Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
woensdag 6 maart 2019 om 13:44
woensdag 6 maart 2019 om 14:02
Spannend! Je moet nu snel bevallen toch? Dacht dat je maximaal 48 uur met gebroken vliezen mocht doorlopen ofzo?
Hoop dat je lekker nog wat rust kunt pakken! Heeeeeel veel succes gewenst! Wel een leeg topic straks ineens als iedereen nu bevalt :').
woensdag 6 maart 2019 om 15:59
Gefeliciteerd aapje!
Spannend Miekje! Ben benieuwd voor je.
Ik heb vanmorgen contact gehad met zkh omdat ik me al een paar dagen niet helemaal goed voelde. Ze hebben besloten om me te gaan inleiden. Zo zit je thuis en zo lig je opeens op de verloskamer, zo raar! Ben benieuwd wanneer het echt op gang komt.
Spannend Miekje! Ben benieuwd voor je.
Ik heb vanmorgen contact gehad met zkh omdat ik me al een paar dagen niet helemaal goed voelde. Ze hebben besloten om me te gaan inleiden. Zo zit je thuis en zo lig je opeens op de verloskamer, zo raar! Ben benieuwd wanneer het echt op gang komt.
woensdag 6 maart 2019 om 16:48
Gefeliciteerd met alle newborns! Ik liep 5 pagina's achter maar hou het even algemeen: bij ons is ook een prachtige dochter geboren.
Afgelopen zaterdag om iets voor 4en kwam ze ter wereld met de vacuumpomp. Daarmee is ze geboren met 42 weken. Verder is het helaas niet echt een leuk bevallingsverhaal (vanaf woensdagnacht weeën gehad, ruggenprik werkte niet, en nog bijna geeindigd in de OK omdat ze maar niet geboren werd.) Helaas ook nog altijd in het ziekenhuis omdat ze haar verdenken van infectie en we een antibiotica kuur moeten afmaken. Maar... We zijn super verliefd, ze doet het super goed, drinkt volledig aan de borst, komt alweer aan dus eigenlijk is ze gewoon een gezonde baby
Maar voor iedereen die nog moet, ik schijn een unieke uitzondering te zijn met mijn marathon bevalling.
Afgelopen zaterdag om iets voor 4en kwam ze ter wereld met de vacuumpomp. Daarmee is ze geboren met 42 weken. Verder is het helaas niet echt een leuk bevallingsverhaal (vanaf woensdagnacht weeën gehad, ruggenprik werkte niet, en nog bijna geeindigd in de OK omdat ze maar niet geboren werd.) Helaas ook nog altijd in het ziekenhuis omdat ze haar verdenken van infectie en we een antibiotica kuur moeten afmaken. Maar... We zijn super verliefd, ze doet het super goed, drinkt volledig aan de borst, komt alweer aan dus eigenlijk is ze gewoon een gezonde baby
Maar voor iedereen die nog moet, ik schijn een unieke uitzondering te zijn met mijn marathon bevalling.
woensdag 6 maart 2019 om 17:49
woensdag 6 maart 2019 om 17:50
Wat naar dat het zo lang geduurd heeft! Enig idee waarom dat zo was? Hopelijk mogen jullie snel lekker naar huis om daar samen bij te komen!YellowDino schreef: ↑06-03-2019 16:48Gefeliciteerd met alle newborns! Ik liep 5 pagina's achter maar hou het even algemeen: bij ons is ook een prachtige dochter geboren.
Maar voor iedereen die nog moet, ik schijn een unieke uitzondering te zijn met mijn marathon bevalling.![]()
woensdag 6 maart 2019 om 21:29
Ontsluiting vorderde weer niet terwijl zoon gewoon goed lag. Weeën waren wel krachtig maar zonder effect.Anadyomene schreef: ↑06-03-2019 17:49Waarom werd het toch een keizersnede? Fijn dat de kleine het goed doet!![]()
donderdag 7 maart 2019 om 09:03
Ze lag uiteindelijk toch nog te hoog en daalde niet diep genoeg in (terwijl de ruimte er was) dus daardoor hielp ze niet in het vorderen van de ontsluiting of het ontstaan van persweeen. Gelukkig mogen we vandaag naar huis, op naar kraamfase 2.0 in eigen huis!Anadyomene schreef: ↑06-03-2019 17:50Wat naar dat het zo lang geduurd heeft! Enig idee waarom dat zo was? Hopelijk mogen jullie snel lekker naar huis om daar samen bij te komen!
donderdag 7 maart 2019 om 10:01
Miekje, even een hart onder de riem! Jouw verhaal is mijn verhaal! Heb je er vertrouwen in? Of zie je er tegenop?
'Geniet' tussen die vieze nattigheid door van jullie laatste dag samen!
donderdag 7 maart 2019 om 12:07
Sterkte Miekje, dat de baby er nu maar snel mag zijn!
Ik was vandaag bij de huisarts omdat ik een gekke pijn in mijn been heb. Als het er over twee weken nog is, wordt er een echo gemaakt en als het zich uitbreidt ook omdat het dan trombose kan zijn. Hij waarschuwde dus wel om op te letten op symptomen van een longembolie, niet omdat dat nu direct een enorm risico is, want de plek is heel oppervlakkig en hoeft niet eens trombose te zijn, maar toch. Vervelende is dat ik wel kortademig ben de laatste dagen, maar dat volgens mij gewoon is omdat ik hoogzwanger en verkouden ben, maar ik vind het altijd lastig te beoordelen wanneer je dan wel aan de bel moet trekken.
Ik was vandaag bij de huisarts omdat ik een gekke pijn in mijn been heb. Als het er over twee weken nog is, wordt er een echo gemaakt en als het zich uitbreidt ook omdat het dan trombose kan zijn. Hij waarschuwde dus wel om op te letten op symptomen van een longembolie, niet omdat dat nu direct een enorm risico is, want de plek is heel oppervlakkig en hoeft niet eens trombose te zijn, maar toch. Vervelende is dat ik wel kortademig ben de laatste dagen, maar dat volgens mij gewoon is omdat ik hoogzwanger en verkouden ben, maar ik vind het altijd lastig te beoordelen wanneer je dan wel aan de bel moet trekken.
donderdag 7 maart 2019 om 12:24
Ik werd ingeleid, geen wee te bekennen...
Om 7:00 in het ziekenhuis
Om 8:00 aan de CTG
10:00 infuus erin
12:30 eerste weeën
14:00 uur 3 CM
14:45 verzoek ruggenprik
15:30 ruggenprik zat
17:20 persen
17:50 is ze geboren
Helemaal top! Kijk er heel goed op terug. Nu moet ik wel bekennen dat ik sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen en heel prettig vond niet met weeën in de auto te hoeven stappen!
Daarnaast ben ik fan van pijnstilling, topspul zo'n ruggenprik. Baby zakte lekker zonder dat ik het voelde, had nog voldoende gevoel in mijn benen en tijdens het persen bleef ie lekker aan
Maar goed, geen bevalling is hetzelfde en als je wens een thuisbevalling is of in bad bevallen dan is dit scenario niet leuk!
Helemaal top! Kijk er heel goed op terug. Nu moet ik wel bekennen dat ik sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen en heel prettig vond niet met weeën in de auto te hoeven stappen!
Daarnaast ben ik fan van pijnstilling, topspul zo'n ruggenprik. Baby zakte lekker zonder dat ik het voelde, had nog voldoende gevoel in mijn benen en tijdens het persen bleef ie lekker aan
Maar goed, geen bevalling is hetzelfde en als je wens een thuisbevalling is of in bad bevallen dan is dit scenario niet leuk!
donderdag 7 maart 2019 om 12:46
Thanks claire sophie. Ik wil ook graag in zkh dat is geen probleem maar dat wachten.... liever dat ze vandaag gaan inleiden dan morgen pas... nog steeds geen wee te bekennen. Paar harde buiken maar minder dan van de week dus schiet niet op.
Of ik ruggenprik wil...denk het niet zou graag beetje willen bewegen enz maar we gaan het meemaken.
Of ik ruggenprik wil...denk het niet zou graag beetje willen bewegen enz maar we gaan het meemaken.
donderdag 7 maart 2019 om 13:39
Hahaha top! Zo'n bevalling wil ik ook. Heb de vorige bevalling een stuk langer met weeën gelopen, maar vanaf eht moment dat die ruggeprik zat was het een eitje. Zo lekker! Raad het iedereen aanClaireSophie schreef: ↑07-03-2019 12:24Ik werd ingeleid, geen wee te bekennen...
Daarnaast ben ik fan van pijnstilling, topspul zo'n ruggenprik. Baby zakte lekker zonder dat ik het voelde, had nog voldoende gevoel in mijn benen en tijdens het persen bleef ie lekker aan![]()
Aapje: fijn dat de baby er is, vind je het jammer dat het een keizersnede geworden is of had je je erop ingesteld na vorige bevalling? Geniet van de kraamtijd! Fijn dat het voeden al goed gaat!
Miekje: zo spannend! Hoop voor je mee dat de weeën snel beginnen!
Anadyomene: wat gek van die pijn in je been. Ik zou ook niet weten wanneer je moet bellen, maar ze zeggen altijd dat je beter te vroeg dan te laat kunt bellen. Hoogzwanger en kortademig komt me bekend voor. Als je het niet vertrouwt, zou ik bellen.
YellowDino: gefeliciteerd! Klinkt als een heftige bevalling. Nu lekker genieten van de kraamtijd hoop ik!
vrijdag 8 maart 2019 om 10:49