Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
True, nou wat een verhaal joh. Heel vreemd. Ik hoop voor je dat het op tijd binnen is en dat alles verder goed gaat.
@maris, wow wat lijkt dat ineens snel te gaan, volgende week al met verlof. Spannend en natuurlijk super leuk allemaal!
Nou ik zou gisteren een gesprek met de vader hebben maar dat ging op het laatste moment niet door. Wordt nu morgen. Ik vind het heel lastig want we voelen heel veel voor elkaar maar hij kan en wil die verantwoordelijkheid niet. En hij wil dan ook in principe geen enkele betrokkenheid.
Morgen eerst maar mijn echo....ik vind het zooooo spannend. Zit nu op 9 weken. Eigenlijk wat vroeg maar de afspraak stond al en de verloskundige vond het goed.
@Eeffie, hoe voel jij je nu??
@Truelove, jeetje wat n verhaal. Gelukkig wel opgelost nu! Succes weer met de nieuwe poging!!

@Hailie, ja ik voel me goed. Alleen nog wel n beetje grieperig, maar voor de rest lijkt t allemaal goed te gaan 😊.
26 februari staat de afspraak voor de eerste echo......spannend!!
Moet eerlijk zeggen dat t volgens mij nog niet helemaal doordringt hoor allemaal, denk dat dat pas echt komt als de 26ste alles er goed uit ziet.
Jouw situatie is wel echt heel dubbel hè. Pffff heb je iemand gevonden waar t mee klikt en echt wat mee zou kunnen worden, en dan gebeurt dit. Aan de andere kant vind ik het wel “makkelijk” van hem om er zomaar van weg te lopen. Maarrrrr ik ken de hele situatie natuurlijk niet dus mag daar ook niet over oordelen. Ik hoop in ieder geval dat jullie er uit gaan komen op een manier die voor beide goed voelt...... sterkte!
Proficiat Eeffie!
En ook voor jou Hallie! Probeer er ondanks de situatie toch wat van te genieten, de baby is zo gewenst door jou!

Hier verplicht een maandje rust. De gynaecoloog is er even tussenuit. Kan geen kwaad denk ik... eventjes geen cyclus volgen, medicatie innemen of denken aan wat ik kan eten/drinken.
Volgende maand op naar poging 4 IUI!
Jeetje jongens wat een verhalen allemaal!! Eeffie en Hailie gefeliciteerd meiden, dat het maar allemaal goed mag gaan
Hier gaat het wel weer. Ben maar weer begonnen met ovulatietesten, op naar poging 11
@truelove: jeetje wat bizar zeg.. fijn dat het nu opgelost is, maar inderdaad heel slordig.
@hailie: vervelend dat het uitgesteld moest worden.. het lijkt mij lastig. Denk je dat hij nog van mening zal veranderen als het echter wordt? Bijvoorbeeld na de echo?

Ik zet morgen ook een klein stapje; mijn spiraaltje gaat eruit. Het zal allemaal nog wel even duren voordat ik aan de beurt ben, maar ik las dat het terug krijgen van een normale cyclus soms ook een paar maanden kan duren en ik heb al 14 jaar spiraaltjes, dus ik dacht; dat kan maar vast gebeurd zijn.
Hoe was de echo Hailie?!
@meisjen, elk stapje is er één. Wel goed om dat maar vast te doen.
Nee, ik denk niet dat de vader van gedachte gaat veranderen, helaas.
@Eeffie, nee ik had dat ook dat het nog niet echt wilde doordringen. Fijn dat je je verder gewoon goed voelt.
Ik had vandaag mijn echo....9 weken en 3 dagen. Het was zo onwijs bijzonder. Zo inimini maar alles zit erop en eraan. En toevallig mag ik ook de 26e voor de 12 weken echo.
Ja mijn situatie is indd zo dubbel, we voelen heel veel voor elkaar en we hebben zo een klik. Maar we kennen elkaar pas net en dit was natuurlijk niet de bedoeling, maar door mij o zo gewenst. En ja het klinkt alsof het makkelijk is voor hem om zo weg te lopen maar opzich begrijp ik dat wel. Ik wil dit heel graag en hij wil mijn geluk ook niet in de weg staan, maarja hij kan het gewoon niet aan....tja!! Het is een bizarre situatie.
Nora haha, zie nadat ik mijn bericht had geplaatst jouw vraag :) lief dat je ernaar vraagt.
Fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wanneer ben je uitgerekend?

Je weet het maar niet met die man, hij kan ook weer bijtrekken wellicht.

Voor nu maar even genieten van het wonderlijke wonder dat je met je meedraagt.

Eeffie, fijn om te Lezen dat het goed lijkt te blijven gaan.
Wat super Eeffie en Hailie! Gefeliciteerd.

Ik ben me wat actiever aan het oriënteren op Cryos, en wat is dat duuuur. Een basisdonor die uiterlijk op mij lijkt, dan ben je zo 400 per rietje kwijt, zie ik. Oei. Maar op de interne spermabank van Isala mag ik nog minstens een jaar wachten. De wachttijd daarvoor vermelden ze al niet eens meer op de website. Kan ik nog ruim een jaar wachten? Ik ben al ruim 36. Aan de andere kant kost een kind je ook minstens 400 euro per maand als het er eenmaal is.

Sciencerocks, ik herken me erg in jouw verhaal, kan ik je pb'en?
Macarinata; lastige keuze vooral als je voor je gevoel niet zoveel tijd meer hebt. Ik heb voor de donorbank van de Isala gekozen en ben net opgeroepen na 22 maanden wachten. Sta je er nu een jaar op? Of al langer? Toen ik me aanmeldde was de wachttijd destijds 18 maanden, die is dus wel iets opgelopen.
Helaas Nora, de man is niet bijgetrokken. Eerlijk gezegd had ik daar wel op gehoopt. Al die tijd was ik van plan om het alleen te doen en had ik daar een goed gevoel over. Maar toen ik hem leerde kennen merkte ik dat ik het heel fijn vond dat er iemand was, iemand met wie je zo een klik hebt, met wie het zo klopt. En iemand die er zo voor mij wilde zijn. Helaas nu blijkt dat hij de verwekker is is het een ander verhaal. Ik moet me hier overheen zetten en alleen maar heel erg blij zijn maar dat heeft even tijd nodig merk ik.
Ik ben trouwens 10 september uitgerekend. :heart:
Wat een situatie Hailie... Veel sterkte, en het gaat je lukken!

Nee, ik sta nog geen jaar op de wachtlijst. Dus best kans dat ik er pas met 38 aan kan beginnen. Ik dacht dat Cryos-rietjes wat goedkoper waren. En dat met de berichten dat kinderopvang hier in de Randstad vreselijke wachtlijsten heeft (ik kan betaald ouderschapsverlof opnemen maar dat is natuurlijk ook eindig), ik nu juist het heel fijn heb met mijn gesteriliseerde lief, ik wil nog zo veel, leren, omhoog in mijn carrière.... Wat haal ik mezelf op de hals hiermee?

Waarom wil ik dit eigenlijk? Aan samenzijn met mijn lief en zijn kinderen als ze er zijn heb ik gemerkt hoe vervullend dat kan zijn, zorgen voor een kind en het leven doorgeven. Echt, ik heb staan huilen van geluk. Maar het is niet genoeg. Ik wil zelf een kind baren en opvoeden, 24/7. Ik voel me eigenlijk al moeder alleen nog zonder kind. Veel tekenen staan op oranje, maar ik kan mijn wens toch niet onderdrukken. Mijn vriend heeft me al eens gevraagd wanneer ik er aan toe ben om mezelf van de wachtlijst te halen. En dat blijf ik maar uitstellen. Ik wil het niet. Niet nu ik zo ver gekomen ben.

Klote.
Macarinata, over situaties gesproken zeg...begrijp ik het nu goed dat jouw lief niet achter jouw keuze staat om dit te doen?
Jeetje meiden wat ingewikkeld met jullie mannen!
Fijn denk wel dat jullie dat hier ook met elkaar kunnen delen!
Ik al jaren alleen en sta er ook eigenlijk niet voor open door deze plannen.
Maar ik had natuurlijk ook opeens hotel de botel kunnen worden.

Hier nu dag 14 en nog geen lh piek kunnen vinden 😬 bang dat ik hem (weer) gemist heb..
die 4 uur voor de test niet naar het toilet is ook een ding zeg pfff
Volgende ronde denk toch weer ovitrelle, vind dit nogal stressvol.

Succes allemaal 😘
True: ja, vervelend is dat hè! Maar het kan nog hoor, mijn geslaagde poging was ook een positieve test op dag 17 (nadat ik maanden strak op dag 14 had gezeten).

Hailie en Macarinata: dat is inderdaad wel heftig allemaal. Wat dat betreft is echt alleen ook wel makkelijk, geen gedoe met meningen van anderen.
Hailie: wel fijn dat de echo goed was! Met negen weken zie je inderdaad al een poppetje, zo bizar vond ik dat. Maar ook nu kan ik me gewoon niet voorstellen dat dat wezentje op het scherm echt in mijn buik zat, en dat dat dezelfde is als die net haar kleren onder gepoept had. Het blijft een vreemd gebeuren.
Haha nausica klinkt goed die poep 😂
Geeft wel weer een beetje hoop dat jij juist je geslaagde poging ook een late piek had.. wie weet wordt deze maand toch nog lucky number 7 🍀
Wellicht bel ik morgen toch even voor een echo.
Macarinata, herkenbaar inderdaad. Pb me maar.

Ik ben weekendje weg. Even hoofd leeg en aan de wijn.
Goedenavond dames. Ter introductie: ik (36 jarige vrouw) sta op het punt het intaketraject in te gaan bij MCK. Echter heb ik wat praktische vragen waar ik hoop dat jullie mee kunnen helpen. Ben helemaal niet bekend met de werkwijze nog. Telefonisch word vaak gezegd komt aan bod tijdens de intake maar sommige vragen zijn nu al relevant ivm budget dus hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik kies voor Cryos, en wel voor een donor die volwassen foto's heeft. Rietjes zijn dus een heel stuk duurder dan de 400 euro die ik hier af en toe zie langskomen voor helemaal anonieme donoren.

Vraag 1: welke minimale MOT waarde wordt aanbevolen door klinieken/ziekenhuizen? En heeft dat bij jullie nog wat uitgemaakt wat betreft bevruchting?

Vraag 2: er werd gesproken over een 10% korting op bestellingen via MCK. Geldt dat voor elk type riet wat besteld wordt, voor zover jullie dat kunnen zien? Ik heb zelf nog geen inlog om te checken. Prijs riet zou dus van €978 naar €881 moeten gaan.

Vraag 3: wordt er 1 riet per IUI poging gebruikt? Dus 3 rietjes = 3 pogingen.

Vraag 4: wordt er nog moeilijk gedaan over donoren die positief testen op CMV status?
Poeh meiden, wat een verhalen zeg!

@ Truelove, ik hoop dat je je ei vind en dat dit the lucky one is.

@ science, geniet van je wijn!

@ macanirata, is het misschien een optie om op te bellen naar Isala en vragen of ze een indicatie kunnen geven over de te wachten tijd voor jou? Dan weet heb je wat meer duidelijkheid en valt het wellicht wat beter te overzien.
Jouw situatie lijkt me trouwens heel moeilijk hoor. Geen ervaring mee maar ik kan me jouw twijfel zo goed voorstellen. Het enige advies dat
Ik je kan geven is om je hart te volgen.

Bij mij gaat poging 3 zeer waarschijnlijk ook snel uitmonden in een menstruatie. Vanmorgen helemaal spierwit getest en ik voel de bekende krampen al opzetten. En toch... blijft de hoop, zolang er nog geen bloed is!
Laat maar snel komen, dan kan ik weer door
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Hi efemes, welkom hier op het forum! Ik ben ook bij MCK onder behandeling, zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

1) MCK geeft aan mot 5, veel andere klinieken mot10.
Over het resultaat kan ik helaas niets zeggen. Ik heb mot 5 maar ook mot20 gehad, nog zonder zwangerschap.

2)ik denk idd dat de 10% ook op de meest uitgebreide profielen is hoor.
Heb je rekening gehouden dat er ook nog 25% btw bij komt? + verzendkosten voor bulkshipment €50 + bij je 1e bestelling quota kosten €350,-

3) dat klopt 3 rietjes is 3 pogingen IUI

4) er wordt helemaal niet naar Cmv gekeken, dit wordt als niet relevant gezien

Hoop dat je er iets aan hebt, succes!
anoniem_367783 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 21:03
Reden: Toevoeging quota
3.55% gewijzigd
@ thefiepie, dat zou balen zijn.. maar idd zolang er geen bloed is, is ee hoop! Sterkte 🍀
@Truelove79 super! Dank hiervoor.
Hoeveel IUI pogingen heb jij inmiddels achter de rug?

MOT5 gaat echt in tegen advies van elke andere bank. Ik zal persoonlijk met MOT20 beginnen, maar zeker niks minder dan MOT10.

Ik heb inderdaad rekening gehouden met BTW, die quota en de verzendkosten. Komt nog bovenop opslag-en administratiekosten van MCK (260 euro) en eigen risico.

Al met al kosten 3 pogingen via Cryos mij minimaal €4500, zelfs met die korting waarvan ik hoop dat die inderdaad 10% is. Heb soms ook 5% gelezen.

Ik wil dus zeker geen 9 pogingen doen voordat IVF op tafel komt. Dan kan ik nog liever een IVF poging uit eigen zak betalen na 3 pogingen. Vraag me af of dat mag...
Dan heb je inderdaad de kosten goed op een rijtje.
Ze houden inderdaad bij MCK 9x IUI pogingen aan en daarna indicatie voor IVF.
Ik heb ook een beetje gekeken omdat ik dacht om misschien meer kans te hebben met IVF, maar 1 IVF komt ook zo op € 5000,= uit. ( afhankelijk van medicijnen)
Maar vind het buiten de kosten ook echt wel een heftige stap. Het is niet niks met al die medicijnen en de punctie.

Het is inderdaad heel kostbaar allemaal, des te meer als het niet in de eerste paar pogingen lukt om zwanger te worden. Maar misschien lukt het bij jou wel heel snel!
Ik ga nu voor poging 7.

Nog even nagekeken de korting is echt 10%, maar alleen over de donorzaadkosten ex btw, daarna komt dus btw/quota/verzendkosten erbij.
Wauw, wat jammer zeg dat ik dit topic nooit eerder tegen ben gekomen. Had zoveel vragen in het begin, dus veel herkenning hier. En wat een verhalen van jullie allemaal!

Ik (32 jaar) ben hier nu zo'n 1,5 jaar serieus mee bezig en heb inmiddels mijn intake en onderzoeken bij MCK achter de rug. Momenteel worstel ik mij door de profielen heen en als goed gaat, ga ik in mei/juni starten met de behandelingen.

Ik kies voor een donor van Cryos. Heb mijn ruim 200 matches gelezen en inmiddels nog 5 over. Merk dat ik het erg moeilijk vind om uit die 5 te kiezen, hadden jullie dit ook bij het kiezen van jullie donor? Wat gaf toen de doorslag?

Heeft iemand van jullie ervaring met het kopen van een volwassen foto? 1 van die 5 spreekt mij zeker aan en heeft een profiel waarbij je volwassen foto kunt zien. Nu vind ik 200€ best prijzig om te kopen, maar weet iemand of dit gewoon goede foto's zijn en niet dat ik €200 uitgeef voor een klein wazig fotootje.

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven