Maleisië Topic
maandag 25 februari 2019 om 19:09
Batu Caves is niet echt buiten de stad, je bent er in nog geen uur.
TN heeft wel meer dan 1 accommodatie hoor, 1 'chique' hotel en wat hostels, maar de acco in Belum is mooier (Rainforest). Belum is leuker dan TN en ligt meer op de route tussen Penang en Kuala Besut maar je moet wel eigen vervoer hebben anders kom je er niet zo makkelijk (weg)
TN heeft wel meer dan 1 accommodatie hoor, 1 'chique' hotel en wat hostels, maar de acco in Belum is mooier (Rainforest). Belum is leuker dan TN en ligt meer op de route tussen Penang en Kuala Besut maar je moet wel eigen vervoer hebben anders kom je er niet zo makkelijk (weg)
maandag 25 februari 2019 om 19:16
maandag 25 februari 2019 om 20:01
maandag 25 februari 2019 om 20:26
Deze vraag omdat de website steeds storing geeft.mevrouwiglesias schreef: ↑25-02-2019 19:03Mayou ik neem aan dat jij ook wel eens binnenlandse vluchten neemt. Boek je die rechtstreeks bij Airasia? Of via een Nederlandse site?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 27 februari 2019 om 05:24
Meer dan genoeg, 3 dagen is voldoende voor KL.
Stel je niet te veel voor van de jungletrein, er is niet veel jungle meer over onderweg (behalve Tanan Negara) en je moet ook overstappen in Gemas. Hij stopt ook niet in Kuala Besut, maar in Tanah Merah of bij Kota Bharu en dan moet je nog een uur met de bus en een half uur met de boot. Je kunt beter gaan vliegen, scheelt je zo een dag.
Stel je niet te veel voor van de jungletrein, er is niet veel jungle meer over onderweg (behalve Tanan Negara) en je moet ook overstappen in Gemas. Hij stopt ook niet in Kuala Besut, maar in Tanah Merah of bij Kota Bharu en dan moet je nog een uur met de bus en een half uur met de boot. Je kunt beter gaan vliegen, scheelt je zo een dag.
woensdag 27 februari 2019 om 09:15
OK ik heb een eerste itinerary uit mijn duim gezogen. Als iemand tips heeft graag, misschien klopt er helemaal niks van maar ik heb nog even om hem te fine tunen
KL (4 nachten want kom 's avonds laat aan)
Perhentians (4 nachtjes)
Vietnam (8 dagen?)
o Ho Chi Minh 3d
o Hanoi 3d (incl trip to Halong bay)
o Hoi An 2d
Cambodia, Siem Reap (3d?)
Laos, Luang Prabang (3d?)
Bangkok (2d)
Koh Tao (4d)
Bangkok (2d)
Dan wil ik graag nog Chiang Mai er ergens tussen proppen in Thailand maar weet even niet of dat haalbaar is, en er gaat natuurlijk overal nog reistijd af. Ik vlieg 1 juli naar KL en 5 aug. terug uit Bangkok.
KL (4 nachten want kom 's avonds laat aan)
Perhentians (4 nachtjes)
Vietnam (8 dagen?)
o Ho Chi Minh 3d
o Hanoi 3d (incl trip to Halong bay)
o Hoi An 2d
Cambodia, Siem Reap (3d?)
Laos, Luang Prabang (3d?)
Bangkok (2d)
Koh Tao (4d)
Bangkok (2d)
Dan wil ik graag nog Chiang Mai er ergens tussen proppen in Thailand maar weet even niet of dat haalbaar is, en er gaat natuurlijk overal nog reistijd af. Ik vlieg 1 juli naar KL en 5 aug. terug uit Bangkok.
woensdag 27 februari 2019 om 16:31
Vliegen kost echt geen drol in Azië en is vaak goedkoper dan de trein. Kijk maar bij Air Asia of Firefly voor vluchten van KL naar Kota Bharu.
Kan niet veel zeggen over je schema want heb geen verstand van Vietnam. Wat ik wel weet is dat ik nooit 4 landen in een maand zou proppen, dan zie je net niets van alles. Ik zou dan alleen Maleisië en/of Thailand doen (liever of dan en) en de rest voor andere trips bewaren.
Kan niet veel zeggen over je schema want heb geen verstand van Vietnam. Wat ik wel weet is dat ik nooit 4 landen in een maand zou proppen, dan zie je net niets van alles. Ik zou dan alleen Maleisië en/of Thailand doen (liever of dan en) en de rest voor andere trips bewaren.
zondag 17 maart 2019 om 20:52
Irisss1989, Ik zou 1 dag van Taman Negara afhalen en aan Penang plakken. De ferry van Penang naar Labgjawi is prima, doet er 3 uur over. Er gaat een rechtstreekse en 1 met een tussenstop op die laatste wordt je minder snel zeeziek (katamaran). Je kunt ook gaan vliegen. Kost 10 euro met Air Asia.
Je kunt ook overwegen om naar de Perhentians te gaan ipv Langkawi.
Huur auto kan, maar het vervoer per (mini)bus is erg goed en goedkoop in Maleisië.
Je kunt ook overwegen om naar de Perhentians te gaan ipv Langkawi.
Huur auto kan, maar het vervoer per (mini)bus is erg goed en goedkoop in Maleisië.
donderdag 28 maart 2019 om 11:33
Jongens ik kom er niet uit, iemand een suggestie?
Ik heb nu een week Maleisie gepland (KL en Perhentians), en een week Thailand (Bangkok en Koh Tao). Daar tussenin heb ik 20 dagen om in te vullen.
Is het mogelijk om daarin een deel van Vietnam te zien (het is gewoon een vakantie, ik hoef geen hele landen te zien)? En wat zou dan een logische keuze zijn? Of is dit absoluut onmogelijk, en wat zouden jullie ervaren reizigers dan in die dagen stoppen?
Ik heb nu een week Maleisie gepland (KL en Perhentians), en een week Thailand (Bangkok en Koh Tao). Daar tussenin heb ik 20 dagen om in te vullen.
Is het mogelijk om daarin een deel van Vietnam te zien (het is gewoon een vakantie, ik hoef geen hele landen te zien)? En wat zou dan een logische keuze zijn? Of is dit absoluut onmogelijk, en wat zouden jullie ervaren reizigers dan in die dagen stoppen?
donderdag 28 maart 2019 om 17:26
En de hele reis
KL 3d
Cameron highlands 3d
Penang 3d
Perhentian Kecil 3d
Perhentian Besar 3d
Chiang mai 4d
Lampang 1d
Sukhothai Historical Park (& evt. Si Satchanalai/Kamphaeng Phet) 3d
Ayuthhaya 2d
Bangkok 2d
Koh Pangan 3d
Koh Tao 3d
Bangkok 2d
Dit lijkt me realistisch en zo hoef ik maar 1x te vliegen, namelijk van Kota Bharu naar Chiang Mai.
KL 3d
Cameron highlands 3d
Penang 3d
Perhentian Kecil 3d
Perhentian Besar 3d
Chiang mai 4d
Lampang 1d
Sukhothai Historical Park (& evt. Si Satchanalai/Kamphaeng Phet) 3d
Ayuthhaya 2d
Bangkok 2d
Koh Pangan 3d
Koh Tao 3d
Bangkok 2d
Dit lijkt me realistisch en zo hoef ik maar 1x te vliegen, namelijk van Kota Bharu naar Chiang Mai.