Mediation. Wat en hoe?

07-02-2019 11:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (bijna ex) partner en ik gaan uit elkaar. We hebben 2 kinderen van bijna 11 en 7.
Hartstikke rot. Heel veel gedoe. Veel ruzie. Veel emoties.
Relatietherapie is (minimaal) geprobeerd.
Heeft allemaal niets uitgehaald.
Volgende week naar de mediator.

Omdat dit voor mij heel erg nieuw is ben ik op zoek naar ervaringen. Dingen waar we aan moeten denken. Wat ik kan verwachten, enz.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gatti schreef:
07-02-2019 13:20
Er is nog niets besproken. Volgende week gaan we naar een mediator.
En ik help nu al mijn ex aan de drank.
Heb al een ander
En vraag bakken met alimentatie...….
Ik neem aan dat hij toch al op de hoogte is dat hij je ex wordt? Dat kan al de nodige stress veroorzaken in iemands hoofd, niet echt een situatie om rustig van te worden en dingen te gaan oplossen.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:20
Er is nog niets besproken. Volgende week gaan we naar een mediator.
En ik help nu al mijn ex aan de drank.
Heb al een ander
En vraag bakken met alimentatie...….
Die bakken met alimentatie sowieso doen. Ik teer al jaren op zijn zak volgens ex. Voelt heerlijk :proud:
TimmyTilburg schreef:
07-02-2019 13:23
Ik neem aan dat hij toch al op de hoogte is dat hij je ex wordt? Dat kan al de nodige stress veroorzaken in iemands hoofd, niet echt een situatie om rustig van te worden en dingen te gaan oplossen.
Pleur op man. Hij is een grote meneer. Geen kleuter.
Gatti schreef:
07-02-2019 12:02
Beide mediators die wij gesproken hebben gaven aan dat dit wel iets was om vast te leggen.

Niet gewelddadig of gevaarlijk. Verslaafd niet.
Wel onverantwoorde hoeveelheden.
Die onverantwoorde hoeveelheden. Hoe moeten we dat zien? Hij zuipt zich dagelijks een delirium?
We used to be friends...
Némaìn’ schreef:
Hoe zie je dat dan voor je? Dat hij elk uur moet blazen onder toezicht van een agent oid?
Als je denkt dat jouw kinderen bij hem zorg tekort komen of in gevaar zijn moet je VT inschakelen.
Dat weet ik dus niet.
Een stok achter de deur?
Dat hij er bewust van is?

Daarom ook hier de vraag, niet alleen over dit stuk.
De mediators geven beide aan dat dit opgenomen kan worden. Ik weet niet wat ik me daarvan moet voorstellen.
Heel weinig, blijkt nu.
Trouwens, als je drinken boven je gezin verkiest heb je je prioriteiten niet op een rijtje en ben je wel degelijk verslaafd.
TimmyTilburg schreef:
Donder toch op.
Ik ben ook op de hoogte dat ik de ex wordt.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:26
Dat weet ik dus niet.
Een stok achter de deur?
Dat hij er bewust van is?

Daarom ook hier de vraag, niet alleen over dit stuk.
De mediators geven beide aan dat dit opgenomen kan worden. Ik weet niet wat ik me daarvan moet voorstellen.
Heel weinig, blijkt nu.
Ik denk dat het een enorm strijdpunt gaat worden. Jij wil hem controleren en uiteindelijk komen de kinderen er weer tussen.
CourtneyTT schreef:
07-02-2019 13:25
Die onverantwoorde hoeveelheden. Hoe moeten we dat zien? Hij zuipt zich dagelijks een delirium?
Hij drinkt niet doordeweeks, alleen in het weekend grote hoeveelheden, goed lezen.
Ik denk dat je de mediation meer moet zien als een manier om fatsoenlijk met elkaar te kunnen praten over wat jullie belangrijk vinden in de opvoeding. Dat je dus gezamenlijk tot normen en waarden komt van waaruit jullie de opvoeding vorm gaan geven, als je straks ieder je eigen weg gaat. Dus een leidraad met ook alvast heel veel praktische zaken daarin verder uitgewerkt. Dat voorkomt interpretatie fouten en misverstanden.

Maar het kan natuurlijk dat een van de ouders uiteindelijk toch wat bijdraait in wat hij of zij belangrijk vindt en dan hoop je dat je dat fatsoenlijke gesprek dat je ooit hield, weer kan voortzetten en nieuwe afspraken kan maken. Elkaar overtuigen met argumenten, of soms gewoon accepteren dat je het allebei net wat anders ziet en doet (maar wel beide met het belang van de kinderen voorop).

Ik zou het dus niet gaan schrijven met het idee dat je dan later een stok hebt om mee te slaan. Dan beland je zoveel sneller in een strijdhouding waar je kinderen niet bij gebaat zijn.
Ga het gesprek aan over wat hij ziet als verantwoord ouderschap en welke rol alcohol daarin kan en mag spelen. En verken of dat dezelfde visie is als de jouwe. En bespreek van daaruit welke afspraken jullie dan allebei belangrijk vinden (die dan dus ook voor jou gelden).
Gatti schreef:
07-02-2019 13:27
Donder toch op.
Ik ben ook op de hoogte dat ik de ex wordt.
Hoezo wil hij bij je weg? Ik dacht dat jij schreef (bijna ex-), waarom wil hij bij je weg?
Beste Gatti, je moet er toch niet aandenken dat je ex met de kinderen naar een feestje gaat, teveel drinkt en met ze terugrijdt (hetzij met auto, hetzij met fiets) of dat een van je kinderen s' nachts medische hulp nodig heeft terwijl ze bij papa is en die heeft een slok te veel op.
Ik zou er zeker iets mee (proberen te) doen.
TimmyTilburg schreef:
07-02-2019 13:30
Hoezo wil hij bij je weg? Ik dacht dat jij schreef (bijna ex-), waarom wil hij bij je weg?
wat snap je er niet aan.
We zijn allebei, bijna ex. Nu nog verbonden.
Nijntje* schreef:
07-02-2019 13:29
Ik denk dat je de mediation meer moet zien als een manier om fatsoenlijk met elkaar te kunnen praten over wat jullie belangrijk vinden in de opvoeding. Dat je dus gezamenlijk tot normen en waarden komt van waaruit jullie de opvoeding vorm gaan geven, als je straks ieder je eigen weg gaat. Dus een leidraad met ook alvast heel veel praktische zaken daarin verder uitgewerkt. Dat voorkomt interpretatie fouten en misverstanden.

Maar het kan natuurlijk dat een van de ouders uiteindelijk toch wat bijdraait in wat hij of zij belangrijk vindt en dan hoop je dat je dat fatsoenlijke gesprek dat je ooit hield, weer kan voortzetten en nieuwe afspraken kan maken. Elkaar overtuigen met argumenten, of soms gewoon accepteren dat je het allebei net wat anders ziet en doet (maar wel beide met het belang van de kinderen voorop).

Ik zou het dus niet gaan schrijven met het idee dat je dan later een stok hebt om mee te slaan. Dan beland je zoveel sneller in een strijdhouding waar je kinderen niet bij gebaat zijn.
Ga het gesprek aan over wat hij ziet als verantwoord ouderschap en welke rol alcohol daarin kan en mag spelen. En verken of dat dezelfde visie is als de jouwe. En bespreek van daaruit welke afspraken jullie dan allebei belangrijk vinden (die dan dus ook voor jou gelden).
Dit bedoel ik ook.
Geen stok om mee te kunnen slaan.

Hij geeft nu aan dat 't geen probleem is. Ik hoop heel erg dit te kunnen gaan vertrouwen.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:31
wat snap je er niet aan.
Negeer die amoebe.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:33
Dit bedoel ik ook.
Geen stok om mee te kunnen slaan.

Hij geeft nu aan dat 't geen probleem is. Ik hoop heel erg dit te kunnen gaan vertrouwen.
Wat wordt de regeling?
Némaìn’ schreef:
07-02-2019 13:37
Wat wordt de regeling?
Dat is nog niet goed besproken maar zou co-ouderschap zijn.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:39
Dat is nog niet goed besproken maar zou co-ouderschap zijn.
Denk je dat dat wenselijk is? Voor de kinderen dan hè.
Némaìn’ schreef:
07-02-2019 13:40
Denk je dat dat wenselijk is? Voor de kinderen dan hè.
Als hij hierin te vertrouwen is wel.
Als hij tijdens jullie huwelijk zich al niet kan beheersen. Dan is dat daarna vaak helemaal moeilijk. Of jij/ jullie huwelijk moet de reden zijn dat hij teveel drinkt? Dan is het over.
Dat ouderschapsplan slaat helemaal nergens op. Een hoop gesteggel om alles vast te leggen. Vervolgens niet rechtsgeldig en ook nog eens irritant. Als ze 7 zijn mogen ze bv niet alleen naar de stad. Maar als ze 16 zijn wel. Elk jaar met ruzie om tafel dus.

Wij hebben hem wel ingevuld. Moest. Maar nooit meer naar gekeken. Je weet niet hoe het loopt eenmaal gescheiden. Dat halstarig vasthouden aan een plan is ook vaak voer voor ellende. Heb je een andere baan. Moet je perse op vrijdag om 16 uur kinderen halen ofzo.
Gatti schreef:
07-02-2019 13:31
wat snap je er niet aan.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2019 09:54
Reden: Negatief forummen
53.80% gewijzigd
Dat wist ik dus niet zo. Dat je van alles afspreekt maar dat je daarna ermee om kunt gaan hoe je wilt.
TimmyTilburg schreef:
07-02-2019 13:44
Ja, het was toch jou keuze? Maar ik ga hiermee stoppen, ik begrijp nu ook wel waarom je vaak ruzie hebt in een relatie. Dat ligt natuurlijk allemaal aan je ex, jij bent de perfecte moeder, en werkt voor haar eigen inkomsten. Ex drinkt grote hoeveelheden, en dat moet in de scheidingsconvenant worden vermeld, zodat jij bent ingedekt.
Hoeveel heb jij al op vandaag?
TimmyTilburg schreef:
07-02-2019 13:44
Ja, het was toch jou keuze? Maar ik ga hiermee stoppen, ik begrijp nu ook wel waarom je vaak ruzie hebt in een relatie. Dat ligt natuurlijk allemaal aan je ex, jij bent de perfecte moeder, en werkt voor haar eigen inkomsten. Ex drinkt grote hoeveelheden, en dat moet in de scheidingsconvenant worden vermeld, zodat jij bent ingedekt.
Lul toch gewoon niet.
Waar schrijf ik dat 't mijn keuze is. Dat weet je toch helemaal niet.
En waarvoor ben ik ingedekt, waarvoor moet ik ingedekt zijn?

Wat vul je in. Zit je lekker te projecteren.

Ben jij wel helemaal lekker?
Gatti schreef:
07-02-2019 13:47
Ben jij wel helemaal lekker?
Jazeker, en 100% nuchter, maar ik laat het hierbij, succes met je scheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven