Iedereen zwanger behalve ik..

15-02-2019 23:26 159 berichten
Hoi allemaal,

Ik kan het niet.. nu een half jaar bezig (Ik 25 en vriend 35jr oud) en het lukt ons gewoon niet. Elke maand weer die teleurstelling. Iedereen om me heen raakt (ongepland) zwanger alsof het niks is. En dan zit ik bij mn schoonouders komt mn zwager (37 jr) met de mededeling dat zn vrouw (35 jr) al 2 maanden zwanger is. En hoe graag ik ook blij voor ze wil zijn diep van binnen ben ik verdrietig. Waarom zij wel en ik niet? Haar huis is hartstikke vies, ze doucht maar 1 keer per week en de hygiëne is ver te zoeken daarnaast hebben ze regelmatig slaande ruzie. Waarom zo iemand wel en ik niet? Wat ik hiermee wil? Van me afschrijven en misschien wel tips. Want op dit moment ben ik heel verdrietig en ik durf het eigenlijk niet hardop uit te spreken..

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan toch niet de enige zijn met dit gevoel?
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
17-02-2019 19:42
OH en je moet ook ongeveer 3 jaar tussen je kinderen hebben want minder betekent dat ze tekort op elkaar zitten en slecht voor je lijf, en bij meer hebben ze niks meer aan elkaar en kun je het net zo goed bij een laten.

Wat een waardeloze moeder ben ik toch dat er dadelijk bijna 5 jaar tussen mijn kinderen zit. 5! Jaar! Ik heb ook echt niets voor mijn kinderen over.
Krijg ik nu een sticker :biggrin: ik heb precies 3 jaar ertussen zitten :proud:
Voor iedereen een groene tuin
Z0MER schreef:
17-02-2019 13:47
Ik heb nooit een bepaalde mindset gekoppeld aan wel of niet zwanger worden. Voor een groot deel is dat geluk hebben.

Al zijn er wel factoren die meespelen. Ik las laatst nog dat er een verband is tussen PCOS en overgewicht. Ongezond eten --> Insulineresistent --> mannelijk hormoon neemt toe --> geen eisprong meer --> onvruchtbaar.

Gezonde voeding is zo onwijs belangrijk, juist omdat dat invloed heeft op je hele hormoonhuishouding. Als je dan ziet dat 50% van de vrouwen inmiddels te dik is, dan is het niet gek dat er zoveel onvruchtbare vrouwen rondlopen. Dit gecombineerd met de oudere leeftijd waarop stellen aan kinderen beginnen is een groot deel van de oorzaak van de vruchtbaarheidsproblemen.

Wil niet zeggen dat het de gehele oorzaak is. Soms heb je gewoon pech. Of juist geluk. Niets meer, niets minder.
Het is allemaal zo makkelijk roepen door iemand die twee keer makkelijk zwanger is geworden. Ik zou willen zeggen, wees blij dat je niets snapt van de soms wat jaloerse gedachten van vrouwen die moeilijk zwanger worden. Dat komt namelijk mede doordat je géén idee hebt hoeveel verdriet, onmacht, pijn en angst er bij een vruchtbaarheidstraject komt kijken. En juist om wat jij hierboven schrijft heb ik (inmiddels bijna 4,5 jaar onderweg) deze gevoelens helaas ook regelmatig. En even voor de duidelijkheid, omdat jij dat belangrijk lijkt te vinden: begonnen toen ik 24 was en een gezond bmi. Ik rook niet, drink zelden, en sport 2 a 3 keer per week. En ja ik was stikjaloers op mijn beste vriendin toen zij na een maand proberen zwanger werd, terwijl ik al 3,5 jaar bezig was. En ja ik heb heel wat lelijke gedachten gehad over onze buren met allebei obesitas die hun zwangerschap aankondigden en over dat familielid die na 2 maanden relatie zwanger werd. En nee, natuurlijk gun ik deze mensen niet écht narigheid. Ik ben ook zeker geen afgunstig of jaloers persoon. Maar dat is wel wat dit traject met me heeft gedaan. Tientallen aankondigingen, babyshowers op de dag dat je zelf weer een negatieve test had, ouders die opa en oma worden maar niet van jouw kind, goedbedoelde maar kwetsende adviezen en in mijn geval helaas ook het verlies van een kindje halverwege de zwangerschap. Het is loodzwaar en het heeft ervoor gezorgd dat ik, iemand die van nature verre van jaloers en afgunstig is, dat nu soms wel ben. Echt nogmaals, oordeel niet zo hard en wees alsjeblieft blij dat je deze gevoelens niet snapt. Je hebt namelijk écht geen idee.
GroenTuintje schreef:
17-02-2019 22:54
Krijg ik nu een sticker :biggrin: ik heb precies 3 jaar ertussen zitten :proud:
En een medaille, en een diepe buiging van mij ;)
.
Wat een ontaarde moeder moet ik dan wel niet zijn waarbij van mijn 4 kinderen de oudste bijna 15 is en de jongste ruim 2,5..
mandylion schreef:
18-02-2019 10:09
En een medaille, en een diepe buiging van mij ;)
:rofl:
Een Mandylion toch :A: :cheers:
Voor iedereen een groene tuin
DaisyLiz :hug: lijkt me heel zwaar. Trek je maar niks aan van zomer, die begrijpt sowieso niks van een ander.
Dames, dank voor de PB's, alle reacties waren unaniem dezelfde :)
:yes:
Pergamon schreef:
19-02-2019 09:47
Pergamon schreef:
19-02-2019 09:47
:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven