Werkt product x echt? (Deel 2)

maandag 22 januari 2018 om 08:41
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd

donderdag 11 oktober 2018 om 12:14
In de zomer smeer ik eerst een serum (antioxidantenserum van paula’s Choice) en dan Biodermal mattererende zonnefluide met spf 50. Die is niet vet en matteert inderdaad zonder trekkerig aan te voelen. Die crème zit in een tube en is ook verkrijgbaar met spf 30. Heel prettig geprijsd. Bij de meeste drogisterijen te krijgen voor 10,-/12,-.

donderdag 15 november 2018 om 20:44
en voor mij????MonicaG schreef: ↑11-10-2018 08:19Iemand tips om de huid onder mijn ogen te hydrateren? Liefst supermarkt/kruidvat-spul.
Ik ben 40 en besef nu pas dat huidverzorging ook een ding is![]()
Allez, ik gebruik uiteraard wel al eeuwen een dagcrème met spf maar daar blijft het ook bij.
Misschien is het doodnormaal maar onlangs merkte ik dat als ik de huid onder mijn ogen samenknijp dat die dan niet direct 'terugveert'.
Lijkt me dus uitgedroogd?
Ik smeer nu 2 x daags oogcrème van de Aldi maar heb niet het idee dat dat veel helpt.
Heeft iemand een gouden tip voor mij?
Ik wil ook!
vrijdag 16 november 2018 om 09:27
De 'hydraterende' oogcrème van Aldi is alvast niks: ziet er vies uit en trekt totaal niet in.
Ik blijf dus voorlopig 2 keer per dag de Aldi antirimpeloogcrème smeren, die irriteert mijn ogen iig al niet (heel snel tranende ogen als ik iets er rond smeer) en zal wel beter zijn dan niks.
Ik ben trouwens wel heel blij met de countour stick van Rimmel

vrijdag 16 november 2018 om 11:03
Van die lijn gebruik ik de amandelolie en teatree olie. Verder niks anders. Ik zweer erbij.nederlandsevrouw schreef: ↑16-11-2018 10:43Zelf vind ik de oogcrème van kruidvat de aloe vera in bruin glazen potje erg fijn. Het is geen wondermiddel, maar irriteert bij mij niet en dat is vrij bijzonder en is heel betaalbaar.
zaterdag 17 november 2018 om 12:08
Die is inderdaad fijn! Van die lijn gebruik ik ook die abrikoos scrubcrème, die is ook heel fijn om je gezicht mee te scrubben onder de douche. Krijg er echt een zacht huidje van. Die hele lijn is gewoon fijn, letterlijk alles kost ook maar 2 euro.nederlandsevrouw schreef: ↑16-11-2018 10:43Zelf vind ik de oogcrème van kruidvat de aloe vera in bruin glazen potje erg fijn. Het is geen wondermiddel, maar irriteert bij mij niet en dat is vrij bijzonder en is heel betaalbaar.
zaterdag 17 november 2018 om 12:44
Ik zag paar maanden geleden steeds advertentie van Dream Eyes voorbij komen op FB. Dit zijn ienieminie stickertjes die je op je oogleden plakt en dat zou dan helpen tegen hangende oogleden. Aangezien ik me al jaren stoor aan die hangende oogleden maar omdat het lang nog niet erg genoeg is voor een ooglidcorrectie, heb ik die dingen besteld. En verrek, het werkt écht! Mn make up blijft beter zitten, ik zie er frisser uit én ik heb minder hoofdpijn. En dat voor 18 dollar.
zondag 18 november 2018 om 08:35
vivapimpelmees schreef: ↑17-11-2018 12:44Ik zag paar maanden geleden steeds advertentie van Dream Eyes voorbij komen op FB. Dit zijn ienieminie stickertjes die je op je oogleden plakt en dat zou dan helpen tegen hangende oogleden. Aangezien ik me al jaren stoor aan die hangende oogleden maar omdat het lang nog niet erg genoeg is voor een ooglidcorrectie, heb ik die dingen besteld. En verrek, het werkt écht! Mn make up blijft beter zitten, ik zie er frisser uit én ik heb minder hoofdpijn. En dat voor 18 dollar.
Douglas heeft ook zoiets.
Ik dacht altijd dat het te mooi was om waar te zijn, maar misschien moet ik het toch eens gaan proberen, zeker als je zegt dat het goed te combineren is met make-up.
Hoofdpijn en er moe uitzien is hier wel herkenbaar.
Ik krijg trouwens nu echt een plooi aan de boven-buitenkant van mijn wenkbrauwen, vermoedelijk door onbewust mijn ogen op te sperren of zo, heb verder nl. nog totaal geen rimpels.
Breng je je make-up op of onder die stickertjes aan?
zondag 18 november 2018 om 08:36
nederlandsevrouw schreef: ↑16-11-2018 10:43Zelf vind ik de oogcrème van kruidvat de aloe vera in bruin glazen potje erg fijn. Het is geen wondermiddel, maar irriteert bij mij niet en dat is vrij bijzonder en is heel betaalbaar.
Bedankt voor de tip, maar ik gebruik op mijn gezicht niks uit een potje

Alleen tubes of pompjes, dan kan er minder/geen zuurstof en bacteriën bij.
zondag 18 november 2018 om 12:38
MonicaG schreef: ↑18-11-2018 08:35Douglas heeft ook zoiets.
Ik dacht altijd dat het te mooi was om waar te zijn, maar misschien moet ik het toch eens gaan proberen, zeker als je zegt dat het goed te combineren is met make-up.
Hoofdpijn en er moe uitzien is hier wel herkenbaar.
Ik krijg trouwens nu echt een plooi aan de boven-buitenkant van mijn wenkbrauwen, vermoedelijk door onbewust mijn ogen op te sperren of zo, heb verder nl. nog totaal geen rimpels.
Breng je je make-up op of onder die stickertjes aan?
Eroverheen. Anders hechten ze niet. Voorheen als ik liquid eyeliner aanbracht moest ik maar minuten met mn ogen dicht blijven zitten omdat het anders onder mn wenkbrauwen zat. En oogschaduw gebruikte ik al helemaal niet meer. Dat hoopte toch maar op.
Ik zie ze idd ook bij de Douglas. Wist ik niet. Maar die zijn behoorlijk wat duurder. Met mijn pakketje kan ik half jaar vooruit.

zondag 18 november 2018 om 12:58
Qua droogheid etc: ik zweer bij Obagi, en dan meerdere producten. Ik heb retinol, een enzym peeling, SPF die tegelijk primer is en de Daily Power Defense.
Zijn filosofie is dat je geen vocht moet in brengen maar je huid moet stimuleren dit zelf aan te maken.
En verdomd na een jaar smeren kan ik zelfs vloeibare foundation op, dat kon ik niet meer om dat mijn huid dan meteen schilferde.
Is wel echt heel duur, maar ik doe er lang mee. Omgerekend zo'n 50-60 euro per maand denk ik.
Ik heb een gecombineerde huid, vochtarm, droog, vettig. En rosacea.
Zijn filosofie is dat je geen vocht moet in brengen maar je huid moet stimuleren dit zelf aan te maken.
En verdomd na een jaar smeren kan ik zelfs vloeibare foundation op, dat kon ik niet meer om dat mijn huid dan meteen schilferde.
Is wel echt heel duur, maar ik doe er lang mee. Omgerekend zo'n 50-60 euro per maand denk ik.
Ik heb een gecombineerde huid, vochtarm, droog, vettig. En rosacea.

zondag 18 november 2018 om 13:10
Puur uit nieuwsgierigheid: komt dat niet op hetzelfde neer? Of je nu smeert om vocht in te brengen of je smeert om de aanmaak van vocht te stimuleren. In beide gevallen smeer je en is je huid gehydrateerd. Toch?strikjemetstippels schreef: ↑18-11-2018 12:58Zijn filosofie is dat je geen vocht moet in brengen maar je huid moet stimuleren dit zelf aan te maken.

zondag 18 november 2018 om 13:15
Zijn mening is dat je de huid 'lui' maakt en juist uit droogt als je vocht van buiten in brengt. Beetje zo als lang in een bad liggen je huid ook uit droogt.
Mij maakt het niet per se uit, dat de producten een gunstig effect hebben op mijn huid dan weer wel

zondag 18 november 2018 om 13:34
IK herken het verhaal van Strikjemetstippel. Je kunt smeren om de droogte op te vangen, of je kunt smeren om de barrierefunctie te versterken. In het tweede geval pak je de oorzaak aan. Obagi verdaag ik niet. Met glycolzuur en tretinoine (sterkere versie van retinol)heb ik nooit meer en droge schilferige huid, ook als ik een dag niet smeer. Beiden cremes zetten de huid aan het werk ipv het bieden van tijdelijke oplossing.

zondag 18 november 2018 om 13:39
Ik heb Nivea doekjes voor de gevoelige huid. Dat is de enige die ik verdraag. Ik ben vaak te lui om met een wattenschijfje en olie te werken, dus die doekjes zijn een uitkomst.Dromepretje schreef: ↑18-11-2018 13:36Vraag: welke superzachte make-up remover werkt goed? Als het kan ook geschikt voor het verwijderen van waterprove make-up. Iemand een tip?
Bij andere merken brandt mijn huid en ogen meteen, maar met deze doekjes niet.
zondag 18 november 2018 om 19:25
Deze van Nivea is ontzettend fijn en ook geschikt voor waterproof make up:Dromepretje schreef: ↑18-11-2018 13:36Vraag: welke superzachte make-up remover werkt goed? Als het kan ook geschikt voor het verwijderen van waterprove make-up. Iemand een tip?
https://www.kruidvat.nl/nivea-micellair ... /p/4421670

zondag 18 november 2018 om 20:53
Die heb ik ook! Inderdaad heel goed. Je kan heel lichtjes over je huid en ogen wrijven en toch alle make-up verwijderen. Op een zachte manier. Verreweg de beste doekjes die ik heb getest.Rupsje schreef: ↑18-11-2018 19:25Deze van Nivea is ontzettend fijn en ook geschikt voor waterproof make up:
https://www.kruidvat.nl/nivea-micellair ... /p/4421670

zondag 18 november 2018 om 23:37
Zo raar hoe verschillend dat is bij mensen.. Bij mij branden deze enorm, zo erg dat ik een klacht heb ingediend bij Nivea destijds. Zeker bij doekjes voor de gevoelige huid zou dat niet moeten mogen. Ik heb nu de doekjes van Olaz en daarmee geen enkele last.strikjemetstippels schreef: ↑18-11-2018 13:39Ik heb Nivea doekjes voor de gevoelige huid. Dat is de enige die ik verdraag. Ik ben vaak te lui om met een wattenschijfje en olie te werken, dus die doekjes zijn een uitkomst.
Bij andere merken brandt mijn huid en ogen meteen, maar met deze doekjes niet.
maandag 19 november 2018 om 09:03
Ik vind doekjes sowieso vaak te ruw, de textuur van de doekjes op zich al, en het product prikt vaak en verwijdert mijn mascara nooit volledig.
Misschien heb ik gewoon rare ogen of zo
De bi-fase oogmake-up reiniger van Lidl, met een wattenschijfje even op mijn ogen laten liggen, werkt hier nog het best van al.
(Ik heb een tijdlang ook erg enthousiast kokosolie gebruikt met een microvezeldoekje, maar na een tijd kreeg ik het vet er precies niet meer goed af, of moest dan te agressieve producten gebruiken)
Misschien heb ik gewoon rare ogen of zo

De bi-fase oogmake-up reiniger van Lidl, met een wattenschijfje even op mijn ogen laten liggen, werkt hier nog het best van al.
(Ik heb een tijdlang ook erg enthousiast kokosolie gebruikt met een microvezeldoekje, maar na een tijd kreeg ik het vet er precies niet meer goed af, of moest dan te agressieve producten gebruiken)