Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
freexx schreef:
05-03-2019 10:41

Anadyomene; puur uit interesse, is er een reden voor dat je maar 1 kindje wil? Ik vind het altijd knap als mensen dat weten, persoonlijk vind ik dat lastig. Wij hebben de wens voor een groot gezin, maar je weet natuurlijk nooit hoe alles loopt, gezonde kinderen etc. En wij zijn niet goed in het maken van kinderen, dat speelt ook nog mee ;)
Ik kan even niet overal op reageren, maar mbt enige kindje:

Het heeft ons best wat moeite gekost om dit kind te krijgen. Eerst een hele tijd met een kliniekdonor geprobeerd, maar daar heel nare ervaringen gehad en een keer een miskraam. Nu gelukkig met een 'eigen' donor en weer een miskraam gehad. Dat hele proces heeft er flink ingehakt en donor heeft een compleet gezin dus wil zich laten steriliseren. Dat betekent dat wij voor een tweede kind nu al zaad zouden moeten laten invriezen en weer zo'n traject in zouden moeten, waar we juist zo'n weerstand tegen hebben. Plus dan vooraf dus bedenken hoeveel je dan laat opslaan en weten dat de voorraad beperkt is... met het risico dat het nooit lukt of we weer miskramen meemaken. Die stress is het ons niet meer waard; het geluk om dit kindje is zo groot dat we het niet willen riskeren dat ons 'ouderschapsverhaal' uiteindelijk toch negatief eindigt.
Wat heftig Anadyomene, kan me voorstellen dat jullie niet weer zo'n traject willen ingaan. Wat fijn dat je nu zwanger bent zeg!

Hier begint het wat te rommelen. Vanmiddag (deel van slijmprop?) Wat slijmerig iets verloren en nu wat steken in mn buik. Doet verder nog geen pijn of zo. Ben heel benieuwd of het door gaat zetten.
Spannend Zaphod! Ik heb ook zeurderige pijn in mijn buik, maar vind het steeds zo moeilijk om te bedenken of dit anders voelt dan andere dagen? Dus gewoon maar weer afwachten...
Hier rommelt het ook.
Oee spannend! Misschien vannacht een babyboom!
Woehoe spannend! Zet hem op meiden!

Anadyomene, dank voor je eerlijkheid. We kunnen elkaar de hand schudden. Mocht je willen kunnen we pb-en.
Hier is het alweer rustig. Buik voelt iets anders dan anders maar zal wel loos alarm zijn denk ik. Baby is wel nog erg actief.
Ik wacht het maar af.
Succes voor jullie, ben benieuwd of het gaat doorzetten!
Wij zijn in 't zkhs met weeën. Misschien nog vandaag maar ik denk inderdaad vannacht.
Spannend Teckeltje! Veel succes alvast!
Spannend succes! Benieuwd naar de berichten morgen.......

Hier zo moe... vanmiddag nog dutje gedaan en me koest gehouden. Nu toch maar alvast naar bed.
Heb laatste dagen regelmatig scherpe steken down below... erg ongemakkelijk gevoel.
Maar of dat nog indaling is of al meer... morgen weer naar vk zal t vragen. Buik (darmen) gaan ook enorm tekeer baby zal wel gehoorbeschadiging hebben wat n gepruttel. Lol.

Heftig die verhalen over moeilijk zwanger worden. Heel herkenbaar ook. 4x ivf voor t hier raak was op de valreep. Weet nog niet of wij opnieuw die toestand aangaan voor een 2e. Eerst deze 1e wonderbaby maar eens goed op de wereld zetten.
Hier komt de baby gegarandeerd vandaag want ook in ziekenhuis met weeën.
Zo is het Miekje, eerst deze baby maar eens op de wereld zetten en er lekker van genieten. Het is zo’n wonder! Naarmate ons zoontje ouder wordt is het ook echt steeds leuker. Hij zal rond de 15 maanden zijn als de baby komt, ben zo benieuwd hoe hij er op gaat reageren..!

Teckeltje succes! :heart:

Ik had overdag niet geslapen/gerust dus ik hoopte op een goede nacht maar helaas, zit nu weer wakker op het toilet. Hopelijk slaap ik zo nog even.
Spannend Aapje! Ook veel succes voor jou gewenst!

Ik heb gelukkig een goede nacht kunnen maken. Sinds vanmorgen wel wat kramperig gevoel in mn buik. Hoop zo dat het door gaat zetten. Zou voor mijn man ook fijn, hij vind het allemaal zo spannend :)
Hier gisteravond vliezen gebroken. Nog geen echte weeën tenminste dat denk ik beetje krampjes en rugpijn maar wel veel natte handdoeken enz....
Wat een gedoe. Weinig geslapen. Zo vk maar bellen . Spannend
Voor jou ook veel succes Mieke!

Het wordt een echte babyboom vandaag haha, leuk!
Dames!! Succes van een nog trouwe meelezer!

Oh en Miekje, hier ook twee dagen rondgelopen met gebroken vliezen...
En geen weeën...

Hoop voor jou op natuurlijke weeën. Hier werd het een inleiding die overigens top verliep, was effectief in 5 uur gepiept was👍
Dames!! Succes van een nog trouwe meelezer!

Oh en Miekje, hier ook twee dagen rondgelopen met gebroken vliezen...
En geen weeën...

Hoop voor jou op natuurlijke weeën. Hier werd het een inleiding die overigens top verliep, was effectief in 5 uur gepiept was👍
Zo leuk jongens! Ik duim voor fijne bevallingen vanaf hier!

Ondertussen ga ik lekker door met een beetje opruimen tijdens verlof. Iemand nog tips wat je kunt doen in deze periode?

Heb morgen de liggingsecho! hoop dat de baby is ingedaald, ik dacht dat wel te voelen met veel steken in vagina enzo. Ben benieuwd!

Oke succes succes succes!!
Hoera. Onze dochter is vannacht geboren! Thuis op m'n laptop uitgebreider verslag. We maken het goed.
Gefeliciteerd Teckeltje! Geniet van elkaar 💜
Gefeliciteerd Teckeltje!! :-D :cheer2:
Gefeliciteerd met jullie dochter!
Gefeliciteerd Teckeltje! :cheer2:
Gefeliciteerd Teckeltje ;-).

Onze zoon is vannacht met een keizersnede geboren :-)
Gefeliciteerd Aapje! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven