Beter geen contact vader
woensdag 13 februari 2019 om 14:21
Mijn dochter van ruim 3 heeft een vader die ze weinig ziet. Hij is nu in het buitenland en komt pas over 1 maand. Dan is het 3 maanden dat ze hem biet gezien heeft.
Toen hij in nl was zag ze hem 1 keer per maand een middag gemiddeld. Echt afspraken maken met hem was moeilijk. Hij zei vaak af of kwam uren na de afgesproken tijd. Ik vertelde dochter nooit dat hij kwan o. Teleurstelling te voorkomen.
Ook dingen zoals vaderdag, feestdagen ect hij is er nooit voor haar. Nu is ze nog jong maar hoe ouder hoe meer ze het gaat beseffen. Is het beter voor dochter om hem helemaal niet te zien? Ik doe nu ook het werk om te zorgen dat hij komt. Als ik niks deed zou hij 1 keer per 3 maanden komen. Wat vinden jullie? Wil doen wat het beste is voor dochter maar weet niet wat.
Toen hij in nl was zag ze hem 1 keer per maand een middag gemiddeld. Echt afspraken maken met hem was moeilijk. Hij zei vaak af of kwam uren na de afgesproken tijd. Ik vertelde dochter nooit dat hij kwan o. Teleurstelling te voorkomen.
Ook dingen zoals vaderdag, feestdagen ect hij is er nooit voor haar. Nu is ze nog jong maar hoe ouder hoe meer ze het gaat beseffen. Is het beter voor dochter om hem helemaal niet te zien? Ik doe nu ook het werk om te zorgen dat hij komt. Als ik niks deed zou hij 1 keer per 3 maanden komen. Wat vinden jullie? Wil doen wat het beste is voor dochter maar weet niet wat.
woensdag 13 februari 2019 om 14:24
Ik zou proberen om je eigen gevoelens niet op haar te projecteren. Zolang zij niet teleurgesteld is, is er ook nog geen probleem voor je dochter. Ik vind niet dat je hem 100% uit haar leven kan houden alleen omdat hij ooit in de toekomst misschien een probleem voor haar vormt. Je bent teleurgesteld in hem en niet zij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 februari 2019 om 14:26
Het is wat het is. Dit is haar vader, dus hier moet ze het mee doen. Hoe naar dat ook is. Ze zal er aan moeten wennen dat ze niet op haar vader kan bouwen, dat ze niet van hem op aan kan en dat hij regelmatig niet komt opdagen. Binnen dat gegeven zal ze haar eigen relatie met hem moeten opbouwen.
Hoe graag je haar ook meer en beter gunt, dit is de vader die ze heeft. En met deze zal ze dus een band moeten opbouwen.
Hoe graag je haar ook meer en beter gunt, dit is de vader die ze heeft. En met deze zal ze dus een band moeten opbouwen.
Am Yisrael Chai!
woensdag 13 februari 2019 om 14:47
Hij heeft dus geen opvoedkundige rol. Maar hij is wel haar vader. Ik zou hem meer in de rol van oom gaan zien. Die komt ook niet op vaste dagen.
Vader ontzeggen omdat hij een ander idee heeft bij de bezoekregeling dan jij zou ik niet doen.
Ik snap dat jij van hem baalt. Zou ik ook doen. Maar toch het beste er van maken maar. Er achter aan zitten hoeft ook niet. Houd hem gewoon op de hoogte en als hij wil afspreken bied hem de gelegenheid.
Vader ontzeggen omdat hij een ander idee heeft bij de bezoekregeling dan jij zou ik niet doen.
Ik snap dat jij van hem baalt. Zou ik ook doen. Maar toch het beste er van maken maar. Er achter aan zitten hoeft ook niet. Houd hem gewoon op de hoogte en als hij wil afspreken bied hem de gelegenheid.
woensdag 13 februari 2019 om 14:59
woensdag 13 februari 2019 om 15:08
Dit lijkt mij idd de beste optielittle_angel89 schreef: ↑13-02-2019 14:59Ik zou er niet achter aan zitten. Zal hem ook niks verbieden, maar er tijd en energie in pompen wat toch niet werkt... Nee daar zouik klaar mee zijn.
Zou het hem wel nog mee delen dat je geen energie er meer in stopt en het initiatief bij hem laat.
woensdag 13 februari 2019 om 15:11
Dit zou ik ook doen.little_angel89 schreef: ↑13-02-2019 14:59Ik zou er niet achter aan zitten. Zal hem ook niks verbieden, maar er tijd en energie in pompen wat toch niet werkt... Nee daar zouik klaar mee zijn.
Zou het hem wel nog mee delen dat je geen energie er meer in stopt en het initiatief bij hem laat.
Woont de vader wel in Nederland?
woensdag 13 februari 2019 om 15:37
Alleen OP gelezen. Mijn reactie komt vanuit mijn eigen ervaring als kind.
Dat haar vader amper naar haar omkijkt is heel verdrietig maar jij zult haar als moeder hier niet tegen kunnen beschermen. Hoe haar vader met haar omgaat is onderdeel van haar verhaal. Hem buiten haar verhaal houden resulteert in het ontkennen van een deel van wie ze is. Niet doen dus.
Aan jou de taak om de stimulerende, relativerende en vooral non-obstruerende ouder te zijn.
Sterkte, het zal niet makkelijk zijn.
Dat haar vader amper naar haar omkijkt is heel verdrietig maar jij zult haar als moeder hier niet tegen kunnen beschermen. Hoe haar vader met haar omgaat is onderdeel van haar verhaal. Hem buiten haar verhaal houden resulteert in het ontkennen van een deel van wie ze is. Niet doen dus.
Aan jou de taak om de stimulerende, relativerende en vooral non-obstruerende ouder te zijn.
Sterkte, het zal niet makkelijk zijn.
woensdag 13 februari 2019 om 16:04
To houdt de vader niet weg, hij komt zelf niet of nauwelijks.
Als dochter ouder wordt, opent dit telkens opnieuw wonden. De teleurstelling dat hij wéér niet komt...
Dat je altijd op de laatste plaats komt.
Dan is geen contact en dus ook geen verwachtingen meer misschien beter.
Als dochter ouder wordt, opent dit telkens opnieuw wonden. De teleurstelling dat hij wéér niet komt...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
woensdag 13 februari 2019 om 16:46
Dat komt vooral als je als moeder daar steeds op wijst. Als het “gewoon” zo is. Is dat jammer. Maar hoeft het helemaal niet als een grote afwijzing te voelen. Moeder moet niets zeggen. Pas als hij aan de deur staat weet dochter er van.MrsNiceGuy schreef: ↑13-02-2019 16:04To houdt de vader niet weg, hij komt zelf niet of nauwelijks.
Ik heb dit jaren met oma gedaan (mijn moeder) en ik ken 2 gezinnen waar vader schitterde in afwezigheid. Het ene gezin zei moeder niets, als papa er was, dan was het feest! Het andere gezin was mama zuur (wat ik snap, zo wens je het niet, maar laat je kinderen erbuiten) en was papa de gemene man die nooit kwam. Je kan je ex niet kwalijk nemen wat je zelf ook doet. Je kinderen niet op de eerste plek zetten! Laat het los en je hebt een beter leven. Je kinderen al helemaal.
woensdag 13 februari 2019 om 17:21
Ik zou niet zelf achter hem aan rennen.
Hij neemt maar contact als hij haar wil zien.
Maakt hij een afspraak en komt hij niet ... dan is 't ook zo.
Komt hij uren te laat ... jammer, maar dan is de afspraak verlopen*. Je bent gekke Heinie namelijk niet die telkens de hele dag op hem gaat zitten wachten en je hebt ook een leven.
Maakt ie eventueel maar gelijk een nieuwe afspraak.
Ze komt er gaandeweg vanzelf wel achter hoe ie is.
En dan beslist ze later zelf maar.
*Als ie zegt dat ie om 2 uur komt zou ik hem best om 3 uur nog willen binnen laten als ik thuis ben.
Maar komt ie om 6 uur aan ... jammer, maar dan is 't etenstijd en vervolgens bedtijd.
Hij neemt maar contact als hij haar wil zien.
Maakt hij een afspraak en komt hij niet ... dan is 't ook zo.
Komt hij uren te laat ... jammer, maar dan is de afspraak verlopen*. Je bent gekke Heinie namelijk niet die telkens de hele dag op hem gaat zitten wachten en je hebt ook een leven.
Maakt ie eventueel maar gelijk een nieuwe afspraak.
Ze komt er gaandeweg vanzelf wel achter hoe ie is.
En dan beslist ze later zelf maar.
*Als ie zegt dat ie om 2 uur komt zou ik hem best om 3 uur nog willen binnen laten als ik thuis ben.
Maar komt ie om 6 uur aan ... jammer, maar dan is 't etenstijd en vervolgens bedtijd.
woensdag 13 februari 2019 om 18:01
Dan is dat zijn keuze. Dat is ruk. Maar je kan jezelf in de spiegel aankijken. Doe je ook zo als je zwager 3 uur later komt? Heb je zelf kinderen? Natuurlijk wil je als normale gezonde moeder heel wat anders voor je kinderen. Maar niemand vroeg wat jij wou in dit leven en niemand beloofde dat het eerlijk werd. Ga niet je eigen nijd over de rug van je kinderen spelen. Je doet je kinderen ermee tekort. Sterker nog je brengt ze schade toe. Dat je ex zich ontpopt tot pannenkoek is al erg genoeg. Waarom zou je daar in godsnaam nog een schepje bovenop doen. Zorg dat jij de “normale” ouder bent. Kinderen worden volwassen en zijn niet achterlijk. Op enig moment kom je erachter hoe het zit, ook al ben je jong.. Daar heb je niet een extra aflatende ouder voor nodig. Op dit forum zitten ze ook. Maar ook de moeders die het wel snappen. Heb ze meer dan eens gelezen. De moeders (en soms zelfs vaders, maar het meerendeel is nu eenmaal vrouw) die wel over de ego stappen. Helemaal ruk. En nog wat lelijks. Maar het is wat het is. Zorg dat jij de verantwoordelijke ouder bent. Ze hebben al 50% mafkees genen....