Herfstkids 2007

04-10-2008 13:27 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De group vind je hier.

Ik vind het ook lastig om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen. Zeker als het straks zo tegen het einde loopt dat kan het allemaal niet snel genoeg gaan om er maar achter te komen wat we zullen krijgen.
Ach, zo'n voorspelling heb je ook niet veel aan hoor. De echoscopiste was er vrij zeker van en heeft er meerdere keren vanuit verschillende hoeken naar gekeken, maar ik vind het toch nog spannend. Denk dat je echt een pretecho moet doen als je wat langer zwanger bent, dan zitten ze er volgens mij veel minder vaak naast.

Maar zo langzamerhand ben ik wel flink nieuwsgierig!!!!

Wat leuk dat Evi nu loopt! En ik vind het gedrag van Jamie ook wel heel herkenbaar. Lucia gaat soms al klaarstaan bij de deur als ze naar bed wil. Mooi dat ze nu zelf de trap op kan klauteren, dat scheelt mij weer een aanval van zuurstofgebrek want als ik met haar op de arm de trap op loop moet ik eerst een paar minuten bijkomen boven

Ik moet nu nog twee weken werken (lees: 3 dagen) maar ik vind het nu al mooi geweest. Ik slaap slecht en Lucia wordt de laatste tijd steeds vroeger wakker 's ochtends, dus ik moet steeds vaker een middagdutje doen om het vol te houden. Volgens mij komen haar laatste kiesjes eraan, ik heb tenminste de indruk dat ze soms flink pijn in haar kaakjes heeft. Want soms begint ze ineens heel hard te huilen en kauwt dan op haar vingertje.
ja!!!!! wyfke, weer herkenbaar! jamie had ook met zijn kiesjes en vooral hoektanden dat hij zomaar uit het niets helemaal moest huilen en met een vinger in zijn mond stond!

heerlijk nog drie dagen werken!!!! en dan genieten!!!!
ja!!!!! wyfke, weer herkenbaar! jamie had ook met zijn kiesjes en vooral hoektanden dat hij zomaar uit het niets helemaal moest huilen en met een vinger in zijn mond stond!

heerlijk nog drie dagen werken!!!! en dan genieten!!!!
Ja een trap oplopen met een zwaar kind op je arm, valt me nu echt zwaar en sta ik ook bovenaan te hijgen en soms zelfs ff echt bijkomen omdat ik dan sterretjes zie ;o)

Maar wat lekker dat je verlof al aardig dicht in de buurt komt, daar verlang je echt naar als het allemaal zo zwaar begint te worden. En ja vakantie zit er ook nog bij toch?
Morgen nog ff werken en dan vakantie! Na de vakantie nog twee daagjes werken. Heb net alweer een half uur op de bank liggen pitten. Vriend was even een stukje wandelen met Lucia en ik viel pardoes in slaap. Voel me nog steeds erg duf.

Eef: heeft Jamie nu alle tandjes al?

En Margreet: hoe staat het met het gebitje van Evi?
...
anoniem_7699 wijzigde dit bericht op 19-05-2009 19:54
Reden: Huh? Dubbel?
% gewijzigd
wyfke, de laatste hoektand is aan het doorkomen bij jamie... van zijn hoektanden heeft hij wel het meest last van alles gehad!
Wyfke: wb de tandjes van evi is het hard gegaan de afgelopen tijd, ze heeft 4 kiesjes en 8 tandjes als ik er niet naast geteld heb.

Wanneer vertrekken jullie op vakantie??

Eef: hoor ik vaker dat de hoektandjes gemeen kunnen zijn.
Lucia heeft nu 12 tandjes en 4 kiesjes, en als ik dr. Spock moet geloven komen er nog 4 kiezen bij. Ze heeft er volgens mij nog nooit zoveel pijn van gehad als nu en ze kwijlt zoveel dat we haar bijna de hele dag met een slab laten lopen. Kwijlen Evi en Jamie ook zoveel? Ik vind het nu wel echt vies worden want je ziet overal druppen. We kunnen er niet meer tegen dweilen

Wij vertrekken vrijdagmiddag. Heerlijk even een week uit alle hectiek en nog even met z'n drietjes. Als de baby er straks is zullen we alle drie wel flink moeten wennen denk ik. Zie soms toch wel een beetje op tegen de verandering hoor!
nee jamie kwijlt niet veel hij heeft eigenlijk alleen met eten een slab aan als er tandjes komen liggen er wel steeds kwijlplekken op de vloer maar niet veel op zijn kleren...

heerlijk! op vakantie! geniet er maar lekker van!
hoi meiden!

Ja ze is er nog :-) Hoe gaat het met iedereen en m.n hoe gaat het met de zwangere onder ons?

Wat gaat de tijd hard he meiden en wat groeien de herfstkids gestaag! Met de dag zie ik britt veranderen. Meer babbelen, meer doen, echt gaaf. Ik heb het er maar druk mee, maar wel leuk druk!

Updeetje: Britt doet t ontzettend goed. Vorige maand op het CB, 84 cm en 11.2 Kg. Dus een lange meid (waar ze het vandaan heeft ??? wij zijn niet zo lang) en met haar gewicht iets onder de norm. Leeft op grote voet, zit tussen 21 en 22 in. 21 te klein en 22 te groot. En een tempramentje!!!!!! Pfoe! Vind ik soms echt pittig hoor, weet niet hoe jullie er mee omgaan, maar ik kan er soms echt moeite mee hebben. Ze kan echt gillen als ze haar zin niet krijgt. Heel vervelend zijn, jengelig, huilerig als ze t niet naar haar zin heeft. En heel erg boos op mama zijn. Dan krijg ik echt meppen, word ik gebeten of geknepen. Sinds kort knijp, bijt en tik ik haar terug (op haar handje) want t moet maar eens afgelopen zijn. En ik moet zeggen dat ze nu wel 2x nadenkt eer ze haar moeder begint te mishandelen.

Maar ze is ook HEEL ERG LIEF en schattig en zo ontzettend leuk en grappig. Ze is heus niet altijd een draak :-)

Verder is mama erg druk met haar werk (promotie) en haar eigen website! Jaja meiden... ook helemaal voor jullie! Kom snel ff langs en schrijf je in! www.mamasmetpit.nl

Erg leuk om te doen. Gewoon een eigen ding, buiten mijn werk en Britt. Kortom ik heb t druk! En wil zo graag alles nog doen, ook schrijven op Viva. Maar het komt er gewoon steeds niet van. maar ben jullie echt niet vergeten hoor. Laatst kon ik weer ff op de Viva en uiteindelijk had ik alleen maar tijd om jullie posts te lezen en niet te reageren.

Maar ik blijf langs komen hoor! En jullie volgen, zeker weten.

Veel liefs van deze kant en hoop dat jullie snel langs komen op Mama's met pit !!!
Bibi ik herken die drakenbuitjes wel hoor! Denk dat het toch een beetje bij deze fase hoort en dat alle kindjes er in meer of mindere mate 'last' van hebben. Mijn dochter werd meteen na de bevalling al een pittig dingetje genoemd en dat is ze echt. Ze is heel makkelijk en rustig, maar als ze nu haar zin niet krijgt zullen we het weten en dan GILT ze soms ook om niks!!!

Wij hebben Lucia laatst zelf gemeten en toen was ze volgens mij al 86 centimeter! Hoe zwaar ze is weet ik niet. Maar ze begint wel weer een laagje spek te krijgen gelukkig. Hoef pas in augustus weer naar het cb.
Wyf! Bedankt voor je berichtje! En dank voor je felicitaties. Ben supermisselijk, dat soort dingen was ik even vergeten!
eehm niet helemaal goed gegaan
anoniem_86407 wijzigde dit bericht op 03-06-2009 12:37
Reden: verkeerd
% gewijzigd
pffffff wij hebben de laatste tijd echt verschrikkelijke nachten! jamie roept zo'n 3 keer, is dan helemaal in paniek, is dan niet gewoon stil te krijgen alleen als we hem oppakken en dan met hem rondlopen of bij ons in bed leggen... dus slaapt hij rm bij ons tussenin maar eigenlijk ben ik daar heeeel erg op tegen! ! we hebben echt van alles geprobeerd, fles, verschonen, voelen of er wat in zijn bedje ligt wat pijn kan doen, paracetamol, niks helpt. laatst hebben we hem toen we hem in bed legden om 19 uur 10 minuten laten huilen op advies van verschillende mensen en daarna zijn we bij hem gaan kijken (want hij huilde nog steeds net zo hard) en toen zat hij van top tot teen onder de spuug echt heel zonde! wat voelde ik me toen schuldig! vannacht heeft hij uiteindelijk ook weer bij ons in bed geslapen en net begon het weer van voor af aan uiteindelijk heb ik na hem meer dan 5 minuten te laten huilen maar de matras uit zijn bed gehaald en die op de grond gelegd en hem daar gelegd en toen is hij uitgeput in slaap gevallen... we hebben trouwens ook zijn bedje al de andere kant op gedraaid voor het geval hij 's nachts bang is van de knuffels op de kast maar dit heeft dus ook niet geholpen. vrijdag heeft hij een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en toen is alles goed gegaan en heeft hij dus 3 nachten in zijn eigen bedje (en heerlijk) geslapen.... ik snap het ook niet meer! hebben jullie nog tips?????

hebben jullie trouwens ook steeds foutmeldingen als je op viva bent? ik heb heel vaak als ik een pagina aanklik dat er dan een foutmelding komt en pas na een paar keer f5 indrukken enz krijg ik de goede pagina. ik krijg dit ook steeds als ik wat post, erg irritant!
Soep: super dat je ook weer zwanger bent! de natuur heeft het mooi geregeld he, pas wanneer je weer last hebt van allerlei kwalen herinner je je de minder mooie momenten van de vorige zwangerschap. Was bij mij ook zo! Toen ik graag weer zwanger wilde worden was ik alles aan het romantiseren

Eef: wat een toestand met Jamie! Kan het zijn dat er een sprongetje aan zit te komen of dat hij dat net heeft gehad? Het klinkt net of z'n wereldje ineens veel groter is geworden en dat is in eerste instantie erg beangstigend voor zo'n dreumes. De 10-minuten regel is erg goed, dat zou je vaker kunnen proberen, maar pas als je andere oorzaken hebt uitgesloten (ziek, honger, natte broek, etc.). Tussen jullie in slapen zou ik alleen doen in uiterste noodgevallen om gewenning te voorkomen. Lucia heeft alleen eens bij ons geslapen toen ze ziek was, verder nooit. Maar ja, jij volgt natuurlijk ook alleen maar je intuïtie en jullie moeten doen waar je jezelf goed bij voelt. En als het niet beter lijkt te gaan zou ik de ha eens raadplegen. Zou niet te lang aanmodderen. En als hij bij je ouders wel goed slaapt stuur je hem maar eens uit logeren, dan kunnen jullie zelf ook even lekker uitrusten.

En over de problemen met deze site: ik heb via Hyves de Internet Explorer versie 8.0 gedownload en sindsdien werkt Viva weer goed.
allereerst heb ik een nieuwe nick!

gelukkig vannacht een goede nacht gehad, misschien was gisteren weer zomaar een nachtje en gaat het nu weer goed (hope so..) om 5 uur riep hij nog maar toen bleek hij met zijn hoofd tegen het hoofdeind en de spijlen te liggen.. tja dat ligt ook niet lekker dus toen ik hem weer goed legde ging ie gelijk op zijn zij liggen en heeeerlijk verder slapen!! gelukkig maar!

ik heb via hyves ook al geprobeerd te downloaden maar toen sloeg hij af! ik zal het nog eens proberen! gelukt! ondertussen

soep, leuk dat je ook weer zwanger bent! hoe ver ben je?
anoniem_86407 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 09:44
Reden: nieuwe nick
% gewijzigd
ook lang niks van babymerel gehoord, misschien is het wel moeilijk voor haar om van alles over zwanger zijn te lezen... weet ook niet!
ik zag trouwens net een heel topic van crini, die heeft ondertussen een zoontje van 3? maanden die heel wat problemen heeft met luchtwegen en drinken enz wat een verhaal! echt heel erg... het topic heet iets van: er is iets mis met mijn kindje, maar wat?
hallo allemaal

Ik ben inderdaad lang niet geweest. Het heeft zijn oorzaken natuurlijk. Ik ga morgen starten met clomid om een eicel te laten rijpen. Op wo 17 juni moet ik een echo laten maken of clomid heeft gewerkt.

We zijn dus ondertussen in ziekenhuis geweest voor een echo.

Ik heb medicijnen gekregen om een bloeding op te wekken. De bloeding komt moeilijk opgang. Nu ben ik echt heel klein beetje ongi. Morgen dus starten met clomid.

Ik zal vanavond even verder bij lezen.

Ik kan jullie ook alvast vertellen dat merel, lekker in de NEE fase zit. Jippie!!!!

Zucht ik wordt er af en toe een beetje moe van. Maar dat krijg je ook met al die kunstmatige hormonen....
@soep

gefeliciteerd!!!! Klinkt misschien heel stommig maar ik neem het misselijk gevoel graag van je over!!! hihi

@eef

wat een gedoetje met jamie. Volgens mij was hij ook een beetje grieperig. Misschien is het ook dat hij dingen van overdag beter gaat registreren, waardoor hij onrustig wordt.. en in zijn dromen het her beleeft???

@bibi

In die fase zit merel nu ook. Je schaamt je af en toe helemaal kapot. Haar stop woorden zijn AU, NEE Dit is een hele goede combinatie om alle ogen op je gerichte krijgen als je lieftalige dochter niet haar zin krijgt. Ik ben af en toe gewoon bang dat ineens ggd voor de deur staat. het zal wel los lopen..maar is snap wel wat je bedoelt.

@all

Ik wens iedereen het beste toe!!! Alle zwangere geniet ervan...

Hier wachten we gestaag af.. Ik zal wel proberen om mee te lezen. Misschien schrijf ik wel wat minder vaak mee. Maar dat is puur uit zelf bescherming. En we zitten nog ook steeds met de kwestie uwv..

Dus 2009 is niet ons jaar ... letterlijk niet

De baan van mijn vriend is niet zeker, dus fineceel weten we niet wat we hebben in de toekomst. Gelukkig ben ik daarin niet de enige...

En wat moedernatuur gaat doen is ook heel groot vraag teken.

Ondanks de slechte buien van merel. Geniet ik dubbel van haar... Het wordt niet voor niks gezecht dat het toevals treffer is. Anders had ik nu helemaal nog niks gehad.
jeetje wat is het hier stil???

We zijn onverwachts toch een weekje nar italie geweest. Het was super lekker weer... En echt even uitblazen...

Ik ben weer vandaag naar het ziekehuis geweest. Ze kon op de temperatuur kaart zien dat er toch een eisprong is geweest. Dus de clomid heeft gewerkt.

Nu nog even duimen!!!
spannend babymerel! het is hier idd verschrikkelijk stil! ik denk ook dat dat komt omdat de meesten ook nu bij een ander forum meeschrijven. ik heb eigenlijk ook niet zo veel te melden op het moment

jamie eet erg slecht qua groenten en fruit maar met applaus na iedere hap gaat het nu wat beter gelukkig, hij weegt denk ik ongeveer 11 kilo als we met hem op de weegschaal gaan, ik denk dat dat best licht is of zijn jullie kindjes ook zo licht????
Lucia weegt ook ongeveer 11 kilo nu. Ze ziet er goed uit, niet te dik en ook niet mager, dus het zal vast goed zijn! Ik ga in augustus weer met haar naar het cb, ben benieuwd of ze nog steeds in dezelfde lijn groeit als ze altijd deed!

Lucia heeft de laatste week ook niet zoveel zin in warm eten. Ze pakt er wat stukjes vlees en groente uit en dan houdt ze het voor gezien. Yoghurt, fruit (aardbeien en banaan!!!!) eet ze heel goed, en daarnaast nog 2 of 3 boterhammen, een fruitreepje, een flinke fles melk en nog wat yoghurtdrank en Roosvicee. Dus er gaat wel genoeg in op een dag. Als ze warm eten eet, juichen we ook bij ieder hapje en dat vindt ze schitterend. Maar verder schenken we er niet te veel aandacht aan uit angst om een eetprobleem te creëren. Ze zal zichzelf vast niet uithongeren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven