Wanneer is het vreemdgaan?

24-02-2019 18:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt: wij zijn 10 maanden samen, na 3 maanden hebben we exclusiviteit afgesproken, maar deze man vindt het moeilijk om het een relatie te noemen. We hebben hier gesprekken over gehad in het begin. We zagen elkaar dagelijks, ontmoeten elkaars ouders, vrienden en fam. Het voelde gewoon als een relatie. Ik dacht: Ach, dat labeltje boeit me niet zo. Laten we gewoon van elkaar genieten.

Nu is hij op een weekendje weg met iemand anders geweest. Ik voel me bedrogen, maar technisch hebben we natuurlijk geen relatie. We zijn zoals gezegd wel al een ruim een half jaar exclusief, hij heeft wel die belofte gebroken. Ik ben erg gekwetst, en ik heb hem de deur gewezen. Ik heb hiervan geleerd en ik ga nooit meer zoiets aan. Ik had het kunnen weten natuurlijk, dat hij er niet 100% voor ging.
Hij is wel erg schuldbewust en zegt dat het hem enorm spijt. Hij wil me terug, maar mijn vertrouwen heeft wel echt een deuk opgelopen. Hij weet dat hij mij hier enorm mee zou kwetsen. Je valt niet in een split second zomaar op iemand en bent dan ineens met iemand naar bed gegaan. Het zijn een x aantal keuzes over een tijdsbestek van een avond die gemaakt zijn. In die keuzes heeft hij steeds zijn eigen genot hoger geplaatst dan de wetenschap dat hij mij hier enorm mee zou kwetsen. Dit kwetst me nog het meest. en ik had ik echt absoluut niet van hem verwacht.
Het voelt voor mij dus echt enorm als vreemdgaan en ik denk dat mijn vertrouwen te erg geschaad is om het nog goed te laten komen. Maar is het terecht dat ik hier zo’n punt van maak? We hadden immers niet officieel een relatie.
anoniem_271343 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 18:42
0.09% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
24-02-2019 18:51
Als dit geen vreemdgaan is ga ik even wat wijven neuken.
😂
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Westerpaviljoen schreef:
24-02-2019 18:51
Als dit geen vreemdgaan is ga ik even wat wijven neuken.
Stel je je wel even netjes voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anyway: je bent 30 jaar. Ik zou toch hopen dat je je op die leeftijd niet laat inpakken door dit soort slappe praatjes?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Niet tof voor jou

In de strekking van de rest van de reacties: wat zijn beweegredenen ook waren: voor jullie, het minder exlusieve weekendje met de ander. In welke wereld zou jij je ooit nog opnieuw ontspannen en waardig kunnen voelen met deze gast?

Niet dus. Vergeet hem. His loss.
Ik zou het zo laten verder. Je wantrouwt hem, en terecht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
de rotzak.

Plak zijn foto op een bord tegen de muur en ga pijltjes gooien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij wil al 10 maanden geen relatie met jou.

Nu heeft hij ook nog laten zien dat hij niet te vertrouwen is.

Ik denk dat je zelf heel goed weet wat je moet doen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven