Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Onze peuter is 2,5 (30 maanden) en slaapt van 12-14 thuis en op het kdv 13-14 :) Hij gaat tussen 18.30-19.30 naar bed.

Met het weglaten van zijn speen leek het er op dat we het slaapje ook kwijt waren maar gelukkig niet. Peuter is ook nog steeds gek op slaap en loopt braaf naar bed.

Het nachtelijke spoken van de afgelopen twee weken is ook weer voorbij :worship: Ik denk dat het kwam door een flinke sprong in zijn ontwikkeling.
Ja normaal slaapt hij thuis nog van 11 tot 13 en bij opvang van half 1 tot 2 ofzo. Maar afgelopen week was het bij opvang al magertjes en vandaag wil hij helemaal niet terwijl hij zo moe is :facepalm:. En zijn moeder ook :zzz:. Maar er komen geloof ik ook hoektanden aan.
Onze peuter slaapt denk ik niet meer. Hij wordt over een maand 3. Toen ik net bevallen was van de jongste sliep hij nog wel eens en toen zijn we het wel aan blijven bieden. Dan sliep hij de ene keer wel en de andere keer niet. Maar ik moet zeggen dat het slapen 's avonds nu een stuk makkelijker gaat sinds hij geen dutje doet. En hij houdt de dag ook steeds beter vol. Vorige week had hij bij het KDV ook niet geslapen, dus het zou best kunnen dat we er nu vanaf zijn. Wat wel prima is, want hij speelt best vaak zelfstandig, dus dat zijn dan ook relatieve-rustmomenten.
Hier gestopt met slapen met 2j3m ongeveer. Op de een op de andere dag. Ze is vaak wel echt moe en redt het eigenlijk niet maar weigert naar bed te gaan. Ik ga vaak even autorijden zodat ze even slaapt en het wel gezellig is tot 19 uur.

Savons naar bed gaan gaat hier ook een stuk makkelijker sinds ze niet of maar kort slaapt overdag!
snowgirl1 schreef:
06-02-2019 05:30
Hier is zoon gisterenmiddag na een snelle bevalling geboren!
Gefeliciteerd Snowgirl! Geniet ervan :heart:.

Wij waren volgens mij tegelijk gestart met proberen zwanger te worden en je bent alweer bevallen joh!! Hier nog geen blijvende zwangerschap helaas.
Ook hier nogmaals gefeliciteerd Snowgirl! :cheer2:

Dochter (27 maanden) slaapt nog steeds in de middag, meestal van 13-15. Ik merk de laatste weken dat ze minder graag naar bed wil, maar eigenlijk is het altijd bijna direct stil.
Gefeliciteerd Snowgirl!!
We zijn vanochtend weer lekker wakker geworden :nope: Dochter heeft vannacht gepoept (ik vermoed aan het begin van de nacht) en was dus compleet doorgelekt. Romper, pyjama, slaapzak, alles vol met poep. En ze heeft geen kik gegeven, je zou toch verwachten dat het niet echt lekker slaapt..
Pluspunt: je bent wel gelijk goed wakker :-P)
Ik ben bang dat zoon zijn dutjes ook snel verleden tijd zijn. Hij komt 's ochtends steeds later uit bed. Rond 9 -10 uur. En dan wil hij 's middags niet meer slapen. Dus ik zet nu steeds tussen half 8 en 8 uur de wekker om dat middagdutje te behouden.

Ik heb het zelf heel erg nodig dat hij 's middags slaapt. :-$ Dan heb ik heel even tijd voor mezelf.
Ik heb altijd de grootste lol met zoon in het grote gedeelte van de lokale binnenspeeltuin eerlijk gezegd. Ik vind het oprecht leuk om met hem te klimmen en glijden. Hoewel het me wel lekker lijkt als ik tussendoor ook regelmatig even een kwartiertje kan gaan chillen aan de kant. Maar hij is nog te klein om in zijn eentje die kant op te gaan. Komt nog wel.

Zoon wordt deze maand 2 en doet (gelukkig) nog elke dag zijn middagslaap. Ik hoop dat dat nog lang zo mag duren want hij vraagt veel aandacht dus even bijtanken tussen de middag is wel fijn.
Ik snap je dus helemaal Littlebell.

Gisteren is het me voor het eerst gelukt om hem ergens anders dan in zijn eigen bed te slapen te leggen. Weliswaar bij opa en oma, waar hij al een paar keer heeft gelogeerd. En ik moest er wel een kwartiertje naast blijven zitten tot hij sliep. Maar dan nog: jeej! Dit bied mogelijkheden.

Ik heb vanavond 10-min gesprek op het kdv. Ik ga maar eens vragen waar hij graag mee speelt daar, want ik heb het gevoel alsof het huidige speelgoed thuis niet meer voldoende uitdaagt.
GlitterCupcake schreef:
07-02-2019 09:16
Pluspunt: je bent wel gelijk goed wakker :-P)
Nou, ik hing door de geur en mijn (nog altijd aanwezige) zwangerschapsmisselijkheid direct boven de wc en mijn man heeft het opgelost :whistle:
fiona2018 schreef:
07-02-2019 10:27
Nou, ik hing door de geur en mijn (nog altijd aanwezige) zwangerschapsmisselijkheid direct boven de wc en mijn man heeft het opgelost :whistle:
Poepluiers en zwangerschapsmisselijkheid :sick:

Ik heb hier wel eens een emmer naast de commode gehad, omdat ik zoon al van veraf rook en hem niet kon doorschuiven naar iemand anders :facepalm:
Maartje2016 schreef:
07-02-2019 10:54
Poepluiers en zwangerschapsmisselijkheid :sick:

Ik heb hier wel eens een emmer naast de commode gehad, omdat ik zoon al van veraf rook en hem niet kon doorschuiven naar iemand anders :facepalm:
Oh ja, ik ben ook lang heel blij geweest met de luieremmer/vuilnisbak die naast de commode staat. Maar nu met 22 weken zou je toch mogen verwachten dat de misselijkheid wel eens voorbij zou zijn.
Oh ik voel mee met jullie. Niet zwanger maar wel geveld door de griep. En dan met Mn kots en diarree lijf Mn baby van 3mnd verschonen die heeft bedacht dat ze best vijf keer op een dag kan poepen :sick:
Ooh beterschap Nijntje :hug:
Dankjewel. Mama’s mogen niet ziek zijn he ;-))
fiona2018 schreef:
07-02-2019 10:27

Nou kijk dat bedoel ik, gelijk klaarwakker :daisy:

En ik wil de pret niet bederven maar ik ben misselijk geweest tot ik ging bevallen :-[ Ik moest al kotsen als ik een tandpastareclame zag..
Nijntje* schreef:
07-02-2019 13:16
Dankjewel. Mama’s mogen niet ziek zijn he ;-))

:hug: Beterschap
pavo07 schreef:
06-02-2019 15:22
Gefeliciteerd Snowgirl! Geniet ervan :heart:.

Wij waren volgens mij tegelijk gestart met proberen zwanger te worden en je bent alweer bevallen joh!! Hier nog geen blijvende zwangerschap helaas.
Dat zou heel goed kunnen hoor! Het ging hier ook snel hoor! 2e poging was direct raak. Hoop dat je snel zwanger bent!
Hier is het middagslaapje ook heilig, maar het feit dat zoon dan savonds dan laat inslaapt wordt wel een dingetje.
Zoon is in jan 3 jaar geworden. Hij slaapt nog op de crèche en op de andere dagen hangt het er een beetje vanaf hoe laat hij in de ochtend wakker wordt.
Ik ging net de was ophangen in de badkamer. Kom ik terug, heeft peuter alle kussens open geritst en de kussens er uit gehaald. En hij stond de bank open te ritsen :-[

Hoe is het met jullie?
Haha Glitter, herkenbaar :lol: De kussens van de bank zijn hier ook favoriet.

Hier gaat alles goed eigenlijk. Zo dramatisch als ik de baby en dreumestijd soms vond (vooral door het slechte slapen), zo leuk vind ik het nu. Dochter slaapt goed (en lang), eet goed en ook op de peuterspeelzaal vindt ze het erg leuk. Voor de verandering dus even niets te klagen (maar dat zal over een week vast anders zijn).
Hier gaat alles goed, wel beetje slaapgebrek, maar ach. Verder doet ons mannetje het prima en peuter vind zijn broertje steeds leuker.
Vandaag peuter naar de opvang gebracht om weer een beetje structuur erin te krijgen.
Man is zo lief geweest om 2 nachten beide jongens te doen zodat ik een beetje kon bijslapen, super lief.
Hier net de box neergezet voor baby. Zoon is bij kdv en ik hang op de bank. Morgen zijn verjaardag vieren bij de opvang :cheer2:. Hij sloeg gisteren weer middagdutje over maar sliep wel van half 8 tot half 8 met zijn gebruikelijke huil/droom/onrust momenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven