Vriend heeft longkanker
zaterdag 9 februari 2019 om 11:58
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen
Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.

Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen

maandag 4 maart 2019 om 18:29
maandag 4 maart 2019 om 18:40
Ik neem aan dat ze met hem trouwt omdat ze van hem houdt, niet voor de financiën.redbulletje schreef: ↑04-03-2019 18:29Ik kan me voorstellen dat er voor hem niets aan is en dat hij het puur doet om jou verzorgd achter te laten. Dus idd gewoon papiertje regelen bij het stadhuis en klaar. Je hoeft het er bij hem niet extra in te wrijven dat de motivatie geen romantische is door zijn ziekte.

maandag 4 maart 2019 om 18:50
Maar er valt niets aan te vieren in dit geval. Je hoeft niet te trouwen om van elkaar te kunnen houden. Trouwen is een zakelijk contract en als er sprake is van gemeenschappelijk bezit dan is het verstandig een en ander vast te leggen als TO's vriend wil dat het naar haar gaat ipv naar zijn ouders. Ook een contract waardoor je bij de gemeente voor altijd als weduwe geregistreerd komt te staan trouwens.
maandag 4 maart 2019 om 20:43
Hoi Pinkwombat, ten eerste wil ik je even een hele dikke knuffel geven. Ik weet precies in welke situatie je zit. In mijn geval is het alleen mijn vader en niet mijn partner. Helaas is mijn vader 23 februari overleden.
Wat wij hebben gedaan de periode voorafgaand is inderdaad veel foto's gemaakt. Mijn neef heeft hele mooie foto's gemaakt. En we hebben veel gepraat over van alles. Helaas we wisten dat het eraan zat te komen, maar toch uiteindelijk was het compleet onverwacht, dat hij overleed.
Hoe moeilijk het voor mijn moeder was, ze hebben van te voren toch heel veel dingen geregeld en besproken. En daar zijn wij nu blij om.
Wat mijn vader hielp was om zo nu en dan een jointje te nemen en later werd dat verdampen. Hij deed dat meestal rond een uur of 4, daarna kreeg hij trek en zodoende is hij tijdens de chemo's en bestralingen op gewicht gebleven. Nog Een voordeel was dat de pijn ook dragelijk was. Op het laatst niet meer hoor, maar juist in zijn goede "tijd" vond hij dat heel fijn. Zeg niet dat jou vriend dat moet doen hoor. Het ziekenhuis stond daar in ieder geval heel positief tegenover.
Ik ga meelezen in jou topic. Ik wens jou heel veel sterkte en kracht de komende tijd. En ik heb de stukjes van IBI gelezen, daar staan hele goede tips in. Nogmaals eem dikke knuffel.
Wat wij hebben gedaan de periode voorafgaand is inderdaad veel foto's gemaakt. Mijn neef heeft hele mooie foto's gemaakt. En we hebben veel gepraat over van alles. Helaas we wisten dat het eraan zat te komen, maar toch uiteindelijk was het compleet onverwacht, dat hij overleed.
Hoe moeilijk het voor mijn moeder was, ze hebben van te voren toch heel veel dingen geregeld en besproken. En daar zijn wij nu blij om.
Wat mijn vader hielp was om zo nu en dan een jointje te nemen en later werd dat verdampen. Hij deed dat meestal rond een uur of 4, daarna kreeg hij trek en zodoende is hij tijdens de chemo's en bestralingen op gewicht gebleven. Nog Een voordeel was dat de pijn ook dragelijk was. Op het laatst niet meer hoor, maar juist in zijn goede "tijd" vond hij dat heel fijn. Zeg niet dat jou vriend dat moet doen hoor. Het ziekenhuis stond daar in ieder geval heel positief tegenover.
Ik ga meelezen in jou topic. Ik wens jou heel veel sterkte en kracht de komende tijd. En ik heb de stukjes van IBI gelezen, daar staan hele goede tips in. Nogmaals eem dikke knuffel.

woensdag 13 maart 2019 om 20:02
Lief dat je ernaar vraagt HolyGirl. Het gaat helaas niet al te best. Vorige week heeft hij zijn 2de ronde chemo gehad. Sindsdien ligt hij alleen maar op de bank, hij is zo moe, heeft nergens energie voor. Hij heeft geen eetlust, en als hij iets eet smaakt het niet. Het is dus geen leuke week geweest.
Gisteren heeft hij de 2de korte chemo gehad. De vorige keer had hij hier geen last van, maar gisteravond heeft hij voor het eerst overgegeven. Hele avond heeft hij zich enorm beroerd gevoeld. Vanochtend voelde hij zich een stuk beter gelukkig maar nu ligt hij weer moe en misselijk op de bank. Smaak van eten komt nu wel een beetje terug. Deze ronde is beduidend een stuk zwaarder dan de eerste ronde.
De pijn valt gelukkig wel mee, hij slikt pijnstillers daarvoor.
Morgenochtend hebben we een afspraak bij het gemeentehuis. Dan gaan we even praten over trouwen, we zitten nu te kijken of dat mogelijk is op 11 april.
Dit weekend gaan we een lang weekend weg, samen met mijn ouders en de vader en de zus van mijn vriend. Hopelijk voelt mijn vriend zich dan een stuk beter en heeft hij weer zijn eetlust een beetje terug. Zou wel heel fijn zijn, dit wilde hij namelijk nog heel graag een x doen.
Eind volgende week heeft mijn vriend weer een ct scan en de maandag erop horen we of de behandelingen aanslaan, dus dat vinden we echt rete spannend, daar ben ik wel heel zenuwachtig voor. Hopelijk slaat het aan, dan zijn deze zware dagen niet voor niets. Zijn bloedwaarden zijn wel uitstekend dus hopelijk is dat een goed teken.

woensdag 13 maart 2019 om 20:34
Lieve PinkWombat,ik lees je topic nu pas. Wat heftig voor jullie allemaal en ik wil
jullie veel sterkte wensen. Bij deze een dikke knuf!
BreeMacKenzie-Fraser,geconcoleerd met het verlies van je vader! Ik snap hoe het voelt. Mijn vader is in september 2016 aan kanker overleden. En vandaag kreeg een vriendin van mij te horen dat ze uitbehandeld is. Erg triest! Ik wil je veel sterkte wensen en bij deze een dikke knuf van mij!
jullie veel sterkte wensen. Bij deze een dikke knuf!

BreeMacKenzie-Fraser,geconcoleerd met het verlies van je vader! Ik snap hoe het voelt. Mijn vader is in september 2016 aan kanker overleden. En vandaag kreeg een vriendin van mij te horen dat ze uitbehandeld is. Erg triest! Ik wil je veel sterkte wensen en bij deze een dikke knuf van mij!

woensdag 13 maart 2019 om 20:56
Bedankt voor je steun en je knuffel. Voor jou ook een knuffel voor je vriendinGeraldine schreef: ↑13-03-2019 20:34Lieve PinkWombat,ik lees je topic nu pas. Wat heftig voor jullie allemaal en ik wil
jullie veel sterkte wensen. Bij deze een dikke knuf!![]()
BreeMacKenzie-Fraser,geconcoleerd met het verlies van je vader! Ik snap hoe het voelt. Mijn vader is in september 2016 aan kanker overleden. En vandaag kreeg een vriendin van mij te horen dat ze uitbehandeld is. Erg triest! Ik wil je veel sterkte wensen en bij deze een dikke knuf van mij!![]()

donderdag 14 maart 2019 om 06:04
Dat klopt niet (meer), minimaal 2 weken, max 1 jaar.
WANNEER EN HOE MAAK JE EEN MELDING?
Je moet ten minste 2 weken voor de datum van de bruiloft aangifte doen bij de gemeente. Het uitstapje naar het gemeente huis is nu dus niet meer van toepassing. Jullie kunnen snel en makkelijk een melding maken van jullie voorgenomen huwelijk via het internet. Per gemeente is de procedure verschillend. Belangrijk is dus om even na te gaan hoe dit bij de gemeente waar jullie gaan trouwen geregeld is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 14 maart 2019 om 12:11
Graag gedaan en jij ook!PinkWombat schreef: ↑13-03-2019 20:56Bedankt voor je steun en je knuffel. Voor jou ook een knuffel voor je vriendin![]()

donderdag 14 maart 2019 om 12:42
Toch een lichtpuntje in deze vreselijke situatie: 11 april gaan we trouwen
Er was plek vrij dus ze vroeg: zal ik het gelijk vastleggen?
Uuh JA graag! We gaan voor een flitshuwelijk. Dan trouwen we in de trouwzaal, zonder speech. Maar speech hoeven we ook niet, onze situatie hoeft niet benoemd te worden verder.
Hele grote glimlach hier bij mij al de hele dag, is toch iets waar ik me op verheug.
Is over 4 weken al! Nu nog even wat dingetjes regelen, begin volgende week trouwringen uitzoeken. En even kijken hoe we de dag verder willen invullen en waar we willen eten met klein clubje familie
Ik zag zelfs een grote glimlach bij mijn vriend ontstaan, fijn om te zien dat hij zich er ook op verheugd.

Er was plek vrij dus ze vroeg: zal ik het gelijk vastleggen?
Uuh JA graag! We gaan voor een flitshuwelijk. Dan trouwen we in de trouwzaal, zonder speech. Maar speech hoeven we ook niet, onze situatie hoeft niet benoemd te worden verder.
Hele grote glimlach hier bij mij al de hele dag, is toch iets waar ik me op verheug.
Is over 4 weken al! Nu nog even wat dingetjes regelen, begin volgende week trouwringen uitzoeken. En even kijken hoe we de dag verder willen invullen en waar we willen eten met klein clubje familie

Ik zag zelfs een grote glimlach bij mijn vriend ontstaan, fijn om te zien dat hij zich er ook op verheugd.