjes op de stapel, dan ga ik niet rekken en strekken om te kijken of er toevallig nog iets in dat mandje ligt
het is uit je andere topics al wel bekend dat je niet zo sociaal voelend bent.
gizzmo-returns schreef:
21-01-2019 16:06
het is uit je andere topics al wel bekend dat je niet zo sociaal voelend bent.
Dus jij kijkt of er nog iets in het mandje van je voorganger ligt? kom op zeg...
Als het balkje er ligt ga ik er gewoon van uit dat alles er ligt
Ik erger me niet zozeer aan de mensen in de winkel, maar wel aan de producten (of het gebrek daaraan). Elke keer gebeurt het weer dat ik iets lekker heb ontdekt wat ik graag eet, wat vervolgens weer uit de handel wordt genomen. Daar baal ik altijd zo van.
gizzmo-returns schreef:
21-01-2019 16:10
Ik erger me niet zozeer aan de mensen in de winkel, maar wel aan de producten (of het gebrek daaraan). Elke keer gebeurt het weer dat ik iets lekker heb ontdekt wat ik graag eet, wat vervolgens weer uit de handel wordt genomen. Daar baal ik altijd zo van.
Precies, hier ook regelmatig bij de Albert Heijn zo
Mn man van de week; Had bij Lidl een vitamini kaart vol op 1 zegel na en boodschappen op de band liggen. Had dus alvast een knuffeltje gepakt om die af te rekenen met de kaart die hij zo vol zou krijgen. Achter hem komt een echtpaar (55+) staan, vrouw zegt; oh wat leuk die knuffels, die wil ik ook, hoe werkt dat? Dus man zegt; je spaart zegeltjes bij iedere tien euro aan boodschappen. Vrouw sommeert haar eigen man met boodschappen in de rij te blijven staan (achter mijn man dus) en loopt zelf naar voren, om vervolgens bij de twee voorgaande klanten (voor mijn man) zegels te vragen die ze zelf niet willen. Op zich heel slim maar mijn man voelde zich redelijk genaaid. Niet dat hij persé gerekend had op zegels van voorgaande mensen maar dit was ook weer zo wat..
Stond net bij de kassa en was bijna aan de beurt. Halverwege het scannen van de producten vraagt ze opeens om sigaretten. Die liggen bij kassa 1, dit was kassa 3. Staat de caissière op om naar kassa 1 te gaan om die sigaretten te halen. Eenmaal terug, vraagt mevrouw of dit nu al gescand was of niet. Dus kon de caissière dat weer nakijken. Dat is dan 36 euro. Portemonnee langzaam uit tas, zoek, zoek.. Oh nee, pinnen ajb. Pin aan. Zoekt pinpas.. Zet kar aan de kant om code heul geheim in te typen. Zet kar weer terug. Zegels mevrouw? Ja graag.. Zet kar weer aan de kant om zegels aan te pakken. Portemonnee langzaam in tas.. Pakt dan de laatste boodschappen nog even in.. Grrrrrrr....
Lach hard, duik diep, kom terug..
DG2015 schreef:
21-01-2019 15:33
We denken aan je

Afbeelding

Ik heb het overleefd hoor! Alles was ruim op voorraad en lag grotendeels op de juiste plek, er liep niemand in de weg en er waren geen onbeleefde mensen of schreeuwende kinderen. De rijen bij de kassa's heb ik omzeild via de zelfscan. Al met al was het een prettige winkelervaring. Ik denk dat ik binnenkort weer ga. ;-D
RikM schreef:
21-01-2019 16:55
Ik heb het overleefd hoor! Alles was ruim op voorraad en lag grotendeels op de juiste plek, er liep niemand in de weg en er waren geen onbeleefde mensen of schreeuwende kinderen. De rijen bij de kassa's heb ik omzeild via de zelfscan. Al met al was het een prettige winkelervaring. Ik denk dat ik binnenkort weer ga. ;-D
:cheer2:

En mocht het toch eens tegenvallen, dan kun je hier je frustraties kwijt.
En valt het toch regelmatig tegen, Albert en picnic zijn je vriendjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
gizzmo-returns schreef:
21-01-2019 16:10

Ja, dat is het vooral. Ik heb een tijd geleden thee ontdekt die ik erg lekker vind. Het merk wordt in alle supermarkten verkocht, maar het aanbod verschilt nogal. De smaak die ik erg lekker vind, is bijvoorbeeld alleen verkrijgbaar in een supermarkt waar ik niet zo vaak kom omdat deze eigenlijk net iets uit de buurt ligt. Dat vind ik dan wel jammer.
Mijn grootste ergenis is als ze weer eens een andere winkel indeling maken. Loop ik weer te zoeken naar van alles en nog wat (6)
Meyana schreef:
21-01-2019 01:09
Gisteren bij de Lidl, 2 ergernissen in 1 bezoekje:

Het was best druk en wij stonden in de rij voor de kassa en waren bijna aan de beurt.
De supermarktmanager komt naar de kassa's gestormd en geeft op vrij luide toon aan dat de caissières een mevrouw met een roze tas in haar kar goed in de gaten moeten houden omdat ze mogelijk wat probeert te jatten.

Op zich goed dat hij het aangeeft maar het volume waarop was absoluut niet oké en indiscreet. Bijna alle klanten bij de kassa's konden het horen.

Na het afrekenen vroeg een mevrouw of ik haar vitamini zegels wilde hebben, ze had er een stuk of 10. Ik heb ze aangenomen en vriendelijk bedankt. Vervolgens komen er 2 jochies van een jaar of 8-10 aangelopen en vragen om die zegels. Ik geef aan ze zelf te sparen voor mijn kinderen (die er bij waren). De oudste van de 2 vond dat ik niet zo moeilijk moest doen want die blagen van mij zijn er toch nog veel te klein voor (letterlijke quote!).
:woa:

heb ik ook een keer gehad bij ah bij een of ander actie
alleen vergeten wat maar als blikken kon doden was het kind er niet geweest
ben hem daarna nog een keer tegen gekomen en hij zei tegen zijn vriendje
aan haar moet je niks vragen
:rofl: ik had het wel en gaf het aan meisje die helemaal alleen stond
ik kies soms letterlijk uit aan wie en meestal aan degene die niet vooraan staan of schreeuwen

de schappen waren hier trouwens volledig vol hier, heb al mijn producten kunnen krijgen
had ook weer een fijne winkel moment want ik was bij mijn favoriete caissière (die dit weekend weer oma is geworden) yeeey :D
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
O jee, ik begrijp uit dit topic dat ik een ontzettend vervelende klant ben voor anderen. :-$ Ik wordt een beetje chaotisch van de supermarkt. Dus ik vergeet eigenlijk altijd wel iets. Ik weet precies wat ik moet hebben als ik de supermarkt in ga, maar kom er met andere producten naar buiten. En ik ben langzaam, vergeet het beurtbalkje, ben bezig met inpakken als ik moet afrekenen of andersom. Of heb alles op de band gelegd, bedenk dat ik iets vergeten ben dus pak alles weer in om dat te gaan halen. Het principe van eerstvolgende die aan de beurt is werd me ook pas duidelijk toen er een keer iemand heel geïrriteerd op me reageerde.

Geeft inzicht hoor, dit topic. :) Sowieso brengt de supermarkt het slechtste in me naar boven qua concentratie en focus.

En we hebben ook nog 3 supermarkten aan 1 plein, dus ik loop ook wel eens de supermarkt binnen om zonder boodschappen naar buiten te komen en het bij een van de andere te proberen.
derooiekater schreef:
21-01-2019 17:39
Mijn grootste ergenis is als ze weer eens een andere winkel indeling maken. Loop ik weer te zoeken naar van alles en nog wat (6)
O ja, dat ook nog eens, dan loop ik echt 5 rondjes door de supermarkt. Nieuwe producten ook, lees ik eerst wat erin zit voordat ik het meeneem.
327 schreef:
21-01-2019 21:34
O jee, ik begrijp uit dit topic dat ik een ontzettend vervelende klant ben voor anderen. :-$ Ik wordt een beetje chaotisch van de supermarkt. Dus ik vergeet eigenlijk altijd wel iets. Ik weet precies wat ik moet hebben als ik de supermarkt in ga, maar kom er met andere producten naar buiten. En ik ben langzaam, vergeet het beurtbalkje, ben bezig met inpakken als ik moet afrekenen of andersom. Of heb alles op de band gelegd, bedenk dat ik iets vergeten ben dus pak alles weer in om dat te gaan halen. Het principe van eerstvolgende die aan de beurt is werd me ook pas duidelijk toen er een keer iemand heel geïrriteerd op me reageerde.

Geeft inzicht hoor, dit topic. :) Sowieso brengt de supermarkt het slechtste in me naar boven qua concentratie en focus.

En we hebben ook nog 3 supermarkten aan 1 plein, dus ik loop ook wel eens de supermarkt binnen om zonder boodschappen naar buiten te komen en het bij een van de andere te proberen.
Hahahaha.

Boodschappen doen heeft op mij juist een rustgevende werking. Ik laat vaak mensen voor en ervaar bijna nooit stress. Zelfs niet als ik mijn peuter meeneem.
Ik ervaar meestal wel stress. Vooral als het druk is. Ik ben dan echt overprikkeld als ik thuis kom.
Daarom probeer ik altijd 's ochtends vroeg te gaan, dan is het hartstikke rustig. Dan ben ik zelf ook veel rustiger en kan ik op mijn gemak de boodschappen doen. Als het druk is vergeet ik altijd wel iets.
Kom je uit je werk na 17:00 om even wat dingen te halen, heb je nog van die bejaarden die uitgebreid met hun rollators en scootmobiels staan te keuvelen... midden in het gangpad. Doe dat lekker overdag, jullie hebben immers de hele dag de tijd. En van die paupers die hangen bij het koffieapparaat voor de gratis koffie..., ook zo irritant.
We used to be friends...
bumbly schreef:
21-01-2019 16:34
Stond net bij de kassa en was bijna aan de beurt. Halverwege het scannen van de producten vraagt ze opeens om sigaretten. Die liggen bij kassa 1, dit was kassa 3. Staat de caissière op om naar kassa 1 te gaan om die sigaretten te halen. Eenmaal terug, vraagt mevrouw of dit nu al gescand was of niet. Dus kon de caissière dat weer nakijken. Dat is dan 36 euro. Portemonnee langzaam uit tas, zoek, zoek.. Oh nee, pinnen ajb. Pin aan. Zoekt pinpas.. Zet kar aan de kant om code heul geheim in te typen. Zet kar weer terug. Zegels mevrouw? Ja graag.. Zet kar weer aan de kant om zegels aan te pakken. Portemonnee langzaam in tas.. Pakt dan de laatste boodschappen nog even in.. Grrrrrrr....
Oh verschrikkelijk zeg, van die slome slakken.
Dat zijn ook van die types die alles drie keer rangschikken op de band, want stel je voor dat de boter op het zakje gemengde sla valt :facepalm:
En dat zijn ook van die types waaraan men drie keer moet vragen of ze zegels willen, want men reageert heel verstrooid.
Zo irritant.
minnimouse schreef:
05-02-2019 09:53
Oh verschrikkelijk zeg, van die slome slakken.
Dat zijn ook van die types die alles drie keer rangschikken op de band, want stel je voor dat de boter op het zakje gemengde sla valt :facepalm:
En dat zijn ook van die types waaraan men drie keer moet vragen of ze zegels willen, want men reageert heel verstrooid.
Zo irritant.
Haha ik ben dit type klant. :') Ik bestel meestal online en als ik al naar de echte winkel ga, dan doe ik zelfscannen. Bij de echte kassa kom ik maar heel soms (op plekken waar geen zelf scan is), en omdat ik "het dan niet gewend ben" gaat het super chaotisch, onhandig en traag. Ik wist ook niet tot ik dit topic las dat het blijkbaar de bedoeling is dat je klaar bent met je boodschappen inpakken voor je betaalt? Ik wacht juist meestal tot ik betaald heb met inpakken zodat ik dat daarna op mijn gemakje kan doen.

Je merkt echt het verschil tussen de mensen die al jaren elke week bij de kassa komen, die gaan als een geoliede machine er door heen met hele systemen en voorbedachte procedures (viel me ook altijd al op als caisière).
Ugli schreef:
05-02-2019 10:30
Haha ik ben dit type klant. :') Ik bestel meestal online en als ik al naar de echte winkel ga, dan doe ik zelfscannen. Bij de echte kassa kom ik maar heel soms (op plekken waar geen zelf scan is), en omdat ik "het dan niet gewend ben" gaat het super chaotisch, onhandig en traag. Ik wist ook niet tot ik dit topic las dat het blijkbaar de bedoeling is dat je klaar bent met je boodschappen inpakken voor je betaalt? Ik wacht juist meestal tot ik betaald heb met inpakken zodat ik dat daarna op mijn gemakje kan doen.

Je merkt echt het verschil tussen de mensen die al jaren elke week bij de kassa komen, die gaan als een geoliede machine er door heen met hele systemen en voorbedachte procedures (viel me ook altijd al op als caisière).

Maar dat is toch zonde van de tijd, want je staat dan een beetje te wachten. Ik begin altijd gewoon met inpakken en de rest doe ik na het betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik stond laatst in de rij in de winkel, met voor mij een vrouw die enorm tijd zat te rekken en te zeuren tegen de kassamedewerker en de meest nutteloze dingen te vragen. Ondertussen 5 min later qua wachten :roll: ( ik had haast, kinderen zaten in de auto en ik had maar 1 ding nodig) vroeg ik of ik kon afrekenen want mijn kinderen zaten te wachten. Begon ze ook nog eens mij af te zeiken en in zichzelf te mopperen. Echt sommige mensen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Ik stond bij de Kruidvat en er stonden twee oudere mensen met een ( dachten ze) actie product. Dat was het dus niet, maar het kassa meisje keek er naar, en zei dat het om hetzelfde product maar dan een andere hoeveelheid ging, toen kwam de andere kassa dame er ook nog bij en stonden ze een beetje te discussiëren met die mensen. Toen heb ik gevraagd of ik even kon afrekenen want om nou met twee kassa dames te gaan staan ouwehoeren vind ik niet nodig. Ik heb nog meer te doen.
CourtneyTT schreef:
05-02-2019 09:18
Kom je uit je werk na 17:00 om even wat dingen te halen, heb je nog van die bejaarden die uitgebreid met hun rollators en scootmobiels staan te keuvelen... midden in het gangpad. Doe dat lekker overdag, jullie hebben immers de hele dag de tijd. En van die paupers die hangen bij het koffieapparaat voor de gratis koffie..., ook zo irritant.
:puh: ik mag hopen dat jij ook zo'n zeikerige bejaarde wordt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
05-02-2019 11:13
:puh: ik mag hopen dat jij ook zo'n zeikerige bejaarde wordt.
I hope I die before I get old --The Who :biggrin:
We used to be friends...
beetjegek schreef:
05-02-2019 10:55
Ik stond bij de Kruidvat en er stonden twee oudere mensen met een ( dachten ze) actie product. Dat was het dus niet, maar het kassa meisje keek er naar, en zei dat het om hetzelfde product maar dan een andere hoeveelheid ging, toen kwam de andere kassa dame er ook nog bij en stonden ze een beetje te discussiëren met die mensen. Toen heb ik gevraagd of ik even kon afrekenen want om nou met twee kassa dames te gaan staan ouwehoeren vind ik niet nodig. Ik heb nog meer te doen.
Ben jij mij :proud:
Voor iedereen een groene tuin
Bij de Jumbo in ons dorp kan je ook met de zelfscan boodschappen doen.
Jammer is dat je dan alsnog langs de, weliswaar aparte, kassa moet om af te rekenen.
Op zich is dat nog niet eens zo'n probleem. Wat ik wel heel irritant vind is dat deze kassa bij de rookwaren/plantenafdeling staat en er ook mensen tussen staan die hun boodschappen in een mandje hebben gepropt en daar (zonder de zelfscan) willen afrekenen.

Dus als je haast hebt en je pakt de scanner om snel klaar te zijn is het 9 van de 10 keer feest en staat er iemand met een bomvol mandje alles neer te leggen.
Ga dan naar een gewone kassa!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven