Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
woensdag 6 februari 2019 om 15:07
Onze peuter is 2,5 (30 maanden) en slaapt van 12-14 thuis en op het kdv 13-14
Hij gaat tussen 18.30-19.30 naar bed.
Met het weglaten van zijn speen leek het er op dat we het slaapje ook kwijt waren maar gelukkig niet. Peuter is ook nog steeds gek op slaap en loopt braaf naar bed.
Het nachtelijke spoken van de afgelopen twee weken is ook weer voorbij
Ik denk dat het kwam door een flinke sprong in zijn ontwikkeling.
Met het weglaten van zijn speen leek het er op dat we het slaapje ook kwijt waren maar gelukkig niet. Peuter is ook nog steeds gek op slaap en loopt braaf naar bed.
Het nachtelijke spoken van de afgelopen twee weken is ook weer voorbij
woensdag 6 februari 2019 om 15:15
Onze peuter slaapt denk ik niet meer. Hij wordt over een maand 3. Toen ik net bevallen was van de jongste sliep hij nog wel eens en toen zijn we het wel aan blijven bieden. Dan sliep hij de ene keer wel en de andere keer niet. Maar ik moet zeggen dat het slapen 's avonds nu een stuk makkelijker gaat sinds hij geen dutje doet. En hij houdt de dag ook steeds beter vol. Vorige week had hij bij het KDV ook niet geslapen, dus het zou best kunnen dat we er nu vanaf zijn. Wat wel prima is, want hij speelt best vaak zelfstandig, dus dat zijn dan ook relatieve-rustmomenten.
woensdag 6 februari 2019 om 15:17
Hier gestopt met slapen met 2j3m ongeveer. Op de een op de andere dag. Ze is vaak wel echt moe en redt het eigenlijk niet maar weigert naar bed te gaan. Ik ga vaak even autorijden zodat ze even slaapt en het wel gezellig is tot 19 uur.
Savons naar bed gaan gaat hier ook een stuk makkelijker sinds ze niet of maar kort slaapt overdag!
Savons naar bed gaan gaat hier ook een stuk makkelijker sinds ze niet of maar kort slaapt overdag!
woensdag 6 februari 2019 om 15:22
donderdag 7 februari 2019 om 08:40
donderdag 7 februari 2019 om 09:21
Ik ben bang dat zoon zijn dutjes ook snel verleden tijd zijn. Hij komt 's ochtends steeds later uit bed. Rond 9 -10 uur. En dan wil hij 's middags niet meer slapen. Dus ik zet nu steeds tussen half 8 en 8 uur de wekker om dat middagdutje te behouden.
Ik heb het zelf heel erg nodig dat hij 's middags slaapt.
Dan heb ik heel even tijd voor mezelf.
Ik heb het zelf heel erg nodig dat hij 's middags slaapt.
donderdag 7 februari 2019 om 09:31
Ik heb altijd de grootste lol met zoon in het grote gedeelte van de lokale binnenspeeltuin eerlijk gezegd. Ik vind het oprecht leuk om met hem te klimmen en glijden. Hoewel het me wel lekker lijkt als ik tussendoor ook regelmatig even een kwartiertje kan gaan chillen aan de kant. Maar hij is nog te klein om in zijn eentje die kant op te gaan. Komt nog wel.
Zoon wordt deze maand 2 en doet (gelukkig) nog elke dag zijn middagslaap. Ik hoop dat dat nog lang zo mag duren want hij vraagt veel aandacht dus even bijtanken tussen de middag is wel fijn.
Ik snap je dus helemaal Littlebell.
Gisteren is het me voor het eerst gelukt om hem ergens anders dan in zijn eigen bed te slapen te leggen. Weliswaar bij opa en oma, waar hij al een paar keer heeft gelogeerd. En ik moest er wel een kwartiertje naast blijven zitten tot hij sliep. Maar dan nog: jeej! Dit bied mogelijkheden.
Ik heb vanavond 10-min gesprek op het kdv. Ik ga maar eens vragen waar hij graag mee speelt daar, want ik heb het gevoel alsof het huidige speelgoed thuis niet meer voldoende uitdaagt.
Zoon wordt deze maand 2 en doet (gelukkig) nog elke dag zijn middagslaap. Ik hoop dat dat nog lang zo mag duren want hij vraagt veel aandacht dus even bijtanken tussen de middag is wel fijn.
Ik snap je dus helemaal Littlebell.
Gisteren is het me voor het eerst gelukt om hem ergens anders dan in zijn eigen bed te slapen te leggen. Weliswaar bij opa en oma, waar hij al een paar keer heeft gelogeerd. En ik moest er wel een kwartiertje naast blijven zitten tot hij sliep. Maar dan nog: jeej! Dit bied mogelijkheden.
Ik heb vanavond 10-min gesprek op het kdv. Ik ga maar eens vragen waar hij graag mee speelt daar, want ik heb het gevoel alsof het huidige speelgoed thuis niet meer voldoende uitdaagt.
donderdag 7 februari 2019 om 10:27
Nou, ik hing door de geur en mijn (nog altijd aanwezige) zwangerschapsmisselijkheid direct boven de wc en mijn man heeft het opgelost
donderdag 7 februari 2019 om 10:54
Poepluiers en zwangerschapsmisselijkheid
Ik heb hier wel eens een emmer naast de commode gehad, omdat ik zoon al van veraf rook en hem niet kon doorschuiven naar iemand anders
donderdag 7 februari 2019 om 11:29
Oh ja, ik ben ook lang heel blij geweest met de luieremmer/vuilnisbak die naast de commode staat. Maar nu met 22 weken zou je toch mogen verwachten dat de misselijkheid wel eens voorbij zou zijn.Maartje2016 schreef: ↑07-02-2019 10:54Poepluiers en zwangerschapsmisselijkheid![]()
Ik heb hier wel eens een emmer naast de commode gehad, omdat ik zoon al van veraf rook en hem niet kon doorschuiven naar iemand anders![]()
donderdag 7 februari 2019 om 14:23
Nou kijk dat bedoel ik, gelijk klaarwakker
En ik wil de pret niet bederven maar ik ben misselijk geweest tot ik ging bevallen
donderdag 7 februari 2019 om 14:48
Dat zou heel goed kunnen hoor! Het ging hier ook snel hoor! 2e poging was direct raak. Hoop dat je snel zwanger bent!
vrijdag 8 februari 2019 om 10:12
donderdag 14 februari 2019 om 10:54
Haha Glitter, herkenbaar
De kussens van de bank zijn hier ook favoriet.
Hier gaat alles goed eigenlijk. Zo dramatisch als ik de baby en dreumestijd soms vond (vooral door het slechte slapen), zo leuk vind ik het nu. Dochter slaapt goed (en lang), eet goed en ook op de peuterspeelzaal vindt ze het erg leuk. Voor de verandering dus even niets te klagen (maar dat zal over een week vast anders zijn).
Hier gaat alles goed eigenlijk. Zo dramatisch als ik de baby en dreumestijd soms vond (vooral door het slechte slapen), zo leuk vind ik het nu. Dochter slaapt goed (en lang), eet goed en ook op de peuterspeelzaal vindt ze het erg leuk. Voor de verandering dus even niets te klagen (maar dat zal over een week vast anders zijn).
donderdag 14 februari 2019 om 11:26
Hier gaat alles goed, wel beetje slaapgebrek, maar ach. Verder doet ons mannetje het prima en peuter vind zijn broertje steeds leuker.
Vandaag peuter naar de opvang gebracht om weer een beetje structuur erin te krijgen.
Man is zo lief geweest om 2 nachten beide jongens te doen zodat ik een beetje kon bijslapen, super lief.
Vandaag peuter naar de opvang gebracht om weer een beetje structuur erin te krijgen.
Man is zo lief geweest om 2 nachten beide jongens te doen zodat ik een beetje kon bijslapen, super lief.