Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 24 februari 2019 om 22:04

zondag 24 februari 2019 om 22:04
Dat is ook wat ik zei

Mijn doel is het allang niet meer om het goed te laten komen.
Op een leuke wijze de dag door is vaak al hard werken voor ze (en mij).
zondag 24 februari 2019 om 22:05
daarnaast weten jullie natuurlijk helemaal niet hoe verknipt ik in werkelijkheid ben, je kunt nu wel denken, die Florence die babbelt leuk mee op het forum, maar wellicht zit ik hier met mijn mobiel te forummen, verstopt net achter mijn voordeur met in de andere hand een bijl en storm ik naar buiten met bijl en mobiel bij elke voorbijganger die zijn hond uit gaan laten, omdat ik denk dat die mensen me bespioneren. Kan best natuurlijk.

zondag 24 februari 2019 om 22:07
Nou welkom bij de club danflorence13 schreef: ↑24-02-2019 22:05daarnaast weten jullie natuurlijk helemaal niet hoe verknipt ik in werkelijkheid ben, je kunt nu wel denken, die Florence die babbelt leuk mee op het forum, maar wellicht zit ik hier met mijn mobiel te forummen, verstopt net achter mijn voordeur met in de andere hand een bijl en storm ik naar buiten met bijl en mobiel bij elke voorbijganger die zijn hond uit gaan laten, omdat ik denk dat die mensen me bespioneren. Kan best natuurlijk.

zondag 24 februari 2019 om 22:07
Oh, overigens serieus, fatsoen is maar een heel dun laagje. Er zijn maar weinig mensen waarin het kwaad niet schuilt.florence13 schreef: ↑24-02-2019 22:05daarnaast weten jullie natuurlijk helemaal niet hoe verknipt ik in werkelijkheid ben, je kunt nu wel denken, die Florence die babbelt leuk mee op het forum, maar wellicht zit ik hier met mijn mobiel te forummen, verstopt net achter mijn voordeur met in de andere hand een bijl en storm ik naar buiten met bijl en mobiel bij elke voorbijganger die zijn hond uit gaan laten, omdat ik denk dat die mensen me bespioneren. Kan best natuurlijk.
Dat vind ik ook leerzaam aan dit forum, maar ook aan mijn werk bijvoorbeeld: dat heel veel mensen echt in lalaland opgegroeid zijn, waar het ergste wat er gebeurde was dat er eens een keer geen mayonaise op patatdag was of dat je van je vader naar bed moest na een lange dag op het strand.
zondag 24 februari 2019 om 22:09
dat is natuurlijk ook gewoon vreselijkBetty_Slocombe schreef: ↑24-02-2019 22:07waar het ergste wat er gebeurde was dat er eens een keer geen mayonaise op patatdag was of dat je van je vader naar bed moest na een lange dag op het strand.

zondag 24 februari 2019 om 22:10
We zijn allemaal maar zo normaal als de omstandigheden toelaten en sommige mensen overstijgen dat door normaler uit te pakken dan logischerwijs zou moetenBetty_Slocombe schreef: ↑24-02-2019 22:07Oh, overigens serieus, fatsoen is maar een heel dun laagje. Er zijn maar weinig mensen waarin het kwaad niet schuilt.
Dat vind ik ook leerzaam aan dit forum, maar ook aan mijn werk bijvoorbeeld: dat heel veel mensen echt in lalaland opgegroeid zijn, waar het ergste wat er gebeurde was dat er eens een keer geen mayonaise op patatdag was of dat je van je vader naar bed moest na een lange dag op het strand.

zondag 24 februari 2019 om 22:10
Zo kunnen wij allemaal wel zijn.florence13 schreef: ↑24-02-2019 22:05daarnaast weten jullie natuurlijk helemaal niet hoe verknipt ik in werkelijkheid ben, je kunt nu wel denken, die Florence die babbelt leuk mee op het forum, maar wellicht zit ik hier met mijn mobiel te forummen, verstopt net achter mijn voordeur met in de andere hand een bijl en storm ik naar buiten met bijl en mobiel bij elke voorbijganger die zijn hond uit gaan laten, omdat ik denk dat die mensen me bespioneren. Kan best natuurlijk.

zondag 24 februari 2019 om 22:19
Ik heb die neiging overigens alleen soms in de supermarkt. Maar dat was al niet normaal, zei mijn arts mij eens. Ik zou niet weten hoe je rustig kunt blijven als er mensen ademen in je omgeving. Ik ging vandaag (uitzondering, met excuus) op zondag naar de Aldi en ik heb geen idee uit welke krochten die mensen vandaan gekropen waren, maar ik ben het hele winkelbezoek lang bang geweest dat ik door ze aangevallen zou worden en toegevoegd zou worden aan hun legioen van yoghi- en frikandellenzombies.
Overigens: goede moeders hebben hormonen die goede dingen doen. Andersom dus ook. Dat je het weet.
Overigens: goede moeders hebben hormonen die goede dingen doen. Andersom dus ook. Dat je het weet.
zondag 24 februari 2019 om 22:33
oh ik heb die neiging wel vaker dan alleen in de supermarkt, maar doen is dan toch echt weer wat anders natuurlijk. Want achter de deur forummen op mijn mobiel met in de andere hand een bijl is een soort van onmogelijk met dit forumBetty_Slocombe schreef: ↑24-02-2019 22:19Ik heb die neiging overigens alleen soms in de supermarkt. Maar dat was al niet normaal, zei mijn arts mij eens. Ik zou niet weten hoe je rustig kunt blijven als er mensen ademen in je omgeving. Ik ging vandaag (uitzondering, met excuus) op zondag naar de Aldi en ik heb geen idee uit welke krochten die mensen vandaan gekropen waren, maar ik ben het hele winkelbezoek lang bang geweest dat ik door ze aangevallen zou worden en toegevoegd zou worden aan hun legioen van yoghi- en frikandellenzombies.

zondag 24 februari 2019 om 22:39
Toen ik voor het eerst met kinderen werkte vond ik dat toch zo fantastisch. Dat het ergste in je leven inderdaad is dat je hamster was doodgegaan en dan was je al 11.Betty_Slocombe schreef: ↑24-02-2019 22:07Oh, overigens serieus, fatsoen is maar een heel dun laagje. Er zijn maar weinig mensen waarin het kwaad niet schuilt.
Er was een gezin en de vader vroeg een gesprek met me aan, ze waren vergeten dat hun kind al in groep 8 zat.
En dus zelf naar de middelbare moest en of het heel gek was dat ze daar wakker van lagen, en hij legde me vervolgens een plan voor waarbij het kind vanaf januari elke week zo ongeveer een meter erbij kreeg om zelf te bewegen.
(Dit betrof ook een kind dat alles wel best vond en een heel gezellig gezin).
Te zoet.

zondag 24 februari 2019 om 22:46
Dat is toch op zich heel prima en prettig dat er mensen zijn die zo opgroeien? De ellende krijg je evengoed wel voor je kiezenHet-groepje schreef: ↑24-02-2019 22:39Toen ik voor het eerst met kinderen werkte vond ik dat toch zo fantastisch. Dat het ergste in je leven inderdaad is dat je hamster was doodgegaan en dan was je al 11.
Er was een gezin en de vader vroeg een gesprek met me aan, ze waren vergeten dat hun kind al in groep 8 zat.
En dus zelf naar de middelbare moest en of het heel gek was dat ze daar wakker van lagen, en hij legde me vervolgens een plan voor waarbij het kind vanaf januari elke week zo ongeveer een meter erbij kreeg om zelf te bewegen.
Te zoet.

zondag 24 februari 2019 om 22:47
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand me in vertrouwen iets wilde vertellen over de thuissituatie van een kind, maar het was wel "echt heeeeeeeeel erg" Dus ik had al een soort gruwelijk scenario in mijn hoofd, maar het bleek te zijn dat het kind wat brutaal en lastig was en dat ouders in goed overleg hadden besloten hem tijdelijk bij een ander familielid te laten wonen, dat wat ouder, rustiger en kalmer was en daar echt zin in had, want ze hadden zo'n goede band. Dat was niet echt wat ik bedacht had. Ze leek ook een beetje teleurgesteld dat ik niet meedeed met haar oooh wat erg toch allemaal.Het-groepje schreef: ↑24-02-2019 22:39Toen ik voor het eerst met kinderen werkte vond ik dat toch zo fantastisch. Dat het ergste in je leven inderdaad is dat je hamster was doodgegaan en dan was je al 11.
Te zoet.

zondag 24 februari 2019 om 22:50
Dat is het ook, maar het is in de beroepspraktijk lastig om met dit type mensen te werken omdat ze echt alles Heel Erg vinden óf niet geloven dat er kinderen zijn die het daadwerkelijk heel erg slecht hebben zijn. En, heel eerlijk, ik ben er soms ook wel jaloers op. Ik weet dat die mensen er niets aan kunnen doen, natuurlijk.

maandag 25 februari 2019 om 13:40
Oh, eugenetica! Ik ken iemand die daar ook fan van was

En dat gegeneraliseer hier vind ik ook nogal aanmatigend. Dat strafbaar gedrag van generatie op generatie doorgegeven wordt, op 5 gevallen in 40 jaar tijd na, weet je hoe dat klinkt? Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje. Als goedpraten van een kastesysteem zoals in India.
Namens alle mishandelde/verwaarloosde/misbruikte eerstegeneratiestundenten en toch-goed-opgedroogde KOPP-kinderen: bedankt.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 15:35
48.07% gewijzigd

maandag 25 februari 2019 om 14:00
Wijs de eugenetica eens aan dan? Of anders eerst even opzoeken wat dat is en dan goed lezen wat ik zeg.Fragolisa schreef: ↑25-02-2019 13:40Oh, eugenetica! Ik ken iemand die daar ook fan van was
En dat gegeneraliseer hier vind ik ook nogal aanmatigend. Dat strafbaar gedrag van generatie op generatie doorgegeven wordt, op 5 gevallen in 40 jaar tijd na, weet je hoe dat klinkt? Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje. Als goedpraten van een kastesysteem zoals in India.
Namens alle mishandelde/verwaarloosde/misbruikte eerstegeneratiestundenten en toch-goed-opgedroogde KOPP-kinderen: bedankt.
Verder gaat het niet specifiek over strafbare feiten, maar het doorerven van generatie op generatie.
maandag 25 februari 2019 om 15:48
Voor wat het waard is: ik ben het eens met Fragolisa.
En ik vind het levensgevaarlijk om blind te vertrouwen op mensen met macht - bijvoorbeeld de macht om kinderen uit huis te kunnen plaatsen. Daarmee zeg ik niet dat die mensen per definitie niet deugen of wat dan ook, maar wél dat je er kritisch op moet blijven. Uiterst kritisch.
Maar ik ben niet in de stemming om mee te doen aan jullie 'discussie' verder, dus veel plezier ermee.
En ik vind het levensgevaarlijk om blind te vertrouwen op mensen met macht - bijvoorbeeld de macht om kinderen uit huis te kunnen plaatsen. Daarmee zeg ik niet dat die mensen per definitie niet deugen of wat dan ook, maar wél dat je er kritisch op moet blijven. Uiterst kritisch.
Maar ik ben niet in de stemming om mee te doen aan jullie 'discussie' verder, dus veel plezier ermee.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

maandag 25 februari 2019 om 15:55
Dana schreef: ↑25-02-2019 15:48Voor wat het waard is: ik ben het eens met Fragolisa.
Mensen met macht? Ik zie hier, en irl, mensen hun godverdomde stinkende best doen voor kinderen, dag in dag uit, geen 'mensen met macht', maar mensen met naastenliefde. De bewoording alleen al, treurig.
Weet je wie er eens kritisch moeten blijven, of nee, worden? Dat soort mensen als de moeder van Hansje en een aantal mensen die hier schrijven. Roepen, schreeuwen, vingers wijzen, maar eens in de spiegel kijken ho maar. Alsof Jeugdzorg/Veilig Thuis voor de lol kinderen weghaalt. Zouden ze een bingolijst hebben?
maandag 25 februari 2019 om 15:58
mijn ervaring ook trouwens (zeg ik dus van de andere kant, dus toen ik kind was) wel zag ik dat die mensen die inderdaad keihard aan het werk waren vaak even gefrustreerd met het systeem waren als dat ik dat was. Want dat systeem, dat werkte dus niet mee.

maandag 25 februari 2019 om 16:02
florence13 schreef: ↑25-02-2019 15:58mijn ervaring ook trouwens (zeg ik dus van de andere kant, dus toen ik kind was) wel zag ik dat die mensen die inderdaad keihard aan het werk waren vaak even gefrustreerd met het systeem waren als dat ik dat was. Want dat systeem, dat werkte dus niet mee.
O dat geloof ik direct dat het systeem niet goed is. Ik word echter behoorlijk geirriteerd van insinuaties dat Jeugdzorg een soort sadistische kinderafpakkers zijn.
maandag 25 februari 2019 om 16:06
Er zal toch iemand voor die kinderen op moeten komen. Blind vertrouwen hoeft niet, maar thank god dat ze er zijn! En er moet heel wat gebeuren/gebeurd zijn hoor willen ze kinderen uit huis plaatsen.Dana schreef: ↑25-02-2019 15:48Voor wat het waard is: ik ben het eens met Fragolisa.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 25 februari 2019 om 16:06
Mooi verwoord.Star² schreef: ↑25-02-2019 15:55Mensen met macht? Ik zie hier, en irl, mensen hun godverdomde stinkende best doen voor kinderen, dag in dag uit, geen 'mensen met macht', maar mensen met naastenliefde. De bewoording alleen al, treurig.
Weet je wie er eens kritisch moeten blijven, of nee, worden? Dat soort mensen als de moeder van Hansje en een aantal mensen die hier schrijven. Roepen, schreeuwen, vingers wijzen, maar eens in de spiegel kijken ho maar. Alsof Jeugdzorg/Veilig Thuis voor de lol kinderen weghaalt. Zouden ze een bingolijst hebben?