Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Mayou ik neem aan dat jij ook wel eens binnenlandse vluchten neemt. Boek je die rechtstreeks bij Airasia? Of via een Nederlandse site?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Batu Caves is niet echt buiten de stad, je bent er in nog geen uur.

TN heeft wel meer dan 1 accommodatie hoor, 1 'chique' hotel en wat hostels, maar de acco in Belum is mooier (Rainforest). Belum is leuker dan TN en ligt meer op de route tussen Penang en Kuala Besut maar je moet wel eigen vervoer hebben anders kom je er niet zo makkelijk (weg)
Hmm, eigen vervoer gaat het hem niet worden, dus dat is voor mij geen optie. Is Taman Nagara enigzins te vergelijken met bijv. het regenwoud op Langkawi/jungle op Tioman, of is het wel echt een compleet andere ervaring?

Goed om te weten dat de Batu Caves maar één uur reistijd kost.
Wij waren met de taxi vanuit KL in iets meer dan een half uur bij Batu Caves. Chauffeur laten wachten daar (je bent er niet heel lang bezig,wij anderhalf uur geloof ik) en een chauffeur terug vinden kan lastig zijn had ik gelezen.

Taman Negara niet geweest; genoeg jungle gezien op Borneo.
mevrouwiglesias schreef:
25-02-2019 19:03
Mayou ik neem aan dat jij ook wel eens binnenlandse vluchten neemt. Boek je die rechtstreeks bij Airasia? Of via een Nederlandse site?
Deze vraag omdat de website steeds storing geeft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik boek rechtstreeks via de app van Air Asia.

Er gaat een trein rechtstreeks naar de Batu Caves, supermakkelijk

TN is jungle en alle jungle is min of meer hetzelfde in Maleisië
Kan iemand mij adviseren hoelang ik in Kuala Lumpur blijf? Is drie nachtjes genoeg om de stad een beetje te zien? Ik wil door met een jungle Line treintje naar de Perhentians.
Meer dan genoeg, 3 dagen is voldoende voor KL.
Stel je niet te veel voor van de jungletrein, er is niet veel jungle meer over onderweg (behalve Tanan Negara) en je moet ook overstappen in Gemas. Hij stopt ook niet in Kuala Besut, maar in Tanah Merah of bij Kota Bharu en dan moet je nog een uur met de bus en een half uur met de boot. Je kunt beter gaan vliegen, scheelt je zo een dag.
Thanks Mayou! Ik wil de hele reis proberen niet te vliegen om meer geld over te houden, en ik vind treintjes en lokaal vervoer ook wel leuk.
OK ik heb een eerste itinerary uit mijn duim gezogen. Als iemand tips heeft graag, misschien klopt er helemaal niks van maar ik heb nog even om hem te fine tunen

KL (4 nachten want kom 's avonds laat aan)
Perhentians (4 nachtjes)
Vietnam (8 dagen?)
o Ho Chi Minh 3d
o Hanoi 3d (incl trip to Halong bay)
o Hoi An 2d
Cambodia, Siem Reap (3d?)
Laos, Luang Prabang (3d?)
Bangkok (2d)
Koh Tao (4d)
Bangkok (2d)

Dan wil ik graag nog Chiang Mai er ergens tussen proppen in Thailand maar weet even niet of dat haalbaar is, en er gaat natuurlijk overal nog reistijd af. Ik vlieg 1 juli naar KL en 5 aug. terug uit Bangkok.
Hmm mijn zusje lacht me alvast heel hard uit om deze plannen, dus het is vast niet realistisch.
Vliegen kost echt geen drol in Azië en is vaak goedkoper dan de trein. Kijk maar bij Air Asia of Firefly voor vluchten van KL naar Kota Bharu.

Kan niet veel zeggen over je schema want heb geen verstand van Vietnam. Wat ik wel weet is dat ik nooit 4 landen in een maand zou proppen, dan zie je net niets van alles. Ik zou dan alleen Maleisië en/of Thailand doen (liever of dan en) en de rest voor andere trips bewaren.
Hmm ja dat dacht ik eigenlijk al wel...
Irisss1989, Ik zou 1 dag van Taman Negara afhalen en aan Penang plakken. De ferry van Penang naar Labgjawi is prima, doet er 3 uur over. Er gaat een rechtstreekse en 1 met een tussenstop op die laatste wordt je minder snel zeeziek (katamaran). Je kunt ook gaan vliegen. Kost 10 euro met Air Asia.
Je kunt ook overwegen om naar de Perhentians te gaan ipv Langkawi.

Huur auto kan, maar het vervoer per (mini)bus is erg goed en goedkoop in Maleisië.
Jongens ik kom er niet uit, iemand een suggestie?
Ik heb nu een week Maleisie gepland (KL en Perhentians), en een week Thailand (Bangkok en Koh Tao). Daar tussenin heb ik 20 dagen om in te vullen.

Is het mogelijk om daarin een deel van Vietnam te zien (het is gewoon een vakantie, ik hoef geen hele landen te zien)? En wat zou dan een logische keuze zijn? Of is dit absoluut onmogelijk, en wat zouden jullie ervaren reizigers dan in die dagen stoppen?
Ik zou in die 2 landen blijven. Ga een dag of 4/5 naar Penang en/of Chiang Mai en plak er nog een eiland aan vast, bijv Phangan, of ga naar Kao Sok of zo. Genoeg te doen daar.
Dank Mayou. Chiang Mai lijkt me mooi, en ik ga een tweede Thais eiland zoeken. Iets dat een heel anders is dan Tao want ik wil wel afwisseling.
Ik heb het Maleisië-deel denk ik bedacht nu.
KL 3d
Cameron highlands 3d
Penang 3d
Perhentians
Kecil 3d
Besar 3d
En de hele reis :jump:

KL 3d
Cameron highlands 3d
Penang 3d
Perhentian Kecil 3d
Perhentian Besar 3d
Chiang mai 4d
Lampang 1d
Sukhothai Historical Park (& evt. Si Satchanalai/Kamphaeng Phet) 3d
Ayuthhaya 2d
Bangkok 2d
Koh Pangan 3d
Koh Tao 3d
Bangkok 2d

Dit lijkt me realistisch en zo hoef ik maar 1x te vliegen, namelijk van Kota Bharu naar Chiang Mai.
Bedoel jij met 3 dagen echt drie hele dagen, of twee nachten en één hele dag?
Happy__ schreef:
28-03-2019 18:14
Bedoel jij met 3 dagen echt drie hele dagen, of twee nachten en één hele dag?
3 nachten, dus soms 3 hele dagen en soms iets minder, afhankelijk van hoe laat ik arriveer.
Zie Thailandtopic voor antwoord
Ik zou trouwens niet en Sukothai en Ayutthaya doen, da's ouwe meuk overload!
mayou schreef:
28-03-2019 21:54
Oh ik zocht plekken tussen Bangkok en CM op uit de trein te kunnen :)
mayou schreef:
28-03-2019 21:54
Dan denk ik dat ik Sukothai doe twee dagen maar dan heb ik drie dagen over! Iemand een tip, wat is leuk ertussen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven