Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
donderdag 21 februari 2019 om 09:22
Goedemorgen!
Wat een schattige kat zag ik voorbij komen
op het behang kapot maken na dan.
Hebben jullie soms ook gedoe met de apotheek/verzekering over medicijnen?
Ik slik iets heftigs tegen psychische klachten en nu wisselt het continu van merk. Dit vind ik vervelend. Het is een medicijn wat moet inregelen en wat iets in je hersenen doet.
Op zich zijn we nu soort van tot een compromi gekomen. Maar wat een gedoe. De verzekeraar gaat gewoon op de stoel van de arts zitten. Want mijn arts vind het medisch niet verantwoord steeds te switchen.
Kan zo slecht tegen onrecht. En dat regeltjes voor gezondheid gaan. En alles draait om geld.
Moest ik even kwijt. Jullie ook gelezen.
Yellow, ik vind jou altijd erg leuk schrijven met veel humor.
Lisse, beterschap met je kies.
En de rest ook, veel sterkte met alles
Wat een schattige kat zag ik voorbij komen

Hebben jullie soms ook gedoe met de apotheek/verzekering over medicijnen?
Ik slik iets heftigs tegen psychische klachten en nu wisselt het continu van merk. Dit vind ik vervelend. Het is een medicijn wat moet inregelen en wat iets in je hersenen doet.
Op zich zijn we nu soort van tot een compromi gekomen. Maar wat een gedoe. De verzekeraar gaat gewoon op de stoel van de arts zitten. Want mijn arts vind het medisch niet verantwoord steeds te switchen.
Kan zo slecht tegen onrecht. En dat regeltjes voor gezondheid gaan. En alles draait om geld.
Moest ik even kwijt. Jullie ook gelezen.
Yellow, ik vind jou altijd erg leuk schrijven met veel humor.
Lisse, beterschap met je kies.
En de rest ook, veel sterkte met alles

donderdag 21 februari 2019 om 09:24
@GS. ik heb daarover hele duidelijke afspraken gemaakt met de apotheek en na een paar keer boos worden, word ik nu gebeld om te overleggen of ik inderdaad een ander merk wil en zo ja, welke, of dat ik kan wachten op mijn eigen merk.
Mijn verzekeraar vergoed alle merken medicatie dus daar ben ik niet van afhankelijk.
Mijn verzekeraar vergoed alle merken medicatie dus daar ben ik niet van afhankelijk.
donderdag 21 februari 2019 om 09:31
Dan heb je een goede verzekering. Mijne vergoed alleen het goedkoopste merk. Ik ben geswitcht van verzekering en van te voren expliciet gevraagd of ze dat medicijn vergoeden, toen ja, nu nee. Zucht.lise1985 schreef: ↑21-02-2019 09:24@GS. ik heb daarover hele duidelijke afspraken gemaakt met de apotheek en na een paar keer boos worden, word ik nu gebeld om te overleggen of ik inderdaad een ander merk wil en zo ja, welke, of dat ik kan wachten op mijn eigen merk.
Ik ben ook al boos geworden een paar keer op mijn apotheek. Kwam ik thuis. Zaten er gewoon andere mee medicatie in mijn doosje.

Terwijl naar de apotheek voor mij een dagtaak is. Dus zonde van energie nog een keer te gaan. Of dat kan ik niet eens, ik moet dan weer een andere dag plannen waarop ik heen kan.

donderdag 21 februari 2019 om 09:46
Jeetje wat vervelend Gele Suikerspin.
Zijn hier trouwens ook thrillerlezers? Ik ben gisteren begonnen in 'Achter je' van Lisa Gardner, kon 'm niet wegleggen (ging te laat naar bed) en droomde erover. Die gaat vanavond wel uit.
Ik droomde trouwens ook dat ik een ijsvogellokdoosje had en daadwerkelijk een ijsvogeltje ving. Achteraf was het eerder een kolibri met ijsvogelkleuren, maar grappige droom. Ik raakte 'm wel weer kwijt, trouwens. Vast iets onderbewusts, dat ik graag wil maar steeds niet te pakken krijg (slaap, bijvoorbeeld..
hoewel dat ging wel een week of 3 goed, dat wel)
Of gedachten.. ik wilde nog wat typen, maar weet niet meer wat
Zijn hier trouwens ook thrillerlezers? Ik ben gisteren begonnen in 'Achter je' van Lisa Gardner, kon 'm niet wegleggen (ging te laat naar bed) en droomde erover. Die gaat vanavond wel uit.
Ik droomde trouwens ook dat ik een ijsvogellokdoosje had en daadwerkelijk een ijsvogeltje ving. Achteraf was het eerder een kolibri met ijsvogelkleuren, maar grappige droom. Ik raakte 'm wel weer kwijt, trouwens. Vast iets onderbewusts, dat ik graag wil maar steeds niet te pakken krijg (slaap, bijvoorbeeld..

Of gedachten.. ik wilde nog wat typen, maar weet niet meer wat

Later is nu
donderdag 21 februari 2019 om 09:47
Imigran? Ik heb laatst een doosje gekregen met de mededeling dat het niet meer leverbaar is. Gelukkig heb ik nog genoeg. De neusspray bleef wel leverbaar, gelukkig. Die gebruik ik veel meer.
Later is nu
donderdag 21 februari 2019 om 09:56
Ik zit nu met schoonmoeder bij de fysio.
Schoonzus trekt het allemaal niet meer dus die zorgtaak heb ik er ook bij gekregen.
Zo ga ik dan ook met haar boodschappen doen.
Volgende week loop ik al vast, want dan moet ik haar medicijnen ophalen.
Op woensdag. Dan werk ik dus dat gaat niet. Ze woont een half uur verderop.
Dus ga ik ze donderdag halen .
Om 8 uur gelijk want dan moet ze ze innemen. Daarna moet ik gelijk door want dochter moet om negen uur in het ziekenhuis zijn.
Medicijnen komen pas woensdag binnen. Ook laat vind ik. Als het misgaat
Zit ze gelijk zonder medicatie.
Ik ga eens vragen of er geen bezorgservice is
Schoonzus trekt het allemaal niet meer dus die zorgtaak heb ik er ook bij gekregen.
Zo ga ik dan ook met haar boodschappen doen.
Volgende week loop ik al vast, want dan moet ik haar medicijnen ophalen.
Op woensdag. Dan werk ik dus dat gaat niet. Ze woont een half uur verderop.
Dus ga ik ze donderdag halen .
Om 8 uur gelijk want dan moet ze ze innemen. Daarna moet ik gelijk door want dochter moet om negen uur in het ziekenhuis zijn.
Medicijnen komen pas woensdag binnen. Ook laat vind ik. Als het misgaat
Zit ze gelijk zonder medicatie.
Ik ga eens vragen of er geen bezorgservice is
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 21 februari 2019 om 10:47
Is het een idee om met je moeder naar het wijkteam te gaan, zodat ze voor dit soort dingen een ambulante begeleider krijgt?
Dan kun je vooral leuke dingen met je moeder doen.
Zelf vind ik dit fijner. Natuurlijk helpt mijn omgeving mij soms ook, maar het moet wel een normale band blijven. Geen zorg/patiënt verhouding.
Gezien jou eigen problemen zou ik de zorgtaken uit handen geven.
Dan kun je vooral leuke dingen met je moeder doen.
Zelf vind ik dit fijner. Natuurlijk helpt mijn omgeving mij soms ook, maar het moet wel een normale band blijven. Geen zorg/patiënt verhouding.
Gezien jou eigen problemen zou ik de zorgtaken uit handen geven.
donderdag 21 februari 2019 om 10:51
donderdag 21 februari 2019 om 10:53
Echt stom! Het stelt mij wel gerust dat anderen er ook last van hebben. Soms denk ik dat het aan mij ligt. Dat ik dan zo moeilijk doe.

donderdag 21 februari 2019 om 11:41
Cesium, ze zijn echt niet tam. Dit kan ik ook alleen door de tralies doen.
Baby(broertje van Blondie) gaat altijd op mijn hand zitten, sommige mag ik zo aaien. Blackie vind het lekker om achter oortje te worden gekoeld. En de rest nee.
Flippie vrouwtje
Droppie mannetje
Moppie mannetje
Mosy mannetje
Baby mannetje
Kleintje mannetje
Snoepie mannetje
Blondie vrouwtje
Blackie vrouwtje
Lievie vrouwtje
Dat zijn ze. Ik heb er 9, staan 10 namen. Maar er was er 1 overleden vorig jaar en wist niet meer wie, dus door mij nog mee geteld
Baby(broertje van Blondie) gaat altijd op mijn hand zitten, sommige mag ik zo aaien. Blackie vind het lekker om achter oortje te worden gekoeld. En de rest nee.
Flippie vrouwtje
Droppie mannetje
Moppie mannetje
Mosy mannetje
Baby mannetje
Kleintje mannetje
Snoepie mannetje
Blondie vrouwtje
Blackie vrouwtje
Lievie vrouwtje
Dat zijn ze. Ik heb er 9, staan 10 namen. Maar er was er 1 overleden vorig jaar en wist niet meer wie, dus door mij nog mee geteld

donderdag 21 februari 2019 om 11:43
Ja, ikDreamer schreef: ↑21-02-2019 09:46Jeetje wat vervelend Gele Suikerspin.
Ik droomde trouwens ook dat ik een ijsvogellokdoosje had en daadwerkelijk een ijsvogeltje ving. Achteraf was het eerder een kolibri met ijsvogelkleuren, maar grappige droom. Ik raakte 'm wel weer kwijt, trouwens. Vast iets onderbewusts, dat ik graag wil maar steeds niet te pakken krijg (slaap, bijvoorbeeld..hoewel dat ging wel een week of 3 goed, dat wel)
Of gedachten.. ik wilde nog wat typen, maar weet niet meer wat![]()

Ik heb wel boeken van Lisa Gardner, maar op de een of andere manier vind ik het niet zulke leuke boeken.
IJsvogels, leuk

Mijn favoriete vogeltjes.

donderdag 21 februari 2019 om 11:44
Ja, ik ben erg blij met mijn verzekeraar. Vrije merkenkeuze en vrije artsenkeuze (en therapeuten en zo).Gele_Suikerspin schreef: ↑21-02-2019 09:31Dan heb je een goede verzekering. Mijne vergoed alleen het goedkoopste merk. Ik ben geswitcht van verzekering en van te voren expliciet gevraagd of ze dat medicijn vergoeden, toen ja, nu nee. Zucht.
Ik ben ook al boos geworden een paar keer op mijn apotheek. Kwam ik thuis. Zaten er gewoon andere mee medicatie in mijn doosje.
Terwijl naar de apotheek voor mij een dagtaak is. Dus zonde van energie nog een keer te gaan. Of dat kan ik niet eens, ik moet dan weer een andere dag plannen waarop ik heen kan.
Duur, maar ik heb er wel profijt van.

donderdag 21 februari 2019 om 11:45
Controle in het ziekenhuis was goed, oma blij en ik dus ook.
Dat hoofdstuk weer afgesloten.
Mijn kiespijn is intussen sinds de actie van de tandarts alleen maar erger geworden dus ik baal enorm.
Mijn hernia-pijnen heb ik wel een plekje gegeven, maar als zoiets er dan overheen komt, kan ik daar erg slecht tegen.
Iets met een emmer en een druppel?
Dat hoofdstuk weer afgesloten.
Mijn kiespijn is intussen sinds de actie van de tandarts alleen maar erger geworden dus ik baal enorm.
Mijn hernia-pijnen heb ik wel een plekje gegeven, maar als zoiets er dan overheen komt, kan ik daar erg slecht tegen.
Iets met een emmer en een druppel?

donderdag 21 februari 2019 om 12:05
Ik heb wel vrije artsenkeuze (restitutiepolis) maar ik heb me nog nooit verdiept in medicatievergoedingen.
Ga ik eens doen.
Wat vervelend van je kiespijn!