Vriend heeft longkanker
zaterdag 9 februari 2019 om 11:58
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen
Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.

Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen

zaterdag 16 maart 2019 om 19:57
Wat mooi en gefeliciteerd! Super dat het zo snel kan!PinkWombat schreef: ↑14-03-2019 12:42Toch een lichtpuntje in deze vreselijke situatie: 11 april gaan we trouwen![]()
Er was plek vrij dus ze vroeg: zal ik het gelijk vastleggen?
Uuh JA graag! We gaan voor een flitshuwelijk. Dan trouwen we in de trouwzaal, zonder speech. Maar speech hoeven we ook niet, onze situatie hoeft niet benoemd te worden verder.
Hele grote glimlach hier bij mij al de hele dag, is toch iets waar ik me op verheug.
Is over 4 weken al! Nu nog even wat dingetjes regelen, begin volgende week trouwringen uitzoeken. En even kijken hoe we de dag verder willen invullen en waar we willen eten met klein clubje familie![]()
Ik zag zelfs een grote glimlach bij mijn vriend ontstaan, fijn om te zien dat hij zich er ook op verheugd.

maandag 25 maart 2019 om 07:40
Vandaag om half 12 hebben we een gesprek met de arts en dan horen we of de chemo heeft aangeslagen of niet. Pff ben zoo zenuwachtig!
De pijn in zijn rug wordt alleen maar erger dus ben zo bang dat het niet aanslaat
Het zou ook fijn zijn als de arts wat kan doen aan die pijn want het is nu echt niet meer leuk, zoveel pijn heeft hij eraan.
Ik kom vanmiddag een update geven wat we te horen hebben gekregen en wat de verdere behandelingen worden.
De pijn in zijn rug wordt alleen maar erger dus ben zo bang dat het niet aanslaat

Het zou ook fijn zijn als de arts wat kan doen aan die pijn want het is nu echt niet meer leuk, zoveel pijn heeft hij eraan.
Ik kom vanmiddag een update geven wat we te horen hebben gekregen en wat de verdere behandelingen worden.
maandag 25 maart 2019 om 18:53
Eindelijk een positieve uitslag! De behandelingen slaan aan
De tumor in zijn long is een heel stuk geslonken, de rest van de plekken in zijn lichaam zijn stabiel gebleven. Dus we gaan door met de chemo, hij krijgt wel een ander soort chemo omdat hij veel last heeft van oorsuizen en deze andere chemo heeft die bijwerking niet.
De arts kon niet direct zien waar de pijn in zijn rug vandaan komt, daar zit geen nieuwe uitzaaiing. Hij heeft wel een plekje in zijn wervel zitten dus de arts denkt dat die plek nu op zijn zenuwen drukt. Die plek, en zij heup, gaan bestraald worden voor de pijn.
Als de volgende behandelingen ook zo aanslaan dan heeft de arts een levensverwachting van een jaar gegeven nu, dus dat is heel fijn! Als de behandelingen niet aan zouden slaan zou dat maar 3 maanden zijn geweest dus dat is wel een heel verschil!
En de arts vertelde ook dat na de chemo er nog meerdere behandelingen mogelijk zijn, zoals immunotherapie.
Nu gaan we ons lekker richten op ons huwelijk, is al over 2,5 week.

De tumor in zijn long is een heel stuk geslonken, de rest van de plekken in zijn lichaam zijn stabiel gebleven. Dus we gaan door met de chemo, hij krijgt wel een ander soort chemo omdat hij veel last heeft van oorsuizen en deze andere chemo heeft die bijwerking niet.
De arts kon niet direct zien waar de pijn in zijn rug vandaan komt, daar zit geen nieuwe uitzaaiing. Hij heeft wel een plekje in zijn wervel zitten dus de arts denkt dat die plek nu op zijn zenuwen drukt. Die plek, en zij heup, gaan bestraald worden voor de pijn.
Als de volgende behandelingen ook zo aanslaan dan heeft de arts een levensverwachting van een jaar gegeven nu, dus dat is heel fijn! Als de behandelingen niet aan zouden slaan zou dat maar 3 maanden zijn geweest dus dat is wel een heel verschil!
En de arts vertelde ook dat na de chemo er nog meerdere behandelingen mogelijk zijn, zoals immunotherapie.
maandag 25 maart 2019 om 19:04
Ik lees jouw topic nu pas en wat een vreselijk nieuws maar ook wat een fijn nieuws dat de behandeling aanslaat en jullie gaan trouwen. De reden dat ik reageer is omdat een goede vriend van mij verleden jaar was opgegeven en nog een paar maanden te leven had, hij is er nog steeds door immunotherapie, weliswaar in een zeer experimentele fase maar ik zie hem er zo van opknappen. Hij kan zelfs weer wandelen, een potje poolen en eten. Ik hoop zo voor jullie dat ze deze therapie ook bij jouw vriend gaan toepassen.PinkWombat schreef: ↑25-03-2019 18:53Eindelijk een positieve uitslag! De behandelingen slaan aan![]()
Heel veel sterkte toegewenst.!
woensdag 27 maart 2019 om 19:20
Hoi Pinkwombat,
Ten eerste gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk, wat fijn dat dat zo snel kan. Zijn mooie mooie momenten, geniet ervan. En je bent dan officieel zijn vrouw en draagt dan zijn naam. Wat dan ook inhoudt dat bepaalde dingen automatisch geregeld zijn.
Gaan jullie ook nog een (klein of groot ) feestje geven.
En wat fijn dat de uitslag zo goed was
gaan ze nog wel iets doen voor de pijn in zijn rug? Kan in sommige gevallen bestraald worden, ook als er geen kanker zat, wisten ze niet zeker bij mijn vader, bij mijn vader had het wel geholpen voor de pijn.
En dank je wel Geraldine, geen idee hoe ik moet taggen.
Ten eerste gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk, wat fijn dat dat zo snel kan. Zijn mooie mooie momenten, geniet ervan. En je bent dan officieel zijn vrouw en draagt dan zijn naam. Wat dan ook inhoudt dat bepaalde dingen automatisch geregeld zijn.
En wat fijn dat de uitslag zo goed was

zaterdag 30 maart 2019 om 21:57
Graag gedaan!BreeMacKenzie-Fraser schreef: ↑27-03-2019 19:20Hoi Pinkwombat,
En wat fijn dat de uitslag zo goed wasgaan ze nog wel iets doen voor de pijn in zijn rug? Kan in sommige gevallen bestraald worden, ook als er geen kanker zat, wisten ze niet zeker bij mijn vader, bij mijn vader had het wel geholpen voor de pijn.