Entertainment alle pijlers

Judas RTL

06-01-2019 16:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.

Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.

Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Vanavond alweer de laatste toch? Ik heb het gevoel dat de serie net pas is begonnen.
Aanstaande dinsdag komt om 20:30 op RTL4 trouwens een uitzending van Boulevard waarin de tape van Peter R. de Vries te horen zal zijn. Duurt anderhalf uur. Ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd naar de tape. nav Judas heb ik collegetour gekeken met Willem Holleeder. Die man is wel super intelligent.
Hebben jullie geluid?
Sophiever schreef:
10-02-2019 22:23
Hebben jullie geluid?
Ik had geluid ja, geen problemen gehad.
Vond de laatste aflevering spannend en goed in elkaar zitten al zat er wel heel erg veel in vond ik.
Ik heb het opgenomen, verheug me erop.
Ontzettend goed zeg, de laatste aflevering.
Ik vind ook dat ze goed trouw zijn gebleven aan het boek.
Ik vond de aflevering heel mooi. Het verhaal pakt me heel erg. De jonge Willem vind ik echt lief. Ik dacht dat psychopaten vanaf de geboorte niet spoorde maar zo zie ik dat niet terug in de serie.

Zagen jullie trouwens dat geknipper in het restaurant door Cor? Ging dat in het boek ook zo?
Ja, in het boek werd ook verteld dat Cor 'signalen' gaf.
Dat vind ik dus echt heel mooi.
Yildizlar schreef:
24-01-2019 19:54
Had een van de zussen nu ook iets met Peter R gehad ?
Met Sonja wordt beweerd, geen idee of t klopt.
Peter was wel bevriend met Cor, maar ook dat zegt niet alles.
En Cor had iets (redelijk vergaand?) met een medewerkster van Peter R.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
De serie geeft met name een goed beeld van de angst. In die laatste aflevering komt alles goed samen.

En het schrijven van dat boek was natuurlijk een gouden set. Brengt zijn imago definitief ten val. En daar is een rechtbank ook niet geheel ongevoelig voor.

De enige echte oplossing zou zijn dood zijn. Zelfs als hij levenslang krijgt zijn ze nooit echt veilig.
simbalabimba schreef:
12-02-2019 11:51
Met Sonja wordt beweerd, geen idee of t klopt.
Peter was wel bevriend met Cor, maar ook dat zegt niet alles.
En Cor had iets (redelijk vergaand?) met een medewerkster van Peter R.
Peter heeft in elk geval wel wat dubieuze contacten gehad
Yildizlar schreef:
12-02-2019 13:31
Peter heeft in elk geval wel wat dubieuze contacten gehad
In de film is toch gezegd dat het niet waar is. En al zou het wel zijn dan nog maakt dan nog.
Sophiever schreef:
12-02-2019 13:41
In de film is toch gezegd dat het niet waar is. En al zou het wel zijn dan nog maakt dan nog.
Huh ?
Nou ja ik mag er wat van vinden toch ?
Yildizlar schreef:
12-02-2019 13:56
Huh ?
Nou ja ik mag er wat van vinden toch ?
Ja natuurlijk, ik snap niet zo goed hoe dit nu gegaan is maar ik was in de veronderstelling de quote die jij quote te gaan quoten en niet jouw bericht. Sorry.
Sophiever schreef:
12-02-2019 14:29
Ja natuurlijk, ik snap niet zo goed hoe dit nu gegaan is maar ik was in de veronderstelling de quote die jij quote te gaan quoten en niet jouw bericht. Sorry.
Neejoh maakt niet uit ik probeerde meer jouw laatste zin te ontrafelen ;)
Yildizlar schreef:
12-02-2019 14:46
Neejoh maakt niet uit ik probeerde meer jouw laatste zin te ontrafelen ;)
Wat maakt het uit als Peter Sonja gedaan heeft?
Sophiever schreef:
12-02-2019 19:16
Wat maakt het uit als Peter Sonja gedaan heeft?
Gedaan betekent iets anders in Holleedertermen ;-)
Jullie de aflevering vandaag, dinsdag, gezien? Bij rtl4. Holleeder tape.

Begin om 20.30 en duurde 1,5uur.
Ik heb gekeken ja.
Ingewikkeld verhaal zeg, met al die namen.
Wel goed en duidelijk uitgelegd en in beeld gebracht door Boulevard.

De pest is, dat je niet weet of Holleeder (deels) de waarheid spreekt.
Zo vind ik het bijvoorbeeld nogal ongeloofwaardig dat hij medelijden zou hebben met die Paarlberg, terwijl hij zijn eigen zussen wilde laten liquideren.

Maar goed, ik heb verder geen verstand van topcriminelen :)
LieveMona schreef:
12-02-2019 21:56
Gedaan betekent iets anders in Holleedertermen ;-)
:proud:
Ik heb ook gekeken.

Dat hij opkomt voor paarlberg kan zijn omdat hij altijd eerst vrienden met iemand word en ze daarna leegplukt.

Met paarlberg heeft hij geïnvesteerd in een vriendschap en nog niet de vruchten er van kunnen plukken, hem kaal plukken.

Dit vind ik typisch holleeder. Hij denkt/hoopte paarlberg waarschijnlijk nog ergens voor te gebruiken.

Nu heeft hij, holleeder, veel 'werk' verricht in het opbouwen van een relatie en heeft er zelf nog geen baat bij gehad.

Maar goed dit is mijn kijk erop.

Net als dat hij eerst 'vrienden' was met peter. Toen het hem niet meer uitkwam/peter niet meer nodig had, gaf hij opdracht hem te liquideren.

Dat er is dingen spelen op het kantoor van Ficq geloof ik wel. Er zijn al eerder geruchten geweest over dat er lekkende rechercheurs informatie doorspeelden naar dat kantoor. Waar rook is is vuur.
Mijn twee centen in het "Holleeder tapes topic":

viewtopic.php?f=11&t=437212&start=#p29586276
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik heb de serie Judas uit gekeken.
Carrie Tefsen doet het wel goed.

Ik heb die tapes ook deels beluisterd. Maar ben afgehaakt.
Het lijkt een beetje op het drama van Joran van der Sloot.

(BTW en op een groot zijspoor. Ik zag tijdens een zappsessie een idiote vraag voorbij komen uit een kwis met wat domme vrouwen zouden antwoorden op een fotovraag wie de moordenaar van Pim Fortuijn was. Ik ken vrouwen die niet weten wie en wat Wim Holleeder is. Die zouden ze ook in die kwis kunnen stellen. Is iets actueler.
Nee, wie hij nu wel of niet heeft vermoord... :blond: :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven