Trubbels samengesteld gezin
zondag 24 februari 2019 om 14:10
Wij hebben sinds 1,5 jaar een samengesteld gezin. Mijn vriend heeft 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud en zijn om de week een hele week bij ons.
Ik heb 2 kinderen van 15 en 19. En zijn ook voor 50% bij mij. In totaal zijn alle kinderen 10 dagen samen.
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik veel strubbels. Hij vind dat ik niet duidelijk ben en streng genoeg naar mijn kinderen. Vind het lastig dat mijn oudste zoom op zondag wil uitslapen en soms naar vrienden gaat waar hij blijft eten terwijl dit zijn enige vrije dag is en ik vind dat hij ook zijn ontspanning moet hebben en snap ook dat hij niet meee mee wil met uitjes .
Wij lopen echt tegen verschillende opvoed problemen op. Ik ben makkelijker en hij is erg op zijn principes en dult geen grote mond ook al neemt een kind het op voor mij omdat hij zijn ongenoegen verbaal erg naar mij uit.
In De manier van communicatie naar de kinderen zijn we heel verschillend en ik loop echt op mijn tenen en krijg steeds vaker het gevoel dat ik bij alles wat ik doe bekritiseerd wordt of het op een hele andere manier (niet mijn manier van doen) gezegd of gedaan moet worden.
IMaar heb het idee dat als we beiden niet een beetje tot elkaar komen en elkaar respectvol behandelen en ook de dingen niet meer benoemen die wel goed gaan we er een punt achter moeten zetten. Iets wat ik niet wil want we hebben het als we samen zijn wel erg fijn. Maar met de kinderen is er geen ontspanning meer en altijd stress en gebakkelei tussen ons.
Wie heeft er tips?
Even voor de duidelijkheid . Mijn kinderen zijn vrij relaxed en ik laat zeker mijn 19 jarige zijn ding doen. Vind dit ook een heel normale zaak en kom daar ook voor op. Het is soms zo lastig als mijn vriend het perfecte plaatje wil terwijl ik denk dat dit niet mogelijk is. Het ongecompliceerde is er zo wie zo toch al af als je gescheiden bent en 2 gezinnen samen probeert te voegen. Ik durf er tegenin te gaan en laat mij de wet niet lezen. Teveel voor meegemaakt en ben geen kleuter meer die je alles maar kan zeggen....... en dat botst
Ik heb 2 kinderen van 15 en 19. En zijn ook voor 50% bij mij. In totaal zijn alle kinderen 10 dagen samen.
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik veel strubbels. Hij vind dat ik niet duidelijk ben en streng genoeg naar mijn kinderen. Vind het lastig dat mijn oudste zoom op zondag wil uitslapen en soms naar vrienden gaat waar hij blijft eten terwijl dit zijn enige vrije dag is en ik vind dat hij ook zijn ontspanning moet hebben en snap ook dat hij niet meee mee wil met uitjes .
Wij lopen echt tegen verschillende opvoed problemen op. Ik ben makkelijker en hij is erg op zijn principes en dult geen grote mond ook al neemt een kind het op voor mij omdat hij zijn ongenoegen verbaal erg naar mij uit.
In De manier van communicatie naar de kinderen zijn we heel verschillend en ik loop echt op mijn tenen en krijg steeds vaker het gevoel dat ik bij alles wat ik doe bekritiseerd wordt of het op een hele andere manier (niet mijn manier van doen) gezegd of gedaan moet worden.
IMaar heb het idee dat als we beiden niet een beetje tot elkaar komen en elkaar respectvol behandelen en ook de dingen niet meer benoemen die wel goed gaan we er een punt achter moeten zetten. Iets wat ik niet wil want we hebben het als we samen zijn wel erg fijn. Maar met de kinderen is er geen ontspanning meer en altijd stress en gebakkelei tussen ons.
Wie heeft er tips?
Even voor de duidelijkheid . Mijn kinderen zijn vrij relaxed en ik laat zeker mijn 19 jarige zijn ding doen. Vind dit ook een heel normale zaak en kom daar ook voor op. Het is soms zo lastig als mijn vriend het perfecte plaatje wil terwijl ik denk dat dit niet mogelijk is. Het ongecompliceerde is er zo wie zo toch al af als je gescheiden bent en 2 gezinnen samen probeert te voegen. Ik durf er tegenin te gaan en laat mij de wet niet lezen. Teveel voor meegemaakt en ben geen kleuter meer die je alles maar kan zeggen....... en dat botst
anoniem_383179 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 13:44
Reden: Datum
Reden: Datum
15.42% gewijzigd
zondag 24 februari 2019 om 14:53
zondag 24 februari 2019 om 14:54
Als ik dit zo lees heb ik eigenlijk maar 1 tip: ga latten. Al die spanning is voor niemand goed.
Verder heeft een jongere van 19 zijn/haar eigen leven en die van 15 zal daar tegenaan zitten. Daar heeft je vriend niet zoveel over te zeggen, hooguit dat ze zich niet kunnen en mogen onttrekken aan huishoudelijke taken, die jullie voor ze hebben bedacht.
Verder heeft een jongere van 19 zijn/haar eigen leven en die van 15 zal daar tegenaan zitten. Daar heeft je vriend niet zoveel over te zeggen, hooguit dat ze zich niet kunnen en mogen onttrekken aan huishoudelijke taken, die jullie voor ze hebben bedacht.
Later is nu
zondag 24 februari 2019 om 14:54
Weet apart gaan wonen. Ik snap sowieso al niet dat jullie zijn gaan samenwonen met kinderen. Wat voegt dat toe? Had een paar jaar gewacht, dan waren de kinderen het huis uit.
Edit: als je kinderen het voor je op moeten nemen omdat je man verbaal zo abusief is is het sowieso beter om weg te blijven van die man.
Edit: als je kinderen het voor je op moeten nemen omdat je man verbaal zo abusief is is het sowieso beter om weg te blijven van die man.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 14:55
28.40% gewijzigd
zondag 24 februari 2019 om 14:55
Wellicht niet wat je graag wil horen, maar de beste tip die ik kan bedenken is een latrelatie beginnen. Jullie opvoedstijlen verschillen heel erg. Zelfs bij niet-samengestelde gezinnen is het al moeilijk om echt goed op één lijn te zitten qua opvoeding. Hier lijkt het me schier onmogelijk om op een middenweg uit te komen. Ga gewoon latten, is veel ontspannender voor iedereen.
zondag 24 februari 2019 om 14:59
Vind je het echt normaal dat je kinderen het voor je op moeten nemen voor je tegen het verbale geweld van je man? Jij hoort je kinderen te beschermen! Waarom doe je dat niet? Het is zelfs zo erg dat je kinderen jou beschermen, de rollen zijn omgedraaid en dat is zeer kwalijk. Tijd om weer moeder te worden en je kinderen te beschermen.
Geen enkel kind zou in de positie gedwongen moeten worden dat hij het moet opnemen voor z'n moeder.
Geen enkel kind zou in de positie gedwongen moeten worden dat hij het moet opnemen voor z'n moeder.
zondag 24 februari 2019 om 15:02
zondag 24 februari 2019 om 15:05
Annelleke schreef: ↑24-02-2019 14:59Vind je het echt normaal dat je kinderen het voor je op moeten nemen voor je tegen het verbale geweld van je man? Jij hoort je kinderen te beschermen! Waarom doe je dat niet? Het is zelfs zo erg dat je kinderen jou beschermen, de rollen zijn omgedraaid en dat is zeer kwalijk. Tijd om weer moeder te worden en je kinderen te beschermen.
En ook dat.
Lijkt me erg moeilijk voor een 19 jarige.
Later is nu
zondag 24 februari 2019 om 15:06
Die vriend van jou kon bij mij zijn koffers pakken!
Wie denkt hij dat hij is om zoveel kritiek op jouw kinderen te hebben en jou dat ook nog ten overstaan van hen op een verbaal agressieve manier duidelijk te maken? Wat een idiote situatie!
Een 19 jarige doet wat hij zelf wil (in het normale) en die slaapt nu eenmaal tot de middag en leeft zijn eigen leven. Heel normaal.
Wie denkt hij dat hij is om zoveel kritiek op jouw kinderen te hebben en jou dat ook nog ten overstaan van hen op een verbaal agressieve manier duidelijk te maken? Wat een idiote situatie!
Een 19 jarige doet wat hij zelf wil (in het normale) en die slaapt nu eenmaal tot de middag en leeft zijn eigen leven. Heel normaal.
zondag 24 februari 2019 om 15:08
Je vriend gedraagt zich als een dictator. Een jongere van 19 is volgend de wet volwassen. Natuurlijk moet hij zich aan de huisregels houden, maar uitslapen en eten bij vrienden zijn echt heel normale dingen. Die kan je vriend niet verbieden. Waarom is hij verbaal zo grof naar jou? Ik zou het uitmaken of gaan latten. Deze situatie klinkt voor niemand fijn.
zondag 24 februari 2019 om 15:13
De oudste het huis uit omdat hij zijn moeder terecht beschermt?
zondag 24 februari 2019 om 15:14
Wel bijzonder dat je op eieren gaat lopen.
Ik zou hoe dan ook vanaf nu grenzen stellen aan je partner hoeveel hij mag zeggen over jouw opvoeding.
Ga op je strepen staan en ga niet met hem in discussie. Zolang jouw kinderen zich een beetje beleefd gedragen tegen hem heeft hij er niets van te vinden.
Ik zou hoe dan ook vanaf nu grenzen stellen aan je partner hoeveel hij mag zeggen over jouw opvoeding.
Ga op je strepen staan en ga niet met hem in discussie. Zolang jouw kinderen zich een beetje beleefd gedragen tegen hem heeft hij er niets van te vinden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 24 februari 2019 om 15:15
Omdat hij het niet kan vinden met de nieuwe vriend van z'n moeder.
Het is op zich een leeftijd, waarop uit huis gaan toch niet ver meer in de toekomst ligt. Daarom vind ik ook eigenlijk dat TO net iets te vroeg is gaan samenwonen. Waarom niet die laatste jaren met je kinderen kiezen voor de rust van je 'eigen' gezin, ipv er kinderen en een 'vreemde' man bij te nemen.
Later is nu
zondag 24 februari 2019 om 15:15
Om dit te voorkomen (en vriend is een hele redelijke, liefdevolle man die nooit tegen mij tekeer zou gaan) zijn wij niet gaan samenwonen, geeft (vaak) veel te veel gedoe. Zeker voor de kinderen die hier helemaal niet om gevraagd hebben. Wij blijven rustig doorlatten tot de jongste de middelbare school heeft afgemaakt (nog zo’n vijf jaar). Is wel lastig en jammer soms, maar véél relaxter)..