Naam twijfel

07-02-2019 09:13 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiiii

Mijn man en ik komen er nog niet echt uit qua jongensnaam. We vinden allebei andere namen leuk😅bij de eerste duurde het ook erg lang voordat we het eens waren😂

Maar we hebben nu

Kian
Logan
Ethan
Myles

Ik ben echt verliefd op de naam Kian en me man op Ethan.

Ons zoontje van 2 heet Jason.
RoseHip als we inderdaad die naam zouden kiezen moeten we inderdaad even goed kijken hoe we hem willen uitspreken anders krijg je inderdaad dat op 2 verschillende manieren gezegd wordt.

Esther ik heb het eerlijk gezegd ook nooit van gehoord dat als je een engelse naam hebt bijvoorbeeld dat er dan die link gelegd wordt. Dus geloof inderdaad dat wat je zegt al wel op zijn retour is.
RoseHip schreef:
07-02-2019 11:39
Toch zou ik juist wel over de uitspraak nadenken.
Ik denk nl dat ik dat Kian meer als Kiejan wordt uitgesproken. Dat is niet leuk als jullie hem Kiejun willen noemen.
Ik ken een Kian, die het als K'Jan uitspreekt
Zou zelf k ie y u n (waarbij de Y meer een zachte h-klank heeft) Dus meer Kiehun
Zouden echt zoveel mensen Ethan verkeerd uitspreken?
Ik kan ook niet kiezen tussen Ethan en kian, beide leuk. Ik denk toch kian, heeft iets aparts, artistieks.
Echt een naam voor de ondeugende jongste. Ethan is weer wat stoerder.
Dream1993 schreef:
07-02-2019 11:52
RoseHip als we inderdaad die naam zouden kiezen moeten we inderdaad even goed kijken hoe we hem willen uitspreken anders krijg je inderdaad dat op 2 verschillende manieren gezegd wordt.
Ik bedoel niet zozeer dat jullie moeten bedenken hoe je de naam wil uitspreken maar ook hoe anderen hem zouden uitspreken, en of dat een beetje overeen komt.
Het is voor een kind namelijk niet leuk als hij dagelijks moet zeggen dat ze zijn naam niet goed uitspreken.
juliadenders schreef:
07-02-2019 11:56
Ik kan ook niet kiezen tussen Ethan en kian, beide leuk. Ik denk toch kian, heeft iets aparts, artistieks.
Echt een naam voor de ondeugende jongste. Ethan is weer wat stoerder.
Jongste kinderen zijn altijd ondeugend?
En wie weet wil TO hierna nog wel twee kinderen.
juliadenders schreef:
07-02-2019 11:56
Ja. Zelfs voor veel Nederlanders die uitstekend Engels spreken (als in: de meeste Nederlanders zouden een landgenoot er niet in herkennen) blijft de th een heikel puntje. Dat is niet erg, maar wel naar als die klank net in je naam zit.
RoseHip nee want als kind wordt je er niet vrolijk van als je elke keer je naam moet verbeteren. Mijn moeder heet Angelique nou daar kwamen ook hele aparte variaties op.

Ethan lijkt mij ook geen probleem om uitspreken maar weet dat voor sommige inderdaad heel lastig zou kunnen zijn.
RoseHip schreef:
07-02-2019 11:59
Jongste kinderen zijn altijd ondeugend?
En wie weet wil TO hierna nog wel twee kinderen.
Hahaha die ik ken wel;)
Maar ik geloof er ook altijd wel in dat je naam invloed heeft op je persoonlijkheid.
Dream1993 schreef:
07-02-2019 12:25
Ethan lijkt mij ook geen probleem om uitspreken maar weet dat voor sommige inderdaad heel lastig zou kunnen zijn.

Veel Nederlanders spreken de Engelse th klank (die ook nog eens twee verschillende uitspraken heeft, afhankelijk van of het stemloos of stemhebbend is) verkeerd uit. Alleen al daarom zou ik niet voor Ethan gaan, omdat het (in mijn ogen) heel lelijk uitgesproken zal worden.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 18:52
16.20% gewijzigd
Vinden jullie Kethan niks? Zijn jullie allebei blij ;)
Heeft Jason al een oorbelletje en stekeltjes?
RoseHip schreef:
07-02-2019 10:27
Wat een onzin zeg. Moeten we allemaal een oer-Hollandse naam kiezen? Al mag een hippe Scandinavische naam vast wel.
En niet iedereen heeft van de Berg als achternaam.
Tja, neemt niet weg dat het een associatie geeft.
Dat is al decennia zo en nu nog steeds zo. Is in de andere namen topics trouwens ook al vaker langsgekomen, samen met linkjes naar websites waaruit blijkt dat vooral de 'lagere klasse' namen geeft a la Bryan, Danny, en tegenwoordig dus de Jaydens, Jasons en Logans.
Als je daar niks om geeft maakt het uiteraard niks uit maar lijkt me wel iets om bij stil te staan wanneer je je kind een naam geeft.
-
Ik zou voor Kian gaan! En Miles vind ik ook best leuk maar dan wel met een “i”.

Suggesties: Owen, Morris, Caine, Lennox, Reece, Shane, Maddox
Ik zou hierover echt geen mening vragen aan een stel vreemden op een forum. Iedereen heeft zo een aparte smaak qua namen. Ik moet kosten van namen als Emma, Sophie, Tess, Livia. Maar dat zijn wel de namen waren veel viva dames hier lyrisch over zijn.
Dus ga je eigen weg. Kies wat jij mooi vindt.
Dream1993 schreef:
07-02-2019 09:35
Beetje jammer dat ik alleen om een mening vraag. Dat er vervolgens op een verkeerde schrijfwijze wordt gereageerd. Lange leve dat ik een mens ben en gelukkig fouten kan maken.
Je bedoeld de reactie dat het Miles is en niet Myles? Daar kan toch beter iemand je op wijzen voor het joch geboren wordt in plaats van dat je erna steeds moet spellen?

Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo van de Engelse namen (al vind ik dit lijstje heel erg meevallen qua tokkie-gehalte, andere categorie dan Brian, Ryan, Jayden, Wesley, Mason zeg maar), maar als ik Amerikaan zou zijn zou Ethan wel hoog op het lijstje staan denk ik. Kian geeft voor mijn gevoel juist de meeste verwarring over de uitspraak (Kie-jan of Kie-uhn), en heeft de hoogste 'lage klasse' associatie voor mij. Logan, Miles en Ethan meer Amerikaanse kak. Zouden mensen echt Eettan gaan zeggen in plaats van Iethun gaan zeggen ja? En Mielus in plaats van Mayls?

Ik was net bij een Brandon, vind ik ook wel in je rijtje passen, stoer en is zeker geen tongbrekers qua uitspraak.
Nee mik ging daar niet over. Had mij man getypt ipv mijn man.

En heb paar familieleden gevraagd hoe ze Ethan zouden uitspreken en ze zouden inderdaad in eerste instanties Eethan zeggen.
En de Engelse th klank wel correct?

https://www.youtube.com/watch?v=MsZVIs5y_FU
Branwen neee het was op z'n hollands uitgesproken. Werd echt Ee tan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven