Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd

dinsdag 12 februari 2019 om 12:43
Ik ga het sowieso net mijn zusje bespreken. Zij is uiteraard ook gevraagd.
Het duurt nog een tijdje voor het zover is. Ik kan altijd nog besluiten om niet te gaan
dinsdag 12 februari 2019 om 16:37
Natuurlijk is dat niet stom! Het is ook f*cking zwaar, zeker als je zo'n empathieloze schoonzus hebt waar de gunfactor niet echt van afspat.Arcticfox1 schreef: ↑12-02-2019 11:54Schoonzus weet hier zelf niks vanaf
Het is een verassing voor haar.
Vind het vooral heel stom van mijzelf dat het mij zo zwaar valt allemaal
Ik heb destijds mooi bedankt voor de babyshower van schoonzus (ook niet door haarzelf aangemaakt). Ik heb gezegd: 'Sorry, dan ben ik net een weekend weg.' Vervolgens ben ik uit de app-groep gegaan, heb ik een weekend weg geboekt en heb ik voor de vorm aan mijn moeder een cadeautje meegegeven. Stom? Welnee, ik ben ook maar een mens. Met gevoelens en verdriet en zo.
Het is jouw leven, het zijn jouw gevoelens en je mag je ALTIJD bedenken. Je mag eerlijk zijn, je mag een lulsmoes bedenken, wat je nodig hebt om hier doorheen te komen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 12 februari 2019 om 19:13
Arcticfox het is echt niet raar dat je het moeilijk vind. Het traject is gewoon heel zwaar en ik denk dat als je er zelf niet in hebt gezeten dat mensen gewoon niet kunnen begrijpen hoe zwaar het is.
Je mag je gevoelens gewoon de ruimte geven om er te zijn.
Het duurt nog even maar wat je ook beslist het is nooit verkeerd.
Pergamon van de ovitrelle kreeg ik ook altijd hele zere borsten, maar ik hoop en duim natuurlijk weer voor je!
Ivm met herkenbaarheid mijn bericht deels verwijderd!
Pergamon van de ovitrelle kreeg ik ook altijd hele zere borsten, maar ik hoop en duim natuurlijk weer voor je!
Ivm met herkenbaarheid mijn bericht deels verwijderd!
saartje26 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 16:35
35.84% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 20:37
Saartje26 schreef: ↑12-02-2019 19:13
Ik heb mij vandaag ziekgemeld omdat ik me niet goed voel. Heb veel last van hoofdpijn, ben vreselijk moe, kan echt de hele dag wel slapen, met vlagen misselijk, waarschijnlijk zijn het bijwerkingen van de medicijnen.
Mijn werkgever heeft alleen geen begrip, ze zei letterlijk: “Ho ho, dit is geen ziekmelding, jij wil dit traject, tsja dat je er dan ziek van word dat zijn de consequenties, je kan onbetaald verlof opnemen, of vakantiedagen maar ik ga je niet ziek melden. Het doet zo’n pijn, dit is toch niet mijn eigen keuze..

Mijn hemel, ik weet niet wat ik lees. Wat een gevoelloos sekreet. Niemand wil dit traject! Je kiest er niet voor om het te ondergaan, je hebt de pech dat het nodig is. Mag je collega zich ziek melden als hij/zij kiest voor een skivakantie en vervolgens twee benen breekt? Als hij/zij ervoor kiest om op zondag te skeeleren en met een hersenschudding in de greppel belandt?
Oh, ik zit te sudderen achter mijn computer hier.

Edit: wat niet wil zeggen dat de folder niet nuttig voor je kan zijn, ik heb hem nog niet uit.
botanietje wijzigde dit bericht op 12-02-2019 20:53
3.20% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 20:40
Saartje26 schreef: ↑12-02-2019 19:13Arcticfox het is echt niet raar dat je het moeilijk vind. Het traject is gewoon heel zwaar en ik denk dat als je er zelf niet in hebt gezeten dat mensen gewoon niet kunnen begrijpen hoe zwaar het is.
Pergamon van de overtellen kreeg ik ook altijd hele zere borsten, maar ik hoop en duim natuurlijk weer voor je!
Ik heb mij vandaag ziekgemeld omdat ik me niet goed voel. Heb veel last van hoofdpijn, ben vreselijk moe, kan echt de hele dag wel slapen, met vlagen misselijk, waarschijnlijk zijn het bijwerkingen van de medicijnen.
Mijn werkgever heeft alleen geen begrip, ze zei letterlijk: “Ho ho, dit is geen ziekmelding, jij wil dit traject, tsja dat je er dan ziek van word dat zijn de consequenties, je kan onbetaald verlof opnemen, of vakantiedagen maar ik ga je niet ziek melden. Het doet zo’n pijn, dit is toch niet mijn eigen keuze..

Wat een kolere wijf. Ik zou serieus een stap naar jullie vertrouwenspersoon overwegen. Wat een ongelofelijke naaistreek, en volgens mij zelf verboden om te doen. Je hebt gewoon rechten. Laat je niet piepelen door zo'n heks hoor! Desnoods brld je de vakbond. Ziek is ziek. Ongeacht de oorzaak.
dinsdag 12 februari 2019 om 20:54
Nou dit dus.Pergamon schreef: ↑12-02-2019 20:40
Wat een kolere wijf. Ik zou serieus een stap naar jullie vertrouwenspersoon overwegen. Wat een ongelofelijke naaistreek, en volgens mij zelf verboden om te doen. Je hebt gewoon rechten. Laat je niet piepelen door zo'n heks hoor! Desnoods brld je de vakbond. Ziek is ziek. Ongeacht de oorzaak.

woensdag 13 februari 2019 om 07:43
Dank jullie wel voor alle reacties, dat doet wel echt goed. Ik zit er zelf nu wel echt compleet doorheen. Zo'n opmerking is gewoon pijnlijk.
Ik heb gisteren al contact gehad met het uwv en die zeggen dat dit niet mag. maar zelfs na contact weigert ze mijn ziekmelding aan te nemen, ze sprak gisteravond mijn voicemail in.
Ga zometeen om 8 uur direct weer bellen met het uwv, hopelijk kunnen ze mij helpen...
Ik heb gisteren al contact gehad met het uwv en die zeggen dat dit niet mag. maar zelfs na contact weigert ze mijn ziekmelding aan te nemen, ze sprak gisteravond mijn voicemail in.
Ga zometeen om 8 uur direct weer bellen met het uwv, hopelijk kunnen ze mij helpen...
woensdag 13 februari 2019 om 09:44
Saartje26 schreef: ↑13-02-2019 07:43Dank jullie wel voor alle reacties, dat doet wel echt goed. Ik zit er zelf nu wel echt compleet doorheen. Zo'n opmerking is gewoon pijnlijk.
Heel goed dat je contact met het UWV opneemt! Snap als je bovenop het traject en ziek voelen niet op gedoe met je werkgever zit te wachten, maar dit kan en mag ze niet maken. Hoop dat het UWV je kan helpen.

woensdag 13 februari 2019 om 10:24
Goed dat je gelijk actie onderneemt. Hopelijk kan het uwv je hierbij helpen.Saartje26 schreef: ↑13-02-2019 07:43Dank jullie wel voor alle reacties, dat doet wel echt goed. Ik zit er zelf nu wel echt compleet doorheen. Zo'n opmerking is gewoon pijnlijk.
Ik blijf het een belachelijke actie vinden
woensdag 13 februari 2019 om 11:46
Wat goed dat je contact met het UWV heb gezocht. Je staat echt 100% in je recht en ik vind het een grof schandaal dat je zo wordt behandeld. Ik zou je ook echt willen aanraden om t.z.t. eens met de vertrouwenspersoon in jullie bedrijf te praten. Ook voor jezelf, om weer wat vertrouwen in de organisatie te krijgen. Daar heb je -begrijpelijk- nu geen energie voor, maar als je dat weer een beetje krijgt is wat extra hulp bij het opbouwen van weer wat vertrouwen zeker niet overbodig lijkt me. Echt hoor, pokke trut. Dit soort mensen haalt het slechtste in me boven.
woensdag 13 februari 2019 om 20:06
Hoe is het nu met je Saartje? Heeft het UWV nog wat kunnen helpen? Ik blijf het zo schandalig vinden!
Hier passen mijn botsten trouwens weer 'gewoon' in mijn BH. Heb er een hard hoofd in deze cyclus en heb echt een sip-dag waarbij ik me afvraag of het überhaupt ooit nog gaat lukken. Veel te voorbarig natuurlijk, maar toch. Net klaar met werken en ga lekker door naar yoga, meestal kom ik daar ook wat positiever uit.
Hier passen mijn botsten trouwens weer 'gewoon' in mijn BH. Heb er een hard hoofd in deze cyclus en heb echt een sip-dag waarbij ik me afvraag of het überhaupt ooit nog gaat lukken. Veel te voorbarig natuurlijk, maar toch. Net klaar met werken en ga lekker door naar yoga, meestal kom ik daar ook wat positiever uit.

woensdag 13 februari 2019 om 21:29
Dat soort sip dagen heb ik ook wel eens. Dan lijkt opeens alle hoop verloren. Gelukkig gaat dat gevoel ook elke keer weer weg
Vanmiddag bij mijn beste vriendin geweest. Zij heeft een hele gecompliceerde zwangerschap. Bij haar voelt de zwangerschap helemaal niet als iets naars/vervelend/confronterend
Hopelijk blijft dat gevoel als het kindje er is en kan ik dat vasthouden voor de andere zwangerschappen om mij heen
Vanmiddag bij mijn beste vriendin geweest. Zij heeft een hele gecompliceerde zwangerschap. Bij haar voelt de zwangerschap helemaal niet als iets naars/vervelend/confronterend
Hopelijk blijft dat gevoel als het kindje er is en kan ik dat vasthouden voor de andere zwangerschappen om mij heen

donderdag 14 februari 2019 om 11:01
Wauw, je baarmoederslijmvlies is echt mooi dik zeg. Ik ben al blij met 8.Arcticfox1 schreef: ↑14-02-2019 10:39Ik ben vandaag weer voor een follikelmeting geweest.
Baarmoederslijmvlies was mooi dik 11.6mm en de follikel aan de rechterkant is mooi doorgegroeid naar 18mm.
Vanavond ovitrelle spuiten

Pergamon schreef: ↑13-02-2019 20:06Hoe is het nu met je Saartje? Heeft het UWV nog wat kunnen helpen? Ik blijf het zo schandalig vinden!
Heeft de yoga je goed gedaan? Sipdagen zijn klote. Ik heb ze deze week ook wat meer. Die killling onzekerheid de hele tijd ...
Hier dag 15 en nog geen ovulatie gespot. Als het deze maand lang duurt hoop ik dat het ook echt wat langer duurt, want man gaat vier dagen naar het buitenland. Moet ook gewoon kunnen, hij hoeft ook niet zijn hele leven af te stemmen op de (volslagen onvoorspelbare) grillen van mijn eierstokken. Maar het zou mooi zijn als we de eisprong wel kunnen benutten.
donderdag 14 februari 2019 om 11:26
Yes Arctic, fijn dat het zo voorspoedig verloopt! Slijmvlies ook een mooie dikte. Mijn slijmvlies is altijd achterlijk dik haha, ik zit altijd dik boven de 20.
Pergamon kut zijn dat soort dagen he. Ik ken ze helaas ook maar al te goed. Lief zijn voor jezelf!
Saartje wat een lompe werkgever heb jij zeg. Ongelofelijk. Bij mij is dat gelukkig heel anders. Lijkt me echt rot. Alsof je het zelf allemaal zo leuk vindt.
Hier zit ik nog in mijn wachtmaand. Voor het eerst sinds hele lange tijd weer met ovulatietesten aan de gang, omdat we de rustmaand toch maar weer een keer zelf willen benutten. Had vanochtend een positieve test en ik gok dat ik morgen echt een knaller heb. Dag 20, redelijk voor mijn doen.
Pergamon kut zijn dat soort dagen he. Ik ken ze helaas ook maar al te goed. Lief zijn voor jezelf!
Saartje wat een lompe werkgever heb jij zeg. Ongelofelijk. Bij mij is dat gelukkig heel anders. Lijkt me echt rot. Alsof je het zelf allemaal zo leuk vindt.
Hier zit ik nog in mijn wachtmaand. Voor het eerst sinds hele lange tijd weer met ovulatietesten aan de gang, omdat we de rustmaand toch maar weer een keer zelf willen benutten. Had vanochtend een positieve test en ik gok dat ik morgen echt een knaller heb. Dag 20, redelijk voor mijn doen.
vrijdag 15 februari 2019 om 08:17
Nou ik kreeg er uiteindelijk koorts bij en voelde me steeds slechter dus ben maar even langs de huisarts geweest. Bloed laten prikken enzo maar was allemaal in orde gelukkig, zijn advies gewoon rustig uitzieken.
Omdat het volgens mijn werkgever nu om een griepje ging kon ze mij wel ziek melden. Maar ze benadrukte nog even een keer dat als ik ziek werd van de medicijnen dat dat voor ons bedrijf geen reden was voor ziekmelding. Het traject was mijn eigen keuze.
Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat het UWV en het juridisch loket daar beide toch echt anders over denken, en dat zij dat niet voor mij mag bepalen, maar alleen de bedrijfsarts.
Voor nu laat ik het even zo, ben allang blij dat ik ziek gemeld sta nu, en even rust heb. Heb zo enorm veel stress gehad de afgelopen 2 dagen.
Articfox wat een mooi dik baarmoederslijmvlies, en fijn zo’n mooie follikel!
botanietje, ik hoop voor jou dat jullie de eisprong gewoon toch goed kunnen benutten! Vervelend is dat he, dat je je eierstokken wat dat betreft niet kan sturen. Ik snap wat je zegt, moet ook gewoon kunnen, maar als je al zolang bezig bent dan wil je toch het liefst elke kans goed kunnen benutten.
Pergamon voel je je inmiddels wel iets beter? Zo rot die sopranen. Ik blijf gewoon duimen voor je hoor!
Daisyliz, goed dat je de maand toch probeert te benutten. Wat een dik baarmoederslijmvlies heb jij zeg, is dat juist positief?
Heb jij je wel eens ziek gemeld vanwege het traject? En ben je toen bij de bedrijfsarts geweest?
Ik werk nota bene in de kraamzorg, valt me echt tegen zo hard als ze zijn..
Omdat het volgens mijn werkgever nu om een griepje ging kon ze mij wel ziek melden. Maar ze benadrukte nog even een keer dat als ik ziek werd van de medicijnen dat dat voor ons bedrijf geen reden was voor ziekmelding. Het traject was mijn eigen keuze.
Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat het UWV en het juridisch loket daar beide toch echt anders over denken, en dat zij dat niet voor mij mag bepalen, maar alleen de bedrijfsarts.
Voor nu laat ik het even zo, ben allang blij dat ik ziek gemeld sta nu, en even rust heb. Heb zo enorm veel stress gehad de afgelopen 2 dagen.
botanietje, ik hoop voor jou dat jullie de eisprong gewoon toch goed kunnen benutten! Vervelend is dat he, dat je je eierstokken wat dat betreft niet kan sturen. Ik snap wat je zegt, moet ook gewoon kunnen, maar als je al zolang bezig bent dan wil je toch het liefst elke kans goed kunnen benutten.
Pergamon voel je je inmiddels wel iets beter? Zo rot die sopranen. Ik blijf gewoon duimen voor je hoor!
Daisyliz, goed dat je de maand toch probeert te benutten. Wat een dik baarmoederslijmvlies heb jij zeg, is dat juist positief?
Heb jij je wel eens ziek gemeld vanwege het traject? En ben je toen bij de bedrijfsarts geweest?
vrijdag 15 februari 2019 om 09:09
Ja dat heb ik wel eens gedaan. Toen ik aan het spuiten was voor IVF had ik super veel last van de decapeptyl. Had elke dag zo'n hoofdpijn en ben een paar keer eerder weggegaan. Ben er toen heel open over geweest tegen mijn baas. Ik zat hem huilend te vertellen dat ik me niet ziek wilde melden, maar dat ik me zo slecht voelde. Ik heb de mazzel dat ik een super lieve baas heb die heel begripvol was en me juist aanmoedigde om me ziek te melden als ik me slecht voel. Daarnaast ben ik na de punctie een week thuis gebleven. Er waren 40 follikels aangeprikt en ik zat tegen overstimulatie aan. Elke beweging deed ontzettend veel pijn en ik moest gewoon echt herstellen.Saartje26 schreef: ↑15-02-2019 08:17Nou ik kreeg er uiteindelijk koorts bij en voelde me steeds slechter dus ben maar even langs de huisarts geweest. Bloed laten prikken enzo maar was allemaal in orde gelukkig, zijn advies gewoon rustig uitzieken.
Ik hoefde overigens niet naar de bedrijfsarts. Dat is bij ons alleen als je wat langer ziek bent. Daar ben ik alleen geweest na de geboorte en het overlijden van mijn zoontje. Toen ben ik al met al (inclusief zwangerschap) wel een maand of 3 ziek thuis geweest.
Saartje voel je alsjeblieft niet schuldig. En weet je, als je werkgever zo'n hork is, dan moet je volgende keer maar wat minder eerlijk zijn misschien. Zeg je lekker dat je buikgriep hebt. Zonde van je energie.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:48
Arcticfox1 schreef: ↑14-02-2019 10:39Ik ben vandaag weer voor een follikelmeting geweest.
Baarmoederslijmvlies was mooi dik 11.6mm en de follikel aan de rechterkant is mooi doorgegroeid naar 18mm.
Vanavond ovitrelle spuiten
Wauw! Wat een mooi resultaat! Aan zo'n dikte kom ik echt niet hoor! Zet 'm op!
botanietje schreef: ↑14-02-2019 11:01Heeft de yoga je goed gedaan? Sipdagen zijn klote. Ik heb ze deze week ook wat meer. Die killling onzekerheid de hele tijd ...
Hier dag 15 en nog geen ovulatie gespot. Als het deze maand lang duurt hoop ik dat het ook echt wat langer duurt, want man gaat vier dagen naar het buitenland. Moet ook gewoon kunnen, hij hoeft ook niet zijn hele leven af te stemmen op de (volslagen onvoorspelbare) grillen van mijn eierstokken. Maar het zou mooi zijn als we de eisprong wel kunnen benutten.
Ja yoga was heerlijk. Hele fijne docent ook. Ik ga haar lessen vaker doen denk ik. Klote is dat he, met een onregelmatige cyclus. Hoop dat de ovulatie of vóór zijn vertrek, of er na mag komen

Ja ik ben zelf ook meer van tenoren

Wat rot dat je er ook koorts bij hebt inmiddels. Ik blijf je LG een takkewijf vinden. Eigenlijk doet ze steeds meer dingen die ik echt niet vind kunnen. Kan je anders zelf contact zoeken met de bedrijfsarts/ Of haar leidinggevende? Vind het namelijk echt godgeklaagd. Ook totaal van enige empathie en of gewoon goed management verschoond.
Is het bij jou nog een knaltest geworden DaisyLiz?
vrijdag 15 februari 2019 om 11:31
Ik heb geen arbeidsrecht gestudeerd, maar ik heb altijd begrepen dat je medische details alleen met een (bedrijfs)arts hoeft te delen. Je werkgever gaat het alleen aan dat je ziek bent, eventueel hoelang je vermoedt ziek te zijn. En uit Saartjes voorbeeld blijkt dus waarom.
Heb je nog een knaller gehad en die goed benut, Daisyliz?
Neem even rust inderdaad, dat kun je wel gebruiken. Schandalig hoe slecht jouw leidinggevende leiding geeft. Er zijn regels en daar heeft zij zich aan te houden. En naast de wet volgen, wat toch het minimale is, bestaat er ook nog zoiets als empathie. Ik hoop dat jij en de werkvloer wel weer tot elkaar kunnen komen, want je kunt je energie veel beter gebruiken.Saartje26 schreef: ↑15-02-2019 08:17Nou ik kreeg er uiteindelijk koorts bij en voelde me steeds slechter dus ben maar even langs de huisarts geweest. Bloed laten prikken enzo maar was allemaal in orde gelukkig, zijn advies gewoon rustig uitzieken.

Ik heb me vorige week ziekgemeld omdat ik zo suf werd van de letrozol, in goed overleg want ik wilde wel iets kunnen doen als het in de loop van de dag mocht bijtrekken. Achteraf knijp ik extra in mijn handjes om hoe hiermee wordt omgegaan door mijn leidinggevende (niet om het erin te wrijven Saartje, ik ben gewoon dankbaar nu ik zie hoe anders het kan zijn!).
@Arctic: zit je op de wachtbank?
Man is nu vertrokken en ik geloof niet dat vandaag een knaltest wordt. Dus even duimen dat dat zaterdag en zondag zo blijft. Maandag mag wel, dan komt hij 's avonds thuis (niks rustig tas uitpakken: seksweek!

maandag 18 februari 2019 om 11:11
Verdorie Pergamon

Hier gaat het ook nog niet echt lekker. Vorige week een positieve ovulatie test, maar uit ervaring wist ik dat er nog een echte knaller moest komen. En die kwam niet. Nu net toch nog een test gedaan en die was weer positief. Dus heb nog geen eisprong gehad. Hopelijk komt het alsnog snel. Dag 23 nu.