Herfstkids 2007

04-10-2008 13:27 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De group vind je hier.

Ja zeker, ze waren helemaal happy.

Maar ze zagen het dus eerst niet, ook al stond het overduidelijk op het shirtje van evi.

Bij schoonfamilie lag het allemaal wat dubbel, daar hebben we het nog niet aan iedereen verteld. Dat komt een dezer dagen.

Schoonzus gaat het niet heel goed mee, ws baarmoederhalskanker. Zit volop in de onderzoeken nu. Dus behoorlijk spannend allemaal.
Jullie hebben ook gelijk :-)

Kan helemaal geen afscheid nemen van jullie! Tis denk ik dat ik me zo schuldig voel. En merk dat ik toch vaak aan jullie denk en nu zit ik zelfs op mn verjaardag ipv feest te vieren op topic !

Dus vergeet de posting en ik kom gewoon zo vaak ik kan!

Magreet GEFELICITEERD meid! Spannend weer!

Maar wat vervelend van je schoonzus. Begrijp dan best dat je t moeilijk vind om jullie goede nieuws te vertellen. Sterkte!

Hier trouwens ook geen einstein in huis hoor! Ze loopt nu 3 weken los maar nog erg instabiel. Prachtig om te zien trouwens. En ze begrijpt, erg veel. Soms teveel :-) En ze is weer erg temperamentvol. Poeh, das pittig. Ze kan soms ook heel gemeen tegen mij zijn. Dan knijpt ze me of slaat ze me als ze haar zin niet krijgt of als iets haar niet zint. Maar 10 sec later is ze weer zo ontzettend lief en schattig. Moeilijk hoor.

Eten gaat hier ook op en af. Overdag eigenlijk prima maar avondeten blijft moeilijk.

Het lijkt er op dat Britt toch een longpatientje is en aan de onderhoudsmedicatie moet. We lossen het tijdens verkoudheidjes nu alleen op met Ventolin en Fluimucil maar bij een volgend virusje (ze pikt bijna alles op) moet ze toch aan de Qvar.

Ben vandaag dus jarig HOEWAAAAA (zou Britt zeggen) en eigenlijk hoor ik bij Jan jaap van der Wal te zitten. Daar zaten we ook, maar na 2 minuten show, gingen de sprinklers aan op het podium, was er brandalarm en werden we geevacueerd!!!!!! En dus zaten we 45 min later weer thuis. En dus achter de laptop.

Maaaaaaaaaaaaar morgen ga ik onverwacht voor een paar dagen naar een villa in Zeeland met Sauna in het huisje. Hij heeft alles geregeld, mijn werk etc... heeeeeeeerlijk. Dus tassen gepakt en kon nu nog ff wat strijken. Bedankt jan Jaap :-)

Nou meiden, kzal niet meer zo raar doen en me niet schuldig voelen als het gewoon ff niet lukt!

Bedankt voor jullie berichtjes!

Liefs
he bieb, fijn hoor dat je ons zo miste!!!

ik hoop dat je een leuke verjaardag gehad hebt en nog gefeliciteerd dus!!!

waar in zeeland ga je naar toe (of ben je al weg?) ik woon in zeeland! lekker zeg een sauna in het huisje! genieten dus!

margreet, kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om met zulk goed nieuws te komen, sterkte in elk geval met je schoonzus
He bieb, gefeliciteerd met je verjaardag, jammer van de voorstelling, maar nu lekker een paar dagen er tussenuit is zeker niet verkeerd. Geniet ervan.

Vervelend voor britt dat ze toch een longpatientje blijkt te zijn.
Ik wil ook wel een weekendje naar Zeeland!!! Lijkt me heerlijk! Even een bakje doen bij Eef en Jamie

Leuk om weer es van je te horen bibi! Voel je maar tot niets verplicht hoor! Als we wat willen weten krabbelen we je wel Kan het trouwens niet zijn dat Britt hier nog overheen groeit? Mijn broertje had toen hij klein was ook luchtwegproblemen en was veel ziek maar dat heeft hij nu helemaal niet meer.

Hoera, hoera, hoera voor Margreet!!!! Ik had al zo'n vermoeden, je zei er niets meer over hier, geen NOD en lange cyclus meer. Geweldig meisje! Ik ken je niet, maar vind het te gek!

En sterkte voor je schoonzus.

Bieb, fijn dat je blijft, meid! En nog gefeliciteerd.

gaat weer meelezen***
** Hoi, ik breek ook even weer in (als jullie dat niet vervelend vinden)

Ik lees altijd nog even met jullie mee. Ook al is het een tijd geleden dat ik heb meegeschreven....

Margreet, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk!!

Ik twijfel nog ontzettend. We hadden de knoop doorgehakt, maar nu twijfel ik toch nog een beetje. Dus nog even wachten denk ik...)

Wilde het Wyfke en jullie toch even laten weten dat Vincent is gaan lopen! Ik was er erg ongerust over (had ik al eens met Wyfke overgehad), maar nu dus wel de eerste stappen. Hij kruipt ook nog wel, maar dit is toch wel leuk.

Ik kan me indenken dat je het goed vind dat Lucia voor zichzelf opkomt, maar het moet idd niet te gek worden. Vincent laat zich gelukkig ook niet op zn kop zitten.

Alle zwangere dames succes met de zwangerschap!!

** ga ook maar weer meelezen **
he blink en soep! leuk dat jullie weer eens langskomen! altijd leuk om te horen hoe het met jullie kindjes gaat!
Hallo meiden,

Sorry, dat ik niet zoveel gepost heb. We zijn druk met verjaardagen, zolder omgooien, en zieken meisje verzorgen. Een bijna overspannen man opvangen. Ik letterlijk een dag taak....en trouwens ik moet we zelf niet vergeten...zucht

Meiden 12 maart ga ik naar de huisart toe. Ik zit dan op 100 cyclus dagen en ongeveer 12 zw testen verder. Ik voel me steeds vreemder.... maar testen wijzen uit dat ik toch echt geen kind in mijn buik zwemt. Ze gaat maar lekker doorverwijzen daar een gyn.... en anders maar zelf naar een ziekenhuis bellen.
Bedankt voor de felicitaties, erg leuk om te lezen.

@Babymerel: hoe was het bij de dokter?

@Bibi: hoe was het in zeeland? Heerlijk genoten van je vakantiedaagjes?
Tadaaa tadaaa.....Lucia heeft inmiddels haar eerste losse stapjes gezet! En glunderen dat ze doet! Het ziet er zo schattig uit, ik vind dit echt de grootste mijlpaal tot nu toe!

Ze is ook weer snotverkouden en hoest flink. Nu het 's avonds weer langer licht is, gaan we na het eten met haar wandelen en vanochtend heb ik een stuk met haar gefietst. Op het kdv gaan ze de laatste tijd ook vaker met haar naar buiten.

Ben trouwens de opvolgmelk aan het afbouwen. Het is de bedoeling dat we geen nieuw pak meer kopen als deze leeg is. Maar...wat is nu een goed alternatief? Want die twee flessen (200 ml) dronk ze altijd goed leeg, dus ze moet nu 400 ml van iets anders drinken. Maar van andere drankjes zoals Roosvicee en drinkyoghurt drinkt ze veel minder (120 ml per keer). Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om de babyvoeding nu echt los te laten, want alle vitamientjes e.d. zitten erin....net zoals die fruitpotjes, die gingen altijd geheel leeg en van een gesneden appel eet ze maar een paar stukjes.
wyfke! wat leuk he die eerste stapjes!!! wij geven geen opvolgmelk maar halfvolle melk met bambix erin voor hij gaat slapen
@wife

joehoe de eerste stapjes supper meid.

@all

Ik ben naar de dokter geweest. Ik heb een verwijsbrief mee gekregen voor de gyn. Ze gaan een ego maken om te kijken of ik echt niet zwanger ben. Die vindt plaats op 9 april.

Als dat niet zo is en ik ben eind mei nog steeds niet ongesteld, dan worden er meer onderzoeken gedaan.

Verder druk geweest met de hoorzitting van het uwv. het ziet er naar uit dat de rechter er echt bij gehaald moet worden.

Ik ben na vandaag even helemaal op!!!

Volgende keer weer beter....sorry dames..
babymerel, hoorzitting uwv? rechter? tjonge! sterkte
Bambix....hi hi dat heb ik één keer geprobeerd en toen moest ze er niks van hebben. Maar het pak staat er nog dus misschien moeten we het nog maar een paar keer proberen! Hoe geven jullie de pap, uit de fles of uit een bordje?

Inderdaad heel leuk die eerste stapjes van Lucia, maar ook wel heel zielig dat ze zich zoveel pijn doet als ze valt. Ze heeft al een blauwe plek op haar hoofd en gister is ze met haar neus tegen de deur gevallen, met als gevolg beetje gekneusd neusje. En ze is ook nog verkouden dus als ik haar neus probeer schoon te maken gilt ze het uit.

Babymerel: wat was er ook weer precies met het UWV?

Wat raar dat je weer voor een echo moet. Eén keer kijken is toch genoeg?
wyfke, ik geef bambix uit een fles, heerlijk vind hij dat! aaaaah een beetje gekneusd neusje!! pijnlijk! zonde zeg!
Hai lady's,

Ben er weer eens. Voel me nog lang niet altijd even lekker. Dus soms erg weinig energie. Ben 10 weken nu. Ik hoop zo dat het met een week of 12/13 klaar is met dat vervelende gevoel.

@wyfke: wij geven 's ochtends vroeg pap als ontbijt en dat lepelen we dan. En we geven overigens geen bambix maar brinta. En wat goed he, de eerste stapjes van lucia. Gave mijlpaal zeg.

En och gerrum lucia's neusje, hopelijk heeft ze er gauw niet veel last meer van.

@babymerel: klinkt allemaal niet echt leuk, sterkte ermee.

Hier is Evi gister voor het eerst zelf gaan staan, zich opgetrokken aan de buitenkant van de box. Net daarvoor had ik nog even zitten oefenen en nu deed ze het zelf.

Maar ik denk dat ze het al wat langer wel kon, maar gewoon nog niet gedaan had. Maar wel erg leuk om te zien.

En nog iets, ik hoor evi af en toe een klein beetje knarsetanden, doen die van jullie dat ook wel eens??

Krijg er zelf zo'n kippevel van, kan daar niet tegen.
oooooooo margreet dat knarsetanden!!!!!!!!!!!!!!! gelukkig zijn wij die periode voorbij! echt verschrikkelijk!!! zo'n rotgeluid en slecht voor die tandjes! het is me niet eens opgevallen dat het gestopt was maar nu ik het lees denk ik dat het inderdaad al heel lang geleden is dat ik dat gehoord heb! gelukkig maar! hopelijk is bij jullie die periode ook snel voorbij
Lucia knarste inderdaad soms ook heel erg, ontzettend naar geluid! Gelukkig doet ze het tijdens haar slaap niet, want ik was even bang dat ze die slechte gewoonte van mij had overgenomen. Het hoort er blijkbaar bij als Evi en Jamie het ook doen/gedaan hebben!

Wat gaaf dat Evi zelf is gaan staan! Toen Lucia dat deed ging ze meteen flits flits op diverse foto's

Vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt. Ik had het ook hoor, pas vanaf 16 weken (helaas) ging het eindelijk ietsje beter. In het weekend ging het het minst, vooral op zondag, dan ging ik vaak 's middags naar bed. Tot 16 weken had ik steeds het gevoel dat m'n bloedsuikerspiegel in de war was.

Nog even over Lucia's neus: er zit nu een groengele plek dus ze heeft blijkbaar echt een beste klapper gemaakt
Onze kleine meid gaat steeds meer staan en als ze er echt heel veel zin in heeft probeert ze zelfs los te staan. Maar dat is nog wat te hoog gegrepen voor d'r ;o)

Ze klimt zelfs bovenop de plastic box van de duplo, maar er weer vanaf is dan weer een probleem.

Hier heb ik mijn zwangerschapsbroeken alweer van de zolder geplukt, wilde zaterdag m'n gewone spijkerbroek aantrekken en dat lukte niet echt lekker. Dus toen maar een zw.broek aangetrokken, dat luchtte wel wat op, heb ruimte ;o) Maar ik dacht wel, jee nu al en moet nog zo lang.

Maar het is meer van een opgezette buik dan een groeiende buik van ukkie.
Jeeeee ik ben al lang niet geweest en dus heb ik jouw grote nieuws gemist Margreet. Wat super! Helemaal gefeliciteerd. Wanneer ben je nu precies uitgerekent?

Tja op 3 forums schrijven is een beetje teveel daarom ben ik niet meer zo vaak hier.

Met Anniek haar ontwikkeling gaat het goed. Ze gaat steeds vaker in kruiphouding (nog niet kruipen), draait zowaar van rug naar buik en dan naar zitstand. En net als Evi trekt ze zich op tot staand in de box. Laatste soms nog met wat hulp. Ze heeft echt een sprong gemaakt.

Ze heeft echter nog veel last van eczeem en we staan op de wachtlijst voor het knippen van haar amandelen. Ook had ze nog maar twee ondertandjes en ze krijgt er nu ineens 4 boventanden tegelijkertijd bij. Veel ziekte en gekwakkel dus hier, ook van moeders. Ik ga nu 50% werken ivm met mijn bekken maar mijn baas doet erg moeilijk.

Ik voel de nieuwe kleine echt dagelijks trappen. Wat is dat toch weer een heerlijk gevoel en een fijne geruststelling. Met haar is in ieder geval nog alles perfect.

Babymerel: ik wil je nog even heel veel succes wensen bij de gyn. 100 dagen, sjee das wel heel raar hoor. Ik hoop niet dat je je teveel zorgen maakt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hey Chica, ja schandalig dat je al zolang niet meer geweest bent, kan toch niet ;o) ;o)

Maar om je even op de hoogte te brengen, ik ben as maandag 12 weken en moet die avond ook weer naar de vlos. Ik ben uitgerekend op 12 oktober. De vorige keer was dat met Evi op 10 oktober, dus ben echt precies dezelfde periode weer zwanger.

Fijn dat de ontwikkeling van Anniek niet stil staat (had ik ook niet verwacht hoor), maar net als bij Evi is ze wat trager en komt het allemaal goed.

Vervelend van het eczeem, heeft ze er ook veel jeuk van?

En 4 tandjes tegelijkertijd, das niet niks, hopelijk komt ze er rustig doorheen.

Goed van je dat je voor 50% gaat werken, hopelijk scheelt dat veel. Balen van de baas die moeilijk doet, erg irritant, je hebt er zelf toch ook niet voor gekozen.

Fijn dat het allemaal goed met de kleine meid in de buik.

Geniet ervan!
Lucia doet het ook rustig aan hoor, qua ontwikkeling. Laatst zette ze al een paar stapjes los, maar sinds ze een paar keer raar gevallen is heeft ze er niet zoveel zin meer in. Ze staat wel heel stabiel maar is volgens mij een beetje bang. Ach het zal vanzelf wel komen! Ze kruipt met een rotgang door het huis dus het is goed opletten geblazen dat er geen handjes tussen deuren of laden komen.

Handig Margreet dat je in precies dezelfde periode weer zwanger bent, dan kun je al je positiemode weer gebruiken! Ik had vorige keer leuke zomerkleding maar die kan ik nu nog lang niet aan.

Lucia doet sinds een paar dagen ineens weer een ochtendslaapje. Gister heeft ze van 10.30 tot 14.30 uur geslapen! Ze heeft ook een erg droog huidje dus we douchen haar nu met ongeparfumeerde Zwitsal (nieuwe lijn) en vetten haar in met vaseline. Wel jammer dat ze nu dat typische babyluchtje niet meer heeft, maar het lijkt zo wel beter te gaan. Haar wangetjes moet ik wel dagelijks insmeren met Bepanthen. Ze heeft er geen jeuk van maar ik vraag me wel af hoe dit kan.

Zelf heb ik door de zwangerschap ook last van droge huid en droog haar, was de vorige keer ook zo. En ik ben vorige week begonnen met een cursus, erg leuk! Een soort combi van cardiofitness en zwangerschapsgymnastiek.

En we zijn van de opvolgmelk af. Ze drinkt nu halfvolle melk en eet 's ochtends een boterham (grof volkoren inclusief de korsten). Ik vond het een hele stap, maar ze is nu anderhalf en volgens mij wel groot genoeg om helemaal met de pot mee te eten!
Vanavond weer naar de vlos geweest, hartje geluisterd, alles was in orde en het klonk weer erg gaaf.

Ben nu precies 12 weken.

@Wyfke: ik heb ook veelal zomerse zwangerschapskleding, die ik nu ook nog niet aan kan. Heb 1 zwangerschaps spijkerbroek, die erg afzakt, erg irritant. Maar nu het weer beter gaat worden, gaat de rest ook van zolder ;o)
@Margreet: mooi dat alles goed was bij de controle! Heb je binnenkort ook nog een echo of moet je wachten tot de 20-weken echo?

Ik heb laatst ook alle zwangerschapskleding tevoorschijn gehaald, gewassen en lekker buiten gedroogd.

Lucia is inmiddels al aardig gewend aan haar veranderde menu. Ze drinkt heel veel melk, opgewarmde gaat er in als koek Yoghurtdrink vindt ze ook hartstikke lekker en ze drinkt nog een flesje Roosvicee, hopelijk krijgt ze zo genoeg vocht binnen. 's Avonds na het eten nog een flinke bak yoghurt...ze wil nu alles zelf doen aan tafel dus de yoghurt loopt wel eens bij haar slab naar beneden hi hi. Maar het eten gaat al echt heel goed! Ze knoeit bijna niks meer, alleen is haar tempo nog niet zo hoog en daardoor komt het voor dat zij nog zit te eten en wij het al op hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven