Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Nog 5 nachtjes slapen PinkWombat!

Hoe gaat het met jullie, de ziekenhuis-bezoeken, en de voorbereidingen van het huwelijk? Ik denk regelmatig aan jullie en aan de achtbaan waarin jullie samen zitten.

Ik wens jullie sterkte. Maar ook hoop ik dat jullie nog kunnen genieten van de tijd samen!
PinkWombat,ik denk aan jullie. :redrose: :redrose: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wat lief HolyGirl en Geraldine, dat jullie aan ons denken :heart:
Het gaat redelijk met mijn vriend, de laatste behandeling was 1,5 week geleden. Hij heeft zich wel beroerd gevoeld maar nu krabbelt hij weer op. Hij is afgelopen maandag bestraald in zijn rug, dat heeft de pijn weggenomen gelukkig! Hij is de pijnmedicatie aan het afbouwen maar daardoor krijgt hij wel weer last van zijn heup. Helaas kan zijn heup (en zijn rug) maar max 2-3 bestraald worden, dus het moet echt extreem pijn doen voordat het weer bestraald kan worden.
Zijn smaak is ook weer aan het terugkomen dus we zijn lekker wezen lunchen vanmiddag en net hebben we lekker pizza gegeten bij de Italiaan.
Helaas heeft hij wel gezegd dat hij misschien wil stoppen met de behandeling omdat hij er zo beroerd van wordt, we hebben het er verder niet over gehad maar dat gesprek gaat nog wel komen :-(
En jaaa nog 5 nachtjes! Vanmiddag hebben we alles geregeld voor het diner ‘s avonds, maandag nog bij de lunchlocatie laatste puntjes op de i zetten en bruidsboeket regelen. Vanmiddag hebben we ook de ringen opgehaald! Ik moet alleen nog witte en blauwe schoenen hebben, ik had begin van de week besteld op Zalando, zou vandaag binnen zijn, heeft de bestelling vertraging! Pakket is pas vandaag verstuurd, dus zal denk ik dinsdag pas binnen zijn. Maarja als dat niets is heb ik helemaal geen schoenen dus ik ga morgen nog wel ff ergens shoppen met mijn moeder.
Het is erg lastig om witte pumps te vinden, was afgelopen weekend ook al wezen kijken maar kon echt niet slagen ervoor.
We hebben er allebei wel ongelooflijk veel zin in, heel spannend wel!
Geniet TO, samen met je toekomstige man!
Alle reacties Link kopieren
De van Haren heeft vaak wel witte pumps liggen.

Geniet van jullie dag samen!!
Veel sterkte ik ken het proces, 2x meegemaakt
Alle reacties Link kopieren
Geniet van deze dag ♥
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne dag, TO! :heart:
Fijne dag TO :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie een hele fijne dag samen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijne dag met veel mooie momenten! :couple:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie een ontzettend mooie en fijne dag toe. Dat jullie maar nog zo lang mogelijk van elkaar kunnen genieten als man en vrouw.
Een hele stralende, liefdevolle en prachtige dag gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes!
We hebben donderdag echt een onwijs mooie dag gehad, we hebben ontzettend genoten. Het verliep precies zoals we gehoopt hadden dus dat was helemaal super. Ook even een dag waarbij we even niet aan kanker hoefden te denken en alleen maar even aan het genieten waren.
We zijn nu lekker een lang weekend weg. Echter zijn we wel gelijk weer in de keiharde realiteit beland. Sinds gisterochtend heeft mijn man (nog even wennen hoor om dat te zeggen!) pijn in zijn zij, dat schoot er ineens in. Hij slikt wel pijnmedicatie maar hij heeft er alsnog veel last van. Hij kan amper opstaan uit bed.
Ik word hier zo moedeloos en bang van :-( hij is net 1,5 week geleden bestraald voor zijn rug dus de pijn was eindelijk net weg, of het volgende plekje dient zich alweer aan. Ik zou niet weten hoe hij zo een jaar vol kan maken, de bestralingen kunnen maar max 2-3 x gedaan worden. We hebben mooie cadeaus gekregen voor ons huwelijk, zoals weekend weg, vakantie etc maar ik hoop echt dat we dat allemaal nog kunnen doen.
Hij zou aankomende dinsdag weer een kuur hebben maar die is met een week uitgesteld. Hij heeft vrijdag bloed geprikt en zijn bloedwaarden waren niet goed, dus hij heeft vrijdag een infuus gekregen met rode bloedplaatjes. Aankomende week wordt gekeken of zijn lichaam dit goed opneemt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe joh. Nog gefeliciteerd :redrose: ik hoop dat jullie een leuk weekend hebben, afleiding helpt vaak wel een beetje om niet met de pijnbezig te zijn.
Ach TO :hug: Ik hoop dat het jullie nog gegund is om wat weekendjes weg te gaan.
Hier een meelezer.
Fijn om te lezen dat het een mooie dag is geweest.
En hopelijk kunnen jullie nog van de weekendjes weg genieten :loveys:
Gefelciteerd met jullie huwelijk. Fijn dat het zo'n mooie dag was. Zorgeloos zal het niet zijn, maar ik hoop voor jullie op een mooie dag vandaag. Ik duim voor minder pijn vandaag.
Congratulations (and celebrations) op de wijze van Cliff Richard!

Congratulations
And celebrations
When I tell everyone
That he is now my man.

:hug:
Gefeliciteerd met jullie huwelijk. Wat verdrietig dat je man zoveel pijn heeft. Ik hoop dat het snel beter wordt en jullie samen nog veel mooie momenten mogen beleven. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! :love:

Wat naar dat jullie al zo snel weer terug komen in de werkelijkheid. Ik hoop ook dat jullie samen nog een mooie tijd tegemoet kunnen gaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig om dit te lezen.
Wens jullie nog n mooie tijd samen :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat fijn dat het een mooie dag is geweest. Ik hoop dat jullie van alle kado's gebruik kunnen maken.
Word je de komende tijd nog verwacht op je werk, of kan je zoveel mogelijk tijd met je man(!) doorbrengen?
Alle reacties Link kopieren
Leslie Knobe schreef:
14-04-2019 15:03
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat fijn dat het een mooie dag is geweest. Ik hoop dat jullie van alle kado's gebruik kunnen maken.
Word je de komende tijd nog verwacht op je werk, of kan je zoveel mogelijk tijd met je man(!) doorbrengen?
Ik moet wel gewoon werken, maar ik werk tot half 4 dus dat is wel lekker. En als het echt slechter met hem gaat in de toekomst zal ik uiteraard minder werken. Maar ik krijg gelukkig veel vrijheid van mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat fijn! Dat lijkt me wel een geruststelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven