Wanneer is het vreemdgaan?

24-02-2019 18:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt: wij zijn 10 maanden samen, na 3 maanden hebben we exclusiviteit afgesproken, maar deze man vindt het moeilijk om het een relatie te noemen. We hebben hier gesprekken over gehad in het begin. We zagen elkaar dagelijks, ontmoeten elkaars ouders, vrienden en fam. Het voelde gewoon als een relatie. Ik dacht: Ach, dat labeltje boeit me niet zo. Laten we gewoon van elkaar genieten.

Nu is hij op een weekendje weg met iemand anders geweest. Ik voel me bedrogen, maar technisch hebben we natuurlijk geen relatie. We zijn zoals gezegd wel al een ruim een half jaar exclusief, hij heeft wel die belofte gebroken. Ik ben erg gekwetst, en ik heb hem de deur gewezen. Ik heb hiervan geleerd en ik ga nooit meer zoiets aan. Ik had het kunnen weten natuurlijk, dat hij er niet 100% voor ging.
Hij is wel erg schuldbewust en zegt dat het hem enorm spijt. Hij wil me terug, maar mijn vertrouwen heeft wel echt een deuk opgelopen. Hij weet dat hij mij hier enorm mee zou kwetsen. Je valt niet in een split second zomaar op iemand en bent dan ineens met iemand naar bed gegaan. Het zijn een x aantal keuzes over een tijdsbestek van een avond die gemaakt zijn. In die keuzes heeft hij steeds zijn eigen genot hoger geplaatst dan de wetenschap dat hij mij hier enorm mee zou kwetsen. Dit kwetst me nog het meest. en ik had ik echt absoluut niet van hem verwacht.
Het voelt voor mij dus echt enorm als vreemdgaan en ik denk dat mijn vertrouwen te erg geschaad is om het nog goed te laten komen. Maar is het terecht dat ik hier zo’n punt van maak? We hadden immers niet officieel een relatie.
anoniem_271343 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 18:42
0.09% gewijzigd
Het zou voor mij ook over en uit zijn.
Exclusief zullen zijn en vervolgens met een ander in een hotel wippen gaat niet samen.
Exclusiviteit zonder een relatie is een farce. Het is het snoepje dat de man je geeft om jou trouw te laten zijn terwijl hij zelf onder het mom van ik heb geen relatie zijn zin doet. Ik zou deze man nooit meer terug nemen al heeft hij met een kuisheidsgordel met haar in bed gelegen. Hij is aan het zoeken of er iets beters op zijn pad komt en trouwe jij bent slechts voor erbij.

Hij wil geen echte relatie met jou.

Je stelt de verkeerde vragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Stop met twijfelen, dat is nergens voor nodig.

Geen hand vol maar een land vol. Je komt de man van je leven nog wel een keertje tegen, deze is het niet.
Dit is vreemdgaan en dat weet je natuurlijk wel.
Ja, terecht. Jullie hadden iets afgesproken en hij heeft zich daar niet aan gehouden.
Ik begrijp je punt, of je het nou vreemdgaan noemt of niet. Als je afspreekt dat je monogaam bent en je weet dat je de ander kwetst als je met iemand anders intiem zou zijn ben je het. Punt.

Óók als je het geen relatie noemt.

Of begrijp ik je verkeerd en hebben jullie geen exclusiviteit afgesproken?
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 18:42
0.65% gewijzigd
Jullie hadden toch exclusiviteit afgesproken?
Dat betekent, dat je niet met anderen gaat liggen rampetampen, dus als hij dat wel heeft gedaan, dan vind ik het wel vreemdgaan ja.
Je voelt je erover, zoals je je voelt, dat mag jij zelf bepalen, jij vind dit niet fijn, en dat mag, dus als jij er nu klaar mee bent, dan is dat prima, je bent hem geen verantwoording schuldig.
Nou toedeloe met die gast zeg.
Ookal noemt hij het geen vreemdgaan, zo voelt het voor jou wel.
Afkappen en opzouten met die sneue vent.
Hij wil geen relatie lijkt het, waarom nog investeren?
Ik vraag mij sowieso af waarom je iemand die geen relatie met je wil overal gaat voorstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als hij zich nu al niet kan houden aan exclusiviteit dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomt. En ja het is vreemdgaan.
I like being a mess. It's who I am.
Misschien begrijp ik t verkeerd hoor maar; exclusiviteit afspreken houdt toch juist in dat je afspreekt dat je niet met anderen sex hebt?
Kan je het heel leuk geen relatie noemen maar je hebt nog steeds die afspraak staan, technisch gezien is t dus geen vreemdgaan maar, hij is dus wel een ontzettende onbetrouwbare eikel.
En een lul.
Weg ermee!
Hij wil van twee walletjes eten: aan de ene kant een soort van relatie en aan de andere kant lekker nog met anderen kunnen rommelen omdat hij het geen relatie noemt. Weg met die kerel, hij gaat echt niet veranderen. Of hij moet opeens het licht zien en helemaal voor jou gaan en dus voor een echte, volwaardige relatie met jou.
Als dit geen vreemdgaan is ga ik even wat wijven neuken.
viva-amber schreef:
24-02-2019 18:40
Exclusiviteit zonder een relatie is een farce. Het is het snoepje dat de man je geeft om jou trouw te laten zijn terwijl hij zelf onder het mom van ik heb geen relatie zijn zin doet. Ik zou deze man nooit meer terug nemen al heeft hij met een kuisheidsgordel met haar in bed gelegen. Hij is aan het zoeken of er iets beters op zijn pad komt en trouwe jij bent slechts voor erbij.

Hij wil geen echte relatie met jou.

Je stelt de verkeerde vragen.
Dit
Wat een gelul is dat toch tegenwoordig: wel samen, wel exclusief, maar “officieel” geen relatie. Wanneer is het dan in godsnaam wel een relatie? Als de koning het bevestigt en je bij volle maan een rondje rond de heilige eik gedanst hebt met het lokale melkmeisje?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Eens met iedereen voor mij.
JollyRider schreef:
24-02-2019 19:01
Wat een gelul is dat toch tegenwoordig: wel samen, wel exclusief, maar “officieel” geen relatie. Wanneer is het dan in godsnaam wel een relatie?
Dit dus.
Wat een vaag gedoe allemaal.
In mijn ogen heb je óf een relatie, óf niet. En als je een relatie hebt, dan ga je niet vreemd als je dat samen afspreekt.
Dus je bent bijna een jaar aan de rol, exclusief, familie en vrienden bij betrokken, maar als hij op een ander duikt zegt hij ineens "dat jullie geen relatie hadden"?

Hallo, deze kerel spoort gewoon niet.
Beter dat je dat nu te weten komt dan over 10 jaar.

En hij kan best spijt hebben, maar spijt is wat de koe schijt.
Als het dan toch "geen relatie" is gaat hij die relatie maar op een ander zoeken.
JollyRider schreef:
24-02-2019 19:01
Wat een gelul is dat toch tegenwoordig: wel samen, wel exclusief, maar “officieel” geen relatie. Wanneer is het dan in godsnaam wel een relatie? Als de koning het bevestigt en je bij volle maan een rondje rond de heilige eik gedanst hebt met het lokale melkmeisje?
Nou inderdaad! Pfff, graag of niet hoor.
Hij wil van twee walletjes eten en per situatie bekijken welk walletje op dat moment het beste bij hem past. Ja, doei!
Jullie spreken exclusiviteit af maar hebben geen relatie. Bullshit natuurlijk. Hij wilde daarnaast nog anderen neuken, maar wilde niet dat jij hetzelfde deed. Wat een sneuleuter.
Ik bedenk mij overigens dat ik na 13.5 jaar samen overigens dan ook "geen relatie" heb.

Wij hebben het namelijk ook nooit zo benoemd of er zware gesprekken over gehad.
We wonen intussen samen, zijn getrouwd, hebben een huis, ...

Moet ik nu angst hebben dat mijn vent op een ander kruipt en zegt "ja maar ... ik heb nooit gezegd dat we een relatie hebben / hadden"?
Ik heb nog nooit met iemand exclusiviteit afgesproken. :-|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven