Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Ik schrijf ook graag mee. Ben vsndaag 36 wkn. En start verlof!
Gezellig Miekje. Welkom.
Welkom Miekje, geniet van je verlof!
Welkom Miekje!

Ik heb sinds vrijdag iets van een darmvirusje. Ben niet gevloerd, maar het is wel heel oncomfortabel op allerlei manieren... Ik kan echt niet veel eten want dan blijft het voor mijn gevoel echt ergens net onder mijn keel steken met enorm veel maagzuur... Beetje jammer wel.
Teckeltje, nou deze zijn met de beste wil van de wereld niet terug te duwen. De grootste is formaat pruim, en de middelgrote druiven beginnen nu ook vol te lopen. Ik gebruik al 3 maanden lidocaine zalf, laxeerzakjes, curanol zalf en pillen en sinds vrijdag: neusspray, zetpillen, icepacks en ijscompressen. Verloskundige heeft ze zelden zo erg gezien in haar 25 jarige carriere.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Au boardbabe 😢😓😓
Ik lees al een tijdje mee, maar vanaf nu ga ik ook meeschrijven. Ik ben nu 37+6 dus het einde komt in zicht.
Welkom Miekje-5 en Tralalie!

Hier nu vandaag 37+4. Gisteren een echo gehad en baby ligt nu weer met zijn hoofdje beneden. Nog niet ingedaald. Kan ook niet ws wegens mijn vele vruchtwater. Vrijdag noemden ze baby nog een boefje en gisteren was hij erg braaf. :hyper:
Nu nog even kijken of ik over enkele dagen nog terug moet om nog eens te kijken.
Volgende 'reguliere' afspraak is 1 mrt, dan ben ik 39 weken.
Ik ben nog steeds erg futloos en vermoeid. Slik nu een week staaltabletten, schijnt nog wel even te duren voordat ik een spiegel heb opgebouwd.. dus mijn dg zijn erg saai, ik kan gewoon weinig. :zzz:
Nu maar even op de bank met een kop thee en Jinek terugkijken.
Wow heftig Boardbabe en pijnlijk vooral 🙈

Balen dat je zo moe bent syrinxx. Hoop voor je dat die staaltabletten snel hun werk doen en je je iets fitter voelt.

Ik dacht vannacht even dat het op gang begon te komen. Werd zwetend wakker en had een druk in mijn buik en was ontzettend misselijk. Maar het zakte gelukkig snel al weer af en heb voor het eerst sinds een paar nachten redelijk goed kunnen slapen. De afgelopen dagen ook niet zoveel kunnen doen als ik wilde doen maar heb er maar zoveel mogelijk aan toegegeven.
Oei Boardbabe... Is het verklaarbaar waarom het zo erg is?

Ik las laatst een artikel over 'mother led pushing'. Komt erop neer dat uit onderzoeken blijkt dat we veel te hard worden aangemoedigd om op inefficiënte momenten te gaan lopen persen, terwijl je lichaam uitstekend zelf weet wanneer het moet persen. Dat vond ik wel interessant.
Anadyomene schreef:
19-02-2019 10:31

Ik las laatst een artikel over 'mother led pushing'. Komt erop neer dat uit onderzoeken blijkt dat we veel te hard worden aangemoedigd om op inefficiënte momenten te gaan lopen persen, terwijl je lichaam uitstekend zelf weet wanneer het moet persen. Dat vond ik wel interessant.
Ja idd, ik las daar ook een soortgelijk stuk over in het Nederlands, over het persen op instructie vs. persen op gevoel.
https://dekritischeverloskundige.wordpr ... ag/persen/
Ik heb van de week mijn hypnobirthing boek doorgelezen en daar kwam het persgedeelte ook aan bod. Dat dit eigen onnatuurlijk is zoals het gaat.

Hier vanochtend weer controle gehad. Baby doet het goed, prima formaat en we wachten nu gewoon af wanneer het op gang komt. Omdat baby gemiddeld is kwa grootte mag ik ook overtijd gaan ondanks eerdere keizersnede. Maandag weer controle en bij bloed/vochtverlies/harde buiken eerder bellen. Ik zet in op de carnavalsvakantie.
Doen jullie nog veel of zitten jullie vooral in jullie bubbel? Merk dat ik momenteel liefste gewoon thuis ben en weinig behoefte heb aan andere mensen behalve man en kind. En met mensen die afspraken niet nakomen kan ik momenteel echt helemaal niks.
Nog even over het persen: voor mij voelt het (zoals ik het me nu voorstel) inderdaad beter om te proberen naar mijn lichaam te luisteren ipv naar de verloskundige. Maar misschien is dit wel goed om eerst even met de verloskundige te bespreken, maar ik vind dat ergens wel lastig omdat je toch impliciet aangeeft dat je niet helemaal gelooft in wat zij doen... Ik denk misschien afspreken dat ze aangeven wanneer je mág gaan persen en dat ze ook ingrijpen als ze denken dat je echt móet persen.

Aapje: Fijn dat alles goed gaat, lastig dat afwachten. Ik ben pas 35+4 dus ik ben nog vrij druk (kleertjes wassen, ramen lappen, met de honden lopen, koken, slaapkamer opnieuw inrichten). Daarnaast ook nog behoorlijk wat sociale afspraken staan, maar heb me wel al gerealiseerd dat ik wat enthousiast afspreken betreft even een beetje moet dimmen. Verlof is er natuurlijk vooral om tot rust te komen, en dat neig ik een beetje te vergeten..
Tsja wat is veel. Ik vind het wel leuk om dingen te blijven doen maar moet allemaal met mate. Dus vanmorgen kinderboerderij, rest vd dag niks. En dat kan dan alleen omdat m'n vriend zijn parttime dag heeft vandaag. Alleen kan ik niet meer hem zoon dergelijke dingen doen.
Op woensdagochtend gaan we altijd naar de markt en morgen plak ik de bieb er aan vast denk ik. 's middags doen we dan buiten de hond uitlaten en in huis keutelen niks meer.
Als zoon op kdv is probeer ik wel met vriendinnen af te spreken. Zo kwam vorige week donderdag een vriendin hier om te gamen (nerd alert I kbow :whistle:). En deze week waarsch weer. Virjdagochtend vk en daarna koffie in de stad met vrienden. De middag doe ik dan weer weinig. Beetje netflixen en hond uitlaten.
Die bubble heb ik nog niet echt maar die had ik bij zoon ook niet. Wel na de geboorte. Toen wilde ik niemand in m'n huis de eerste weken.
Hier ging ik nog even douchen tegen de pijn (kon niets meer krijgen, was al te ver) eenmaal onder de douche voelde ik dat ik moest persen. Terug op bed bleek ik idd 10cm ontsluiting te hebben. 7 minuten later was hij er, hier liet mijn lijf het dus duidelijk weten.
Ik ben wel heel benieuwd naar laatste fase van de bevalling. Bij zoon daar nooit gekomen Ivm spoedkeizersnede. Je hoort zoveel horrorverhalen, terwijl aan de andere kant het lijf er natuurlijk voor gemaakt is.

Als ik al iets plan is het 1 ding per dag. Wil morgenochtend nog wel naar dreumes zwemmen want wie weet hoe lang het duurt voor dit na bevalling weer kan.
Snap dat je daar benieuwd naar bent aapje. Ik heb dat gedeelte heel positief ervaren. Vond het prachtig zoveel oerkracht en m'n vriend die de baby aan kon pakken en op mijn buik legde. Het hechten daarna was even niet leuk maar omdat je baby dan op je buik ligt is dat ook weer veel minder een issue.
Ik heb overigens geperst op aangeven van de vk en de verpleegkundige die er bij was. Het heeft geen moment onnatuurlijk gevoeld.
syrinxx schreef:
19-02-2019 09:22
Welkom Miekje-5 en Tralalie!

Hier nu vandaag 37+4. Gisteren een echo gehad en baby ligt nu weer met zijn hoofdje beneden. Nog niet ingedaald. Kan ook niet ws wegens mijn vele vruchtwater.
Weet je toevallig hoe groot de vruchtwaterpockets waren? Ik ben gewoon nieuwsgierig trouwens. Heb laatst gegoogled op normale grote en toen zat ik er iets boven en nu aan de bovenrand nog volgens mij. Gynaecoloog vindt het niet te veel trouwens.
1-Aapje schreef:
19-02-2019 21:29
Weet je toevallig hoe groot de vruchtwaterpockets waren? Ik ben gewoon nieuwsgierig trouwens. Heb laatst gegoogled op normale grote en toen zat ik er iets boven en nu aan de bovenrand nog volgens mij. Gynaecoloog vindt het niet te veel trouwens.
Hi ik heb even gekeken.
Q1: 7.28
Q2: 5.97
Q3: 4.59
Q4: 12.23

AFI: 30.07
syrinxx schreef:
20-02-2019 07:19
Hi ik heb even gekeken.
Q1: 7.28
Q2: 5.97
Q3: 4.59
Q4: 12.23

AFI: 30.07
Ow hier meten ze gewoon alleen de grootste op. Maar op Google vond ik dat tussen 3 en 6 normaal is.
Wat waren jouw scores??
Over persen...mijn yogajuf heeft zich er nogal in verdiept. (Ook dat artikel uit verloskundigentijdschrift gedeeld.) En volgens haar als je je adem vastzet om de persen zet je ook je bekken vast en dat wil je precies niet lijkt me. Zo is ook de liggende houding vrij onlogisch baby moet tegen zwaartekracht omhoog. Ik vind t allemaal wel logisch klinken en heb in bevalplan gezet dat ik graag wil doorademen en verschillende houdingen probeer. Ze gaf nog n goede tip voor als je vk of gyn treft die wel willen dat je old school perst vraag of je t eerst n bepaalde tijd op jouw manier mag proberen en dat als dat niet opschiet je hun manier probeert.
Geen idee hoe het in de praktijk allemaal uit gaat pakken. T is mijn 1e... wordt nu wel steeds spannender
syrinxx schreef:
20-02-2019 10:38
Wat waren jouw scores??
Gisteren was de grootste pocket 5,8. Bij groeiecho was dat nog 6,5. In ieder geval meer dan genoeg om af te mogen wachten tot het op gang komt.
Miekje-5 schreef:
20-02-2019 11:16
Over persen...mijn yogajuf heeft zich er nogal in verdiept. (Ook dat artikel uit verloskundigentijdschrift gedeeld.) En volgens haar als je je adem vastzet om de persen zet je ook je bekken vast en dat wil je precies niet lijkt me. Zo is ook de liggende houding vrij onlogisch baby moet tegen zwaartekracht omhoog. Ik vind t allemaal wel logisch klinken en heb in bevalplan gezet dat ik graag wil doorademen en verschillende houdingen probeer. Ze gaf nog n goede tip voor als je vk of gyn treft die wel willen dat je old school perst vraag of je t eerst n bepaalde tijd op jouw manier mag proberen en dat als dat niet opschiet je hun manier probeert.
Geen idee hoe het in de praktijk allemaal uit gaat pakken. T is mijn 1e... wordt nu wel steeds spannender
Hey Miekje, jouw verhaal klinkt herkenbaar met wat mijn zwangerschapsyoga docente mij vertelde toen ik zwanger was van mn eerste kind. Ik wilde ook erg graag verschillende houdingen uitproberen en de zwaartekracht het werk laten doen. Wat later bleek is dat ik (helse) rugweeen had en de enige positie die voor mij fijn was, was op mijn zij liggen. Ik heb later ook geperst op mijn zij/rug. Het was het enige wat ik verdragen kon.
Ik ga kijken hoe het deze keer zal gaan, miss dat ik nu wel andere houdingen kan proberen.
Wel goed van je dat je het in je bevalplan gezet hebt. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven