Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 17:57
Het topic is van vannacht. Dan schop je je vent wakker :proud:

Edit to woont in het buitenland,dus het kan tijdverschil geweest zijn.
Ik las dat ze gebeld heeft hoor.
redbulletje schreef:
25-02-2019 17:57
Mijn idee is dat die man vooral in haar wens meeging omdat hij zelf al voorzien is van een kind. En er vanaf het eindmoment maar wat graag nieuwe plannen gesmeed werden voor grote verbouwingen en grootse reizen. Dan zal dat idd wel koud op je dak vallen als dat weer jaren on hold zou moeten worden gezet.
Een man kan misschien makkelijker omschakelen en bij zijn standpunt blijven. Ik vind het wel heel koud van hem dat hij gewoon glashard zegt het niet te willen.
redbulletje schreef:
25-02-2019 18:01
Ik las dat ze gebeld heeft hoor.
Ja, dat vind ik raar.
Eerst een topic openen en hem daarna pas bellen. Bellen vind ik sowieso raar.
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 18:02
Een man kan misschien makkelijker omschakelen en bij zijn standpunt blijven. Ik vind het wel heel koud van hem dat hij gewoon glashard zegt het niet te willen.
Ik kan me zijn standpunt wel voorstellen. Hij is 2 jaar meegegaan in TO's wens en is zich na omschakelen op dingen gaat storten die hij écht wil in zijn toekomst. En dat is 'n kind blijkbaar niet.
Fragolisa schreef:
25-02-2019 13:40
Oh, eugenetica! Ik ken iemand die daar ook fan van was :idee:

En dat gegeneraliseer hier vind ik ook nogal aanmatigend. Dat strafbaar gedrag van generatie op generatie doorgegeven wordt, op 5 gevallen in 40 jaar tijd na, weet je hoe dat klinkt? Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje. Als goedpraten van een kastesysteem zoals in India.
Namens alle mishandelde/verwaarloosde/misbruikte eerstegeneratiestundenten en toch-goed-opgedroogde KOPP-kinderen: bedankt.
Het zou ook kunnen zijn dat ik dit soort dingen post omdat ik er meer van weet dan een buitenstaander. Ik probeer niet zoveel meer over mezelf te posten, maar ik pas in vrijwel alle hokjes die je hier noemt. Juist daarom zie ik ook, van heel dichtbij, dat het echt moeilijk is te ontsnappen. Niet onmogelijk, wel moeilijk. En dan waren wij nog gezegend met een scherp verstand en een groot aanpassingsvermogen. Als je dat niet hebt, wordt het echt heel moeilijk.
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 18:03
Ja, dat vind ik raar.
Eerst een topic openen en hem daarna pas bellen. Bellen vind ik sowieso raar.
Ja, dat vind ik ook vreemd. Haar vriend heeft zich er denk ik bij neergelegd en zijn leven anders gaan invullen. Daar past mss geen kind meer in. Even op mezelf betrekkend, ik wilde ook kinderen tot ik na mijn miskraam daar heel anders over ging denken.
redbulletje schreef:
25-02-2019 18:04
Ik kan me zijn standpunt wel voorstellen. Hij is 2 jaar meegegaan in TO's wens en is zich na omschakelen op dingen gaat storten die hij écht wil in zijn toekomst. En dat is 'n kind blijkbaar niet.
Blijkbaar niet, inderdaad. Ik zou persoonlijk echt boos zijn door zijn uitspraak.
Juist omdat hij 2 jaar dat hele proces heeft meegemaakt van verdriet, hoop en teleurstelling. En hij ineens besluit dat het kind niet meer welkom is.
2 maanden geleden nog wel.
Coconuts12 schreef:
25-02-2019 18:07
Ja, dat vind ik ook vreemd. Haar vriend heeft zich er denk ik bij neergelegd en zijn leven anders gaan invullen. Daar past mss geen kind meer in. Even op mezelf betrekkend, ik wilde ook kinderen tot ik na mijn miskraam daar heel anders over ging denken.
En dat proces heb je samen met jouw man doorgemaakt. Na het verdriet, besproken dat een leven zonder kind ook heel waardevol voor jullie kon zijn. Dat vind ik toch anders dan eerst in een baby wens - modus te zitten om na 2 maanden te horen dat een kind toch niet welkom is,terwijl je notabene zwanger bent.
Had de vriend van TO dat 2 maanden geleden ook duidelijk gemaakt? Dat heb ik (nog) niet teruggelezen.
Star² schreef:
25-02-2019 16:31
Je neemt de moeite niet het topic te lezen waar het over gaat, je geeft al aan geen zin in de discussie te hebben, je wil alleen even corrigeren wat in jouw ogen geblaat is . Daarnaast onderschrijf je de posts van Fragolisa, die heel hysterisch over eugenetica begint en in haar posts schrijft dat het de ramptoeristen onder de zorgverleners aantrekt. En nog meer algemeenheden. Jouw posts dragen dus zeker wel bij aan een negatief beeld. Succes ermee.
Ik mag toch best een tegengeluid geven tegen mensen die pleiten voor verplicht steriliseren, lijkt me.
En weet je, ik was ook heel goedgelovig en naïef totdat ik zag dat niet alleen bij het viva forum incapabele mensen werken, maar ook bij de jeugdgezondheidszorg. En daar zijn de consequenties nog wel wat groter. En het trekt weldegelijk een bepaald soort mensen aan, want de gevoelsmensen kunnen er niet tegen om langdurig geconfronteerd te worden met zo veel leed (want bij de meeste gezinnen waar jgz betrokken is is het echt niet leuk, dat snap ik ook wel).
Betty_Slocombe schreef:
Het zou ook kunnen zijn dat ik dit soort dingen post omdat ik er meer van weet dan een buitenstaander. Ik probeer niet zoveel meer over mezelf te posten, maar ik pas in vrijwel alle hokjes die je hier noemt. Juist daarom zie ik ook, van heel dichtbij, dat het echt moeilijk is te ontsnappen. Niet onmogelijk, wel moeilijk. En dan waren wij nog gezegend met een scherp verstand en een groot aanpassingsvermogen. Als je dat niet hebt, wordt het echt heel moeilijk.
Joh, wie denk je dat ik bedoel met een eerstegeneratiestudent én KOPP-kind :bye:
En wie denk je dat er een stigma heeft gekregen :bye: van jgz notabene ("Haar moeder is gestoord, dus zij zal ook wel niet sporen. Weet je wat, we komen gelijk met drie man sterk langs om te beslissen waar de baby heen moet ipv even navraag te doen bij de huisarts")

Ja, ik neem het persoonlijk op, omdat ik zo ongelooflijk weinig nuance zie in de meeste reacties hier.
En nu heeft ook iedereen vast allerlei ideeën over mijn ouderschapskwaliteiten; dan blijkt maar weer dat je werkelijk geen enkel tegengeluid kunt geven zonder weggezet te worden als een gekkie :roll:
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 18:50
10.02% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
+1, ik ben ook zon kind geweest, ik ben soort van gelukt, maar ook alleen omdat mensen zich voor mij ingezet hebben (en de dingen die jij noemt)
Fragolisa schreef:
25-02-2019 18:48
Joh, wie denk je dat ik bedoel met een eerstegeneratiestudent én KOPP-kind :bye:
En wie denk je dat er een stigma heeft gekregen :bye: van jgz notabene ("Haar moeder is gestoord, dus zij zal ook wel niet sporen. Weet je wat, we komen gelijk met drie man sterk langs om te beslissen waar de baby heen moet ipv even navraag te doen bij de huisarts")

Ja, ik neem het persoonlijk op, omdat ik zo ongelooflijk weinig nuance zie in de meeste reacties hier.
En nu heeft ook iedereen vast allerlei ideeën over mijn ouderschapskwaliteiten; dan blijkt maar weer dat je werkelijk geen enkel tegengeluid kunt geven zonder weggezet te worden als een gekkie :roll:
Voor wat het waard is; ik doelde niet op jou met gekkie.

En ik neem het ook persoonlijk op, omdat ik de mensen zie die zich dagelijks rot werken en zo'n hoop shit over zich heen krijgen. Daar zitten trouwens wel degelijk gevoelsmensen bij.
florence13 schreef:
25-02-2019 18:49
+1, ik ben ook zon kind geweest, ik ben soort van gelukt, maar ook alleen omdat mensen zich voor mij ingezet hebben (en de dingen die jij noemt)
Ja, ik ook, en ik zie ook hoe moeizaam jgz functioneert. En door bezuinigingen nog veeeeel erger dan 30 jaar geleden.
En ik zie ook hoe ongelooflijk ongenuanceerd het is als je zegt dat het maar bij 5 kinderen in 40 jaar goed is gekomen. Ik tel er hier op het forum al drie.

Sorry Jolly, normaal gesproken mij lees ik je graag, maar hier sla je de plank behoorlijk mis.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 19:00
9.49% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 18:13
Blijkbaar niet, inderdaad. Ik zou persoonlijk echt boos zijn door zijn uitspraak.
Juist omdat hij 2 jaar dat hele proces heeft meegemaakt van verdriet, hoop en teleurstelling. En hij ineens besluit dat het kind niet meer welkom is.
2 maanden geleden nog wel.
2 Maanden geleden ook al niet meer, want toen hebben ze er 'n punt achter gezet qua proberen. Dat zal niet zomaar van de ene op de andere dag gebeurd zijn maar een tijdlijn waar naar uitgekeken werd om door te kunnen met andere plannen.
Fragolisa schreef:
25-02-2019 18:52
Ja, ik ook, en ik zie ook hoe moeizaam jgz functioneert. En door bezuinigingen nog veeeeel erger dan 30 jaar geleden.
En ik zie ook hoe ongelooflijk ongenuanceerd het is als je zegt dat het maar bij 5 kinderen in 40 jaar goed is gekomen. Ik tel er hier op het forum al drie.

Sorry Jolly, normaal gesproken mij lees ik je graag, maar hier sla je de plank behoorlijk mis.
hoezo slaat Jolly de plank mis? Hij verwoordt wat zijn moeder hem ooit heeft verteld en dan gaat het over haar stukje. Niet over alles en iedereen.

Ik snap je boosheid, maar je opmerking over eugenetica gaat in mijn ogen echt over het randje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Komt vaker voor bij zwangerschap dat je het ineens bent wanneer je het loslaat.

Ze hebben allebei wel aan onbeschermde seks gedaan op een moment dat men vlak daarvoor nog wel kinderen wilde. Wanneer je geen kind wil dan bescherm je jezelf ook als man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fragolisa schreef:
25-02-2019 18:52

Ik zag in een quote dat je iets tegen mij zei, dus nog een keer mijn reactie dan: dat jij hysterisch op feiten reageert is niet mijn probleem en ik heb er verder ook geen last van. Al je reacties laten vooral zien hoe slecht je leest, kennelijk omdat het je nogal raakt. Begrijpelijk, maar het maakt de feiten niet anders.

En verder boeit het me niet of je mij graag leest of niet, na je teksten hier lees ik jou in ieder geval niet meer. :bye:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
redbulletje schreef:
25-02-2019 18:58
2 Maanden geleden ook al niet meer, want toen hebben ze er 'n punt achter gezet qua proberen. Dat zal niet zomaar van de ene op de andere dag gebeurd zijn maar een tijdlijn waar naar uitgekeken werd om door te kunnen met andere plannen.
Het is net als dat je droomt van een wereldreis. Je doet elke maand mee met de staatsloterij en spreekt met partner af dat jullie op wereldreis gaan zodra jullie winnen.
Na jaren mee doen, niks gewonnen.. Totdat jawel, op een mooie dag win je de hoofdprijs. Alleen zegt je partner nu dat hij niet meer durft te reizen ivm met aanslagen. Je krijgt hem never nooit meer mee.
Misschien snap je het gevoel nu meer :proud:
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 19:12
Het is net als dat je droomt van een wereldreis. Je doet elke maand mee met de staatsloterij en spreekt met partner af dat jullie op wereldreis gaan zodra jullie winnen.
Na jaren mee doen, niks gewonnen.. Totdat jawel, op een mooie dag win je de hoofdprijs. Alleen zegt je partner nu dat hij niet meer durft te reizen ivm met aanslagen. Je krijgt hem never nooit meer mee.
Dan gaat RB alleen :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
25-02-2019 19:15
:rofl: dat realiseerde ik mij ook toen ik op verzenden klikte.

TO kan ook het kind alleen opvoeden :P
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 19:12
Ja, dat snap ik. Van mezelf uit. Ik zou op dit moment eerlijk gezegd ook niet meer op 'n lange gecompliceerde wereldreis zitten te wachten. En daar bedoel ik misschien wat anders mee dan jij, want 'n roadtrip USA zou ik zo weer doen, maar ik hoef niet zo nodig meer naar andere culturen en onherbergzame streken.
rosanna08 schreef:
25-02-2019 19:15
En ook dat als het iets is wat ik écht wil natuurlijk ;-D
Maar goed, een reis is iets wat over gaat, een kind niet. Met die gevolgen moet je de rest van je leven leven en kosten en zorgen voor dragen. En de vraag is natuurlijk of TO dat zelf uberhaupt wil, zeker nu haar partner er geen trek in blijkt te hebben.
redbulletje schreef:
25-02-2019 19:21
En ook dat als het iets is wat ik écht wil natuurlijk ;-D
Maar goed, een reis is iets wat over gaat, een kind niet. Met die gevolgen moet je de rest van je leven leven en kosten en zorgen voor dragen. En de vraag is natuurlijk of TO dat zelf uberhaupt wil, zeker nu haar partner er geen trek in blijkt te hebben.
Daar heb jij weer gelijk in.
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 19:23
Daar heb jij weer gelijk in.
En tot 'n paar jaar geleden droomde ik idd vooral van heel veel reizen bij het winnen van de jackpot terwijl nu huis en tuin laten aanpakken bij mij hoger op de prioriteitenlijst staat. Prioriteiten en wensen veranderen door de jaren heen.
redbulletje schreef:
25-02-2019 19:26
En tot 'n paar jaar geleden droomde ik idd vooral van heel veel reizen bij het winnen van de jackpot terwijl nu huis en tuin laten aanpakken bij mij hoger op de prioriteitenlijst staat. Prioriteiten en wensen veranderen door de jaren heen.
Je zegt het zelf al, jaren. In 2 maanden tijd kun je mijn inziens niet zo standvastig zijn mbt dit soort levensveranderende situaties.
Niet als het leven betreft. Ik vind het in ieder geval vreemd. Maargoed, je hebt overal mensen voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven