Baby achterlaten?
zondag 24 februari 2019 om 19:35

zondag 24 februari 2019 om 19:55
+1redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:40Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.

zussel schreef: ↑24-02-2019 19:54Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar ik zou toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
Denk je niet dat de vader dat regelt? Of is het ook raar als vader met zijn kind naar het consultatiebureau gaat?

Mijn nichtje wou nog niet eens 1 middag ergens blijven.Marigold1986 schreef: ↑24-02-2019 19:50Je denkt toch niet echt dat een baby van een maand non-stop gaat huilen als hij door zijn oma word verzorgd?
Niet bij oma, niet bij tante, niet bij vader, ...
Non-stop huilen, geen hap eten, ...
1 uur tussen 2 voedingen lukte nog net.
Daarna moest mijn zus toch echt terug zijn.
Bij 5 dagen had dat kind gewoon in 't ziekenhuis aan de baxter gelegen.
Niet iets wat je wil horen in Rome.
Ze kon het voor het eerst 4 uur aan een stuk aan toen ze 1 jaar was.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
6.42% gewijzigd

zondag 24 februari 2019 om 19:56
Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.

Ik ken iemand wiens moeder ook 5 dagen weg was een eerste maand en hij draagt altijd panties onder zijn kleren en eet hamsters. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar volgens zijn psychiater is het wel ergens tijdens die 5 dagen misgegaan.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
0.20% gewijzigd

ja hoor, geen probleem. gedaan ookMinkeDeWit schreef: ↑24-02-2019 19:56Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.
zondag 24 februari 2019 om 19:57
Gebeurd niet vaak als het over kinderen gaat, maar 100% eens!redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:40Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
Ik heb er een van 12 weken, en had er na 4 weken niet aan moeten denken. Maar dat was omdat ik na 4 weken überhaupt niet verder kwam dan de supermarkt en een hele korte boodschap. Niet omdat mijn baby daar iets aan overhield.
Ik ken ook mensen die helemaal van de leg waren omdat ze voor het eerst een nacht zonder hun kind waren. Kind logeerde gewoon bij oma, en was 8 (jaar dus, geen weken of maanden). Tja, dat vind ik ook een beetje ongezond, maar hé, hun leven.
Als de baby er nog niet is, moet ik nog zien of ze het echt wil. Je wereld staat even zo op zijn kop, dat een reis als dit je vaak te veel is. Maar als zij het wel ziet zitten, geen probleem.

de meeste baby’s doen normaal hoorBelg007 schreef: ↑24-02-2019 19:55Mijn nichtje wou nog niet eens 1 middag ergens blijven.

Er lopen hier 2 dingen door elkaar: 'loopt een kind er iets van op' en 'hoe kun je als moeder in godsnaam zoiets doen, er is vast iets mis met je gevoelens'MinkeDeWit schreef: ↑24-02-2019 19:56Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.
nerdopviva schreef: ↑24-02-2019 19:55Denk je niet dat de vader dat regelt? Of is het ook raar als vader met zijn kind naar het consultatiebureau gaat?
Ah nee vader mee vind ik net zo logisch als moeder. Maar ik las het als: vader is er hele dagen niet en baby is bij oma. Vandaar die redenering.

.
Allebei niet. Het kan geen kwaad en het is ook geen gek gevoel dat jij erbij hebt.
Ondanks dat het geen kwaad kan, zou ik het zelf niet doen. En dat gaat ook puur om mijn eigen gevoel.

zondag 24 februari 2019 om 19:58
Ik mag hopen dat ze zich bij het cb niet druk maken om dit soort dingen. Tenzij moeder baby alleen heeft achtergelaten, maar goed dan zou het wonderlijk zijn als het kind bij het cb zou verschijnen.zussel schreef: ↑24-02-2019 19:54Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar denk dat ze toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
Overigens kan moeder die 1-maand-afspraak vast wel om het reisje heen plannen.

zondag 24 februari 2019 om 19:58
Toen ze 1 maand oud was? Of was ze toen ouder?Belg007 schreef: ↑24-02-2019 19:55Mijn nichtje wou nog niet eens 1 middag ergens blijven.

zondag 24 februari 2019 om 19:59
Ik rende na een maand nog net niet gillend het huis uit. Afschuwelijk vond ik het.MinkeDeWit schreef: ↑24-02-2019 19:56Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.
Precies wat ik ook dacht.nausicaa schreef: ↑24-02-2019 19:57Gebeurd niet vaak als het over kinderen gaat, maar 100% eens!
Ik heb er een van 12 weken, en had er na 4 weken niet aan moeten denken. Maar dat was omdat ik na 4 weken überhaupt niet verder kwam dan de supermarkt en een hele korte boodschap. Niet omdat mijn baby daar iets aan overhield.
Ik ken ook mensen die helemaal van de leg waren omdat ze voor het eerst een nacht zonder hun kind waren. Kind logeerde gewoon bij oma, en was 8 (jaar dus, geen weken of maanden). Tja, dat vind ik ook een beetje ongezond, maar hé, hun leven.
Als de baby er nog niet is, moet ik nog zien of ze het echt wil. Je wereld staat even zo op zijn kop, dat een reis als dit je vaak te veel is. Maar als zij het wel ziet zitten, geen probleem.
Maar TO, serieus.... waarom maak jij je hier zo druk om?
Dát komt eerlijk gezegd 'ongezonder' op mij over dan die moeder die wel of niet een paar dagen op reis gaat.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dit was met mijn eerste kind ook het geval dus die kon gerust bij oma logeren destijds.
Echt, dat scheelt zoveel. Ik had er het volste vertrouwen in.
Kind twee slaapt voor geen meter en hangt erg aan mij en man, dus die gaat nu pas met 15 maanden uit logeren af en toe.
Toen hij een maand oud was lag ik zelf nog half in de kreukels en had hij me echt nodig.
Ik neem aan dat je vriendin zelf goed kan beoordelen of iets goed is voor haar eigen kind of niet.

zondag 24 februari 2019 om 20:00