Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Fijn, weer een update! Handig hè, die checklist van the perfect wedding, ik gebruik hem ook en er staan altijd dingen in waar ik niet direct aan gedacht had.
Fijn ook dat het koor gekozen is voor de kerkdienst kleineschnitzel, dan krijg je een beetje een idee hoe de inhoud van je dag er uit gaat zien, leuk!

Ik ben helemaal vergeten te updaten maar heb inmiddels vorige week mijn jurk gevonden!! Eigenlijk heel toevallig toen ik een weekendje weg was een bruidswinkel in gestapt en daar de perfecte jurk gevonden!
Twijfel was tussen twee jurken die beiden echt prachtig zijn. Maar in eentje zie ik precies het totaal plaatje van de hele dag zoals ik die voor me zag. Die is het geworden! Ik zou alleen graag zien dat er een klein mouwtje aangezet gaat worden. Dat gaan we bij de volgende afspraak bespreken. Maar heel blij! Niet gedacht zo makkelijk een jurk te kunnen vinden. :heart:
Life is always rocky when you're a gem.
Hee hee!

Wat leuk om eindelijk een forum te vinden waar samen dingen gedeeld worden over de aanstaande bruiloften!

Wij gaan in september dit jaar trouwen en zijn in december begonnen met de voorbereidingen!
Inmiddels is er al best veel gedaan; kasteeltje, kerk, diner/feestlocatie, DJ, fotograaf, ceremoniemeester, popkoor voor in de kerk, save the date verstuurd, trouwjurk is besteld :yes:
Heb nu het gevoel dat het alleen nog om detailwerk gaat. :proud:

Hebben jullie misschien mooie nummers voor bij de kerkdienst? Wij hebben dus een popkoor en houden niet heel erg van de religieuze nummers. Ik zoek vooral nog een mooi nummer om de kerk binnen te treden.

Leukkkk om mee te lezen en te keuvelen samen :daisy:
palmboom95 schreef:
17-02-2019 12:26
Hee hee!

Wat leuk om eindelijk een forum te vinden waar samen dingen gedeeld worden over de aanstaande bruiloften!

Wij gaan in september dit jaar trouwen en zijn in december begonnen met de voorbereidingen!
Inmiddels is er al best veel gedaan; kasteeltje, kerk, diner/feestlocatie, DJ, fotograaf, ceremoniemeester, popkoor voor in de kerk, save the date verstuurd, trouwjurk is besteld :yes:
Heb nu het gevoel dat het alleen nog om detailwerk gaat. :proud:

Hebben jullie misschien mooie nummers voor bij de kerkdienst? Wij hebben dus een popkoor en houden niet heel erg van de religieuze nummers. Ik zoek vooral nog een mooi nummer om de kerk binnen te treden.

Leukkkk om mee te lezen en te keuvelen samen :daisy:
Ah leuk, wij trouwen ook in september!
Heb tot nu toe geregeld; locatie ceremonie, locatie diner en feest, ondertrouw & ambtenaar, fotograaf, dj, jurk al in huis :-D , vriend gaat over 2 weken voor pak, taart.

Nu inderdaad details nog :)
Van welke muziek hou je normaal? Je zou ter inspiratie in de repetoirelijsten van bruiloftzangeressen kunnen kijken.
Leuk, hier ook in september. Wat gaat de tijd ineens snel he!
Hoi lieve bruidjes,

Ik laat weer even wat van me horen. Inmiddels is het alweer een tijdje 2019, met de jaarwisseling voelde ik me wel even gek. Hadden jullie dat ook? Eerst had ik nog máánden om de bruiloft voor te bereiden, en dan is het opeens dit jaar dat je gaat trouwen XD De meeste dingen zijn nu wel geregeld. Inderdaad met dank aan the perfect wedding loop ik lekker op schema. Deze week ga ik de jurk passen, spannend! Ik ben ook op zoek naar leuke activiteiten tijdens de receptie/toast. Alle tips zijn welkom. En gooien jullie het boeket naar de single ladies? Pff spannend, het komt steeds dichterbij en ik moet voor mijn gevoel nog vanalles doen. Feitelijk valt dat heel erg mee en zijn het alleen nog de puntjes op de i, maar toch :bonk: Zonnebloempje en N278, ik ben benieuwd hoe ver jullie zijn aangezien jullie in dezelfde periode trouwen.
kleineschnitzel schreef:
04-02-2019 09:59
Zo; tijd voor 'n update. :)

Bij m'n eigen kapsalon geïnformeerd; zij komen helemaal niet aan huis. Helaas. M'n vaste kapster gevraagd, maar die werkt helaas niet zwart bij zeg maar. Heb 'n andere bekende gemaild, die komt wel aan huis. Daar wachten we nog even op.

Ja dat is wel fijn hoor, als ze aan huis kunnen komen. Dan hoef je zelf minder na te denken, het kost minder tijd en ik vind het ook wel leuk om in mijn eigen vertrouwde omgeving en met mijn meiden/moeder lekker voor te kunnen bereiden op de dag, ondertussen foto's maken echt heel gezellig!
Opaque, nog gefeliciteerd met het vinden van je jurk! Wij hebben ook geen collega's uitgenodigd. Ik heb sinds kort een nieuwe baan, anders had ik een van mijn oude collega's nog uitgenodigd denk ik waar ik het heel goed mee kon vinden. Maar als ik nog bij mijn oude baan had gezeten, had ik alsnog geen collega's uitgenodigd behalve die ene denk ik. We hebben echt alleen mensen uitgenodigd die heel dicht bij ons staan.
Wat een prachtige berichten allemaal! Fijn dat de jurk gevonden is Opaque! toch altijd weer 'n hele fijne mijlpaal! :)

En alle nieuwe schrijfsters; welkom en van harte gefeliciteerd! Prachtig!

Hier het afgelopen weekend de band/het duo vastgelegd. Mijn schoenen staan nu bij de 'spuiter' om ze in dezelfde print te maken als die van m'n aanstaande. Vrijdag ga 'k m'n ceremoniemeester vragen! Dan de bruidsmeisjes en m'n getuige nog, dat komt wel goed.
Ik ben enorm blij met TPW, daar staat zo mooi in wat nog moet, en inderdaad ook veel dingen waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben. Ben nu redelijk 'bij'. Heb wel enorm veel zin om ringen te gaan uitzoeken, corsages te maken etc. Wederhelft maakte zich zorgen of alles wel goed kwam (ik plan de bruiloft grotendeels, hij ons nieuwbouwhuis). Maar heb een mooie powerpointpresentatie gemaakt (a-la Sheldon Coooper van de Big Bang Theory :P) en hem helemaal gerustgesteld. :) Nog een boel te doen maar we hebben er zin in! Nog 93 dagen om precies te zijn... :)

Edit: over kapster/visagiste aan huis; ik had een bekende maar die is dan helaas met zwangerschapsverlof.. Dus ik ga opzoek naar een andere dame. Ik denk maar gewoon google'n en als het aanspreekt een berichtje doen..
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Welkom nieuwe schrijvers! Leuk, meer bruiloften in september, kunnen we met elkaar bijhouden wat er gedaan is en nog moet gebeuren. Ik zie dat ik wat achterloop met dingen die jullie al geregeld hebben. Tot nu toe: locatie (decoratie, ceremonie, taart, diner zit daar bij), jurk, getuigen en ceremoniemeester. We zijn bezig met een fotograaf en muziek. Uitnodigingen en save the date ga ik deze week proef bestellen, om te zien of dat echt is wat ik wil.
Wij zijn ook al bij de plaatselijke juwelier wezen kijken voor ringen, vond ik wat duur en hadden niet op voorraad wat ik wil. Dus binnenkort maar eens samen de grote stad opzoeken om daar te kijken.

@honinginnetje de vraag of het gooien van het boeket heb ik uit mijn omgeving ook gekregen. Vind het zelf wel grappig naar denk dat ik mijn boeket wil drogen. Heb op pinterest leuke manieren gezien om je boeket te bewaren. Bijvoorbeeld in een fotolijst als achtergrond van je trouwfoto. Maken jullie ook gebruik van pinterest om inspiratie op te doen? Heb zo leuke opties gevonden voor de bedankjes en gastenboek en overal sfeer die ik wil creëren. :)
Hoe dichterbij het komt hoe leuker ik het allemaal ga vinden. In het begin had ik wat moeite met het idee dat wij de hele dag in de belangstelling staan, maar nu doe ik alles precies zoals ik het fijn vind en vind ik het stiekem toch ook wel leuk.
Is jullie fotograaf er vanaf en omkleden tot het feest bij?
Hoe doet hier iedereen eigenlijk het fotomoment? Ik vind het een beetje vreemd om het vóór de ceremonie te doen omdat je dan nog niet getrouwd bent :$ en ook bang voor vlekken op de jurk...
Maar als we het na de ceremonie doen, wat gaan je gasten in die tijd doen? Ik lees overal dat je 1,5/2 uur de tijd moet nemen voor foto's.
Hoe wij het hebben gedaan:
- Vóór de ceremonie fotoshoot met z'n tweeën. Dit was best wel relaxt & leuk, ook om zo nog even met z'n tweeën te zijn voor het begon. Het duurde zo'n 1,5 uur. Ondertussen kwamen de gasten aan op de locatie. Wij kwamen dus als laatste aan, de ceremonie begon gelijk. We hebben de gasten dus niet eerst begroet.
- Na de ceremonie eerst alle felicitaties in ontvangst nemen, begroeten, etc. Na ongeveer 1,5 uur hebben we met de getuigen & naaste familie foto's gemaakt. Dit duurde een halfuurtje.
- Na het eten hebben we grote familiefoto's gemaakt. Dit duurde ook een halfuurtje.

Bij onze bruiloft was trouwens iedereen de hele dag aanwezig (geen dag/avond gasten).
Wat wij hebben gedaan: de ceremonie was om 15.00 uur. Daarna hebben we met z'n tweeën de fotoshoot van ongeveer een half uur gedaan in een park bij onze trouwlocatie (naja met z'n 2, de fotografe werd 'geassisteerd' door man's nichtje van 10, wat op zich wel hielp bij het spontaan lachen) terwijl de getuigen en gasten die bij de ceremonie waren (8 stuks) een kopje koffie of thee namen. Daarna een half uurtje mét die gasten, omdat man heel weinig familiefoto's heeft en dit een mooie gelegenheid was om zijn moeder, broer en schoonzus op hun paasbest bij elkaar te krijgen. Gaat anders niet lukken.
En dat was het. We hebben er een mooi fotoboek en foto aan de muur van overgehouden.
The owls are not what they seem
masatu schreef:
14-03-2019 11:48
Hoe wij het hebben gedaan:
- Vóór de ceremonie fotoshoot met z'n tweeën. Dit was best wel relaxt & leuk, ook om zo nog even met z'n tweeën te zijn voor het begon. Het duurde zo'n 1,5 uur. Ondertussen kwamen de gasten aan op de locatie. Wij kwamen dus als laatste aan, de ceremonie begon gelijk. We hebben de gasten dus niet eerst begroet.
- Na de ceremonie eerst alle felicitaties in ontvangst nemen, begroeten, etc. Na ongeveer 1,5 uur hebben we met de getuigen & naaste familie foto's gemaakt. Dit duurde een halfuurtje.
- Na het eten hebben we grote familiefoto's gemaakt. Dit duurde ook een halfuurtje.

Bij onze bruiloft was trouwens iedereen de hele dag aanwezig (geen dag/avond gasten).
Ah dat klinkt wel relaxed ja! Wij hebben 2 locaties, waarvan we op locatie 2 om 18:00 aanwezig moeten zijn. Op locatie 1 doen we de ceremonie.
We zouden het dan inderdaad ook kunnen splitsen, uurtje voor de ceremonie foto's (ik denk ook dat wij gasten niet gaan begroeten bij aankomst), en dan nog een uurtje na de taart (doen we direct na ceremonie). Denk dat gasten makkelijker een uurtje om krijgen dan 2 uur.
Wij willen voor de ceremonie de foto’s samen maken. Ook omdat ik de gasten niet met een gat in de dag wil laten zitten, maar vooral voor ons zelf. We trouwen om 15:00u dus daarvoor hebben we alle tijd en kunnen we rustig foto’s maken. Na de ceremonie nog een paar foto’s met getuigen en familie.
Ik kom hier even uit meeleesmodus ;-) trouwen gaan we in september doen en hier iets minder goed georganiseerd :proud: inmiddels locatie fotograaf dj ondertrouw en sinds vorige week jurk. Maar de rest moet nog. Van het weekend maar even weer een beetje plannen maken. Ik lees dus mede mee voor tips :D hier foto’s maken tijdens de borrel trouwens ceremonie om 2 uur eten om 6 volgens mij. Foto’s maken gaan we bij locatie doen. (Alles op dezelfde locatie)
Hi allemaal
Hier weer een bruid to be! Wij trouwen over ruim 2 maanden en hebben zo goed als alles rond. Maarrrr ik zit een beetje met onze trouwfoto’s dus misschien hebben jullie tips what to do:
De nacht ervoor slaap ik in een suite met mijn beste vriendin tevens ceremoniemeester. Ik wordt daar ‘s ochtends ook opgemaakt en zo. De fotograaf komt dus die kant op. Alleen: ik wil ook heel graag (professionele) foto’s van mijn aanstaande en onze kinderen die zich thuis klaarmaken ...nu is ‘t zo dat de afstand thuis en trouwlocatie té ver is om op en neer te rijden. Dusss hoe zouden we dit (betaalbaar) op kunnen lossen. Ideeen zijn welkom!
Oh we hebben al nagedacht om onze (schoon)ouders de foto’s te laten maken maar zij zijn niet zo heel handig met camera's en zo.... ;-)

Liefs
Als je niemand in je familie/vriendenkring hebt die goed foto's kan maken, misschien eens aan je fotograaf voorleggen? Wellicht dat hij een bevriende fotograaf in de buurt van je huis heeft wonen die wel een uurtje foto's kan komen maken 's ochtends.
Wij zijn ook aan het puzzelen met de foto's. Willen ze voor de ceremonie laten maken, mede omdat de locatie waar we heen willen een beperkte toegang kent (3 kwartier open.. ;)).

Het grootste gedeelte van onze dag is gepland, we moeten nog even naar de bloemist, jurk is binnen, pak ook. Dus nu schoenen inlopen, cadeautje voor de bruidsmeisjes en getuigen bedenken en de laatste puntjes op de i.

Nog exact 30 dagen! Ik heb er zin in! :flirting:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Dag allemaal, het is even geleden maar wij trouwen over een paar maanden. Echter is er in de afgelopen periode best wat drama gebeurd omtrent de bruiloft en familie banden.. ik sta stil, ben nauwelijks met de bruiloft bezig want dit heeft zo een impact. Soms denk ik we doen alles cancelen en gaan maar in het buitenland trouwen.. Iemand goede raad en tips hoe mee om te gaan?
mommy2014 schreef:
25-04-2019 08:45
Dag allemaal, het is even geleden maar wij trouwen over een paar maanden. Echter is er in de afgelopen periode best wat drama gebeurd omtrent de bruiloft en familie banden.. ik sta stil, ben nauwelijks met de bruiloft bezig want dit heeft zo een impact. Soms denk ik we doen alles cancelen en gaan maar in het buitenland trouwen.. Iemand goede raad en tips hoe mee om te gaan?
Lastig mommy, omdat we de situatie niet precies kennen. Trouwen in het buitenland samen lijkt me super! Heel intiem en bijzonder. Maar dat was niet je originele plan, misschien krijg je er dan wel spijt van. Voor de familie is het ook bijzonder om jullie liefde met zijn alle te vieren.
De bruiloft is pas over een paar maanden. Probeer van de voorbereidingen te genieten!
.
mommy2014 schreef:
25-04-2019 08:45
Vervelend zeg... helemaal niet leuk in de tijd die eigenlijk heel vrolijk moet zijn.
Ik zou inderdaad ook even afwachten... Het draait vaak wel weer bij. En je kunt wellicht ook nog een selectie maken in de gasten die jullie uitnodigen?
Succes in ieder geval, hoop dat je snel weer kunt gaan genieten met alle voorbereidingen!
Ik vraag me af... wat moet ik de ceremoniemeester geven als bedankje voor alles wat ze voor ons gedaan heeft? Het zelfde geldt voor de fotograaf; is een familielid.

Betreft foto's: wij gaan na de ceremonie eerst de fotoshoot doen met de familie/daggasten. Als dat klaar is gaan zij lekker bij ons thuis lunchen en gaan wij door met zn tweetjes foto's maken. Wij sluiten later aan bij de lunch en vertrekken dan gezamenlijk weer naar het kerkje.
Dank jullie wel voor de reactie. Wij hebben een drastische beslissing gemaakt maar ben blij dat we het gedaan hebben. Het is een hele bizarre situatie. Wens dit oprecht niemand toe maar het is zoals het is. Wens jullie allemaal een hele fijne voorbereiding toe!
Ik ben onlangs getrouwd en het was echt een heerlijke dag! Iedereen heeft het naar zijn zin gehad en wijzelf natuurlijk ook. Het was echt prachtig. Vooral omdat al onze familieleden zo hun best hebben gedaan om te helpen. Het i magisch om op die dag zoveel liefde te voelen, niet alleen tussen jou en je partner, maar van iedereen.
Mochten jullie inhoudelijke vragen hebben (budget, leverancier tips, andere tips) stuur mij dan een prive berichtje! Wij zijn getrouwd omgeving Zaandam.
Twilight1 schreef:
07-05-2019 10:56
Ik ben onlangs getrouwd en het was echt een heerlijke dag! Iedereen heeft het naar zijn zin gehad en wijzelf natuurlijk ook. Het was echt prachtig. Vooral omdat al onze familieleden zo hun best hebben gedaan om te helpen. Het i magisch om op die dag zoveel liefde te voelen, niet alleen tussen jou en je partner, maar van iedereen.
Mochten jullie inhoudelijke vragen hebben (budget, leverancier tips, andere tips) stuur mij dan een prive berichtje! Wij zijn getrouwd omgeving Zaandam.
Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat het zo’n mooie dag was!
Nu dat je getrouwd ben, als je terug kijkt, heb je dan tricks en tips? Dingen die toch niet zo belangrijk zijn of dingen die we echt niet mogen vergeten/je aan zou raden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven