Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Volkert met engelenvleugels, dat was de topper in deze! Wat erg! :rofl:
Het kon niet fouter zijn!

En ook heel treffend hoe tradities vern..kt worden omwille van neutraliteit. Kerst mag geen kerst meer zijn.
iones schreef:
04-03-2019 15:43
Volkert met engelenvleugels, dat was de topper in deze! Wat erg! :rofl:
Het kon niet fouter zijn!

En ook heel treffend hoe tradities vern..kt worden omwille van neutraliteit. Kerst mag geen kerst meer zijn.
Men loopt op eieren.
Ik heb gisteren de laatste twee afleveringen achter elkaar gekeken:

De eerste viel echt tegen. Ik vind het ook jammer dat ze van Anton zo'n vies mannetje maken.
De tweede aflevering was wel weer oké. Toch wel een paar keer moeten lachen maar het haalt niet meer het niveau van het eerste seizoen.

En inderdaad: Kerst 'mag' niet meer traditioneel met Jezus/kerststalletje gevierd worden maar vervolgens wordt er wel een hele disco-kermis van gemaakt met zo'n Hohoho Cola-kerstman :bonk:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik raak vooral aldoor afgeleid door dat enorme hoofd van Henry v Loon (Volkert).
Alle mensen wat een enorme schedel heeft die man! Er lijkt geen einde te komen aan dat voorhoofd...
louise1 schreef:
04-03-2019 15:56
Ik heb gisteren de laatste twee afleveringen achter elkaar gekeken:

De eerste viel echt tegen. Ik vind het ook jammer dat ze van Anton zo'n vies mannetje maken.
Was hij vorig seizoen (ik wilde bijna zeggen ‘vorig schooljaar’) toch ook wel? Met die stagiaire en de Glansmethode. En met Nancy in het fietsenhok.... maar ja, Nancy wil niet meer, die is meer met haar innerlijke, spirituele reis bezig 😁
Ik vond Anton gisteren weer de oude Anton waar ik om kan lachen
Roetveeg Balthazar vond ik erg goed gevonden!
sito1970 schreef:
04-03-2019 15:44
Men loopt op eieren.
Klopt! Maar dat wordt kennelijk geraagd tegenwoordig. Omdat men niet meer kan relativeren. Maar als ik Anton was geweest had ik het kerstfeest vol gevierd met de bijbehorende kerstliedjes etc. En ik had erbij vermeld dat in het kader van cultuur ook aandacht besteed zou worden aan het suikerfeest.
Het zijn gewoon dingen die in de maatschappij grootschalig gebeuren, dus kunnen we ze ook maar beter leren te begrijpen en er mee te dealen.
Doet Nancy het eigenlijk nog met Pjotr-Jan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
charlottew88 schreef:
03-03-2019 21:05
Ik ging stuk toen ze tegen die muur stonden te zingen :HA:
Hahaha ik ging echt stuk. Jezus in je hart olé olé
Ik zou die Volkert echt keihard doen, vind dat zo'n leuke man.

Goeie aflevering.
Normaal ben ik het nooit eens met Ursula maar zou het ook fucked up vinden als je kind op een openbare school zit en dan zo'n versje krijgt.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 18:02
20.58% gewijzigd
calvijn1 schreef:
04-03-2019 17:58
Doet Nancy het eigenlijk nog met Pjotr-Jan?

Haha! nee.. Pjotr-Jan had ze in seizoen1 al de bons gegeven.. daarna stond ze te zoenen met Anton.
Geen idee of ze nog met Paul getrouwd is :biggrin:
Volgens mij niet want ze is weer wat meer gericht op Anton. Ze is trouwens ook labieler dan ooit. Haar ogen stonden wanhopig toen Volkert zei niet in een hiernamaals te geloven en dat alles nu voor niets is.
haarklover schreef:
04-03-2019 12:46
Ik vind Ank een draak voor de kinderen! (en dat is volgens mij ook de grap).
Is de opa van Isa dood, gaat ze Sneeuwwitje naspelen. En dan kan ze 10 keer herhalen dat Sneeuwwitje slaapt, en niet dood is, maar dat meisje moet natuurlijk toch huilen.

En ze verzint een leuk liedje voor de brandoefening, maar een kind dat de rij stapt wordt meteen terug gecommandeerd.

Of dat ze ontdekt dat Rianne verliefd is, en vraagt of ze het haar vaders vertellen gaat. Dat arme kind durft bijna niks te zeggen (en dat speelt ze ook goed!) en dan zegt juf Ank dat zij het wel vertellen zal.
Ik vind juf Ank geen draak. Ze is vaak heel lief en begripvol tegen de kinderen, maar heeft juist de pest aan de hyper-ouders. En ja, als er een brandoefening is, moet een kind dat wegloopt teruggecommandeerd worden. Want stel je voor dat er ooit echt brand is, of een andere calamiteit, heb je ook geen tijd om op je knieën bij Sophietje te gaan zitten om lief te vragen of ze alsjeblieft in de rij wil gaan staan en meelopen naar buiten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
iones schreef:
02-03-2019 13:14
En die namen van de kinderen van Mel en Kim, echt vreselijk maar zo herkenbaar! Dan willen ze iets aparts voor hun kinderen en krijg je geweldige kitch namen.
Nou wat dacht je van Maledieve en Philippien hahahaha
Ik vind Youandi echt wel heel erg ja.
Als ik uit deze 4 namen zou moeten kiezen dan maar Shenaya. Maar is het is allemaal kut.
Leuke aflevering! En benieuwd wat het gaat worden met de ramadan. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kijk hem terug met dochter van 10. Dochter....Balthasar? Die heeft toch Willem van Oranje vermoord. Wat moet hij bij Jezus?
tonkje schreef:
04-03-2019 18:25
Leuke aflevering! En benieuwd wat het gaat worden met de ramadan. ;-D
Niks natuurlijk. Kerst mocht ook niet, dus waarom Ramadan wél? Of Suikerfeest, of Offerfeest?
pejeka schreef:
04-03-2019 18:30
Niks natuurlijk. Kerst mocht ook niet, dus waarom Ramadan wél? Of Suikerfeest, of Offerfeest?
Je hebt de aflevering niet gezien? Kerst werd uitgebreid gevierd!
tonkje schreef:
04-03-2019 18:41
Je hebt de aflevering niet gezien? Kerst werd uitgebreid gevierd!
Ik heb de aflevering wel gezien en Kerst werd helemaal niet gevierd. Ja, er was een "feestje" op school, waarbij vooral niet mocht worden stilgestaan bij Kerst, een Kerstspel mocht niet, en het was gewoon een soort van, nou ja, algemeen buurthuisfeest met polonaise en stampmuziek, er was geen enkel Kerstelement in. Leek meer op carnaval dan op Kerst, eerlijk gezegd.
Terecht ook, het is een openbare school :D.
kopjechino schreef:
04-03-2019 18:52
Terecht ook, het is een openbare school :D.
Ook prima, maar dan vind ik het dus vreemd dat andere vinden dat Ramadan of Offerfeest wél aandacht moeten krijgen, of dat er rekening mee moet worden gehouden.
pejeka schreef:
04-03-2019 18:51
Ik heb de aflevering wel gezien en Kerst werd helemaal niet gevierd. Ja, er was een "feestje" op school, waarbij vooral niet mocht worden stilgestaan bij Kerst, een Kerstspel mocht niet, en het was gewoon een soort van, nou ja, algemeen buurthuisfeest met polonaise en stampmuziek, er was geen enkel Kerstelement in. Leek meer op carnaval dan op Kerst, eerlijk gezegd.
Het was een niet christelijke viering. Maar wel degelijk een kerstviering, heb er meerdere zo meegemaakt.

Past ook prima bij Suikerfeest zoiets, maar dan wel met verantwoord snoep. Gezoet met honing en stevia. :D
tonkje schreef:
04-03-2019 18:58
Het was een niet christelijke viering. Maar wel degelijk een kerstviering, heb er meerdere zo meegemaakt.

Past ook prima bij Suikerfeest zoiets, maar dan wel met verantwoord snoep. Gezoet met honing en stevia. :D
Honing is so-wie-so dé zoetstof van veel gerechten uit de Islamitische wereld, en barst van de suiker...

Daarnaast zie ik niet in waarom je op een feestje verantwoord snoep of verantwoorde lekkernijen zou moeten eten. Daar is het een feestje voor, om juist voor één keer lekkere dingen te kunnen eten. De rest van de tijd, als er géén feestje is, kan je dan je heil zoeken bij stevia of aspartaam... hetgeen ook niet onverdeeld gezond is.
tonkje schreef:
04-03-2019 18:58

Toch vond ik wel redelijk goed invoelbaar - en ik ben niet eens christelijk - dat zo'n viering zonder enige religieuze betekenis - al snel kán vervallen in betekenisloos/ieder voor zich/iets meer platvloers. Dat hóeft natuurlijk helemaal niet te gebeuren, en op een confessionele school hoeft het ook niet per se één en al saamhorigheid te zijn bij een kerstviering, maar dit benadrukte voor mij wel heel sterk de tijd van het individualisme.
NYC schreef:
04-03-2019 19:05
Toch vond ik wel redelijk goed invoelbaar - en ik ben niet eens christelijk - dat zo'n viering zonder enige religieuze betekenis - al snel kán vervallen in betekenisloos/ieder voor zich/iets meer platvloers. Dat hóeft natuurlijk helemaal niet te gebeuren, en op een confessionele school hoeft het ook niet per se één en al saamhorigheid te zijn bij een kerstviering, maar dit benadrukte voor mij wel heel sterk de tijd van het individualisme.
Vooral al die dieetwensen benadrukken het individualisme. Ze maakten goed duidelijk dat er van gezamenlijk eten geen sprake kan zijn met al die voedselextremisten anno nu.
redbulletje schreef:
04-03-2019 19:14
Vooral al die dieetwensen benadrukken het individualisme. Ze maakten goed duidelijk dat er van gezamenlijk eten geen sprake kan zijn met al die voedselextremisten anno nu.
Dat ook zeker ja. En dan die kinderen allemaal uit hun eigen lunchtrommeltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven