Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Repair shampoo/conditioner van de HEMA zijn er dus niet meer, tenminste, niet meer in de vestiging bij ons in dorp.

Ik zie nu wel Everyday en Volume shampoos en conditioners staan.

En de Everyday is net zo goed als de Repair lijn waar we een tijdje geleden zo gek van waren.

Ik gebruik ook Pro Longwear Paint Pot van MAC in de kleur Painterly. Normaal gebruikte ik deze als oogschaduw primer. Maar nu ook als primer over rode vlekjes/puistje zodat concealer beter blijft zitten.

:cheer:
Over een aantal weken ga ik op zon vakantie. Nu zoek ik een echt goed werkend oogpotlood. Zelf gebruik ik altijd donkerbruin. Het mag ook een waterproof eyeliner zijn.
Momenteel gebruik ik een potlood van MAC, ben ik tevreden over maar wie weet kan het beter? Heb ook Essence liggen maar die is toch een stuk minder goed. Wie heeft de tip?
dubbel
marindah wijzigde dit bericht op 24-04-2019 09:58
94.48% gewijzigd
Such fun!1
lisa198 schreef:
17-02-2019 20:03
Over een aantal weken ga ik op zon vakantie. Nu zoek ik een echt goed werkend oogpotlood. Zelf gebruik ik altijd donkerbruin. Het mag ook een waterproof eyeliner zijn.
Momenteel gebruik ik een potlood van MAC, ben ik tevreden over maar wie weet kan het beter? Heb ook Essence liggen maar die is toch een stuk minder goed. Wie heeft de tip?
Ik vind de oogpotloden van Rituals erg fijn.
helena2 schreef:
18-02-2019 08:19
Ik vind de oogpotloden van Rituals erg fijn.
Urban decay 24/7 potloden. Ideaal.
Eyeliner gebruik ik van GOSH, maar eigenlijk maak ik liever een lijntje met oogpotlood en hiervoor val ik altijd weer terug op Bourjois.

Ik heb pas (jaja, ik was wat laat, het is niet bepaald een nieuw product volgens mij) een ge-wel-di-ge cleanser ontdekt: Take the Day Off Cleansing Balm van Clinique. Niet heel goedkoop, maar het gaat echt eeeeeuwen mee. Superfijn spul.
Dikke afrader: de micelaire shampoo van Nivea, ruikt naar en werkt als afwasmiddel, ontvet veel te sterk, en beweert 'voor dagelijks gebruik' te zijn :facepalm:
Bobbi brown longwear geleyeliner is perfect! Vooral de kleur black mauve shimmer is bij bruine ogen heel mooi. Kun je gewoon mee de zee in zit als een huis.
dutchsuzanne schreef:
18-02-2019 08:22
Urban decay 24/7 potloden. Ideaal.
Ik heb me laten verleiden tot een losse poeder van Urban Decay, the velvetizer. Mooi mat, erg fijn gemalen. Zó fijn, dat het lijkt of het niet makkelijk 'hecht' aan mijn huid. Ik weet nog niet of ik er blij mee ben. Ik dip soms even wat poeder op mijn vinger om een plekje aan te stippen, maar ik krijg het bijna niet opgepakt met mijn vinger. Mengen door je foundation kan ook, dat heb ik vanochtend geprobeerd. Ik heb de foundation van Jetske Ultee, en die is net wat dun en transparant. Het werkt goed om daar wat poeder doorheen te mengen, het maakt hem nét iets dekkender en dikker, zonder meteen te zwaar te zijn.

Verder ben ik nu sinds een paar weken bezig met de vitamine c 23% suspension van the ordinary. Schijnt heftig spul te zijn volgens reviews. Ik vond en vind hem niet prikken. Ook niet korrelig. Wel laat hij een glanzend laagje achter, dus voor mij alleen geschikt voor de avond. En less is more met dit product. Of het werkt? Mijn huid ziet er in ieder geval goed uit momenteel.
Ik heb de nieuwe Glam & Doll boost lash growth volume mascara (Catrice, €4,99) gekocht bij gebrek aan mn favo Rituals mascara. Volgens (mooie) verpakking heb ik na 6 weken gebruik 2x sterkere wimpers en zijn deze 54% in volume toegenomen. Ook is ie smudge proof. We gaan het meemaken. Het is vooralsnog een goede mascara, fijn borteltje, separeert de haartjes goed en bij 2 laagjes genoeg volume. Vind m wel minder gepigmenteert/minder zwart dan mn Rituals.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Heeft iemand deze al geprobeerd die je met warm water kunt verwijderen?
Afbeelding
helena2 schreef:
24-02-2019 13:47
Afbeelding
Ik heb hem zelf al besteld, kon niet wachten.
Jullie horen het binnenkort!
Nieuwsgierig naar geworden na een artikel op Beautylab en helemaal blij mee :)

Laat zich goed in meerdere laagjes aanbrengen zonder te klonteren, geeft goed lengte en iets extra volume.
En ik hou van zo'n borsteltjes, van die rubberdingen vind ik meestal maar niks.

Afbeelding
helena2 schreef:
25-02-2019 08:46
Ik heb hem zelf al besteld, kon niet wachten.
Jullie horen het binnenkort!
Ik ben benieuwd, Helena2. Alleen vraag ik me voor mezelf af wat de meerwaarde is van het met warm water kunnen verwijderen. Warm water is sowieso niet genoeg voor de rest van mijn make up; ik reinig eerst met olie voor de make up, en daarna een cleanser. Volgens mij biedt dat dan niet echt voordelen voor mij. Misschien als je alleen mascara draagt? Maar ik ben er toch nieuwsgierig naar....
helena2 schreef:
24-02-2019 13:47
Afbeelding

Als je die van clinique bedoelt; geweldig spul.

Ik opende hier ooit een topic voor een mascara die blijft zitten, ook met de combi overhangende oogleden/hooikoorts. Die werd toen door een aantal dames aangeraden en sindsdien gebruik ik niets anders meer. Ook geen andere van clinique, want écht blijven zitten doet er bij mij dus verder geen één.

Enige nadeel; hij is weliswaar waterproof, maar zodra dat water een graadje of 37 is.... hij is dus niet saunaproof. Maar goed, daar is wimperverf voor uitgevonden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Verdere tips;

Douchegel van dove. Er zit geen sodium laureth sulfate in, ontvet dus niet zo sterk als de meeste andere merken. Mijn huid is er in elk geval behoorlijk van opgeknapt, geen schilfertjes meer op mijn schenen. Gek genoeg is het ingredientenlijstje van het mannenspul anders.

De healing smooth straightening balm van l´Anza. Je doet eeuwen met zo´n fles, want je hebt maar een heel klein beetje nodig en de fles is behoorlijk groot. Mijn haar (korte bob) is in tien minuutjes perfect gedroogd en gestyld. Dit spul had ik heel graag gehad toen ik 14 was ;-D .
Ik gebruik overigens ook shampoo en conditioner van l´Anza, maar die is wel nogal duur. Superspul en je doet er lang mee, maar als ik het moet kopen (voor mezelf die voor grijs haar en voor Lon neem ik die healing smooth, plus de conditioner) ben ik wel even zo´n 80 euro kwijt. Gelukkig is die aanschaf maar ongeveer 1x per 9 maanden, maar dan nog.

Na geen idee hoeveel foundations blijft hier over; de BB creme van garnier. Ideaal als je een beetje glimmend velletje hebt en niet zit te wachten op een zichtbare laag make-up.

In het vorige topic hadden mensen het over de nuxe olie. Heerlijk spul, ik heb er later ook het zonnespul van gekocht. En de parfum, maar die valt tegen (bij mij).
Ook uit het vorige topic overgehouden; de zonnebrand voor het gezicht, factor 50, van Eucerin. Houdt ook glim tegen. Perfect ook als primer. Nadeel; hij werkt zo goed dat je er wel aan moet denken dat je je armen ook moet insmeren met een hoge factor....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jufjoke schreef:
25-02-2019 09:20
Ik ben benieuwd, Helena2. Alleen vraag ik me voor mezelf af wat de meerwaarde is van het met warm water kunnen verwijderen. Warm water is sowieso niet genoeg voor de rest van mijn make up; ik reinig eerst met olie voor de make up, en daarna een cleanser. Volgens mij biedt dat dan niet echt voordelen voor mij. Misschien als je alleen mascara draagt? Maar ik ben er toch nieuwsgierig naar....
Ik gebruik ook een olie om mijn gezicht te reinigen, maar die spoel af met warm water.
De mascara die ik nu heb vind ik heel fijn, alleen gaat die er dus niet af met alleen die olie en het warme water. Dus moet ik daar weer een oogreiniger voor gebruiken. Zou fijn zijn als dat niet meer hoeft.
Ik heb in het verleden ook die van Clinique gebruikt, die vond ik heel fijn, maar op een gegeven moment vond ik hem te snel droog worden in de verpakking. En dan ging hij een beetje kruimelen, dat vond ik dan niet mooi. En aangezien die duur is, ben ik op een andere over gestapt.

Ik ben wel heel kritisch op mascara, want ik heb hele lange wimpers, waardoor ik snel vlekken krijg boven of onder mijn ogen. En ze plakken daardoor ook sneller aan elkaar.
De mascara die ik nu heb, zorgt er ook voor dat de binnenkant van mijn bril steeds vies wordt (blijkbaar komen mijn wimpers tegen het glas) en daar hoop ik met deze dan ook vanaf te zijn.
Ceylon schreef:
25-02-2019 10:09
Ook uit het vorige topic overgehouden; de zonnebrand voor het gezicht, factor 50, van Eucerin. Houdt ook glim tegen. Perfect ook als primer. Nadeel; hij werkt zo goed dat je er wel aan moet denken dat je je armen ook moet insmeren met een hoge factor....
Smeert die goed uit? Ik zoek ook een fijne gezichtszonnebrand, die niet teveel glimt, maar ook niet te droog is. Eentje die fijn uitsmeert, want hij is ook voor mijn kinderen en die houden niet van smeren met stroeve zonnebrand.
Hele fijne gezichtsscrub:
Scrubcreme van dr van der Hoog.

Van veel scrubs krijg ik een rode, droge huid maar van deze niet. Wel een frisse, egale en hele zachte huid!
Ceylon schreef:
Verdere tips;

Douchegel van dove. Er zit geen sodium laureth sulfate in, ontvet dus niet zo sterk als de meeste andere merken. Mijn huid is er in elk geval behoorlijk van opgeknapt, geen schilfertjes meer op mijn schenen. Gek genoeg is het ingredientenlijstje van het mannenspul anders.

De healing smooth straightening balm van l´Anza. Je doet eeuwen met zo´n fles, want je hebt maar een heel klein beetje nodig en de fles is behoorlijk groot. Mijn haar (korte bob) is in tien minuutjes perfect gedroogd en gestyld. Dit spul had ik heel graag gehad toen ik 14 was ;-D .
Ik gebruik overigens ook shampoo en conditioner van l´Anza, maar die is wel nogal duur. Superspul en je doet er lang mee, maar als ik het moet kopen (voor mezelf die voor grijs haar en voor Lon neem ik die healing smooth, plus de conditioner) ben ik wel even zo´n 80 euro kwijt. Gelukkig is die aanschaf maar ongeveer 1x per 9 maanden, maar dan nog.

Na geen idee hoeveel foundations blijft hier over; de BB creme van garnier. Ideaal als je een beetje glimmend velletje hebt en niet zit te wachten op een zichtbare laag make-up.

In het vorige topic hadden mensen het over de nuxe olie. Heerlijk spul, ik heb er later ook het zonnespul van gekocht. En de parfum, maar die valt tegen (bij mij).
Ceylon ik heb even gezocht op de producten van Lanza. Ze zijn idd erg duur. Wat doet het voor je haar? en wat voor soort haar heb jij? ik heb krullend haar die erg droog is en na het douchen erg kroezig wordt. Ik heb van alles al geprobeerd, maar het blijft altijd droog na het wassen. Als dit echt goede producten zijn, wil ik het wel kopen.
helena2 schreef:
25-02-2019 10:22
Smeert die goed uit? Ik zoek ook een fijne gezichtszonnebrand, die niet teveel glimt, maar ook niet te droog is. Eentje die fijn uitsmeert, want hij is ook voor mijn kinderen en die houden niet van smeren met stroeve zonnebrand.
En welke is het? Eucerin heeft er meerdere voor het gezicht zie ik. Ik zoek er 1 die echt geen witte waas geeft (ook niet op een getinte huid), factor 50 en die niet glimt. Ik gebruikte altijd Biodermal maar ben op zoek naar iets beters.
helena2 schreef:
25-02-2019 10:22

Hij smeert als een creme.

Je kent vast de nivea? De ouderwetse, uit het blauwe blikje. En de nieuwere, in die witte pot. Eucerin smeert daartussenin zeg maar.
Ceylon schreef:
25-02-2019 12:48
Hij smeert als een creme.

Je kent vast de nivea? De ouderwetse, uit het blauwe blikje. En de nieuwere, in die witte pot. Eucerin smeert daartussenin zeg maar.
Thanks.
Ik las alleen dat er alchol inzit. En ik heb een dochter met eczeem in het gezicht, dus ik ga toch een andere zoeken. Want dit prikt waarschijnlijk.
Helena, misschien is Altruist wel wat voor je, kijk even op Amazon. Heel betaalbaar ook. Ik vind het heel fijn spul in ieder geval en mijn (voormalig) eczeemdochter kan er goed tegen.

Ik heb ook goede verhalen gelezen over Canmake uv gel, die heb ik toevallig net zelf besteld, maar komt uit Japan, dus kan nog wel even duren.
Ceylon schreef:

Ik vind dit wel interessant klinken... waar gebruik je dit voor? Je gezicht of je lichaam? Of allebei?
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven