Trubbels samengesteld gezin

24-02-2019 14:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 1,5 jaar een samengesteld gezin. Mijn vriend heeft 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud en zijn om de week een hele week bij ons.
Ik heb 2 kinderen van 15 en 19. En zijn ook voor 50% bij mij. In totaal zijn alle kinderen 10 dagen samen.
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik veel strubbels. Hij vind dat ik niet duidelijk ben en streng genoeg naar mijn kinderen. Vind het lastig dat mijn oudste zoom op zondag wil uitslapen en soms naar vrienden gaat waar hij blijft eten terwijl dit zijn enige vrije dag is en ik vind dat hij ook zijn ontspanning moet hebben en snap ook dat hij niet meee mee wil met uitjes .
Wij lopen echt tegen verschillende opvoed problemen op. Ik ben makkelijker en hij is erg op zijn principes en dult geen grote mond ook al neemt een kind het op voor mij omdat hij zijn ongenoegen verbaal erg naar mij uit.
In De manier van communicatie naar de kinderen zijn we heel verschillend en ik loop echt op mijn tenen en krijg steeds vaker het gevoel dat ik bij alles wat ik doe bekritiseerd wordt of het op een hele andere manier (niet mijn manier van doen) gezegd of gedaan moet worden.
IMaar heb het idee dat als we beiden niet een beetje tot elkaar komen en elkaar respectvol behandelen en ook de dingen niet meer benoemen die wel goed gaan we er een punt achter moeten zetten. Iets wat ik niet wil want we hebben het als we samen zijn wel erg fijn. Maar met de kinderen is er geen ontspanning meer en altijd stress en gebakkelei tussen ons.
Wie heeft er tips?

Even voor de duidelijkheid . Mijn kinderen zijn vrij relaxed en ik laat zeker mijn 19 jarige zijn ding doen. Vind dit ook een heel normale zaak en kom daar ook voor op. Het is soms zo lastig als mijn vriend het perfecte plaatje wil terwijl ik denk dat dit niet mogelijk is. Het ongecompliceerde is er zo wie zo toch al af als je gescheiden bent en 2 gezinnen samen probeert te voegen. Ik durf er tegenin te gaan en laat mij de wet niet lezen. Teveel voor meegemaakt en ben geen kleuter meer die je alles maar kan zeggen....... en dat botst
anoniem_383179 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 13:44
Reden: Datum
15.42% gewijzigd
Mijn kinderen komen op nr 1. Vandaar ook de discussies. En ik wil inderdaad met respect behandeld worden. Dat ben ik meer dan waard
Ik zou dit gedrag zó onaantrekkelijk vinden. Echt een enorme afknapper, zo'n legercommandant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hammetje schreef:
25-02-2019 17:29
Ik heb om advies gevraagd en niet om mij te laten veroordelen
Dat er iets mis is weet ik zelf ook wel . Jullie begrijpen toch ook wel dat je eerst alle mogelijkheden probeert voordat je de handdoek in de ring gooit.

Dat je eerst alle mogelijkheden probeert, dat is logisch.
Maar... in dit geval zijn er kinderen bij betrokken. En die 'proberen met jou mee', terwijl ze daar niet om hebben gevraagd en er ook geen inspraak in hebben. Voor de kinderen moet je niet álle opties uitgeprobeerd willen hebben, maar sneller kiezen voor latten. Want als je te lang probeert, is je oudste al op een hele vervelende manier op kamers gejaagd en de anderen hebben er ook te lang, teveel last van. Jij kan het misschien dragen, maar je kinderen hoeven dit niet te ondergaan. Think about it.

Kan latten financieel gezien?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
26-02-2019 07:51
Dat je eerst alle mogelijkheden probeert, dat is logisch.
Maar... in dit geval zijn er kinderen bij betrokken. En die 'proberen met jou mee', terwijl ze daar niet om hebben gevraagd en er ook geen inspraak in hebben. Voor de kinderen moet je niet álle opties uitgeprobeerd willen hebben, maar sneller kiezen voor latten. Want als je te lang probeert, is je oudste al op een hele vervelende manier op kamers gejaagd en de anderen hebben er ook te lang, teveel last van. Jij kan het misschien dragen, maar je kinderen hoeven dit niet te ondergaan. Think about it.

Kan latten financieel gezien?
Goed geschreven!
Ook ik had een samengesteld gezin zelfs een kind samen gekregen.
Toen bleek dat hij veranderde in gedrag heb ik de gehele relatie verbroken.

In mijn huis geen geduvel voor /met mijn kinderen.
Hammetje schreef:
25-02-2019 18:10
Mijn kinderen komen op nr 1. Vandaar ook de discussies. En ik wil inderdaad met respect behandeld worden. Dat ben ik meer dan waard
De discussies zijn het beste voor de kinderen? Ik zou juist niet in discussie gaan, jouw kinderen, jouw verantwoordelijkheid, en hij heeft daar niks mee te maken. Kan hij daar niet mee leven? Daar is het gat van de deur. Behandelt hij jou respectloos? Daar is het gat van de deur. Dit zijn nou juist dingen waar je niet over in discussie moet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven