Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
zondag 3 maart 2019 om 09:45
Ik heb dus wel een bevalplan omdat er een heleboel te kiezen valt, ook nog als het niet volgens plan verloopt. Natuurlijk weet je nooit hoe het gaat, maar om dan ook maar helemaal niet na te denken over hoe je zou willen dat het gaat, past mij niet.
Ik heb een boek waarin veel aandacht was voor alle verschillende keuzes bij verschillende scenario's, met daar heel heldere uitleg bij. Daardoor realiseerde ik me dat ik sommige dingen graag wel, en andere juist liever niet heb. Alleen maar handig om daar vooraf duidelijk over te zijn, toch?
Ik heb een boek waarin veel aandacht was voor alle verschillende keuzes bij verschillende scenario's, met daar heel heldere uitleg bij. Daardoor realiseerde ik me dat ik sommige dingen graag wel, en andere juist liever niet heb. Alleen maar handig om daar vooraf duidelijk over te zijn, toch?
zondag 3 maart 2019 om 09:57
Absoluut! Wat voor keuzes heb je gemaakt?Anadyomene schreef: ↑03-03-2019 09:45Ik heb dus wel een bevalplan omdat er een heleboel te kiezen valt, ook nog als het niet volgens plan verloopt. Natuurlijk weet je nooit hoe het gaat, maar om dan ook maar helemaal niet na te denken over hoe je zou willen dat het gaat, past mij niet.
Ik heb een boek waarin veel aandacht was voor alle verschillende keuzes bij verschillende scenario's, met daar heel heldere uitleg bij. Daardoor realiseerde ik me dat ik sommige dingen graag wel, en andere juist liever niet heb. Alleen maar handig om daar vooraf duidelijk over te zijn, toch?![]()
zondag 3 maart 2019 om 10:45
Keuzes qua algemene sfeer (rust, geen onnodig geouwehoer, zacht licht indien mogelijk), keuzes wat begeleiding betreft (tenzij er echt nood is altijd overleggen voor er iets gedaan wordt, kalme aanmoediging welkom maar geen gecheerleader), keuzes voor na de geboorte (partner pakt de baby aan, niet wassen, navelstreng uit laten kloppen).
En zo nog wat dingen, ook in geval van keizersnede bijvoorbeeld. Ik ben er erg blij mee en hoop dat de kans dat de bevalling verloopt zoals ik het liefst zou willen zo toch wat groter is
maandag 4 maart 2019 om 09:24
Ah ja goed over nagedacht hoor! Ik heb dat soort dingen ook wel aangegeven inderdaad. Oh ik ben zo benieuwd hoe het gaat en hoe de baby is!
@Aapje; wow dat verwacht je ook niet, als strippen niet lukt?! Voetmassage klinkt altijd goed haha. Ik heb ook geen voorweeën ofzo gehad, alleen wat menstruatiekrampen.
@Aapje; wow dat verwacht je ook niet, als strippen niet lukt?! Voetmassage klinkt altijd goed haha. Ik heb ook geen voorweeën ofzo gehad, alleen wat menstruatiekrampen.
maandag 4 maart 2019 om 15:29
Hebben jullie eigenlijk echt het gevoel dat je 'er' klaar voor bent (bevallig en komst van het kindje)?
Ik had ergens verwacht dat er rond deze duur een soort oermoedergevoel over me neer zou dalen en dat ik daarmee ineens het gevoel zou hebben dat ik alles in de hand heb, maar niets is minder waar... Ik heb heel veel zin om hem te ontmoeten, maar als ik denk aan bevallen en alles wat daarvoor moet klaarstaan etc. voelt het echt alsof ik onvoorbereid op wereldreis ga.
Ik had ergens verwacht dat er rond deze duur een soort oermoedergevoel over me neer zou dalen en dat ik daarmee ineens het gevoel zou hebben dat ik alles in de hand heb, maar niets is minder waar... Ik heb heel veel zin om hem te ontmoeten, maar als ik denk aan bevallen en alles wat daarvoor moet klaarstaan etc. voelt het echt alsof ik onvoorbereid op wereldreis ga.
maandag 4 maart 2019 om 15:48
Ja same here. Alleen dan niet ks stuk maar wel opzien /angst voor bevalling. Hoe langer ik moet wachten hoe nerveuzer ik er voor word.
maandag 4 maart 2019 om 16:09
Ah, jullie hebben het al een keer gedaan
. Dit wordt mijn eerste (en enige). Ik zie op zich niet zo tegen het bevallen op, maar heb gewoon het gevoel dat er zoveel is waar ik aan zou moeten denken en dat maakt me onrustig.
En ik heb gewoon écht nog niet het gevoel dat het bijna moet. Ik zou echt stomverbaasd zijn als er nu ineens iets gebeurt en ik vraag me dus af of er een moment komt waarop het minder als een overval zou voelen.
Het is zo dubbel... Ergens kijk ik er ook weer enorm naar uit om het mee te mogen maken met mijn partner en onze jongen eindelijk te ontmoeten
.
En ik heb gewoon écht nog niet het gevoel dat het bijna moet. Ik zou echt stomverbaasd zijn als er nu ineens iets gebeurt en ik vraag me dus af of er een moment komt waarop het minder als een overval zou voelen.
Het is zo dubbel... Ergens kijk ik er ook weer enorm naar uit om het mee te mogen maken met mijn partner en onze jongen eindelijk te ontmoeten
maandag 4 maart 2019 om 18:42
Ik vind het vooral een heel onwerkelijk idee en ben heel nieuwsgierig. Ook naar het moment dat het gaat gebeuren.
Vind de onzekerheid daarbij ook erg lastig. Hoop vooral dat mijn man dan thuis is zodat ik niet alles zelf hoef te regelen op het moment (zkh bellen, vervoer regelen, spullen pakken om mee te nemen etc).
Vind de onzekerheid daarbij ook erg lastig. Hoop vooral dat mijn man dan thuis is zodat ik niet alles zelf hoef te regelen op het moment (zkh bellen, vervoer regelen, spullen pakken om mee te nemen etc).
maandag 4 maart 2019 om 19:12
Maar meestal heb je daar wel ruim de tijd voor toch, als je man belt zodra je 'iets' voelt, dan heb je nog wel even voor je anderen hoeft te gaan bellen, of werkt hij erg ver weg?Zaphod schreef: ↑04-03-2019 18:42Ik vind het vooral een heel onwerkelijk idee en ben heel nieuwsgierig. Ook naar het moment dat het gaat gebeuren.
Wij moeten er ook nog erg aan wennen om ervoor te zorgen dat telefoons altijd opgeladen zijn enzo, haha.
Ik ben pas 37+3 dus waarschijnlijk blijft hij nog wel even zitten. En gelukkig maar want ik kwam er vandaag achter dat ik veel te weinig klossen heb besteld... Hopelijk kunnen ze snel extra leveren... Oeps!
maandag 4 maart 2019 om 19:31
Ik hoop ook wel beetje dat het gewoon in de nacht begint en ik man niet op zijn werk hoef te bellen naar hij gewoon thuis is. Lijkt me wel zo relaxed.
Ofja hoop vooral nog meer eigenlijk dat het niet begint als ik alleen met zoon thuis ben. Weet niet hoe zoon erop zal reageren als hij ziet dat ik pijn heb.
Waar bloeddruk bij oudste zoon op een gegeven moment opliep tot 140-90, blijft mijn bloeddruk nu alleen maar dalen. Zat vandaag op 110/55. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ofja hoop vooral nog meer eigenlijk dat het niet begint als ik alleen met zoon thuis ben. Weet niet hoe zoon erop zal reageren als hij ziet dat ik pijn heb.
Waar bloeddruk bij oudste zoon op een gegeven moment opliep tot 140-90, blijft mijn bloeddruk nu alleen maar dalen. Zat vandaag op 110/55. Iemand enig idee hoe dat kan?
maandag 4 maart 2019 om 19:41
Meestal begint het ook als het donker is ivm oxytocine toch? Dat vertelde onze cursusleidster in ieder geval. Dus dat komt hopelijk goed!1-Aapje schreef: ↑04-03-2019 19:31Ik hoop ook wel beetje dat het gewoon in de nacht begint en ik man niet op zijn werk hoef te bellen naar hij gewoon thuis is. Lijkt me wel zo relaxed.
Mijn verloskundige gaf ooit aan dat de bloeddruk tegen het einde omlaag gaat, dus dat lijkt me normaal, zolang het binnen de normale marge blijft
maandag 4 maart 2019 om 19:57
@ Anadyomene, man heeft een uur reistijd en moet dan op zijn werk nog een en ander overdragen voor hij de deur uit kan. En dan is het te hopen dat het OV gewoon rijdt (man heeft geen rijbewijs).
Maar ik hoop gewoon dat hij thuis is, dan is het sowieso wat relaxer allemaal.
Hopelijk komen de extra klossen snel binnen bij je!
@Aapje, heb je iemand in de buurt wonen die zoon kan ophalen als de bevalling begint?
Maar ik hoop gewoon dat hij thuis is, dan is het sowieso wat relaxer allemaal.
Hopelijk komen de extra klossen snel binnen bij je!
@Aapje, heb je iemand in de buurt wonen die zoon kan ophalen als de bevalling begint?
maandag 4 maart 2019 om 20:25
Het lijkt mij ook vervelend als de weeën beginnen als m'n vriend er niet is maar zoon wel. Hij heeft zonder verkeer ruim half uur reistijd maar moet idd ook wel afronden en overdragen. Kan niet zo in auto stappen en gaan. Ik kan wel een vriendin of buurvrouw vragen dan te komen indien nodig.
Ik heb altijd begrepen dat bloeddruk juist meestal stijgt einde zwangerschap. Maar ik zou er voor tekenen aapje. Bij mij stijgt hij juist en met mijn voorgeschiedenis vind ik dat wel spannend. Gelukkig tot nu toe goed dus verwacht eiglk niet dat ik nog PE zal ontwikkelen.
Ik heb altijd begrepen dat bloeddruk juist meestal stijgt einde zwangerschap. Maar ik zou er voor tekenen aapje. Bij mij stijgt hij juist en met mijn voorgeschiedenis vind ik dat wel spannend. Gelukkig tot nu toe goed dus verwacht eiglk niet dat ik nog PE zal ontwikkelen.
maandag 4 maart 2019 om 21:32
Dat afwachten ja.... ik vermaak me op zich best zo lekker thuis maar bij elk krampje denk ik toch zou het... zou wel lekker zijn als je gewoon een iets duidelijkere aanwijzing zou krijgen.... maar sja we zullen t maar ondergaan en tussendoor lekker aanrommelen.
Ik begreep dat vanaf dat het begint dat het echt nog best lang kan duren tot je daadwerkelijk naar zkh moet. Zeker bij 1e.
Ik begreep dat vanaf dat het begint dat het echt nog best lang kan duren tot je daadwerkelijk naar zkh moet. Zeker bij 1e.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 21:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
19.14% gewijzigd
dinsdag 5 maart 2019 om 08:38
dinsdag 5 maart 2019 om 09:50
Ik zie er enorm tegenop en heb er ook heel veel zin in tegelijkertijd. Vond het de vorige keer echt vreselijk, kon echt niets met de weeën. Maar heb dit keer een lievere verloskundige (heb ik wel een beetje nodig) en natuurlijk de ervaring van vorige keer dus heb er wel vertrouwen in. En ik heb zo'n zin om niet meer zwanger te zijn!!!
Ik hoop dus juist dat het gebeurt als man er niet bij is, lijkt me zo'n mooi moment om hem te bellen dat het begint haha! Vorige bevalling kwam de ontsluiting heeeeeel langzaam op gang dus ik heb vast wel de tijd. Mijn ouders wonen op 10 minuten afstand, dus die kan ik altijd bellen als onze zoon eerder opgehaald moet worden. Mijn man is wel het type die zijn werk laat vallen en gelijk hierheen komt, verwacht hem hier dus wel snel hahah
Mijn bloeddruk loopt steeds meer op, is nu 140-85 geloof ik. Ben benieuwd, moet donderdag er weer heen. Moest vorige zwangerschap ook een tijdje bij een gynaecoloog lopen, maar bleek niets aan de hand met de bloeddruk. Ik krijg wel snel stress over het algemeen dus wijd het daaraan. Houd ook veel vocht vast nu.
Ik hoop dus juist dat het gebeurt als man er niet bij is, lijkt me zo'n mooi moment om hem te bellen dat het begint haha! Vorige bevalling kwam de ontsluiting heeeeeel langzaam op gang dus ik heb vast wel de tijd. Mijn ouders wonen op 10 minuten afstand, dus die kan ik altijd bellen als onze zoon eerder opgehaald moet worden. Mijn man is wel het type die zijn werk laat vallen en gelijk hierheen komt, verwacht hem hier dus wel snel hahah
Mijn bloeddruk loopt steeds meer op, is nu 140-85 geloof ik. Ben benieuwd, moet donderdag er weer heen. Moest vorige zwangerschap ook een tijdje bij een gynaecoloog lopen, maar bleek niets aan de hand met de bloeddruk. Ik krijg wel snel stress over het algemeen dus wijd het daaraan. Houd ook veel vocht vast nu.
dinsdag 5 maart 2019 om 10:41
Aapje; nog steeds alles rustig? Je bent aan de datum toch?
Anadyomene; puur uit interesse, is er een reden voor dat je maar 1 kindje wil? Ik vind het altijd knap als mensen dat weten, persoonlijk vind ik dat lastig. Wij hebben de wens voor een groot gezin, maar je weet natuurlijk nooit hoe alles loopt, gezonde kinderen etc. En wij zijn niet goed in het maken van kinderen, dat speelt ook nog mee
Ik heb van het weekend en gister alle babywas gewassen dus ik ben nu alles aan het strijken.. Pff heb toch meer dan ik dacht. We weten niet wat het word dus ik leg de jongenskleertjes van zoon maar even apart. Bij zoon wisten we het ook niet dus heb gelukkig best wat neutrale kleertjes.
En ik heb zo'n last van mn stoelgang, harde buiken en slecht slapen, niet de ideale combinatie
gelukkig 35 weken, nog 2 weken volhouden en dan mag ik thuis bevallen, joehoe!
Anadyomene; puur uit interesse, is er een reden voor dat je maar 1 kindje wil? Ik vind het altijd knap als mensen dat weten, persoonlijk vind ik dat lastig. Wij hebben de wens voor een groot gezin, maar je weet natuurlijk nooit hoe alles loopt, gezonde kinderen etc. En wij zijn niet goed in het maken van kinderen, dat speelt ook nog mee
Ik heb van het weekend en gister alle babywas gewassen dus ik ben nu alles aan het strijken.. Pff heb toch meer dan ik dacht. We weten niet wat het word dus ik leg de jongenskleertjes van zoon maar even apart. Bij zoon wisten we het ook niet dus heb gelukkig best wat neutrale kleertjes.
En ik heb zo'n last van mn stoelgang, harde buiken en slecht slapen, niet de ideale combinatie
dinsdag 5 maart 2019 om 12:18
Ja 40+5 inmiddels. Mijn gevoel zei steeds morgen want dat is zelfde termijn als bij zoon. Maar we zullen wel zien.
@aantal kinderen: Ik wilde er altijd 3, Man 2. Nu heeft man er dadelijk 3 en ik 2. Maar vind zwanger zijn verschrikkelijk dus dit is de laatste keer. Ook wordt 4 kinderen logistiek lastiger mbt auto, huis etc.