Iedereen zwanger behalve ik..

15-02-2019 23:26 159 berichten
Hoi allemaal,

Ik kan het niet.. nu een half jaar bezig (Ik 25 en vriend 35jr oud) en het lukt ons gewoon niet. Elke maand weer die teleurstelling. Iedereen om me heen raakt (ongepland) zwanger alsof het niks is. En dan zit ik bij mn schoonouders komt mn zwager (37 jr) met de mededeling dat zn vrouw (35 jr) al 2 maanden zwanger is. En hoe graag ik ook blij voor ze wil zijn diep van binnen ben ik verdrietig. Waarom zij wel en ik niet? Haar huis is hartstikke vies, ze doucht maar 1 keer per week en de hygiëne is ver te zoeken daarnaast hebben ze regelmatig slaande ruzie. Waarom zo iemand wel en ik niet? Wat ik hiermee wil? Van me afschrijven en misschien wel tips. Want op dit moment ben ik heel verdrietig en ik durf het eigenlijk niet hardop uit te spreken..

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan toch niet de enige zijn met dit gevoel?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-02-2019 10:40
Ik was degene die dat schreef. En jij maakt er vanalles van wat TO helemaal niet zegt, die was gewoon even down. Best begrijpelijk. En vwb die gevoelens die iedere vrouw die moeilijk zwanger wordt heeft (of volgens jou dus niet): het is maar een gevoel hè, het is niet meteen maandenlang een allesoverheersende jaloezie die maakt dat je niet meer van het leven kunt genieten. Bijvoorbeeld als iemand die rookt heel snel zwanger raakt en jij, die juist gezond probeert te leven, niet. Dat kan gewoon even ‘oneerlijk’ voelen.. en dat mag ook. Is heel normaal. Ook onder vrouwen van 35+ in een traject. Wat een ongelooflijk denigrerende opmerking trouwens. En dan ben je al 35+ :nut:

Doe eens niet zo mal. Ik reageerde alleen maar op jouw zin dat alle vrouwen die niet gelijk zwanger worden deze gevoelens van ‘waarom ik niet’ of ‘oneerlijk’ kennen.

Ik bestrijd dat. Genoeg vrouwen hebben die gevoelens helemaal niet, zoals ik. That’s it.
Z0MER schreef:
17-02-2019 08:19
Koketteren nog wel.

Ik heb het een keer genoemd, als reden waarom ik me er nooit zo mee heb beziggehouden. Dat is alles.

Gevoelig punt?

Je koppelt snel zwanger worden aan jouw houding, waarmee je impliceert dat dames die niet snel zwanger zijn het aan zichzelf en hun eigen mindset te danken is. Daarbij zeg je ook dta dames die in een topic meeschrijven er veel te veel mee bezig zijn (ergo: het ligt aan hun houding).

Je vergeet dat

1) mensen er doorgaans weinig aan kunnen doen als zwanger worden langer duurt. Om je een voorbeeld te geven: ik rook niet, drink niet, doe aan sport en beweeg veel. Gezond BMI van 21 en een gezond voedingspatroon. Alle testen zijn tot nu toe goed. Ik ben er relaxed ingegaan en ben nog steeds nuchter, ondanks mijn verdriet.

2) 'anoniem ervaringen uitwisselen en je hart luchten' in zo'n traject gewoon heel prettig kan zijn. Ik kan nou eenmaal niet aan dames zonder ervaring in dit traject vragen of zij (bijvoorbeeld) de inwendige echo tijdens de menstruatie ook zo rottig vinden en hoe zij zich voorbereiden. Nou ga jij zeggen 'ik ben bevallen dus dat weet ik wel'. Maar bij bevallen is het logisch dat mensen meekijken. Normaal gesproken ziet je echtgenoot je tampon of maandverband niet eens. Nu ziet er een hele afdeling in je doos te koekeloeren tijdens je menstruatie (want ja, dat is elke maand weer, die echo) terwijl jij met je benen in de beugels hangt. Toch niet iets wat je even met collega's, je moeder of een vriendin 'die snel zwanger is geworden' bespreekt.

Dus ja, die opmerking (die je overigens vaker plaatst dan 1 keer) is nogal gevoelloos verwoord in een topic waar meerdere dames zijn die een lang traject doormaken.
Mja als dit de forummer is die ik denk, dan is het gewoon doelbewust treiteren icm een enorm bord voor dr kop. Misschien is iwab een betere nick zomer, voor als je weer op anoniem gaat en weer terugkomt met dezelfde betweterige opmerkingen.
Bedjeindezon schreef:
17-02-2019 08:32
Doe eens niet zo mal. Ik reageerde alleen maar op jouw zin dat alle vrouwen die niet gelijk zwanger worden deze gevoelens van ‘waarom ik niet’ of ‘oneerlijk’ kennen.

Ik bestrijd dat. Genoeg vrouwen hebben die gevoelens helemaal niet, zoals ik. That’s it.
Eens.
Ik ook niet.
Bedjeindezon schreef:
17-02-2019 08:32

Maar wel even een sneer richting TO dat het wel aan haar leeftijd zal liggen. En ik bestrijd dát.

En ik vind het enorm op alle slakken zout leggen maar goed, ik had beter ‘veel’ kunnen zeggen idd. Strekking blijft hetzelfde: het is helemaal niet gek om zulke gedachten te hebben.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Z0MER schreef:
16-02-2019 20:25
Precies. Zo iemand ben je toch liever kwijt dan rijk in je leven?

Er zijn genoeg lieve vrienden die wel blij voor je kunnen zijn, wanneer je een leuk nieuwtje heb en er zijn er genoeg die je steunen als je door een moeilijke periode gaat. En dat is wederzijds.

Daar heb je types als TO niet voor nodig. Ik vind dat geen manier van met anderen omgaan, ook niet als er iets speelt in je leven.
Nou lekker dan. Liever een vriendin als TO (die gewoon toegeeft af en toe menselijke gevoelens te hebben) dan iemand zoals jij.
Als jij zou zijn zoals je claimt, zou je geen mens zijn.
Ok, het zwanger worden is bij jou snel gelukt (gefeliciteerd hoor) maar serieus, heb jij écht nóóit, maar dan ook nóóit jaloezie en enigszins nijd gevoeld jegens anderen? Kom op zeg. Je líegt!

En ik vind het inderdaad nogal gevoelloos en lelijk van je dat je op een topic als deze nog even tussen neus en lippen door noemt dat het bij jou wél snel lukte. Dat voegde namelijk niks toe op het onderwerp...
Sofietje1983 schreef:
17-02-2019 09:14
Mja als dit de forummer is die ik denk, dan is het gewoon doelbewust treiteren icm een enorm bord voor dr kop. Misschien is iwab een betere nick zomer, voor als je weer op anoniem gaat en weer terugkomt met dezelfde betweterige opmerkingen.
Nou, ik zat dit topic eigenlijk met stijgende verbazing te lezen, hoe ongelofelijk niet-empatisch de reacties van één forummer zijn (want echt, als je direct zwanger raakte weet je er he-le-maal niets van, echt niet. Hoe blij je voor je vriendin kunt zijn terwijl je tegelijkertijd het liefst in je bed wilt gaan liggen huilen omdat jouw aller-allerliefste wens maar niet uitkomt en je geen idee hebt of het jou ooit gegund zal zijn. En dat heeft echt niets te maken met het een ander niet gunnen.)

Maar als deze forumster is wie ik denk dat het is, valt er op dit moment een kwartje (en heel hard ook). En dan neem ik alles wat ze zegt as usual met een grote korrel zout. Wel jammer dat ze anderen altijd zo belerend komt vertellen hoe perfect haar leven is, als je maar de juiste instelling hebt he mensen :frusty:
Ik kom hier echt al 12 jaar, maar dat kwartje is bij mij nog niet gevallen. Moet toegeven dat ik altijd onwijs blind ben voor dergelijke dingen... :-$

Ik sta open voor PMs mocht iemand me op weg willen helpen.
Pergamon schreef:
17-02-2019 13:18
Ik kom hier echt al 12 jaar, maar dat kwartje is bij mij nog niet gevallen. Moet toegeven dat ik altijd onwijs blind ben voor dergelijke dingen... :-$

Ik sta open voor PMs mocht iemand me op weg willen helpen.
You’ve got mail :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Van mij ook. Ben wel benieuwd of wij dan ook dezelfde persoon bedoelen Lux :)
Ja van mij ook. Benieuwd of we hetzelfde denken lux ;)
Ik heb nooit een bepaalde mindset gekoppeld aan wel of niet zwanger worden. Voor een groot deel is dat geluk hebben.

Al zijn er wel factoren die meespelen. Ik las laatst nog dat er een verband is tussen PCOS en overgewicht. Ongezond eten --> Insulineresistent --> mannelijk hormoon neemt toe --> geen eisprong meer --> onvruchtbaar.

Gezonde voeding is zo onwijs belangrijk, juist omdat dat invloed heeft op je hele hormoonhuishouding. Als je dan ziet dat 50% van de vrouwen inmiddels te dik is, dan is het niet gek dat er zoveel onvruchtbare vrouwen rondlopen. Dit gecombineerd met de oudere leeftijd waarop stellen aan kinderen beginnen is een groot deel van de oorzaak van de vruchtbaarheidsproblemen.

Wil niet zeggen dat het de gehele oorzaak is. Soms heb je gewoon pech. Of juist geluk. Niets meer, niets minder.
Z0MER schreef:
17-02-2019 13:47
Ik heb nooit een bepaalde mindset gekoppeld aan wel of niet zwanger worden. Voor een groot deel is dat geluk hebben.

Al zijn er wel factoren die meespelen. Ik las laatst nog dat er een verband is tussen PCOS en overgewicht. Ongezond eten --> Insulineresistent --> mannelijk hormoon neemt toe --> geen eisprong meer --> onvruchtbaar.

Gezonde voeding is zo onwijs belangrijk, juist omdat dat invloed heeft op je hele hormoonhuishouding. Als je dan ziet dat 50% van de vrouwen inmiddels te dik is, dan is het niet gek dat er zoveel onvruchtbare vrouwen rondlopen. Dit gecombineerd met de oudere leeftijd waarop stellen aan kinderen beginnen is een groot deel van de oorzaak van de vruchtbaarheidsproblemen.

Wil niet zeggen dat het de gehele oorzaak is. Soms heb je gewoon pech. Of juist geluk. Niets meer, niets minder.
Yup. En dan kan het dus best wel eens oneerlijk voelen als die buurvrouw met een BMI van 35 in 1x zwanger is en jij maar met lege handen staat met je goeie gedrag.
lux- schreef:
17-02-2019 13:56
Yup. En dan kan het dus best wel eens oneerlijk voelen als die buurvrouw met een BMI van 35 in 1x zwanger is en jij maar met lege handen staat met je goeie gedrag.
Yup :winkie:
Wat maakt het uit? Neem je toch een puppy voor de tussentijd zodat je voor iets kan zorgen? Stress heeft invloed op de hormoonhuishouding
Marie-Antoinettexx schreef:
17-02-2019 14:19
Wat maakt het uit? Neem je toch een puppy voor de tussentijd zodat je voor iets kan zorgen? Stress heeft invloed op de hormoonhuishouding
Ben jij echt zo dom?
Sofietje1983 schreef:
17-02-2019 14:28
Ben jij echt zo dom?
Beetje aangebrand? Het is vandaag 'doe eens vriendelijk dag' :)
17-02-2019 14:33
Beetje aangebrand? Het is vandaag 'doe eens vriendelijk dag' :)
Nou dan zou ik daar zelf ook een voorbeeld aan nemen ;)
Sofietje1983 schreef:
17-02-2019 14:58
Nou dan zou ik daar zelf ook een voorbeeld aan nemen ;)
Wat is er mis met haar reactie?
Ben uiteraard ook niet al te snugger.
17-02-2019 14:19
Je hebt gelijk, je komt langs dit forum en weet precíes waar het om gaat...
Puppy, really? :sarcastic:
Z0MER schreef:
17-02-2019 08:19
Koketteren nog wel.

Ik heb het een keer genoemd, als reden waarom ik me er nooit zo mee heb beziggehouden. Dat is alles.

Gevoelig punt?
Dus omdat ik niet net zo als jij koketteer met mijn vruchtbaarheid, trek jij de conclusie dat het een gevoelig punt is (en ik verminderd vruchtbaar ben)? :facepalm:

Ik denk dat ik jouw gebrek aan empathie net zo vreselijk vind als jij het gal spuien van TO, laten we het daar maar op houden, aangezien een verdere discussie over empathie geen zin heeft.
Marigold1986 schreef:
17-02-2019 12:17
Nou lekker dan. Liever een vriendin als TO (die gewoon toegeeft af en toe menselijke gevoelens te hebben) dan iemand zoals jij.
Als jij zou zijn zoals je claimt, zou je geen mens zijn.
Ok, het zwanger worden is bij jou snel gelukt (gefeliciteerd hoor) maar serieus, heb jij écht nóóit, maar dan ook nóóit jaloezie en enigszins nijd gevoeld jegens anderen? Kom op zeg. Je líegt!

En ik vind het inderdaad nogal gevoelloos en lelijk van je dat je op een topic als deze nog even tussen neus en lippen door noemt dat het bij jou wél snel lukte. Dat voegde namelijk niks toe op het onderwerp...

Mooi gezegd! :-D
Pergamon schreef:
17-02-2019 08:39
Je koppelt snel zwanger worden aan jouw houding, waarmee je impliceert dat dames die niet snel zwanger zijn het aan zichzelf en hun eigen mindset te danken is. Daarbij zeg je ook dta dames die in een topic meeschrijven er veel te veel mee bezig zijn (ergo: het ligt aan hun houding).

Je vergeet dat

1) mensen er doorgaans weinig aan kunnen doen als zwanger worden langer duurt. Om je een voorbeeld te geven: ik rook niet, drink niet, doe aan sport en beweeg veel. Gezond BMI van 21 en een gezond voedingspatroon. Alle testen zijn tot nu toe goed. Ik ben er relaxed ingegaan en ben nog steeds nuchter, ondanks mijn verdriet.

2) 'anoniem ervaringen uitwisselen en je hart luchten' in zo'n traject gewoon heel prettig kan zijn. Ik kan nou eenmaal niet aan dames zonder ervaring in dit traject vragen of zij (bijvoorbeeld) de inwendige echo tijdens de menstruatie ook zo rottig vinden en hoe zij zich voorbereiden. Nou ga jij zeggen 'ik ben bevallen dus dat weet ik wel'. Maar bij bevallen is het logisch dat mensen meekijken. Normaal gesproken ziet je echtgenoot je tampon of maandverband niet eens. Nu ziet er een hele afdeling in je doos te koekeloeren tijdens je menstruatie (want ja, dat is elke maand weer, die echo) terwijl jij met je benen in de beugels hangt. Toch niet iets wat je even met collega's, je moeder of een vriendin 'die snel zwanger is geworden' bespreekt.

Dus ja, die opmerking (die je overigens vaker plaatst dan 1 keer) is nogal gevoelloos verwoord in een topic waar meerdere dames zijn die een lang traject doormaken.
Zomer is idd narrowminded, helemaal in de context van dit topic: goed verwoord!

Alhoewel ik mij afvraag of ze genoeg empathie heeft om oprecht te bevatten wat jij nu zegt/duidelijk probeert te maken....
Sofietje1983 schreef:
17-02-2019 08:23
Het is nog even wachten op het stokpaardje dat man precies de helft van alles doet. En dat je je oude leven gewoon zo kunt blijven leiden als je maar goed plant.
:rofl:
Sofietje1983 schreef:
17-02-2019 08:23
Het is nog even wachten op het stokpaardje dat man precies de helft van alles doet. En dat je je oude leven gewoon zo kunt blijven leiden als je maar goed plant.
OH en je moet ook ongeveer 3 jaar tussen je kinderen hebben want minder betekent dat ze tekort op elkaar zitten en slecht voor je lijf, en bij meer hebben ze niks meer aan elkaar en kun je het net zo goed bij een laten.

Wat een waardeloze moeder ben ik toch dat er dadelijk bijna 5 jaar tussen mijn kinderen zit. 5! Jaar! Ik heb ook echt niets voor mijn kinderen over.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven