Iedereen zwanger behalve ik..
vrijdag 15 februari 2019 om 23:26
Hoi allemaal,
Ik kan het niet.. nu een half jaar bezig (Ik 25 en vriend 35jr oud) en het lukt ons gewoon niet. Elke maand weer die teleurstelling. Iedereen om me heen raakt (ongepland) zwanger alsof het niks is. En dan zit ik bij mn schoonouders komt mn zwager (37 jr) met de mededeling dat zn vrouw (35 jr) al 2 maanden zwanger is. En hoe graag ik ook blij voor ze wil zijn diep van binnen ben ik verdrietig. Waarom zij wel en ik niet? Haar huis is hartstikke vies, ze doucht maar 1 keer per week en de hygiëne is ver te zoeken daarnaast hebben ze regelmatig slaande ruzie. Waarom zo iemand wel en ik niet? Wat ik hiermee wil? Van me afschrijven en misschien wel tips. Want op dit moment ben ik heel verdrietig en ik durf het eigenlijk niet hardop uit te spreken..
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan toch niet de enige zijn met dit gevoel?
Ik kan het niet.. nu een half jaar bezig (Ik 25 en vriend 35jr oud) en het lukt ons gewoon niet. Elke maand weer die teleurstelling. Iedereen om me heen raakt (ongepland) zwanger alsof het niks is. En dan zit ik bij mn schoonouders komt mn zwager (37 jr) met de mededeling dat zn vrouw (35 jr) al 2 maanden zwanger is. En hoe graag ik ook blij voor ze wil zijn diep van binnen ben ik verdrietig. Waarom zij wel en ik niet? Haar huis is hartstikke vies, ze doucht maar 1 keer per week en de hygiëne is ver te zoeken daarnaast hebben ze regelmatig slaande ruzie. Waarom zo iemand wel en ik niet? Wat ik hiermee wil? Van me afschrijven en misschien wel tips. Want op dit moment ben ik heel verdrietig en ik durf het eigenlijk niet hardop uit te spreken..
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan toch niet de enige zijn met dit gevoel?
zaterdag 16 februari 2019 om 19:27
Ze doet het hier anoniem. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil.
zaterdag 16 februari 2019 om 19:39
Ja ik snap best dat je een moment hebt dat je het even te kwaad krijgt. Beter hier spuien en het kwijt zijn dat het opkroppen. Ze zegt het toch niet tegen de persoon zelf? Het voelt even wrang en dat snap ik. Ik denk niet eens dat het echt misgunnen is...Ana_Isabel** schreef: ↑16-02-2019 19:27Ze doet het hier anoniem. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil.
zaterdag 16 februari 2019 om 19:47
Zo denk ik er ook over. Ik vind het te makkelijk om te suggereren dat er mensen zijn die nooit zo denken. We kennen allemaal wel iemand die iets voor elkaar krijgt op wat voor gebied dan ook, terwijl het jezelf niet lukt en denkt hoe dan??!!! " de omstandigheden van die persoon zijn dan minder optimaal dan het jouwe en soms krijgen ze iets zelfs op illegale wijze voor elkaar. En dan zijn we ook zo blij voor die ander? Denk het niet.Sofietje1983 schreef: ↑16-02-2019 19:39Ja ik snap best dat je een moment hebt dat je het even te kwaad krijgt. Beter hier spuien en het kwijt zijn dat het opkroppen. Ze zegt het toch niet tegen de persoon zelf? Het voelt even wrang en dat snap ik. Ik denk niet eens dat het echt misgunnen is...
zaterdag 16 februari 2019 om 19:51
Als je niet weet hoe het is om lang te moeten wachten op een zwangerschap, zeker als er medische ingrepen en hormonen bij komen kijken, dan zal je het nooit helemaal kunnen begrijpen. Daar kan je niks aan doen, maar wees blij!
Zo'n situatie kan invloed hebben op alles in je leven, ook vriendschappen. Hoe verdrietig ook soms. Het is voor beide partijen niet makkelijk. Als iemand die zwanger wil worden ben je vaak kwetsbaar, er veel mee bezig en is iets al snel confronterend. Als iemand die (snel) al zwanger is, moet je ook mogen genieten van je situatie. In mijn situatie konden mensen het nooit helemaal goed doen. Maar dit alles is veel complexer dan zo zwart-wit als sommigen hier beweren.
Dit is mijn ervaring in ieder geval.
Volgens mij had TO een slechte dag, kan ze het mu al wat meer relativeren. Iedereen mag wel eens een slechte dag hebben toch? Niet je beste kant, als je zo'n gedachte hebt, maar ze is ook maar een mens
Ps, tips over loslaten zijn zo leuk. Kan iemand ook vertellen hoe dat moet?
Nog een ps, is ZOMER toevallig ook al eens op dit forum geweest onder een andere naam?
Zo'n situatie kan invloed hebben op alles in je leven, ook vriendschappen. Hoe verdrietig ook soms. Het is voor beide partijen niet makkelijk. Als iemand die zwanger wil worden ben je vaak kwetsbaar, er veel mee bezig en is iets al snel confronterend. Als iemand die (snel) al zwanger is, moet je ook mogen genieten van je situatie. In mijn situatie konden mensen het nooit helemaal goed doen. Maar dit alles is veel complexer dan zo zwart-wit als sommigen hier beweren.
Volgens mij had TO een slechte dag, kan ze het mu al wat meer relativeren. Iedereen mag wel eens een slechte dag hebben toch? Niet je beste kant, als je zo'n gedachte hebt, maar ze is ook maar een mens
Nog een ps, is ZOMER toevallig ook al eens op dit forum geweest onder een andere naam?
zaterdag 16 februari 2019 om 19:55
Ik was bij de eerste vrijwel meteen zwanger, bij de tweede duurde het 2 jaar incl medisch traject. Pas toen snapte ik hoe je je kan voelen, als zwanger worden niet vanzelf gaat, en hoe jaloers je kan zijn op andere zwangeren. Ik denk dat je deze gevoelens pas kan snappen als je het zelf meegemaakt hebt. Hormonen spelen ook een rol incl andere emoties die hierbij part spelen. Ik zette alles ( oa mijn grootse passie dansen) aan de kant destijds voor mijn kinderwens voor een tweede. En als je er veel mee bezig bent, dat kan ook niet anders in een medisch traject incl spuiten, dan vallen andere zwangere vrouwen je nog meer op. Dooddoeners qua opmerkingen zoals wees er niet teveel mee bezig, vond ik enorm pijnlijk.
Maar er is een grote kans dat je gewoon op natuurlijke wijze binnen 2 jaar zwanger bent TO, je kan altijd naar de huisarts stappen voor onderzoek.
Maar er is een grote kans dat je gewoon op natuurlijke wijze binnen 2 jaar zwanger bent TO, je kan altijd naar de huisarts stappen voor onderzoek.
groentuintje wijzigde dit bericht op 16-02-2019 20:00
39.44% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 16 februari 2019 om 19:58
Als je iets heel graag wilt, duurt een half jaar al lang. Dat het volgens de statistieken kort is, doet niks af aan gevoel.GroenTuintje schreef: ↑16-02-2019 19:55Ik was bij de eerste vrijwel meteen zwanger, bij de tweede duurde het 2 jaar incl medisch traject. Pas toen snapte ik hoe je je kan voelen, als zwanger worden niet vanzelf gaat, en hoe jaloers je kan zijn op andere zwangeren. Ik denk dat je deze gevoelens pas kan snappen als je het zelf meegemaakt hebt. Hormonen spelen ook een rol incl andere emoties die hierbij part spelen.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:01
Klopt, elke dag is te lang wanneer je iets graag wilt.Ana_Isabel** schreef: ↑16-02-2019 19:58Als je iets heel graag wilt, duurt een half jaar al lang. Dat het volgens de statistieken kort is, doet niks af aan gevoel.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:09
Kwam mij ook al bekend voor haha.heytan schreef: ↑16-02-2019 19:51Als je niet weet hoe het is om lang te moeten wachten op een zwangerschap, zeker als er medische ingrepen en hormonen bij komen kijken, dan zal je het nooit helemaal kunnen begrijpen. Daar kan je niks aan doen, maar wees blij!
zaterdag 16 februari 2019 om 20:13
Dat vind ik soms best jammer dat het not done is om te klagen als je "nog maar" 6 maanden bezig bent. 6 maanden daarna "mag" het wel...
Er is altijd een overtreffende trap.
Een beetje erkenning voor iemands gevoel helpt eerder tot relativeren dan dat mensen vooral hun gevoel moeten onderdrukken en niet klagen.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:19
Ik vond 3 maanden al lang duren. De onzekerheid is het lastigst. Als je nou van tevoren weet dat het een jaar duurt dan zing je dat wel uit. Maar ik had steeds zoiets van weer niet gelukt, zou ik überhaupt wel zwanger kunnen worden? En dan mag ik achteraf zeker niet klagen.
Maarja wie zijn wij om een ander zn gevoelens te beoordelen? En idd zo te lezen kan TO ook echt wel relativeren.
Maarja wie zijn wij om een ander zn gevoelens te beoordelen? En idd zo te lezen kan TO ook echt wel relativeren.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:24
Ja mee eens. Zoals iemand boven mij al zegt, omdat onzekerheid meespeelt. Als het met zekerheid een 1 jaar gaat duren, dan is wachten niet erg. Maar zekerheid heb je gewoon niet in het leven.Ana_Isabel** schreef: ↑16-02-2019 20:13Dat vind ik soms best jammer dat het not done is om te klagen als je "nog maar" 6 maanden bezig bent. 6 maanden daarna "mag" het wel...
Er is altijd een overtreffende trap.
Een beetje erkenning voor iemands gevoel helpt eerder tot relativeren dan dat mensen vooral hun gevoel moeten onderdrukken en niet klagen.
groentuintje wijzigde dit bericht op 16-02-2019 20:25
2.45% gewijzigd
zaterdag 16 februari 2019 om 20:24
Precies.Sofietje1983 schreef: ↑16-02-2019 20:19Ik vond 3 maanden al lang duren. De onzekerheid is het lastigst. Als je nou van tevoren weet dat het een jaar duurt dan zing je dat wel uit. Maar ik had steeds zoiets van weer niet gelukt, zou ik überhaupt wel zwanger kunnen worden? En dan mag ik achteraf zeker niet klagen.
Niemand weet van te voren hoelang het gaat duren en of het überhaupt lukt. Dan is elke volgende maand zonder 2 rose streepjes er 1 teveel aan teleurstelling.
Terugkijken is altijd makkelijk om te beseffen of het klagen "terecht" was.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:25
Ach meis wat verdrietig kun je je daar over voelen he
Ik herken je gevoel heel goed!
Misschien is het al eerder in dit topic voorbij gekomen. Heb niet alles gelezen... Maar als je wil kun je meeschrijven in het 'Wachtbankje-topic'. Daar zijn er heel veel die dit gevoel met je delen en je begrijpen. Je kunt er fijn van je afschrijven en steun vinden. Wees welkom!
Misschien is het al eerder in dit topic voorbij gekomen. Heb niet alles gelezen... Maar als je wil kun je meeschrijven in het 'Wachtbankje-topic'. Daar zijn er heel veel die dit gevoel met je delen en je begrijpen. Je kunt er fijn van je afschrijven en steun vinden. Wees welkom!
zaterdag 16 februari 2019 om 20:25
Precies. Zo iemand ben je toch liever kwijt dan rijk in je leven?
Er zijn genoeg lieve vrienden die wel blij voor je kunnen zijn, wanneer je een leuk nieuwtje heb en er zijn er genoeg die je steunen als je door een moeilijke periode gaat. En dat is wederzijds.
Daar heb je types als TO niet voor nodig. Ik vind dat geen manier van met anderen omgaan, ook niet als er iets speelt in je leven.
anoniem_382405 wijzigde dit bericht op 16-02-2019 20:29
0.73% gewijzigd
zaterdag 16 februari 2019 om 20:26
Helemaal mee eensAna_Isabel** schreef: ↑16-02-2019 20:24Precies.
Niemand weet van te voren hoelang het gaat duren en of het überhaupt lukt. Dan is elke volgende maand zonder 2 rose streepjes er 1 teveel aan teleurstelling.
Terugkijken is altijd makkelijk om te beseffen of het klagen "terecht" was.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:28
O, ja! Het wachtbankje topic. Goeie!Stippeltjesbehang schreef: ↑16-02-2019 20:25Ach meis wat verdrietig kun je je daar over voelen heIk herken je gevoel heel goed!
zaterdag 16 februari 2019 om 20:33
Dat vond jouw vriendin ook van jou. Maarja die betweterigheid van je kennen we inmiddels welZ0MER schreef: ↑16-02-2019 20:25Precies. Zo iemand ben je toch liever kwijt dan rijk in je leven?
Er zijn genoeg lieve vrienden die wel blij voor je kunnen zijn, wanneer je een leuk nieuwtje heb en er zijn er genoeg die je steunen als je door een moeilijke periode gaat. En dat is wederzijds.
Daar heb je types als TO niet voor nodig. Ik vind dat geen manier van met anderen omgaan, ook niet als er iets speelt in je leven.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:37
Sofietje1983 schreef: ↑16-02-2019 20:33Dat vond jouw vriendin ook van jou. Maarja die betweterigheid van je kennen we inmiddels wel![]()
zaterdag 16 februari 2019 om 20:54
Sofietje1983 schreef: ↑16-02-2019 20:33Dat vond jouw vriendin ook van jou. Maarja die betweterigheid van je kennen we inmiddels wel![]()
zondag 17 februari 2019 om 01:05
TS: goed dat je even je hart lucht, deze gevoelens -stel ik mij zo voor- zijn tijdelijk heel normaal. Hopelijk kun je het nu beter relativeren, lukt het om positief te blijven en ben je snel zwanger
Trek je niets aan van dit soort Posts:
Nog nooit op het forum hier gelezen dat iemand zo zelfvoldaan is over de snelheid waarmee zij zwanger raakt, en ermee koketteert in een topic als deze.
Zomer wil volgens mij alleen graag koketteren met het feit dat ze sneller zwanger is dan jij en toont geen empathie voor jou (en andere vrouwen bij wie dit ook niet zo goed lukt). Ik vind het oprecht getuigen van weinig empathie voor anderenZ0MER schreef: ↑16-02-2019 08:16De vrouwen die er relaxed mee omgaan die schrijven niet mee in dergelijke topics. Ik heb zelf nooit getemperatuurd (zou niet eens weten hoe dat moest), nooit een ovulatietest gedaan en de zwangerschapstest deed ik gewoon met die 2 voor 5 euro dingen, toen ik niet ongesteld bleek te worden.
Ik was wel erg snel zwanger. Kan me niks voorstellen bij dat je zo gemeen gaat denken over andere vrouwen. Ik vind dat echt heel naar, als je zo in elkaar zit.
Nog nooit op het forum hier gelezen dat iemand zo zelfvoldaan is over de snelheid waarmee zij zwanger raakt, en ermee koketteert in een topic als deze.
zondag 17 februari 2019 om 08:23
Het is nog even wachten op het stokpaardje dat man precies de helft van alles doet. En dat je je oude leven gewoon zo kunt blijven leiden als je maar goed plant.Cleidy36 schreef: ↑17-02-2019 01:05TS: goed dat je even je hart lucht, deze gevoelens -stel ik mij zo voor- zijn tijdelijk heel normaal. Hopelijk kun je het nu beter relativeren, lukt het om positief te blijven en ben je snel zwanger![]()
![]()
Zomer wil volgens mij alleen graag koketteren met het feit dat ze sneller zwanger is dan jij en toont geen empathie voor jou (en andere vrouwen bij wie dit ook niet zo goed lukt). Ik vind het oprecht getuigen van weinig empathie voor anderen![]()
zondag 17 februari 2019 om 08:24
Totaaaaal niet in een topic waarin mensen schrijven die een heel traject wat betreft zwanger worden hebben gevolgd. Heel fijn juist, dat een ander even komt melden dat het zó gebeurd was
zondag 17 februari 2019 om 08:28
Maar waarom toch altijd dat vergelijken?Sofietje1983 schreef: ↑17-02-2019 08:24Totaaaaal niet in een topic waarin mensen schrijven die een heel traject wat betreft zwanger worden hebben gevolgd. Heel fijn juist, dat een ander even komt melden dat het zó gebeurd was![]()
Het was alleen maar een uitleg voor waarom ik er zelf nauwelijks mee bezig ben geweest. Ik kan me voorstellen dat als het langer duurt, je wel overgaat op zoiets als een ovulatietest, of op heel specifieke momenten seks hebben.