Entertainment alle pijlers

Carnaval

27-02-2019 12:34 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.

Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
rosanna08 schreef:
27-02-2019 13:55
oh ja? Jij kent al die mensen?
De 'meeste mensen' wel.
freja schreef:
27-02-2019 13:54
Voor de meeste mensen wel.

Waar baseer je dat op?

De mensen die ik ken die carnaval vieren, vieren het omdat ze een paar dagen lol willen maken. Niet omdat ze stomdronken willen worden en hun relatie om zeep willen helpen.
freja schreef:
27-02-2019 13:56
De 'meeste mensen' wel.
tuurlijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
sarah1984 schreef:
27-02-2019 13:36
Voor degene die willen weten waar carnaval om draait; zou ik zeggen, ga vanavond eens om 21.15 uur naar de documentaire Nao 't Zuuje kijken op NPO3. Hierin wordt goed de sfeer van carnaval weergegeven.

Ik vind het zelf een heerlijk feest en ga vanaf vrijdag tot en met dinsdag dit vieren.

Alaaf!!
Komt deze vanavond weer op tv? :heart:
Mooie ontroerende docu.
Nectarinepit schreef:
27-02-2019 13:57
Waar baseer je dat op?

De mensen die ik ken die carnaval vieren, vieren het omdat ze een paar dagen lol willen maken. Niet omdat ze stomdronken willen worden en hun relatie om zeep willen helpen.
Misschien ga je altijd naar een heel klein carnavalsfeestje?
Er wordt niet meer vreemd gegaan dan tijdens een gemiddelde uitgaansavond gok ik zo maar .
freja schreef:
27-02-2019 13:58
Misschien ga je altijd naar een heel klein carnavalsfeestje?

Maastricht of Rosenmontag in Keulen is inderdaad wel een klein carnavalsfeestje, ja.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 14:02
12.47% gewijzigd
Yildizlar schreef:
27-02-2019 13:58
Er wordt niet meer vreemd gegaan dan tijdens een gemiddelde uitgaansavond gok ik zo maar .
ach natuurlijk niet, maar het is zo lekker makkelijk om te roepen he
Ik wordt echt niet stomdronken, ik heb kinderen bij me.
Iemand die dit roept weet totaal niet waar het nou om draait
Blondie456 schreef:
27-02-2019 13:28
Iemand die zegt dat Carnaval draait om vreemd gaan heeft er werkelijk niks van begrepen. Ik geef wel toe dat er door veel mensen veel bier gedronken wordt. Zelf vind ik het een geweldig feest en ik ga van vrijdag tm dinsdag. Misschien dat ik woensdag nog naar het haring happen ga ( eet ik zelf niet) .
Nou, ik zou afraden om te willen scoren met carnaval. Ik vind carnaval heel leuk, maar van mannen blijf ik ver uit de buurt.

Ik heb het wel eens geprobeerd hoor. Toen ik met mijn beste vriendin mee was met het sportteam van haar broer. Zat een leuke gast bij. Die me uitnodigde een wedstrijd te komen kijken. Dat klinkt toch nog niet zo goedkoop voor carnaval. Tot ik naar mijn vriendin ging en de naam zei die hij gegeven had. Een andere dan zijn echte, en hij had een vriendin. Hetzelfde weekend stelde iemand zichzelf als William aan me voor (ik dacht meteen Sure Prins William), dus ik ben naar zijn vriendengroep gelopen en hij heette inderdaad geen William.

Verder vind ik het ook fantastisch. Het verkleden, even helemaal losgaan. En ik koop nooit een standaard carnavalsoutfit, dan hangen mijn billen er ook niet onderuit. :cheer:

Dit jaar ga ik helaas niet.
Ach, cliché's. ;)
EDIT gedaan.
Geen plaatjes om uitleg te geven. Geen tijd voor.

Misschien ga ik gewoon ook als INCOGNITO verkleed.
Nee geen gekochte standaard pakjes. Veel te koud (hoewel het met dit weer wel meevalt).
Altijd zelf gemaakte pakken, pruik en uiteraard helemaal geschminkt. :cheer2:
YellowLemon schreef:
27-02-2019 14:11
Nou, ik zou afraden om te willen scoren met carnaval. Ik vind carnaval heel leuk, maar van mannen blijf ik ver uit de buurt.

Ik heb het wel eens geprobeerd hoor. Toen ik met mijn beste vriendin mee was met het sportteam van haar broer. Zat een leuke gast bij. Die me uitnodigde een wedstrijd te komen kijken. Dat klinkt toch nog niet zo goedkoop voor carnaval. Tot ik naar mijn vriendin ging en de naam zei die hij gegeven had. Een andere dan zijn echte, en hij had een vriendin. Hetzelfde weekend stelde iemand zichzelf als William aan me voor (ik dacht meteen Sure Prins William), dus ik ben naar zijn vriendengroep gelopen en hij heette inderdaad geen William.

Verder vind ik het ook fantastisch. Het verkleden, even helemaal losgaan. En ik koop nooit een standaard carnavalsoutfit, dan hangen mijn billen er ook niet onderuit. :cheer:

Ik vier carnaval altijd met mensen die ik ken. In een dorp, waar ik ook bijna iedereen ken. Dan is carnaval vieren denk ik wel heel anders.

Als tiener vierde ik het in de stad en daar heb ik ook zulke ervaringen mee als jij hierboven beschrijft, daar vond ik niet veel aan. Dat was voor mij gewoon verkleed op stap gaan in plaats van carnaval vieren.
Pumps_italiaans schreef:
27-02-2019 14:15
EDIT gedaan.
Geen plaatjes om uitleg te geven. Geen tijd voor.

Misschien ga ik gewoon ook als INCOGNITO verkleed.
Eigenlijk vind ik het verkleden nog het leukste. Maar daarom ga ik gewoon naar de roze maandag op de kermis in Tilburg. Daar kan ik mezelf ook in een regenboog glitterpot dopen. En de muziek is beter. :yes:
Dit jaar is een goede vriend de 'prins' (Zoals Lex) geworden van een erg bekende carnavalsgroep. Dit wordt ook echt flink uitgepakt! Overal feestjes, waar ik natuurlijk allemaal trouw mee naar toe ga. Hele andere kant van carnaval vieren maar echt super leuk!

Ik ga vanavond dan ook zeker Nao 't Zuuje kijken :heart:
lisbeth schreef:
Ik wordt echt niet stomdronken, ik heb kinderen bij me.
Iemand die dit roept weet totaal niet waar het nou om draait
Ik heb zelfs een aantal keer de optocht mee gelopen te paard met de koning van 't gansrijden (okee, dat was net over de grens, maar toch... ;-D) Dat was elk cafeetje in, paar pinten, en op naar 't volgende café voor het zelfde ritueel. En daar stonden toen ook gerust mensen te zuipen die een kinderwagen met inhoud meesleepten.
kaanchinchen schreef:
27-02-2019 14:16
Ik vier carnaval altijd met mensen die ik ken. In een dorp, waar ik ook bijna iedereen ken. Dan is carnaval vieren denk ik wel heel anders.

Als tiener vierde ik het in de stad en daar heb ik ook zulke ervaringen mee als jij hierboven beschrijft, daar vond ik niet veel aan. Dat was voor mij gewoon verkleed op stap gaan in plaats van carnaval vieren.
Deze ervaring was in de dorpskroeg op 10 minuten van mijn huis. En ook niet als tiener.

Ik snap niet zo goed waarom mensen zo hard willen roepen dat dit NIET gebeurd. Ik ga niet carnavallen in de stad. Zeker niet op zaterdag avond. :$

Als we het over tiener/puberteit hebben dan is carnaval de enige keer dat ik met een meid heb staan tongen, in een DORPSkroeg.
redbulletje schreef:
27-02-2019 13:32
Ik zeg niet dat carnaval draait om 't vreemd gaan, ik zeg alleen dat er onder de carnavals/uitgaanstypes die ik ken, altijd relaties sneuvelen gedurende deze tijd van 't jaar.

In Limburg draait het in elk geval nog om mooie originele kostuums, in Bergen op Zoom trekken ze 'n boerenkiel en gordijn aan en that's it.
Vergeet de bontjas niet
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Het lijkt mij verschrikkelijk, nooit gevierd en heel blij dat ik bij Amsterdam woon!
collision wijzigde dit bericht op 27-02-2019 14:22
2.35% gewijzigd
subon schreef:
27-02-2019 14:21
Vergeet de bontjas niet
Bontjassen, het hele jaar, spotgoedkoop te verkrijgen in de kringloop in Brabant. Totdat carnaval aanbreekt. :proud:
redbulletje schreef:
27-02-2019 14:19
Ik heb zelfs een aantal keer de optocht mee gelopen te paard met de koning van 't gansrijden (okee, dat was net over de grens, maar toch... ;-D) Dat was elk cafeetje in, paar pinten, en op naar 't volgende café voor het zelfde ritueel. En daar stonden toen ook gerust mensen te zuipen die een kinderwagen met inhoud meesleepten.
Was de inhoud van de kinderwagen wel een kind? Vaak zijn ze ook erg handig om blikjes bier in mee te slepen.😉
maar ik heb al compleet verbouwde bolderkarren gezien. Bankjes of matrassen erin. Kinderen hadden de tijd van hun leven
liane77 schreef:
27-02-2019 13:39
Daar gaan we weer, een jaarlijks terugkerend topic, maar ja, TO 1e topic, dus wellicht nog niet veel gelezen hier.

Carnaval is veel meer dan zuipen alleen. De voorpret, het bouwen van de wagen en repetities van de muziek, zijn hier al een groot feest en dan moet Carnaval zelf nog beginnen... Het is zo streek- en smaakgevoelig!
Dit.

Er zijn mensen die voor carnaval een heel origineel of mooi kostuum maken, die een liedje schrijven met een grappige tekst, gezellig met vrienden muziek maken, die zich inzetten om een grappig stukje te schrijven voor de plaatselijke carnavalskrant.
Die mensen komen komend weekend bij elkaar om naar elkaar te kijken en te luisteren, en om met elkaar te kletsen en te dansen.

Afbeelding

Ik vind dat kunst.

Natuurlijk zijn er ook mensen die alleen maar komen om te zuipen. Dat is niet anders dan bij tentfeesten, kermissen, de zwarte cross en de TT. En ja, er sneuvelen relaties met carnaval, maar die mensen waren zonder carnaval waarschijnlijk ook geen jaren meer bij elkaar gebleven.
YellowLemon schreef:

Ik heb nergens gezegd dat ik wil scoren met carnaval. Ik ben helemaal niet op zoek naar een vent.
YellowLemon schreef:
27-02-2019 14:19
Deze ervaring was in de dorpskroeg op 10 minuten van mijn huis. En ook niet als tiener.

Ik snap niet zo goed waarom mensen zo hard willen roepen dat dit NIET gebeurd. Ik ga niet carnavallen in de stad. Zeker niet op zaterdag avond. :$

Als we het over tiener/puberteit hebben dan is carnaval de enige keer dat ik met een meid heb staan tongen, in een DORPSkroeg.
Tuurlijk gebeurt het, maar het staat los van de carnaval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven